De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tips gezocht: secondelijm van bovenkant subwoofer verwijderen

    Helaas is op de subwoofer van een paar weken oude HT set (LG HX 753) secondelijm terecht genomen. Toch zonde, vooral omdat ik mij iedere seconde irriteer aan beschadigingen (waar dan ook op). Mijn reflex was weghalen met een doekje, na het ongeluk, echter werkte dit averechts. Nu zitten er allemaal witten strepen op. Ik heb al heel veel tips gezocht en gevonden, maar konden geen van allen.

    - Krabben... Ondergrond is zwart en niet perfect vlak: veroorzaakt flinke krassen
    - Laten weken in water of met ijsblokjes....obvious not.
    - Aceton: vermoedelijk maakt dat de schade erger.
    - Lijmverwijderaars: same story.

    Dus probeer ik het hier. Heeft iemand een geniale ingeving, of ben ik nu genoodzaakt een kast er om heen te bouwen?

  2. #2

    Standaard

    Niet zelf geprobeerd, maar ik heb ooit weleens ergens gelezen dat je dan een oude doek moet pakken, die op de 'vlek leggen en dan met een strijkijzer erop (of voor de zekerheid er net boven?) moet houden om het dan terug te laten smelten. Dan zou je met een verfkrabbertje de boel er makkelijk af moeten kunnen krijgen.
    Tot zover "opa weet raad"

  3. #3

    Standaard

    Die had ik ook gezien, maar omdat het geen vlakke/gladde ondergrond is krabben lastig en maakt krassen. Ennuh... Een strijkijzer er op houden is toch wel creepy. Ik hou deze als laatste optie, in de hoop dat iemand nog met een geniale ingeving komt.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De lijm tast direct ook de toplaag aan, dus ik ben bang dat je dat altijd blijft zien.

    Als het echt niet weg te krijgen is en het heeft bijvoorbeeld een houtnerf, zou je kunnen overwegen het voorzichtig plaatselijk op te schuren met heel fijn schuurpapier en dan maar schilderen!
    Is alleen de glans en kleur aangetast, dan kun je zelfs met een elektrische tandenborstel en wat tandpasta wonderen verrichten. Dat polijst namelijk!
    Ook zijn er wasstaafjes te krijgen die je verwarmd en kan aanbrengen en uit kan poetsen, eventueel weer met die tandenborstel. (vraag ernaar bij schoenherstellerswinkel)
    Autowas kan ook handig zijn en is soms ook op kleur! Of beienwas, Pledge en zelfs cockpitspray!
    Of een combinatie van...

    Je kunt je alleen afvragen of je het probleem niet erger maakt!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Thanks voor de legio tips. Ik denk dat ik er mee moet leven dat het naar de k***e is... Want ik denk bij nader inzien dat alles meer kwaad dan goed doet...

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maak er eens een foto van!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •