De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat te doen met mijn ingebouwde mediaspeler

    Hallo,

    Ik heb kortgeleden een nieuwe full hd led tv gekocht van Panasonic met ingebouwde media speler.
    Nu kan ik prima films op een externe harde schijf zetten en hem via de ingebouwde media speler afspelen, mijn vraag is: is dit wel HD?(als de film hd is opgenomen natuurlijk)
    Je hebt ook externe media players waar je een externe harde schijf op kunt aansluiten met USB en zo je HD films op je tv kunt zien, dan zou dit toch ook moeten kunnen met een ingebouwde media player?

    Graag hoor ik van jullie.

    Gr. Jurre

    P.S.: kan ik ook opnemen via de aangesloten hdd ?

  2. #2

    Standaard

    Beste Jurre,
    zulke dingen staan meestal vermeld in de handleiding van het apparaat, het is dus aan te raden die eens door te lezen.
    Daarnaast zou het handig zijn om het typenummer te vermelden zodat mensen weten om welk apparaat het gaat en wat voor mediaspeler er in zit.
    Als dat namelijk een DVDspeler is die ook andere formaten afspeelt zal het geen HD kunnen zijn. Is het Blu-Ray speler is de kans realistisch dat het wel HD is mits de bron ook HD is.
    Kortom, de antwoorden op je vraag kun je eigenlijk zelf al beantwoorden door de handleiding te lezen.

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Jurre,

    Allereerst welkom op dit forum. Het is idd altijd handig om de typenummers te vermelden, zodat men wat beter kunnen inspringen op je vraag! Maar gelukkig ken ik de Pana's goed.

    De laatste series Panasonic schermen hebben idd een flink aantal mogelijkheden om media af te spelen of te streamen. Je kunt dit doen door een USB schijf/ stick aan te sluiten (let wel, een USB harde schijf dient van een eigen stroomvoorziening te worden voorzien), maar bijvoorbeeld ook een SD card of door je scherm op te nemen in je thuisnetwerk! (bij voorkeur LAN, dus bekabeld) Alles wat in je netwerk zit en media kan delen, kan je Panasonic dan af spelen.Veel mensen gebruiken een NAS. Dit is een soort netwerk harde schijf met media software die overal in je netwerk benaderbaar is. Uiteraard zoals je zelf al zegt geeft hij nooit meer weer dan de originele bron, maar dat geeft zeker een mooi plaatje! Je scherm zal sowieso alles opscalen naar de resolutie van je tv!

    Daarnaast heb je het voordeel dat je met een USB schijf ook gebruik kan maken van de interne tuner voor analoog of DVB Digitale televisie via een C.I. insteekkaart van bijv. UPC of Ziggo. Afhankelijk van je typenummer heb je zelfs twee tuners tot je beschikking, zodat je kunt kijken en opnemen tegelijk! Hiervoor heb je wel een USB schijf met externe voeding voor nodig!

    Sluit je de optische audio uitgangen aan op je versterker(als je die hebt), dan kun je ook je audio streamen door je tv en weergeven via je versterker!

    Uiteraard zijn er ook externe mediaspelers, maar dat zijn standalone apparaten die je d.m.v. van bijv.HDMI op je scherm aansluit. Je scherm zelf doet dan niks anders dan weergeven zoals een dvdspeler of Blu-ray speler dat doet!

    Succes
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-09-2013 om 22:59
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •