De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Subwoofer advies

  1. #1

    Standaard Subwoofer advies

    Ben dus van plan een subwoofer bij aan te sluiten op men surround systeem maar heb geen id welk merk of type het best zou passen.


    Op dit moment heb ik een 5 boxen van technics SB-AFC 140 - 200W aangesloten op een receiver van technics SD AX950. Deze doen al meer als 10jaar probleemloos hun werk.
    De ruimte waar ik vooral films en games speel meet ongeveer een 6m op 6m. Front boxen staan naast de TV op 4m van elkaar, rear boxen een 5m. Ik zit op 4m van de TV.

    budged: rond de 200 hoop ik iets te vinden, geen id of dit realistisch is.

    Enkele subs die ik in gedachten had:
    Technics SB-AS100 . aangezien deze sub normaal bij het surround pakket zat, geen id of deze nog nieuw te koop is.
    Pioneer S-21W. Deze kost een 170euro en pioneer is wel een degelijk merk, alleen weet ik niet of het wel verstandig is om pioneer en technics te combineren ?

    Ook even bij zeggen dat ik op een appartement woon, wat ook de reden was waarom ik toen geen sub heb gekocht. Dus ik had graag een sub die bij men bestaand surround set past maar waar ik volume kan regelen of uitzetten, kwestie van men buren wat te vriend te houden



    Als jullie nog meer info nodig hebben, vraag gerust.

    alvast bedankt
    Laatst aangepast door Mr red : 21-07-2013 om 10:31

  2. #2

    Standaard

    Voor het de klank-eigenschappen van de set maakt het niet uit als de sub van een ander merk is, omdat deze nl. worden bepaald door de combinatie van gewone luidsprekers en de receiver.

    Het belangrijkste is dat de sub past bij de akoestische mogelijkheden van ruimte en de inrichting. Je zal dus moeten kijken naar waar je de sub kunt plaatsen en aan welke kanten deze de meeste ruimte heeft. Wanneer je de sub bvb. in een hoek tussen een kast en stoel wilt plaatsen, dan heeft deze dus weinig ruimte aan de voorkant en kun je beter een ('downward-firing') model nemen met de woofer aan de onderkant. Met een budget van €200 heb je in ieder wel voldoende mogelijkheden om een model te kunnen kiezen die bij bij jouw set en situatie past.

    Om meer te weten te komen en een goede keuze te kunnen maken, kun je voor de rest het beste zelf gaan luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-07-2013 om 12:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Ok dus het kan geen kwaad dat ik bv een sub van pioneer op een receiver van technics aansluit.
    De sub zou naast men tv meubel komen te staan en de muur. Deze zal nog ruimte hebben langs alle kanten (een 50cm ongeveer) dus een woofer langs onder zal volgens mij niet nodig zijn.

    Wat zijn zo de bekende (of betere) merken onder de subwoofer, dan kan ik daar al eens verder op zoeken want voort het moment zou ik echt niet weten voor welk merk ik zou gaan.

  4. #4

    Standaard

    In dat geval kun je een model met de woofer aan de voorkant nemen. Zo'n model kan vaak ook de hogere lage tonen beter weergeven, wat fijn is als je kleine luidsprekers gebruikt.

    De betere merken zijn o.a. SVS, Velodyne en REL, maar deze zijn wel duurder. Over het algemeen zijn er geen slechte merken en mag je er van uit gaan dat de prijs in verhouding is met de mogelijkheden, weergave-kwalititeit en de degelijkheid. Wanneer een sub passief is en je bwvs met één vinger op kunt tillen zoals bij goedkope alles-in-één setjes is deze wel slecht. Daar zullen zelfs de (onder-)buren niet blij mee zijn. Iedere sub waar een netsnoer aan zit en een LFE of een (2-kanaals) lijn-ingang heeft is dus goed.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Een model met de woofer aan de voorkant, met netsnoer en LFE en het merk speelt ook geen rol, dat moet dan wel lukken om een geschikte sub te vinden.

    Bedankt voor de uitleg, ik ga eens wat rond zoeken en als ik een beslissing genomen heb post ik dit hier nog even om jullie mening te vragen.


    - edit -

    Paar uurtjes later al een geschikte sub gevonden, denk ik toch.
    Is duurder dan ik eerst wou uitgeven maar beter wat meer uitgeven en er lang probleemloos plezier aan beleven.

    Het is dus de B&W ASW608 geworden. Kost nieuw een 450-500€ maar miss is deze wel 2de hands aan een mooi prijsje te vinden.

    Goede keuze, wat denken jullie ?
    Laatst aangepast door Mr red : 22-07-2013 om 23:27

  6. #6

    Standaard

    Ik zag zelfs een subwoofer met de woofer onder naar de grond. Dus dit geeft minder goede resultaat?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik zag zelfs een subwoofer met de woofer onder naar de grond. Dus dit geeft minder goede resultaat?
    Een subwoofer met de woofer naar de grond gericht, zorgt voor een ander soort resultaat. Hoe goed dat is, zal afhankelijk zijn van de situatie.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Dus passief wil niet altijd zeggen dat dit slechter klinkt dan actief?

    Hier heb ik ook wat vragen gesteld, http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...03#post1953703
    Daar staat de situatie en de vraag wat uitvoeriger.

    Ik heb nu bv oog voor deze set.

    http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...t-l-p9513.html

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dus passief wil niet altijd zeggen dat dit slechter klinkt dan actief?

    Hier heb ik ook wat vragen gesteld, http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...03#post1953703
    Daar staat de situatie en de vraag wat uitvoeriger.

    Ik heb nu bv oog voor deze set.

    http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...t-l-p9513.html
    Aktief wil zeggen dat een sub een eigen eindversterker heeft en de weergave aan kan passen op de eigenschappen van de bron en de luidspreker (woofer+klankkast). Dit zorgt er voor dat de lage tonen beter en mooier weergeven worden dan met een passieve sub.

    Dit staat los van de plaats van de woofer in de behuizing. Bij een aktieve sub kan de woofer dus aan de voorkant, onderkant, bovenkant, zijkant of de achterkant geplaatst zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •