De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harman Kardon AVR5000 geen geluid uit surround speakers en center????

    Ik heb een 2e hands Harman Kardon AVR5000 versterker aangeschaft, alleen ik zit nu met het probleem dat ik geen geluid uit de center en de surround speakers krijg, ook al geen test geluid.

    Wie oh wie kan mij helpen, ik weet dat er heel veel instellingen mogelijk zijn, en ik ben echt niet de domste, maar ik krijg het niet voor elkaar.

    Ik heb de volledige installatie gedaan via het OSD en alles goed in gesteld, maar als ik dan een test geluid laat doen, dan doen alleen de front speakers het.

    Ik hoop dat er meer Kardon gebruikers zijn die mij kunnen helpen??

    Groet Harry.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Harry.

    Wanneer het ook niet lukt met een ander DSP-programma zoals Dolby ProLogic, komt het waarschijnlijk een defekt.

    Herkent de receiver wel allen formaten(Analoog, PCM, DD of DTS) en indelingen(5.1 e.d.)?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Als je bedoeld of de versterker Analooge ingangen en DTS enz. heeft, dan is het antwoord ja.

    Maar ik heb op dit moment alleen maar analooge app. en die sluit ik aan via de Tulp, maar hij moet op 5 channel stereo op alle 5 boxen geluid geven, en dat doet ie niet.

    Maar hij geeft ook geen test geluid, en dat staat los van de aangesloten app.

  4. #4

    Standaard

    Kun je een andere box als center proberen? Eventueel met ander speakerdraad?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Ik ben er nu achter dat ik wel geluid heb via de surround speakers en de center, alleen super super zacht, Ik moet de front los koppelen en dan de rest op vol vermogen, en dan hoor ik heel zacht geluid.

    Ik heb al in de versterker de front zachter gezet en de rest harder gezet, maar dat mag ook niet helpen.

    Iemand een idee??

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als ik ervanuit mag gaan dat de speakers daadwerkelijk goed zijn aangesloten en ook juist zijn ingesteld in het speakermenu (geloof me, een foutje is zo gemaakt), dan ben ik toch bang dat er een defect in zit.

    Ongeacht welke instelling je over het hoofd zou zien, testgeluid zal ten alle tijde alle ingestelde speakers laten horen. Controleer eerst eens goed of de speakers correct op de goede aansluiting zitten. Check dan in het instellingen menu of je het juiste speakersysteem hebt ingesteld (5.1). Mocht dat allemaal niet baten, dan ben ik bang dat je hem ter reparatie zal moeten aanbieden!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •