Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Laat je de pootjes dan ook zitten of haal je ze er af? Ik vond het bij mij werkelijk een verschil uit maken toen ik ze er af had gehaald.
    Ik heb een DF sub, dus die pootjes moeten blijven zitten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voor wat je zo krijgt is het inderdaad een duur plankje met wat (speciaal) schuimplastic, gelukkig doet het wat het beloofd en zit er een verbetering in het geluid en dan is het toch zijn geld wel waard

    Voor de mensen die denken dat zij hun eventuele (onder-boven-naaste)buren, niet of minder storen, kan ik alleen maar melden dat dat het geval niet is, mijn beneden buurman is echt niet blij als ik met een iets te hoog volume draai en al helemaal niet als ik, zoals hij dat noemt, wat al te enthousiast wordt,ook een strakke bas met een diep laag dringt door alle muren heen, zelf heb ik dan ook nog eens de pech dat mijn woonruimte galmt als een kerk Mijn bovenburen hadden/hebben een zeer slecht geïsoleerde laminaatvloer, kan niet eens een boer laten of zij horen het, laat staan mijn sub......

    Mijn bovenburen hebben voor ons een aantal bedrijven(in onze naam) aangeschreven, om plafondisolatie te nemen..... lekker makkelijk, je neemt als bovenburen een niet toegestane goedkope onvoldoende geïsoleerde vloer en vervolgens probeer je je onderburen tot plafondisolatie te dwingen...... wat ik hier mee wil zeggen is dat een subdude geen wondermiddel is om met hogere volumes te gaan draaien, al weet ik zeker dat mijn onderbuurman ermee gebaad is. Oh..... ja natuurlijk hebben wij ook last van de bovenburen, zo slecht geïsoleerd dat je elke gevallen speld kon horen vallen....... het is dan veel makkelijker je buren tot plafondisolatie te dwingen, dan zelf je eigen vloer van wel een goede isolatie te voorzien. Bovenburen hebben in mijn geval eieren voor hun geld gekozen en eea aangepast, al ben ik niet blij met hun oplossing (wil hier niet verder al te diep op ingaan, maar de les is dat je niet altijd zelf de boosdoener bent, we zijn er ons zelf terdege van bewust dat we bij een te hoog volume overlast veroorzaken en houden daar altijd zoveel mogelijk rekening mee....... )
    In het geval van naaste buren ligt het niet alleen aan de vloerbedekking, maar meer aan de constructie van het gebouw, een houten balkenvloer die doorloopt is anders dan een betonconstructie en ook daarin zijn verschillen...... met andere woorden, probeer niet het contact met je buren te verliezen en houd rekening met elkaar

    Subs kunnen dus een bron van zware irritatie voor je omgeving zijn, wees je daar altijd van bewust, zelf wil ik mijn omgeving niet tot last zijn en draai daarom met heel aangepaste instellingen om ook bij lage volumes een geluid te krijgen dat helemaal naar mijn eigen wens is.

    BTW!

    Bovenstaande info is niet persoonlijk bedoeld! Het is een algemene info, immers er zijn meer mensen die dit soort info lezen en ik hoop dat ik altijd zoveel mogelijk alle in en outs kan geven, wil immers niemand teleurstellen...... ook niet de onder/boven/en naaste buren
    Haha grappig geschreven, vooral over de "niet toegestane goedkope onvoldoende geïsoleerde vloer". Oeps, die hebben wij dus ook!

    Ik heb dan denk ik wat meer geluk dan jij want ik zet mijn volume hier in mijn appartementcomplex toch aardig hoog: games, muziek en films, ook in de avonduren en in de afgelopen 6 jaar heeft nog nooit iemand geklaagd...

    Links van me woont een jong gastje, zijn woonkamer grenst aan die van mij maar die kan het waarschijnlijk niks schelen en hij maakt zelf ook wel eens lawaai als z'n vrienden op bezoek zijn. Boven wonen mensen die soms 's ochtends vanaf 3:30 al door het huis lopen rommelen, weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn maar dat maakt ook niet uit want zo kan ik dus ook mijn gang gaan. De rechterburen kunnen nergens last van hebben want tussen hun woning en mijn woonkamer zitten nog twee slaapkamers en een gang. En precies onder mijn woonkamer zit een of ander kantoor, die lui zijn na 18:00 dus allemaal weg wat voor mij dus een reden is om de volumeknop dan nog iets hoger te zetten..
    Laatst aangepast door DJR : 15-08-2013 om 01:37
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb een DF sub, dus die pootjes moeten blijven zitten.
    Oh ja das waar ook, lekker laten zitten dus.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Subs kunnen dus een bron van zware irritatie voor je omgeving zijn, wees je daar altijd van bewust, zelf wil ik mijn omgeving niet tot last zijn en draai daarom met heel aangepaste instellingen om ook bij lage volumes een geluid te krijgen dat helemaal naar mijn eigen wens is.
    Dat geldt niet alleen voor subs, omdat lage tonen ook door andere soorten luidsprekers weergegeven kunnen worden zoals de CM9730 van LG.

    De makkelijkste manier om de kans op overlast te verkleinen is om een set zo samen, op en in te stellen dat het geluid los kan komen van de luidsprekers.

    Anders kun je mischien beter een goede hoofdtelefoon kopen of gaan genieten van de muziek die de buren maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #30

    Standaard

    Ik kan melden dat de subdude ook een héél positief effect heeft op een DF sub.
    De bas klinkt strakker en het geluid is meer in harmonie met elkaar. Ik kan dus niet anders dan een subdude aanraden
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Toch ook maar eens informeren en kijken of het voor mijn REL ook nog wat uitmaakt. Nu heb ik niet zoveel last van klagende buren, maar als ultra laag profiteert?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #32
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kijk weeral een positief verhaal, en nog eens een potentiële koper erbij ook. 'k zou verdomd die spullen moeten gaan verdelen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #33

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Powerbuy?
    Daar is de kudde veel te groot voor.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Daar is de kudde veel te groot voor.
    er kan in ieder geval een interessecheck gemaakt worden denk ik zo?
    Helaas heb ik er geen tijd voor anders had ik wel het voortouw genomen.

  11. #36

    Standaard

    Ik kwam dit topic tegen en ben overtuigd van zijn kunnen. Heb ook zo'n ding besteld. Hopelijk past mijn oude JVC woofer er ook op. Is niet, zoals de meesten tegenwoordig vierkant maar langwerpig.

  12. #37

    Standaard

    Nadat ik dit gisteren tegen een maat vertelde zei hij dat hij er een stuk dik piepschuim onder had gelegd. Ik werd nieuwsgierig en heb dat ook geprobeerd. Je merkt gelijk positief verschil. Is zo'n subdude dan nog anders?

  13. #38

    Standaard

    Ja want zo'n subdude is gemaakt van ander materiaal dan piepschuim.
    Waar het namelijk om gaat is dat kast van de sub zijn trillingen (dus geluid) niet meer afgeeft aan de vloer maar juist aan de lucht.
    Daar is de subdude speciaal voor gemaakt, je zal dus, helemaal in vergelijking met piepschuim, wel een verbetering merken maar het is niet direct een compleet ander geluid.
    Het grootste voordeel haal je uit de lagere frequenties die beter tot hun recht komen, gebruik hiervoor wat leuke films met een behoorlijke dosis LFE.

  14. #39

    Standaard

    Vandaag dan eindelijk ontvangen. Ben zeer benieuwd.


  15. #40

    Standaard

    Leuk om te testen en eens flink wat LFE te laten knallen.
    Mag ik u aanraden:
    Voorgerecht : Finding Nemo waar Darla de tank tapt
    Hoofdgerecht U-571 de dieptebommen
    dessert : Cars en dan het stukje waar doc zelf gaat racen en zijn motor start en even flink gas geeft
    Test u smakelijk!

  16. #41

    Standaard

    Hehe. Heb hem uiteraard direct getest met Pearl Harbor Director's Cut DTS. En dan natuurlijk het aanval segment. Bruut!

    Die U-571 tip is ook een goeie trouwens

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Laat je de pootjes dan ook zitten of haal je ze er af? Ik vond het bij mij werkelijk een verschil uit maken toen ik ze er af had gehaald.
    Bij die sub kun je de pootjes er beter onder laten, omdat dat nl. een model met 'downward-firing' is.

    Zelf denk ik je ze er beter wel van af kunt halen, omdat deze anders door de hoogte iets minder stabiel staat.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij die sub kun je de pootjes er beter onder laten, omdat dat nl. een model met 'downward-firing' is.

    Zelf denk ik je ze er beter wel van af kunt halen, omdat deze anders door de hoogte iets minder stabiel staat.
    Als ie er na een half jaar nog steeds niet vanaf gevallen is zal dat wel loslopen
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ie er na een half jaar nog steeds niet vanaf gevallen is zal dat wel loslopen
    Lol, maakt idd geen reet uit, hahaha
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #45

    Standaard

    Probeer dat maar eens uit met de volumeregelaar van de receiver of versterker als je alle lage tonen door de sub laat weergeven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #46

    Standaard

    Gisteren ook een subdude (ampdude) besteld voor in mijn nieuwe home theater. Ben eens benieuwd naar het effect eens alles geïnstalleerd is. Ook maar ineens een Devine Mon Pad bijbesteld zodat ik mijn center speaker kan ontkoppelen van het meubel en wat omhoog kan richten naar de luisterpositie.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •