De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips BDP7500S2 'HDCP error'

    Sinds gisteren geeft mijn Philips bluray speler ineens een 'HDCP err' op zijn display. Beeld op de TV blijft volledig zwart. Ik heb niets in mijn setup verandert en eergisteren nog gewoon een film gekeken. Bluray staat via een Denon AVR3312 reciever aangesloten op een Samsung ES7000 serie LCD. Speler direct op de TV aansluiten maakt geen verschil. Verder ook nergens firmwareupdates op gedraaid. Iemand een idee wat ik hiermee aan moet?

  2. #2

    Standaard

    Als eerste zou ik de speler even op een andere TV proberen, dit om de speler uit te sluiten of juist aan te merken als de boosdoener.

    Mocht de speler wel beeld geven op een andere TV, dan ligt het niet aan de speler.

    Een andere speler op je TV proberen, als die ook geen beeld geeft, dan is je TV de boosdoener........ of je HDMI kabel is niet helemaal lekker,
    en dat zou dan het minst kostbare defect zijn.

    Helaas zijn storingen altijd vervelend, helemaal als je dan ook nog moet uitzoeken wie nu de boosdoener is, hoop dat je hem vind en ben
    benieuwd hoe het afloopt.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Helaas niet even een andere TV beschikbaar, maar dan blijft het toch nog vreemd dat dat ding het de ene dag doet en de volgende niet meer? PS3 draait overigens gewoon probleemloos bluray af op dezelfde TV, ook de kabels omwisselen maakt niets uit.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lynxje Bekijk bericht
    Helaas niet even een andere TV beschikbaar, maar dan blijft het toch nog vreemd dat dat ding het de ene dag doet en de volgende niet meer? PS3 draait overigens gewoon probleemloos bluray af op dezelfde TV, ook de kabels omwisselen maakt niets uit.
    Dan lijkt het er toch op dat de speler wel eens het probleemkind kan zijn, jammer dat je hem niet even op een andere TV kunt proberen, dat geeft even iets meer zekerheid.

    Heb je de speler al eens helemaal van het stroomnetwerk afgehaald en minimaal 2 minuten niet op het lichtnet aangesloten gehad?, wil wel eens helpen.....

    Volgorde van aanzetten wil ook wel eens helpen, eerst de receiver, dan de TV en dan pas de speler...... HDMI wil wel eens dwarsliggen, maar als het helemaal niets
    meer doet, dan is er een defect waarbij ik je helaas ook niet meer kan helpen, repareren is duur.

    Je kan nog wel kijken of bijvoorbeeld de connector van de speler niet beschadigd is(altijd goed gewerkt, maar niet een keer de HDMI kabel los gehad? )
    Ook zou bijvoorbeeld de connector (deels) losgeraakt kunnen zin van de printplaat.

    Een nieuwe speler is misschien ook geen straf, de Philips schijnt verschrikkelijk traag te reageren op commando's, een vlotte speler is dan een verademing,
    na een beetje googlen wel gevonden dat je niet de enige bent met het HDCP error probleem, alleen jammer dat de melders, zoals vaak, wel lopen zeuren maar niet
    melden hoe het opgelost is.

    Ben bang dat het een andere speler wordt........ denk geen Philips meer
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Speler meegenomen naar mijn vriendin en daar op een Sony LCD gezet, zelfde probleem. Philips bij de winkel gebracht, hij wordt opgestuurd naar Philips (had nog precies 5 dagen garantie erop zitten). Ik ben overigens wel helemaal klaar met Philips, vorig jaar opeens vlekken op mijn LED (net een half jaar uit de garantie), begin dit jaar een scheerapparaat wat er spontaan mee stopte, in mei een tandenborstel die niet meer op kon laden (wel bij beiden gelijk een nieuwe meegekregen onder de garantie, maar het zegt wel iets over de kwaliteit van de spullen tegenwoordig) en nu dit weer....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lynxje Bekijk bericht
    Speler meegenomen naar mijn vriendin en daar op een Sony LCD gezet, zelfde probleem. Philips bij de winkel gebracht, hij wordt opgestuurd naar Philips (had nog precies 5 dagen garantie erop zitten). Ik ben overigens wel helemaal klaar met Philips, vorig jaar opeens vlekken op mijn LED (net een half jaar uit de garantie), begin dit jaar een scheerapparaat wat er spontaan mee stopte, in mei een tandenborstel die niet meer op kon laden (wel bij beiden gelijk een nieuwe meegekregen onder de garantie, maar het zegt wel iets over de kwaliteit van de spullen tegenwoordig) en nu dit weer....
    Philips, heb er nog veel en wat ouder maar goed werkende apparaten van, inderdaad het nieuwere spul schijnt een soort van ingebouwde tijdbom te hebben die afgesteld is om vlak na de garantie af te gaan. Jammer dat het het nu ook al niet eens meer tot de garantie red, met Philips spelers heb ik ook ervaren dat hij vlak na de garantie stuk ging. Ook hier ging zo'n Philips tandenborstel stuk, was er 1 met 2 body's en 2 laders, alles werd wel keurig vervangen in de garantie termijn, maar het geeft toch te denken.

    Ben benieuwd wat voor een storing die speler van je heeft en wat ze eventueel hebben/gaan vervangen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •