Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 46 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subswoofer loskoppelen van de vloer

    Tijdens mijn eeuwige zoektocht naar HT verbeteringen stuitte ik op het "loskoppelen" van de subwoofer van de vloer om extreme trillingen te voorkomen en het laag wat strakker te kunnen weergeven. Nu ben ik wel benieuwd hierna geworden.

    Ik heb een B&W ASW 610XP (icm de Sony 2400ES) en deze staat gewoon op de laminaatvloer met de standaard meegeleverde rubberen pootjes. Ook al trilt het soms best wel, ik heb er op zich geen problemen mee en de onderburen ook niet want heb nog nooit klachten gehad.

    Mijn vraag is wat ik het beste kan doen:

    Subdude en Gramma zag ik regelmatig voorbij komen, volgens mij is Subdude meer bedoeld voor subwoofers voor thuisgebruik en Gramma voor studio apparatuur. Maar de een zegt dat de subwoofer gewoon met spikes op de vloer kan, de ander zegt dat dat weer niet kan.

    Zat zelf hier aan te denken:

    http://www.bax-shop.nl/bekijk-alle-p...bdude&avz=true

    Graag jullie advies en/of ervaringen.

    Bij voorbaat dank.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  2. #2

    Standaard

    Een subdude is in principe bedoeld om te voorkomen dat subs met 'downward-firing' zichzelf kunnen verplaatsen.

    Het belangrijkste is dat de sub stevig kan staan zonder contakt-geluiden kan veroorzaken. Dit betekent dat je dus zelf een goede combinatie moet hebben van druk en demping die je alleen kunt krijgen als je van alles gaat proberen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Mijn ervaring:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...n-beeld/page13

    lees dan bericht 313 en doe net alsof je bovenstaand bericht:

    Een subdude is in principe bedoeld om te voorkomen dat subs met 'downward-firing' zichzelf kunnen verplaatsen.

    Het belangrijkste is dat de sub stevig kan staan zonder contakt-geluiden kan veroorzaken. Dit betekent dat je dus zelf een goede combinatie moet hebben van druk en demping die je alleen kunt krijgen als je van alles gaat proberen.
    niet gelezen hebt, soms weet ik niet of Gerco serieus is of de boel in de maling neemt, maar met dat antwoord denk ik het laatste....of hij had op moment van schrijven duidelijk iets te diep in het glaasje gekeken

    Diverse mensen op het forum hebben de subdude aangeschaft, van Peptalk weet ik dat hij dat kort geleden nog heeft gedaan, ben benieuwd hoe hij de subdude ervaart, je zou hem als verse gebruiker ook nog naar zijn ervaring kunnen vragen, ik raad je subdude niet aan, maar zeer zeker ook niet af, verwacht alleen geen wonderen, zelf wel als positief ervaren in combinatie met een front-firing sub, over een down-firing sub durf ik geen uitspraken te doen, heb daar immers geen ervaring mee.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hier nog een subduder. Is natuurlijk alleen voor een DF sub. Is echt veel meer bedoeld om de sub los te koppelen van de vloer, en dit heeft tal van voordelen, o.a. dat je blijer kijkende buren hebt. Bij mij maakte het met een BK400 sub echt wel een verschil.

    Zoals gezegd voor véél minder trillingen doorgegeven via vloer naar muren = buren ( in mijn geval toch want rijhuis ) en bijkomend lijkt de sub veel meer onder controle en ook een stukje minder te plaatsen zoals ze dat noemen.

    Een aanrader die subdude.


    Aanvulling: subdude of gramma hangt ook af hoe groot je sub is. Mijn sub past perfect op een Subdude ( gewone versie, onderste van de drie op Bax shop link die je geeft ) maar grotere sub gaan er uiteraard niet op passen, en zul je voor de gramma moeten hangen. Geen idee wat de precieze afmetingen zijn van je B&W sub.
    Laatst aangepast door StefaanD : 07-08-2013 om 09:34 Reden: aanvulling
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Hier nog een subduder. Is natuurlijk alleen voor een DF sub. Is echt veel meer bedoeld om de sub los te koppelen van de vloer, en dit heeft tal van voordelen, o.a. dat je blijer kijkende buren hebt. Bij mij maakte het met een BK400 sub echt wel een verschil.

    Zoals gezegd voor véél minder trillingen doorgegeven via vloer naar muren = buren ( in mijn geval toch want rijhuis ) en bijkomend lijkt de sub veel meer onder controle en ook een stukje minder te plaatsen zoals ze dat noemen.

    Een aanrader die subdude.


    Aanvulling: subdude of gramma hangt ook af hoe groot je sub is. Mijn sub past perfect op een Subdude ( gewone versie, onderste van de drie op Bax shop link die je geeft ) maar grotere sub gaan er uiteraard niet op passen, en zul je voor de gramma moeten hangen. Geen idee wat de precieze afmetingen zijn van je B&W sub.
    Wat is een DF sub?

    Als je daarmee een Down Firing sub bedoeld....... dan is je info niet correct, immers ik heb een FF sub- Front Firing sub- net als HTip die ook heeft, HTip was op het gebied van de subdude mijn leermeester, heb bij hem het nut van de subdude ervaren

    Als jouw sub een Down Firing sub is, dan geeft het wel weer dat de Subdude met jouw ervaring ook geschikt is voor Down Firing subs
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.

    Heb na lang speuren op internet gister toch maar de subdude besteld, niet goed geld terug dus mocht ik niet tevreden zijn dan kan ie altijd nog terug. Als ie binnenkomt ga ik meteen aan de slag met testen, hopelijk bevalt het!

    Maar na mijn lange speurtocht naar informatie heb ik toch ook echt vaak gelezen dat de subdude (en gramma) juist bedoeld zijn voor FF subs en niet voord DF subs...

    Bedankt voor je link DVDPFG, heb met veel aandacht je verhaaltje gelezen. Ik hoop dat ik dezelfde positieve ervaring zal hebben en ik verwacht zoals je zei geen wonderen maar een net wat beter gebalanceerder en strakker basgeluid. Ook ik heb laminaat en mijn sub staat nu nog gewoon rechtstreeks op de vloer met de bijgeleverde rubberen pootjes.

    Ik zie dat je je sub gewoon met de vlakke onderkant op de subdude plaats, dus geen viltjes of pootjes of wat dan ook. Heb inderdaad vaak gelezen dat de sub zoveel mogelijk contact moet maken met de subdude, dus mijn rubbertjes gaan er straks ook af. Heb de kleinste subdude besteld, deze moet perfect passen voor mijn sub.

    Morgen overdag lekker op m'n gemak uitproberen, altijd leuk!

    Ik kom er nog op terug...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties.

    Heb na lang speuren op internet gister toch maar de subdude besteld, niet goed geld terug dus mocht ik niet tevreden zijn dan kan ie altijd nog terug. Als ie binnenkomt ga ik meteen aan de slag met testen, hopelijk bevalt het!

    Maar na mijn lange speurtocht naar informatie heb ik toch ook echt vaak gelezen dat de subdude (en gramma) juist bedoeld zijn voor FF subs en niet voord DF subs...

    Bedankt voor je link DVDPFG, heb met veel aandacht je verhaaltje gelezen. Ik hoop dat ik dezelfde positieve ervaring zal hebben en ik verwacht zoals je zei geen wonderen maar een net wat beter gebalanceerder en strakker basgeluid. Ook ik heb laminaat en mijn sub staat nu nog gewoon rechtstreeks op de vloer met de bijgeleverde rubberen pootjes.

    Ik zie dat je je sub gewoon met de vlakke onderkant op de subdude plaats, dus geen viltjes of pootjes of wat dan ook. Heb inderdaad vaak gelezen dat de sub zoveel mogelijk contact moet maken met de subdude, dus mijn rubbertjes gaan er straks ook af. Heb de kleinste subdude besteld, deze moet perfect passen voor mijn sub.

    Morgen overdag lekker op m'n gemak uitproberen, altijd leuk!

    Ik kom er nog op terug...
    Graag gedaan

    Ben benieuwd naar je ervaringen, heb zelf inderdaad de sub zonder pootjes/spikes direct op de subdude liggen, zo kan
    de subdude het beste zijn werk doen en de trillingen van de kast het best loskoppelen van de vloer.

    De kleinste subdude heb ik ook, hij is iets kleiner dan mijn sub, maar dat maakt dan ook dat hij niet opvalt, al zal
    het niet veel uitmaken als je de subdude wel kunt zien, het ziet er netjes uit.

    Het kan wel zijn, dat als je hem gisteren hebt besteld, je hem morgen nog niet zult hebben, enkele modellen hebben
    een paar dagen levertijd, dat meldde Peptalk ook al.

    Wens je iig wel veel plezier met het uitproberen, had zelf de mazzel dat de buren net even allemaal weg waren toen
    ik hem net had, kon het zodoende even met forse volumes uitproberen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    De door mij bestelde subdude bij baxshop is nog niet verzonden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    De door mij bestelde subdude bij baxshop is nog niet verzonden.
    Tjee..... dat duurt dan toch al even ,heb mijn Mopads toch al weer een weekje dacht ik zo ,
    en we hebben zo'n beetje gelijktijdig onze bestelling gedaan.

    De Mopads bevallen overigens goed, het geluid is ook daar merkbaar op vooruit gegaan, al staat
    de center nu vrij hoog, de tweeter wijst net onder de rand wel de goede richting uit

    Misschien later nog eens een experiment met de andere lagere schuine zijden van de 2e Mopad.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wat is een DF sub?

    Als je daarmee een Down Firing sub bedoeld....... dan is je info niet correct, immers ik heb een FF sub- Front Firing sub- net als HTip die ook heeft, HTip was op het gebied van de subdude mijn leermeester, heb bij hem het nut van de subdude ervaren

    Als jouw sub een Down Firing sub is, dan geeft het wel weer dat de Subdude met jouw ervaring ook geschikt is voor Down Firing subs
    Tja heb weer véél te snel getikt.

    Zin moest lezen; Is natuurlijk niet alleen voor een DF sub. Wat het weglaten van een woordje allemaal niet vermag, komt me wel eens vaker voor en natuurlijk is het altijd een belangrijk woord dat door mijn haast ( of aftakelend brein ) wegvalt.

    DF is inderdaad Down Firing, zoals FF Front Firing betekent.


    En mijn sub vuurt zijn geweld naar voren af
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Tjee..... dat duurt dan toch al even ,heb mijn Mopads toch al weer een weekje dacht ik zo ,
    en we hebben zo'n beetje gelijktijdig onze bestelling gedaan.

    De Mopads bevallen overigens goed, het geluid is ook daar merkbaar op vooruit gegaan, al staat
    de center nu vrij hoog, de tweeter wijst net onder de rand wel de goede richting uit

    Misschien later nog eens een experiment met de andere lagere schuine zijden van de 2e Mopad.
    Jij bent al serieus besmet door HTip zijn tweaken, eerst een scherm en projector, daarna die subdude en nu mopads. Voor je het weet ga je nog een kelder graven ook
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Tja heb weer véél te snel getikt.

    Zin moest lezen; Is natuurlijk niet alleen voor een DF sub. Wat het weglaten van een woordje allemaal niet vermag, komt me wel eens vaker voor en natuurlijk is het altijd een belangrijk woord dat door mijn haast ( of aftakelend brein ) wegvalt.

    DF is inderdaad Down Firing, zoals FF Front Firing betekent.


    En mijn sub vuurt zijn geweld naar voren af
    Gelukkig een tikfoutje, begon al een beetje aan je te twijfelen....... er zijn oefeningen om een aftakelend brein op peil te houden ,
    minder wil ook wel eens helpen
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Jij bent al serieus besmet door HTip zijn tweaken, eerst een scherm en projector, daarna die subdude en nu mopads. Voor je het weet ga je nog een kelder graven ook
    Ja ja ja, heb beneden nog een berging en daar heb ik wel eens mijn gedachten over laten gaan

    Breng me nu niet op ideeën
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Tjee..... dat duurt dan toch al even ,heb mijn Mopads toch al weer een weekje dacht ik zo ,
    en we hebben zo'n beetje gelijktijdig onze bestelling gedaan.

    De Mopads bevallen overigens goed, het geluid is ook daar merkbaar op vooruit gegaan, al staat
    de center nu vrij hoog, de tweeter wijst net onder de rand wel de goede richting uit

    Misschien later nog eens een experiment met de andere lagere schuine zijden van de 2e Mopad.
    Er stond ook 7 dagen levertijd bij en ik heb netjes een mail gehad dat het wat langer duurt.

    Kijk dat is héél mooi Herman, dan zijn ze uiteindelijk hun geld nog waard ook

    Ik heb een DF sub, ben benieuwd wat dat gaat brengen dan t.o.v. FF sub...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb een DF sub, ben benieuwd wat dat gaat brengen dan t.o.v. FF sub...
    Wat het brengt ? Dat die DF van je vanaf een net platform recht omhoog gelanceerd wordt
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Wat het brengt ? Dat die DF van je vanaf een net platform recht omhoog gelanceerd wordt
    Houston we have a problem...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Houston we have a problem...
    Zou hem op z'n kant neerleggen met de woofer naar je toe gericht....... gaat dan helemaal goedkomen

    Voordeur op de knip, houd die hem tegen als ie toch nog aan de tippel wil
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Alright, gister binnen gekomen maar geen tijd gehad om te proberen.

    Net even snel wat fragmentjes geprobeerd (Die Hard 4 straaljager/vrachtwagen scene en Oorlogswinters neerstortend vliegtuig scene) met en zonder subdude en het is idd geen wereld van verschil maar meer een subtiele verbetering. Bij mij lijkt het erop dat de aanhoudende lage tonen icm subdude niet meer zo veel "nazoemen" (om het zo maar even te noemen) als voorheen en het laag lijkt wat beter onder controle.

    Maar goed dit heb ik net even snel gedaan, rubberen pootjes zitten ook nog onder de sub maar heb helaas nu geen tijd meer om verder te testen. Moet iemand helpen internet aan te sluiten...

    De eerste (snelle) ervaringen zijn iig positief, ga morgen (of vanavond? ) lekker verder met testen!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  19. #19

    Standaard

    Benieuwd naar je ervaring als je een beetje verder bent met testen....... zeker als de pootjes eraf gehaald zijn.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Gisteren en vandaag uitgebreid verder getest met filmfragmenten uit films die ik kan dromen, HD trailers met HD audio (waarvan ik sommigen ook kan dromen ), verschillende HD audio test Blu-ray's, enkele muziek nummers in FLAC alsmede nog twee complete films gekeken (The Terminator en The Man With The Iron Fists).

    Verschil tussen vandaag en gister is dat ik vandaag pas de rubberen pootjes er af heb gehaald en dat merkte ik meteen. Heb vandaag dezelfde fragmenten als gisteren afgespeeld en ik moet zeggen dat het toch wel een heel verschil is! Nu heb ik echt het gevoel dat het moet klinken zoals het hoort: geen trillingen meer uit de sub zelf (want dat deed ie wel eens), geen "gebrom/gezoem" meer bij aanhoudend laag, geen overdreven trillingen meer en gewoon een algeheel beter klinkend laag!

    Bij echt heel erg laag voel je het nog wel een beetje als je op de luisterplek zit maar dan op een positieve en fijne manier, ik vind dat overigens ook wel mooi zo want voorheen klonk/voelde het anders te overweldigend en overheersend. Ik kan ook nog steeds met de volume knop op de sub spelen om te kijken of het misschien toch nog iets meer of juist minder mag (staat nu net iets meer als een kwart open, in de receiver staat het sub volume na een automatische calibratie op -3,5 dB), dat ga ik de komende weken tijdens regulier film kijken wel tweaken.

    Kortom: ik ben er blij mee en voor mij was het de dure aanschafprijs wel waard!!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Wat het brengt ? Dat die DF van je vanaf een net platform recht omhoog gelanceerd wordt
    Als je een harde vloer(bedekking) hebt zal je dat met een subdude kunnen voorkomen. De vertikale bewegingen van de sub hebben daardoor minder invloed op de horizontaal verplaatsende geluidsgolven.

    In het geval van een FF sub met een gesloten kast, absorbeert een subdude de resonanties van de klankkast om er voor te zorgen dat je minder last hebt van diffractie.

    Anders ben ik bang dat LFE's meer omgezet worden in lage tonen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Heb de dude binnen, alleen is het de ampdude in dezelfde maat. Jammer dat ze er niet even bij vermelden dat deze hetzelfde is als een subdude, maar gelukkig is google m'n vriend

    Eevn een plaatje van htforum gejat en zo gaat het er uit zien met mijn sub al is die houtkleurig:

    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Verschil tussen vandaag en gister is dat ik vandaag pas de rubberen pootjes er af heb gehaald en dat merkte ik meteen. Heb vandaag dezelfde fragmenten als gisteren afgespeeld en ik moet zeggen dat het toch wel een heel verschil is! Nu heb ik echt het gevoel dat het moet klinken zoals het hoort: geen trillingen meer uit de sub zelf (want dat deed ie wel eens), geen "gebrom/gezoem" meer bij aanhoudend laag, geen overdreven trillingen meer en gewoon een algeheel beter klinkend laag!

    Bij echt heel erg laag voel je het nog wel een beetje als je op de luisterplek zit maar dan op een positieve en fijne manier, ik vind dat overigens ook wel mooi zo want voorheen klonk/voelde het anders te overweldigend en overheersend. Ik kan ook nog steeds met de volume knop op de sub spelen om te kijken of het misschien toch nog iets meer of juist minder mag (staat nu net iets meer als een kwart open, in de receiver staat het sub volume na een automatische calibratie op -3,5 dB), dat ga ik de komende weken tijdens regulier film kijken wel tweaken.

    Kortom: ik ben er blij mee en voor mij was het de dure aanschafprijs wel waard!!
    Voor wat je zo krijgt is het inderdaad een duur plankje met wat (speciaal) schuimplastic, gelukkig doet het wat het beloofd en zit er een verbetering in het geluid en dan is het toch zijn geld wel waard

    Voor de mensen die denken dat zij hun eventuele (onder-boven-naaste)buren, niet of minder storen, kan ik alleen maar melden dat dat het geval niet is, mijn beneden buurman is echt niet blij als ik met een iets te hoog volume draai en al helemaal niet als ik, zoals hij dat noemt, wat al te enthousiast wordt,ook een strakke bas met een diep laag dringt door alle muren heen, zelf heb ik dan ook nog eens de pech dat mijn woonruimte galmt als een kerk Mijn bovenburen hadden/hebben een zeer slecht geïsoleerde laminaatvloer, kan niet eens een boer laten of zij horen het, laat staan mijn sub......

    Mijn bovenburen hebben voor ons een aantal bedrijven(in onze naam) aangeschreven, om plafondisolatie te nemen..... lekker makkelijk, je neemt als bovenburen een niet toegestane goedkope onvoldoende geïsoleerde vloer en vervolgens probeer je je onderburen tot plafondisolatie te dwingen...... wat ik hier mee wil zeggen is dat een subdude geen wondermiddel is om met hogere volumes te gaan draaien, al weet ik zeker dat mijn onderbuurman ermee gebaad is. Oh..... ja natuurlijk hebben wij ook last van de bovenburen, zo slecht geïsoleerd dat je elke gevallen speld kon horen vallen....... het is dan veel makkelijker je buren tot plafondisolatie te dwingen, dan zelf je eigen vloer van wel een goede isolatie te voorzien. Bovenburen hebben in mijn geval eieren voor hun geld gekozen en eea aangepast, al ben ik niet blij met hun oplossing (wil hier niet verder al te diep op ingaan, maar de les is dat je niet altijd zelf de boosdoener bent, we zijn er ons zelf terdege van bewust dat we bij een te hoog volume overlast veroorzaken en houden daar altijd zoveel mogelijk rekening mee....... )
    In het geval van naaste buren ligt het niet alleen aan de vloerbedekking, maar meer aan de constructie van het gebouw, een houten balkenvloer die doorloopt is anders dan een betonconstructie en ook daarin zijn verschillen...... met andere woorden, probeer niet het contact met je buren te verliezen en houd rekening met elkaar

    Subs kunnen dus een bron van zware irritatie voor je omgeving zijn, wees je daar altijd van bewust, zelf wil ik mijn omgeving niet tot last zijn en draai daarom met heel aangepaste instellingen om ook bij lage volumes een geluid te krijgen dat helemaal naar mijn eigen wens is.

    BTW!

    Bovenstaande info is niet persoonlijk bedoeld! Het is een algemene info, immers er zijn meer mensen die dit soort info lezen en ik hoop dat ik altijd zoveel mogelijk alle in en outs kan geven, wil immers niemand teleurstellen...... ook niet de onder/boven/en naaste buren
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heb de dude binnen, alleen is het de ampdude in dezelfde maat. Jammer dat ze er niet even bij vermelden dat deze hetzelfde is als een subdude, maar gelukkig is google m'n vriend

    Eevn een plaatje van htforum gejat en zo gaat het er uit zien met mijn sub al is die houtkleurig:

    Niet een grapje, je zal je sub dude in gebruik gaan nemen en eea gaan uittesten, maar ik zou toch zeker in jouw geval ook een standje proberen waarbij de woofer als front naar je toe gericht staat, met andere woorden ik ben ook zeer benieuwd naar jouw ervaringen met de dude icm met een DF sub......... in mijn ogen/beleving heeft de dude namelijk het meeste profijt bij een FF sub.....

    Erg nieuwsgierig dus...... BTW, geef per PM nog even je contact gegevens voor de meeting bij HTip, mocht je de persoon zijn die mij per privé nummer heeft proberen te bereiken op mijn mobiel....... in 95% van de gevallen neem ik die niet op, ik bel zelf namelijk met nummer in zicht en heb iets tegen die privé bende op telefoon gebied, ongever hetzelfde als ik niet blij ben met de al te open surfweergave info van de leden aan iedereen..... zelfs aan niet members
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heb de dude binnen, alleen is het de ampdude in dezelfde maat. Jammer dat ze er niet even bij vermelden dat deze hetzelfde is als een subdude, maar gelukkig is google m'n vriend

    Eevn een plaatje van htforum gejat en zo gaat het er uit zien met mijn sub al is die houtkleurig:

    Laat je de pootjes dan ook zitten of haal je ze er af? Ik vond het bij mij werkelijk een verschil uit maken toen ik ze er af had gehaald.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •