De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray speler met de optie voor 2.1 geluid.

    Ik heb een vraag op het moment heb ik als dvd speler de oppo DV-981HD en die heeft de mogelijkheid om naast het L en R kanaal ook een LFE kanaal in te zetten zo dat ik de sub kan gebruiken. Weten jullie welke blu-ray spelers deze functie hebben?
    Ik heb er wel gezien maar die zien allemaal inclusief de versterker en boxen en dat heb ik niet nodig. Als er een keus is ga ik voor sony hier heb ik de tv van en ik wil niet boven de 200 gaan als dit mogelijk is.



  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Selco Bekijk bericht
    Ik heb een vraag op het moment heb ik als dvd speler de oppo DV-981HD en die heeft de mogelijkheid om naast het L en R kanaal ook een LFE kanaal in te zetten zo dat ik de sub kan gebruiken. Weten jullie welke blu-ray spelers deze functie hebben?
    Ik heb er wel gezien maar die zien allemaal inclusief de versterker en boxen en dat heb ik niet nodig. Als er een keus is ga ik voor sony hier heb ik de tv van en ik wil niet boven de 200 gaan als dit mogelijk is.

    Die Oppo heb ik ook nog ergens liggen

    Je wilt nu overstappen naar Blu ray, je hebt een beperkte keuze onder de 200 euro met analoge uitgangen, maar ze zijn er wel onder andere de Philips BDP7700, erg plastic achtig en je hebt een portie geduld nodig bij de bediening, schijnt nogal lui/traag te reageren op commando's:

    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...caties/1054802

    Dan is er ook nog de Samsung BD-C6600:

    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...icaties/899218

    De Philips heeft 3D en is een wat recenter model dan de Samsung, de Samsung kost ook bijna 4 tientjes meer.

    Mag ik vragen op welke manier je je huidige installatie hebt draaien en aangesloten? Misschien kan ik een tip geven.

    Overigens zijn er bijna helemaal geen 2.1 spelers enkel 2.0 en aangezien je vraagt naar de sub aansluiting zal je het dan moeten doen met de 5.1 /7.1 modellen.

    Hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Alle bdspelers met ingebouwde audio decoders voldoen in principe. Hebben ze geen HD audio decoders dan ben je beperkt tot bitstream (wat een hdmi versterker of hdmi tv vereist, maar de tv maakt er gewoon stereo van) Bij een speler met ingebouwde HD AUDIO decoders, kun je meestal zelf aangeven hoeveel speakers je gebruikt, dus ook 2.1.

    Maar zoals DVDPFG al aangeeft, dit zit meestal alleen in de wat duurdere spelers. Heeft een speler 6 tulpuitgangen, waaronder een sub out, achterop, weet je zeker dat het kan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Om eerlijk te zijn heb ik geen blu-ray speler nodig op het moment. Nu heb ik een stereo versterker waar ik het geluid van de dvd speler door laat komen en daarnaast heb ik nog een kabel voor het LFE kanaal naar de dynaudio sub 250 gaan. Maar deze sub heeft ook de functie om het stereo signaal via een pre-out en een main in te laten gaan en aangezien de luxman L-505u dit ook heeft gebruik ik dit ook. Deze funtie gebruik ik alleen als ik films kijk. De rest van het kijken van series/ programma's en luisteren van muziek zet ik de L505u op direct line en zet ik de sub niet aan. Daarnaast heb ik op het moment een HTPC met blu-ray speler (hier gaat het geluid via een usb kabel naar de rega dac naar de lux) en een ps3 slim aan mijn tv hangen (hier gaat het geluid via de HDMI kabel naar de tv waar het of via een rca kabel naar de lux gaat of via een optische kabel naar de rage dac gaat en dan via een rca naar de lux gaat) dus het is eigenlijk meer een nieuwschierigheids vraag want echt nodig heb ik het niet.

    Daarnaast vraag ik mij af. Als je een analoge 5.1/7.1 optie hebt is het dan altijd zo dat je LFE signaal kan aan of uit zetten want ik weet nog goed dat mijn eerste dvd speler (dit was een B merk dat ik niet eens meer weet) die functie niet had maar wel de 5.1 analoge optie had. Van daar dat ik er ook van uit ga dat niet alle blu-ray spelers met deze functie een LFE aan uit knop hebben.

    En daarnaast vraag ik mij af als ik nu een blu-ray speler met LFE kanaal gebruik voor 700/1400mb films met stereo signaal wordt het het LFE signaal dan als nog gebruikt omdat ik het wel aan heb staan of niet omdat er alleen een stereo signaal wordt uitgezonden door de film?
    Laatst aangepast door Selco : 01-07-2013 om 16:51

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Selco Bekijk bericht
    Om eerlijk te zijn heb ik geen blu-ray speler nodig op het moment. Nu heb ik een stereo versterker waar ik het geluid van de dvd speler door laat komen en daarnaast heb ik nog een kabel voor het LFE kanaal naar de dynaudio sub 250 gaan. Maar deze sub heeft ook de functie om het stereo signaal via een pre-out en een main in te laten gaan en aangezien de luxman L-505u dit ook heeft gebruik ik dit ook. Deze funtie gebruik ik alleen als ik films kijk. De rest van het kijken van series/ programma's en luisteren van muziek zet ik de L505u op direct line en zet ik de sub niet aan. Daarnaast heb ik op het moment een HTPC met blu-ray speler en een ps3 slim aan mijn tv hangen dus het is eigenlijk meer een nieuwschierigheids vraag want echt nodig heb ik het niet.

    Daarnaast vraag ik mij af. Als je een analoge 5.1/7.1 optie hebt is het dan altijd zo dat je LFE signaal kan aan of uit zetten want ik weet nog goed dat mijn eerste dvd speler (dit was een B merk dat ik niet eens meer weet) die functie niet had maar wel de 5.1 analoge optie had. Van daar dat ik er ook van uit ga dat niet alle blu-ray spelers met deze functie een LFE aan uit knop hebben.
    Als je googled met merk en modelnr en je zet er gebruiksaanwijzing/handleiding of manual achter, dan kun je de gebruiksaanwijzing van het desbetreffende apparaat downloaden, daar zal dan hopenlijk instaan of je bepaalde kanalen wel of niet aan wilt zetten, al vond ik het in de gebruiksaanwijzing van beiden niet erg duidelijk of zij een 5.1 kunnen downmixen naar 2.1, de Philips rept er helemaal niet over , terwijl de Samsung ook niet super helder is op dat gebied, maar bied wel een mogelijkheid om naast gewoon stereo ook te kiezen voor "surround -compatibel" stereo.....

    Mocht je ooit zo'n goedkoper apparaat willen aanschaffen, dan zou ik dat dan aankopen via internet, als het apparaat dan op je punten niet aan de verwachtingen voldoet, dan kun je het altijd nog binnen de daarvoor geldende periode terugsturen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Bij de Samsung kun je instellen welke kanalen van de 7.1 kanaals audio-uitgang je wilt gebruiken. Deze info staat op blz. 35 van het NL-gedeelte van de gebruiksaanwijzing.

    Het makkelijkste is om de aansluitingen zo te laten, omdat je nu met de volumeregeling van de versterker ook de geluidssterkte van de subwoofer regelt. In dat geval zal een 2-kanaals analoge audio-uitgang voldoende zijn.

    Anders kun je de versterker misschien beter vervangen door een receiver.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Ik ga even dit zeer oud topic omhoog kicken. Een collega op het werk is op zoek naar een speler met nog een rechtstreekse 2.1 uitgang. De speler moet ook 3D-compatibel zijn. Bestaan er zo nog enigszins betaalbare modellen. Ze had een model van Panasonic van rond de 700 euro gespot, maar als daar wat af zou kunnen, zou het prima zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •