De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies: Home Theater set met nadruk op muziek

    Hallo,

    Ik zou gebruik willen maken van jullie kennis/mening:

    Mijn huidige opstelling:
    - Samsung HTE5200 (2.1 HT setje)
    - Samsung TV
    - X-Box 360
    - Mediaspeler met Openelec (XBMC)
    - Kamer is +/- 20 m2

    Gebruik:
    60% muziek via mediaspeler. Vrij breed van classic rock, pop tot dance.
    30% tv-series
    10% fims

    Voor films werkt mijn HT-setje prima, maar voor muziek is het verschrikkelijk en dat terwijl ik niet eens een audiofiel ben.
    I.p.v. een alles-in-1 oplossing wil ik nu graag losse onderdelen, zodat ik kwaliteit in de hand heb.

    Ik heb slechts een 'beperkt' budget, dus ik dacht in eerste instantie aan een receiver met een 5.1 speaker-setje. Daarbij valt mijn keuze voor receiver op dit moment voor de Onkyo TX-NR525.
    Ik heb voor mijn speaker-setje nu nog zo'n 500 euro (mag iets meer zijn). Voor mij is goede kwaliteit geluid voor muziek erg belangrijk, omdat ik het hier het meest voor gebruik.

    Bij het lezen van de verschillende reviews over setjes in mijn prijsklasse viel mij op dat ze juist over het afspelen van muziek wat minder positief zijn, vaak door de beperkingen van de sub.
    Mocht er in deze prijsklasse gewoon geen goede set zijn voor muziek ben ik bereid te beginnen met een 2.1 opstelling die ik in de toekomst uitbreid.

    Advies gevraagd:
    - Kent iemand een 5.1 set in mijn prijsklasse die ook muziek in goede kwaliteit afspeelt (ik ben geen audiofiel, maar goed geluid is dus belangrijk)?
    - Advies voor 2.1 opstelling met nadruk op muziek afspelen
    - Andere zaken waar ik op moet letten

    Uiteraard ga ik ook op pad om het een en ander te gaan beluisteren. Mijn aankoop staat ook gepland voor later dit jaar en wil mij eerst een paar maanden oriënteren, maar het is handig een startpunt te hebben.

  2. #2

    Standaard

    Kijk eens naar post 4 in dit Topic;

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?8...cinema-systeem

    Is een start, misschien niet helemaal je idee?, laat het me maar weten, kijken we samen toch nog even verder.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kijk eens naar post 4 in dit Topic;

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?8...cinema-systeem

    Is een start, misschien niet helemaal je idee?, laat het me maar weten, kijken we samen toch nog even verder.
    Bedankt, dat past net binnen mijn budget. Jij zou dus aanraden om te beginnen met een 2.1 set? En is er nog een goed alternatief voor de sub in deze prijsklasse? Voor het geval de Magnat uitverkocht raakt in de komende maanden.

    In ieder geval een mooi startpunt voor een zelf samengestelde set.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door technofox Bekijk bericht
    Bedankt, dat past net binnen mijn budget. Jij zou dus aanraden om te beginnen met een 2.1 set? En is er nog een goed alternatief voor de sub in deze prijsklasse? Voor het geval de Magnat uitverkocht raakt in de komende maanden.

    In ieder geval een mooi startpunt voor een zelf samengestelde set.
    Je kan beginnen met 2.1 of 3.1 of gelijk alles compleet met 5.1, hey is maar net of bruin het kan trekken

    Over die sub zou ik dan nog even na moeten denken, maar je hebt schijnbaar geen haast, dus daar kom ik dan later nog wel even op terug.

    Natuurlijk wel zelf je eigen oren te luisteren leggen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je kan beginnen met 2.1 of 3.1 of gelijk alles compleet met 5.1, hey is maar net of bruin het kan trekken

    Over die sub zou ik dan nog even na moeten denken, maar je hebt schijnbaar geen haast, dus daar kom ik dan later nog wel even op terug.

    Natuurlijk wel zelf je eigen oren te luisteren leggen
    Ik neem inderdaad de tijd, net de dure zomermaanden achter de rug. Hier in de buurt ken ik geen goede hifi zaken en Mediamarkt schiet niet echt op. Eind van de maand moet ik toch in Amersfoort zijn, daar zit geloof ik een goede zaak. Dan ga ik sowieso wat setjes beluisteren i.c.m. de receiver die ik op het oog heb.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •