De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bluray dvd - hd film (HDD USB) Bitrate

    Is er een verschil aan bitrate met een bluray dvd en een hd film die je op je mediacenter laat afspelen met je externe hdd 2.0 usb ?

    zo ja, hoe groot is het verschil ?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Is er een verschil aan bitrate met een bluray dvd en een hd film die je op je mediacenter laat afspelen met je externe hdd 2.0 usb ?

    zo ja, hoe groot is het verschil ?
    Beetje vreemd gestelde vraag......

    Als je een Blu Ray ISO bestand vanaf een HDD afspeelt, dan heb je een gelijkwaardig bestand als de originele Blu Ray.

    Dan heb je nog allerlei andere soorten van containers en bestanden, de 1 iets meer of minder gecomprimeerd dan de ander en vaak voorzien van 1 enkele audio track en 1 of meerdere ondertitels, maar altijd minder van kwaliteit dan het origineel, al zijn er bestanden die er zeer goed uitzien en weinig tot niets onderdoen voor het origineel, al zitten er vaak ook niet de HD audio kanalen bij.....

    Om jouw vraag te benatwoorden, als je een Blu ray ISO afspeelt vanaf een HDD, dan is de Bitrate ook gelijkwaardig aan het origineel. In het geval van andere bestanden kijk je niet naar de bitrate maar naar de kwaliteit. kwaliteit is niet alleen uit te drukken in Bitrate, een cam copy van een film kan best een hoge bitrate hebben en er toch heel beroerd uitzien... en ook nog eens slecht klinken.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    oke dankjewel, je antwoord is meer dan voldoende.

  4. #4

    Standaard

    Als er geen visuele verschillen zijn tussen die van een ISO-bestand en een BD, dan zitten die wel in de fysieke aspecten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-08-2013 om 21:29
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Beetje vreemd gestelde vraag......

    Als je een Blu Ray ISO bestand vanaf een HDD afspeelt, dan heb je een gelijkwaardig bestand als de originele Blu Ray.

    Dan heb je nog allerlei andere soorten van containers en bestanden, de 1 iets meer of minder gecomprimeerd dan de ander en vaak voorzien van 1 enkele audio track en 1 of meerdere ondertitels, maar altijd minder van kwaliteit dan het origineel, al zijn er bestanden die er zeer goed uitzien en weinig tot niets onderdoen voor het origineel, al zitten er vaak ook niet de HD audio kanalen bij.....

    Om jouw vraag te benatwoorden, als je een Blu ray ISO afspeelt vanaf een HDD, dan is de Bitrate ook gelijkwaardig aan het origineel. In het geval van andere bestanden kijk je niet naar de bitrate maar naar de kwaliteit. kwaliteit is niet alleen uit te drukken in Bitrate, een cam copy van een film kan best een hoge bitrate hebben en er toch heel beroerd uitzien... en ook nog eens slecht klinken.
    Blu ray ISO afspeelt vanaf een HDD, dan is de Bitrate ook gelijkwaardig aan het origineel.

    Volgens mij niet altijd. Er zijn ook veel ISO's van 4,5 en 8GB, terwijl het origineel 30-40gb is.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Blu ray ISO afspeelt vanaf een HDD, dan is de Bitrate ook gelijkwaardig aan het origineel.

    Volgens mij niet altijd. Er zijn ook veel ISO's van 4,5 en 8GB, terwijl het origineel 30-40gb is.
    Een Blu ray ISO is het bestand dat (bijna) 1op 1 gelijk is aan het origineel.

    Ëen andere vorm van ISO bestanden, is die vorm die is uitgekleed, maar waarvan alles dat behouden wenste te worden nog wel origineel is, zo kan een ISO bestand de originele film, de hoofdaudio track en de sub bevatten die de maker van het bestand wilde houden terwijl hij alle extra's en voor hem/haar niet gewenste bestanden heeft weggelaten, alles kan dan ook nog via een menu worden opgevraagd als dat tenminste is meegenomen in dat ISO bestand.

    Dan zijn er nog veel MKV containers, daar staat dan ook wel eens ISO achter, maar bij een MKV container is geen menu structuur en zijn er wat beperkingen op audio gebied, er kan met de juiste software/apparatuur(denk aan de losse mediaspelers, die van de eerste generatie TV's gaan niet zover) nog wel gekozen worden voor audio en ondertitels. Meestal zijn die MKV bestanden gecomprimeerd en is het vaak uitgekleed op gebied van audio en ondertitels, ruimte besparend, kortere dowmloadtijden en weinig verlies in kwaliteit maakt dit erg populair bij de gebruikers, maar het is NIET meer gelijkwaardig aan een Blu ray ISO die wel de 1 op 1 copy is van de Blu ray. Nog een formaat/container dat wel gebruikt wordt voor HD is AVCHD, al is/was dat meer bedoeld voor camcorders..... en dan zijn er nog veel meer mogelijkheden, kijk maar eens wat een beetje Media-player zoal af kan spelen.

    BTW, even een opmerking, ik zal niet dieper ingaan op de materie, deze is overigens vrij complex, maar alles wat met downloaden en het kopiëren te maken heeft ligt nu eenmaal gevoelig op het forum. Als je je originele collectie schijven 100% hetzelfde wil opslaan, dan gebruik je ISO, wil je ruimte besparen dan gebruik je een vorm van compressie, al naar gelang de reductie blijft er dan een meer of minder resultaat over, maar het is dan nooit hetzelfde meer als het origineel, ook al kan het er, zoals eerder genoemd, heel erg goed uitzien.

    Heel eerlijk, ik kijk zelf ook wel eens (heb razendsnel internet en een Mede8er met 3TB schijf) een download en dan enkel de heel goede in kwaliteit, de tijd dat ik naar een camcopy heb gekeken ligt al weer heel ver achter mij, het is overigens in Nederland, onder bepaalde regels weliswaar, ook nog legaal om dat te doen, maar als je in mijn ogen enkel download en nooit wat koopt, ja dan........ maar dat is een heel andere discussie, ik kijk het liefst via het originele schijfje, dat kijkt wel zo lekker
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •