Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 145 van 145 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik snap ook wel waarom dat is, maar juist voor filmhuisfilms is bluray een fantastisch medium, omdat de technische kwaliteit van veel filmhuizen niet geweldig is/was, zeker de echt kleine zaaltjes waar deze films werden gedraaid, terwijl de cinematografie vaak prachtig is.

    Het jammere aan criterion is dat het regio A is, ik importeer veel maar ga geen regio-A-speler aanschaffen, dan ******** ik die films wel. Als ze op regio B beschikbaar waren, hoefde ik dat niet te doen.
    Je "frustratie" kan ik helemaal begrijpen, en voor die titels heb je ook gelijk. Jammer ook dat veel filmhuis-liefhebbers weer geen HT-liefhebbers zijn en het prima vinden om de film via DVD te bekijken op een CRT....
    Vwb een Regio-A speler kanik je de Hiteker uit m'n sig wel aanbevelen, die is voor een paar tientjes te vinden op Marktplaats. En die is regiovrij out-of-the-box en heeft alle opties die je als HT-liefhebber kan wensen...

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nogmaals: de situatie in Nederland is niet representatief voor de daadwerkelijke stand van blu-ray's.
    Dat is maar goed ook. Want de prijzen liggen hier ook veel hoger. 30 euro voor een 3D Blu-ray. Gekkenwerk, vind ik het.
    Ook krijgen we minder of geen extra's op "onze" schijven, maar dus wel vrolijk de hoofdprijs betalen. Nee, dan importeer ik wel.
    En voor de wat oudere films heb ik het idee dat vooral Warner Bros. ons kleine kikkerlandje links laat liggen.

    Nu lees ik hier als mogelijke reden de crisis. Tja, dat zou kunnen. Ikzelf denk ook dat veel mensen nog niet over zijn gegaan omdat ze het verschil nog niet zelf hebben gezien.
    Ook ik was in het begin sceptisch, totdat ik met mijn eigen ogen het verschil zag tussen DVD en Blu-ray. Nou, vanaf dat moment wil je echt niets anders meer.
    Helemaal als je een LCD/Plasma/OLED TV hebt en dus geen ouderwetse beeldbuis.

    Misschien had men de markt voor zich kunnen winnen door dit soort televisies te gaan verkopen inclusief ingebouwde Blu-ray speler.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  3. #128

    Standaard

    Warner Bross laat ons nu al vaak links liggen. (The Incredible Burt Wonderstone, The Tree of Life, ...) Er zijn titels die het véél minder goed gedaan hebben of B-titels die hun releaselijst voor onze regio wel halen.

  4. #129

    Standaard

    The Tree of Life heeft niets met Warner te maken, maar met Independent Films.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Vwb een Regio-A speler kanik je de Hiteker uit m'n sig wel aanbevelen, die is voor een paar tientjes te vinden op Marktplaats. En die is regiovrij out-of-the-box en heeft alle opties die je als HT-liefhebber kan wensen...
    Ik heb een Hiteker gehad die ook regiovrij te maken was, maar dat was geen degelijk apparaat, had vaak problemen met lezen van schijven en heeft na dik een jaar helemaal de geest gegeven.

  6. #131

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    @ peptalk: Right. Genoeg andere voorbeelden.
    Klopt helemaal hoor
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Daar denken ze in de studio hetzelfde over. Vandaar dat Sony vorige maand een 30″ 10-bit, 4096 x 2160 resolution 4K OLED monitor presenteerde.
    Het hoeft groot te zijn, alleen het prijskaartje is groot.
    De studio's willen verdienen. Idem met de merken. Die komen nu met 4K met de hoop dat de domme consumenten het aanschaffen waarna ze merken dat er weinig tv-aanbod komt de komende 10 jaar (HD duurde al lang eer er aanbod was om maar te zwijgen over 3d) en verder een kleine aanbod met schijven. En als het even verkoopt, komen ze met 6K,etc. Als je eerlijk er naar kijkt, haal je het met een gemiddelde tv die extra beeldlijnen er niet uit. Dus waarom dan 4K aanschaffen. Dan moet je echt een eigen bioscoop opzetten qua grootte om het eruit te halen.

  9. #134

    Standaard

    Is het iemand al opgevallen dat mede BD ontwikkelaar Sony bij de Backcatalogus titels van ca. de afgelopen 9 maanden alleen nog low bitrate Standaard Dolby Digital audio (dus geen 640 kps maar 448 en 192 kps) uitbrengt en geen Lossless HD audio?


    Ook een teken van verder verval ...

  10. #135

    Standaard

    "alleen nog" is wat zwaar uitgedrukt. Maar inderdaad zijn er een aantal titels die een ouderwetse DD-track hebben.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #136

    Standaard

    Where will audiences be wathing movies in four years?

    Leuk stukje over verhouding bios, on-demand/ streaming en fysieke dragers met voorspelling voor de verhoudingen in 2018.

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Where will audiences be wathing movies in four years?

    Leuk stukje over verhouding bios, on-demand/ streaming en fysieke dragers met voorspelling voor de verhoudingen in 2018.
    Tog wel opvallend dat die "wie koopt er tegenwoordig nog DVD's en Blu-ray,s" Fysieke Media nog altijd ruim 2 keer meer geld in het laatje brengt dan die revolutionaire Sreaming en VOD als Netflix en I-Tunes
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #138

    Standaard

    Logisch toch? VOD en streaming zijn toch redelijk nieuw. Ik zou zeggen dat Blu-ray nu toch al 7 jaar bijna meegaat.
    VOD: laatste jaar pas opgekomen? Ik volg het niet zo...

  14. #139

    Standaard

    Ik sta nogal sceptisch tegenover dat artikel. In mijn omgeving is er eigenlijk niemand die VOD gebruikt, vanwege de prijzen. "Duur, voor iets dat je niet in handen hebt.", daar komt het meestal op neer. Ofwel kopen ze, ofwel downloaden ze de illegale versie. Maar VOD? Ik ben nog lang niet zo zeker dat dit daadwerkelijk zo'n gewoonte zal worden. Tenzij Netflix daar in België grote verandering in brengt. We'll see.

  15. #140

    Standaard

    De enige mensen die ik ken die zoiets daadwerkelijk gebruiken zijn mensen met kinderen die af en toe eens een tekenfilm downloaden waarbij ze niet malen om beeld- en geluidskwaliteit.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik sta nogal sceptisch tegenover dat artikel. In mijn omgeving is er eigenlijk niemand die VOD gebruikt, vanwege de prijzen. "Duur, voor iets dat je niet in handen hebt.", daar komt het meestal op neer. Ofwel kopen ze, ofwel downloaden ze de illegale versie. Maar VOD? Ik ben nog lang niet zo zeker dat dit daadwerkelijk zo'n gewoonte zal worden. Tenzij Netflix daar in België grote verandering in brengt. We'll see.
    Kan natuurlijk aan mijn omgeving liggen, maar hier in mijn omgeving is door de komst van Netflix toch veel anders geworden. Vrienden die voorheen echt alles via download binnen haalden hebben nu Netflix en downloaden veel minder.

  17. #142

    Standaard

    Nederlandse filmindustrie verliest jaarlijks 78,4 miljoen euro door illegaal downloaden



    Het onderzoeksrapport Omdat het gratis is, opgesteld door Considerati, stelt dat de Nederlandse filmindustrie jaarlijks minimaal 78,4 miljoen euro omzetverlies lijdt, door illegaal downloaden. De berekening is gebaseerd op het consumentenonderzoek Alleen maar nette mensen naar downloadgedrag van films, uitgevoerd door CentERdata en IVIR, in combinatie met de daadwerkelijke gemeten illegale downloads via p2p-netwerken over een periode van 6 maanden door MarkMonitor.

    De belangrijkste bevindingen zijn dat voor elke tien illegale downloads, 3.2 films minder bekeken worden via legale kanalen. Jaarlijks worden er in Nederland zo’n 61 miljoen films illegaal gedownload. Jonge Nederlanders blijken vooral veel te downloaden. In de leeftijdsgroep 16-24 jaar is het aantal illegale downloaders enorm gestegen. In 2008 was dat nog 18 procent, dit jaar is dat 56 procent. Als belangrijkste reden noemen zij dat de film zo gratis te verkrijgen is.

    Downloaden uit illegale bron was in Nederland twaalf jaar lang toegestaan. De regering was van mening dat het binnen de grenzen van de thuiskopieregeling viel. Het Europees Hof besliste onlangs anders en verklaarde de Nederlandse interpretatie van het illegaal downloaden anders. Sinds april 2014 is het downloaden uit illegale bron dus verboden in Nederland.

    Marjan van der Haar, directeur Filmproducenten Nederland, reageerde als volgt op het onderzoeksrapport: “78,4 miljoen euro schade is een derde van de jaarlijkse DVD en VOD omzet (256,6 miljoen euro) van de Nederlandse filmindustrie. Nu is het zaak deze schade terug te dringen en legaal aanbod in Nederland de norm te maken”.

    Het volledige onderzoeksrapport Omdat het gratis is kun je via deze link downloaden en het Alleen maar nette mensen rapport via deze link.

    Bron : Filmtotaal.nl

  18. #143

    Standaard

    Nu is het zaak deze schade terug te dringen en legaal aanbod in Nederland de norm te maken”.

    Ha ha, om dit soort uitspraken blijf ik het in m'n broek doen, want tot nu toe heeft men alle kansen laten liggen door het legale aanbod zeer klein, kwalitatief laag, laat en te duur te maken

  19. #144

    Standaard

    Ze zeggen ook net de leeftijdsgroep 16 tot 24 jaar de grootste groep is van illegale downloaders.
    Nogal logisch vind ik:

    1 dit is de groep die nog niet werkt en dus zo geen kapitaal heeft om te investeren
    2 dit is de groep die nog steeds meer verkiest om uit te gaan en ja, als ze eens zin hebben om thuis te blijven idd eens een filmpje downloaden

    Ik vind deze enquête of marktonderzoek dan ook een vertekend beeld geven.
    Het is dus ook de groep waarbij de ouders eigenlijk het slachtofffer zijn, als deze gastjes gestekt worden op veelvuldig downloaden of verdelen.

    Verder kan ik dit nog zeggen:

    Ik ben de enige in mijn werkgroep die zodanig graag films kijkt, dat ik ze effectief fysiek nog koop.
    Al mijn collega's of vrienden die downloaden ook.
    Interesse in film hebben is redelijk overroepen in het algemeen.
    Men gaat wel graag eens naar de cinema, maar das puur ter ontspanning.
    Thuis hoeft men dit niet te hebben, want men gaat liever eens een nachtje stappen.

  20. #145

    Standaard

    Ondetaande verhaal heeft weliswaar alleen betrekking op Game of Thrones, maar heeft relatie met de extreme hoeveelheid downloads en uitstekende verkopen van de Blu-ray boxen. De verliezer is eigenlijk RTL, vanwege de lage kijkcijfers.

    bron:http://www.entertainmentbusiness.nl/

    Game Of Thrones vestigt illegaal downloadrecord

    De seizoensfinale van Game Of Thrones heeft voor een recordaantal downloads gezorgd. Website Torrentfreak meldt dat de aflevering de eerste twaalf uur na de uitzending in Amerika wereldwijd anderhalf miljoen keer gedownload was. Nederland heeft daar een behoorlijk aandeel in.


    Enkele uren na het einde van de uitzending van de laatste aflevering van het vierde Game Of Thrones-seizoen, was het aantal mensen dat de file deelde aangezwollen tot 254,114. Twaalf uur na de uitzending was het bestand al door 1,5 miljoen mensen gedeeld. Website Torrentfreak meldt dat op basis van de gegevens van diverse torrenttrackers. Een record volgens Torrentfreak, dat verwacht dat dit aantal de komende dagen tot 7,5 miljoen mensen wereldwijd.


    Na Australië, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Canada, is Nederland volgens een in april gehouden onderzoek het land waar Game Of Thrones het meest gedownloadt wordt. 4,7% van de torrentverbindingen is tot ons land te herleiden.


    Afgezet tegen de verwachte downloadcijfers van de laatste Game Of Thrones-uitzending, zijn dat 352.500 torrents die naar Nederlandse huishoudens leiden. Het overgrote deel daarvan is volgens de aprilmeting naar de hoofdstad terug te herleiden. De eerste twee seizoenen van Game Of Thrones werden op de Nederlandse televisie door RTL4 en daarna op RTL5 uitgezonden. Deze trokken op hun piek 442.000 kijkers en op hun dieptepunt begin dit jaar 245.000 kijkers. HBO biedt de reeks ook in Nederland aan en zond het vierde seizoen sinds 7 april 2014 een dag na de Amerikaanse première uit. Hoeveel kijkers die afleveringen trekken, is niet bekend.


    Jeff Bewkes, CEO van HBO-eigenaar Time Warner, heeft vorig jaar al gesteld dat hij het hoge aantal downloads als een compliment ziet en het er tevens toe leidt dat het aantal legale kijkers ook toeneemt. Het tweede seizoen van de reeks was in Nederland de best verkochte serie op Blu-ray en dvd over 2013. Het eerste kwartaal van dit jaar verkocht het derde seizoen volgens GfK eveneens ‘bijzonder goed’.

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •