De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Gezoom via Ps3...

  1. #1

    Standaard Gezoom via Ps3...

    Ik heb een continu gezoom vanuit mijn subwoofer .
    Dit als ik mijn ps3 aansluit via hdmi naar mijn versterker.
    Echter als ik de hdmi kabel van mijn ps3 terug gebruik voor mijn digicorder op versterker aan te sluiten heb ik geen gezoom meer.(ik moet momenteel switchen van kabel daar ik nog achter eentje moet gaan halen.)
    Dit zal waarschijnlijk iets te maken hebben met aarding ofzo?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snicker Bekijk bericht
    Ik heb een continu gezoom vanuit mijn subwoofer .
    Dit als ik mijn ps3 aansluit via hdmi naar mijn versterker.
    Echter als ik de hdmi kabel van mijn ps3 terug gebruik voor mijn digicorder op versterker aan te sluiten heb ik geen gezoom meer.(ik moet momenteel switchen van kabel daar ik nog achter eentje moet gaan halen.)
    Dit zal waarschijnlijk iets te maken hebben met aarding ofzo?
    Met gezoom bedoel je waarschijnlijk gezoem, al kan ik mij daar niet veel bij voorstellen, bij een aardfout krijg je uit een sub meestal een brom.

    Heb al heel wat jaren HDMI, en diverse apparaten met HDMI op de receiver aangesloten gehad, doch geen van hen hebben ooit een brom/gezoem veroorzaakt.

    Je vermeld helaas niet welke apparatuur je hebt, je kan nog even je settings van de PS3 controleren en de verbinding van je sub met je versterker. Om de PS3 en je kabel uit te sluiten als veroorzaker zou je deze eens bij een kennis kunnen aansluiten en zien of de PS3 en kabel daar dan ook een brom veroorzaken, een 2e kabel zou ook fijn zijn..... kun je daar ook al mee kijken of er iets fout zit, zoveel kost een HDMI kabeltje nu ook weer niet.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Met gezoom bedoel je waarschijnlijk gezoem, al kan ik mij daar niet veel bij voorstellen, bij een aardfout krijg je uit een sub meestal een brom.

    Heb al heel wat jaren HDMI, en diverse apparaten met HDMI op de receiver aangesloten gehad, doch geen van hen hebben ooit een brom/gezoem veroorzaakt.

    Je vermeld helaas niet welke apparatuur je hebt, je kan nog even je settings van de PS3 controleren en de verbinding van je sub met je versterker. Om de PS3 en je kabel uit te sluiten als veroorzaker zou je deze eens bij een kennis kunnen aansluiten en zien of de PS3 en kabel daar dan ook een brom veroorzaken, een 2e kabel zou ook fijn zijn..... kun je daar ook al mee kijken of er iets fout zit, zoveel kost een HDMI kabeltje nu ook weer niet.
    Wat de apparaten betreft: versterker: pioneer svx922 bassbox : kef cube2
    Ik heb al de kabels veranderd maar het gebrom blijft, als ik diezelfde kabel aansluit van versterker naar digibox heb ik geen gebrom meer...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snicker Bekijk bericht
    Wat de apparaten betreft: versterker: pioneer svx922 bassbox : kef cube2
    Ik heb al de kabels veranderd maar het gebrom blijft, als ik diezelfde kabel aansluit van versterker naar digibox heb ik geen gebrom meer...
    Om de PS3 en de kabel als boosdoener uit te sluiten, deze dan proberen bij iemand anders.....

    Andere HDMI kabel proberen icm de PS3

    De HDMI kabel aansluiten op een andere poort/ingang van de receiver.

    Staat de digibox nog op een andere manier met de receiver verbonden?
    Heb je eventueel nog andere apparatuur aangesloten op je receiver...... zo ja,
    heb je alles dan eens losgekoppeld en weer stukje voor beetje aangekoppeld.

    Storing zoeken is een lastig iets, je geeft niet veel info hoe en wat je waarmee
    verbonden hebt, toch bovenstaande maar een beetje proberen om de oorzaak
    van het gezoem op te sporen.

    Sterkte.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Vanaf dat ik de hdmi kabel uit mijn digibox haal start het gezoom...


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Om de PS3 en de kabel als boosdoener uit te sluiten, deze dan proberen bij iemand anders.....

    Andere HDMI kabel proberen icm de PS3

    De HDMI kabel aansluiten op een andere poort/ingang van de receiver.

    Staat de digibox nog op een andere manier met de receiver verbonden?
    Heb je eventueel nog andere apparatuur aangesloten op je receiver...... zo ja,
    heb je alles dan eens losgekoppeld en weer stukje voor beetje aangekoppeld.

    Storing zoeken is een lastig iets, je geeft niet veel info hoe en wat je waarmee
    verbonden hebt, toch bovenstaande maar een beetje proberen om de oorzaak
    van het gezoem op te sporen.

    Sterkte.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snicker Bekijk bericht
    Vanaf dat ik de hdmi kabel uit mijn digibox haal start het gezoom...
    Erin laten zitten dan..... en effe naar de Action....... heb je voor 4 euro een HDMI kabel..... ben je af van
    het steeds wisselen van de kabel en met wat geluk ook van het gezoem.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Erin laten zitten dan..... en effe naar de Action....... heb je voor 4 euro een HDMI kabel..... ben je af van
    het steeds wisselen van de kabel en met wat geluk ook van het gezoem.
    Als ik me niet vergis is hij zelfs maar 2,95, koopje om van het gezoem af te zijn
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Het kan ook door de LFE komen om te voorkomen dat de automatische triggering van de sub de sub uitschakelt, maar dan is het zacht bij meer-kanaals bronnen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •