De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Evil Dead Trilogy op Bluray?

    Hopelijk is er nog geen ander topic over (toch niet meteen gevonden): Iemand een idee of the Evil Dead Trilogy op Bluray ook hier in de winkels zal liggen? In de UK is deze al uitgekomen...

  2. #2

    Standaard

    Zou me sterk lijken want de rechten zijn hier in de Benelux totaal versnipperd (Evil Dead > Sony, Evil Dead II > Universal en Army Of Darkness > MGM). Ik kan je wel van harte de Duitse versie van deel 3 aanraden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    In Engeland is onlangs een boxset verschenen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    In Engeland is onlangs een boxset verschenen.
    Yep, dat is die UK versie waar ik het over had .

    Ik had wel geen idee dat de rechten hier zo versnipperd zijn. Toch maar eens kijken of ik dan toch de UK box binnen haal.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Yep, dat is die UK versie waar ik het over had .
    Dat had ik niet zien staan.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Dat had ik niet zien staan.
    Hoe groot is de kans dat Army of Darkness (de derde evil dead) film hier gaat verschijnen op Blu-ray?

    + ik meen mij te herinneren dat hier destijds de director's cut wel op dvd verschenen is, maar enorm gelimiteerd.
    Wat ik zeker wel die versie zou willen hebben.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Zou me sterk lijken want de rechten zijn hier in de Benelux totaal versnipperd (Evil Dead > Sony, Evil Dead II > Universal en Army Of Darkness > MGM). Ik kan je wel van harte de Duitse versie van deel 3 aanraden.
    Waarom kunnen ze in UK dan wel een trilogy box uitbrengen en in de benelux niet? als de filmrechten per film verdeeld zijn over verschillende filmmaatschappijen(Sony/universal/MGM, dan geld dit toch ook voor de UK , of zie ik dit fout?
    Plus MGM is toch al jaren geleden opgekocht door Sony?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht
    Waarom kunnen ze in UK dan wel een trilogy box uitbrengen en in de benelux niet? als de filmrechten per film verdeeld zijn over verschillende filmmaatschappijen(Sony/universal/MGM, dan geld dit toch ook voor de UK , of zie ik dit fout?
    Plus MGM is toch al jaren geleden opgekocht door Sony?
    In Engeland is de verdeling weer anders. Sony voor deel 1, Studio Canal voor deel 2 en 3. De Evil Dead-films zijn onafhankelijk gemaakte films en die hebben meestal geen vaste distributeur. Dit is per land verschillend en ze veranderen ook met regelmaat van distributeur. Neem nou de eerste film. Die is in Nederland eerst uitgebracht door A-Film op DVD, daarna heeft Sony de rechten verworven en is de film opnieuw uitgebracht op DVD en op Blu-ray.

  9. #9

    Standaard

    Ik wou dat de Blu-ray van de eerste Evil Dead ook de artwork van die box had, dat is echt de mooiste die er is en tevens vroeger ook gebruikt voor de NL VHS versie.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    + ik meen mij te herinneren dat hier destijds de director's cut wel op dvd verschenen is, maar enorm gelimiteerd.
    Wat ik zeker wel die versie zou willen hebben.
    In deze bespreking vind je de volledige releasehistoriek van Army Of Darkness. Hier is mijn bespreking van de Duitse Ultimate Edition. De DC van Army Of Darkness is hier in de Benelux nooit op dvd verschenen. Enkel de theatrical cut is ooit uitgebracht geweest door Fox.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Wat is hier in de Benelux tot nu toe eigenlijk al uitgekomen en wat zit er nog aan te komen van the Evil Dead op bluray? De eerste film ligt gewoon op bluray in de winkels. Nummer 2 en Army of Darkness heb ik nog niet gezien. Als deze op termijn sowieso allemaal op bluray verschijnen, kan ik misschien toch beter voor de R2 Benelux versies gaan...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Wat is hier in de Benelux tot nu toe eigenlijk al uitgekomen en wat zit er nog aan te komen van the Evil Dead op bluray? De eerste film ligt gewoon op bluray in de winkels. Nummer 2 en Army of Darkness heb ik nog niet gezien. Als deze op termijn sowieso allemaal op bluray verschijnen, kan ik misschien toch beter voor de R2 Benelux versies gaan...
    Evil Dead 2 is in 2009 op Blu-ray uitgebracht. Of Army of Darkness nog uitgebracht gaat worden is voor zover ik weet niet bekend.


  13. #13

    Standaard

    Mmm, moet ik toch eens beter zoeken naar Evil Dead 2...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    In deze bespreking vind je de volledige releasehistoriek van Army Of Darkness. Hier is mijn bespreking van de Duitse Ultimate Edition. De DC van Army Of Darkness is hier in de Benelux nooit op dvd verschenen. Enkel de theatrical cut is ooit uitgebracht geweest door Fox.
    Je hebt gelijk, het is de UK dvd die ik heb. Was gelimiteerd op 40000 oplagen.

  15. #15

    Standaard

    Héhé, "gelimiteerd" op 40.000 oplagen. Voor deze film is dit dus ongelimiteerd (bij de liefhebbers is Evil Dead zeer gekend, maar dat is dan ook alles. Het is en blijft een niche-film).

    Om een idee te geven: ik verzamel ook replica's van film-props. Ik sta op delijst om een replica van het Jumanji spelbord aan te kopen (volledig uitgewerkt in hout, openklapbaar, met speelstukken, enz...). Oplage: 50 wereldwijd! (waarvan er 42 gereserveerd zijn - waaronder 2 voor mij -, en er nog 8 op eBay zullen verschijnen). 'k Heb ook een replica van het Book of Secrets uit National Treasure. Oplage: 12 wereldwijd. DAT is gelimiteerd.

    Maar we wijken af...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht

    Maar we wijken af...
    Dit is nog een aparte topic waard: Wat is gelimiteerd?

    Back on topic: ik twijfel of ik voor de US of voor de UK uitgave ga, ondanks dat de US regio A is/zal zijn.

  17. #17

    Standaard

    Blijkbaar krijgt de eerste film een remaster op 21 juni. Op Amazon.fr staat een collectors box met een remastered bluray en NL subs. Duitsland krijgt een 2-disc uncut versie zonder NL subs.

    https://www.amazon.fr/The-Evil-Dead-.../dp/B071QWVXPY

    https://www.amazon.de/The-Evil-Dead-.../dp/B01N7SWKI6


    Version remastérisée
    Édition collector limitée à 400 exemplaires
    Contient :
    - le Blu-ray du film
    - la figurine en édition limitée peinte à la main reprenant le poster légendaire du film
    - un poster exclusif
    - un t-shirt exclusif

    Commentaire audio de Sam Raimi, Rob Tapert et Bruce Campbell
    "Rejoignez-nous ! L'héritage immortel d'Evil Dead" : piste Picture in Picture
    Tout ce que vous ne savez pas sur la saga Evil Dead
    Les trésors de la salle de montage
    Jeu de questions réponses
    À la découverte d'Evil Dead
    Test de maquillage
    Ellen et le professeur d'art dramatique
    Interview sur scène
    Accès BD-Live

  18. #18

    Standaard

    FYI: nu te koop in de Benelux


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •