De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard geen geluid van de tv uit de onkyo AV receiver

    Ik heb al gezocht maar niet het juiste antwoord kunnen vinden op mijn problem.
    Ik heb een Phipips tv aangeschaft te weten de 42pfl5028H/12.
    Deze heb ik middels een HDMI kabel aangesloten op de ONKYO TX-SR607 .
    Ik heb eeb xtreame en een dreambox aangesloten op de hdmi ingangen en dit werkt ook prima.
    echter wanneer ik alleen het geluid van de tv zelf over de ONKYO wil afspelen lukt me dat op geen enkele manier.
    Ik heb al vanaf de tv middels tulpstekkers (audio uit) naar de Onkyo aangesloten (tv/tape ) maar ook hier geen resultaat.
    is er iemand die mij hier een tip kan geven hoe ik dit moet oplossen.

    bij voorbaat dank.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Tejoo,

    Welkom op dit forum. Er zijn meerdere manieren om je geluid van je tv naar je receiver te krijgen. Via HDMI moet je iig de ARC (audio return channel) kiezen op je receiver. Meestal is dat een bepaalde HDMI die daarvoor geschikt is en die moet je meestal aanzetten in het HDMI input menu van je receiver.

    Daarnaast heeft elke tv met ingebouwde DVB tuner een optische uitgang. Die kun je ook gebruiken. Je moet daarvoor wel de juiste input op je versterker kiezen of toewijzen aan een input van jouw keuze. (input menu van de versterker).

    De RCA (tulpuitgang) is de laatste optie, echter soms is die afhankelijk van het volume van de tv. Dus zet je het geluid van de tv hard, gaat het volume van de versterker mee. Dat wil je niet, want dan hoor je ook her geluid van de tv. Sommige tv kunnen dan wel weer ingesteld worden op relatief of absolute (fixed) volume.

    Ik zou in die volgorde gaan kijken of je geluid krijgt. Let wel altijd op dat je de juiste input op je versterker kiest of kijken of de input wel is toegewezen op de juiste input.

    Succes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    bedankt Claudio..
    Ben nav jouw verhaal op zoek gegaan naar een digitale coax kabel en heb deze op de tv digital out en op de versterker digital in aangesloten.
    Op d eversterker de poort toewijzen en zowaar geluid..
    Het werkt dus eindelijk..

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi zo!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •