De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Van lege zolder tot home-'cinema'

    Hallo iedereen

    Mij even kort voorstellen ik ben Dimitri, ik ben 25 jaar. Tot voor kort woonde ik thuis en keek ik in de garage met mijn beamer op een wit stuk stof. Maar toch droomde ik er van om later een eigen home cinema te hebben.

    Nu hebben mijn vrouw en ik 2,5 jaar geleden een huisje gekocht met een grote zolder en daar ben ik nu al 2 jaar aan bezig. (plannen, uittekenen, isoleren, en bouwen) Aangezien ik met een beperkt budget zit, en mijn vrouw niet zo'n grote fan van het cinema gebeuren is... Heb alles zelf moeten doen en dat was met vallen en opstaan omdat ik eigenlijk nog nooit echt verbouwd had, maar al bij al mag ik trots zijn op wat ik heb bereikt. Hier een foto van de zolder toen we het huis gekocht hadden:

    h1.jpg

    Momenteel ben ik bijna klaar met de verbouwing aan de home cinema . Nu enkel nog de basic apparatuur updaten. Maar dit zal toch nog enkele jaartjes moeten wachten aangezien we ook nog wat andere verbouwingen in ons huisje hebben en je weet, degelijk materiaal kost veel geld…
    Voorlopig ben tevreden met mijn acer H7530D projector, wel jammer dat ik geen 3d kan projecteren met dit model.
    De versterker die ik momenteel gebruik is de onkyo TX-sr507 en de luidsprekers komen uit een set van JBL de SCS200.5. waarvan ik 2 satelliet speakers heb bijgekocht om later 7.1 te kunnen gebruiken. Binnenkort zal ik wel gaan uitkijken voor een bijhorende 7.1 of 7.2 versterker.
    Geen grote speakers, maar voor deze kleine ruimte zijn ze voldoende, ook omdat we in een rijhuis wonen. Al is de kamer geïsoleerd, de buren kunnen de bas horen trillen. Zeker als er een leuke actiefilm speelt.

    Het scherm is 122 inch en gemaakt uit vaste panelen waar nog een schermverf moet opkomen.
    De stoeltjes heb ik via het internet kunnen kopen en komen uit een oud theater wat gesloopt moest worden. Ze zitten niet zo comfortabel als een nieuwe moderne stoel, maar ze zijn echt authentiek.
    De bedoeling was om een redelijk strakke ruimte te creëren maar met een vleugje 50-ties stijl.
    Ook het logo is daar naar ontworpen.

    Omdat de cinema op zolder is, hebben we hem omgedoopt tot Ciné-Attic

    Deze foto is bij het naar boven gaan met de zolderladder; Ik wilde een soort van buiten maken met lichtreclame en poster.
    DSC01816.jpg

    Aan de andere kant is er een mini-bar, met frigo en diepvries en schermpje waar je kan op tonen welke film zal spelen.
    DSC01829.jpg

    En links daarvan is het zaaltje met 7stoelen, volledig in tapijt.
    DSC01812.jpgDSC01806.jpg

    (achter de zaal zit nog een ruimte om te projecteren, zo zit ik niet met het zoemende geluid van de projector en kan ik al de films op bergen...)

    Voila, dit is het...
    Laat me zeker weten van je er van vindt...

  2. #2

    Standaard

    Chappo,ziet er goed uit.
    Je apparatuur kan natuurlijk beter zeker voor een dedicated ht kun je hier veel meer winst uit behalen.
    Je ruimte heb je goed gedaan,echt een bios gevoel.
    Enjoy it.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ziet er heel goed uit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Wauw, echt fantastisch!

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Wow Dimitri, gewoon bij mij om de hoek dit. Knap gedaan hoor, zeker als je alles zelf gedaan hebt

    Benieuwd hoe die JBL set eigenlijk klinkt. Hoe groot is je ruimte eigenlijk, dat heb 'k nergens meteen gezien of moet er grandioos overheen gekeken hebben
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #6

    Standaard

    De zaal zelf is ongeveer 3,5 meter op 3,5 meter
    Hier is een plannetje van de zolder, de maten zijn wel bij benadering omdat dit gemaakt is voor ik er aan begon, en sommige dingen zijn wat aangepast. Maar je kan wel een algemeen beeld vormen van waar alles is.
    (ja, het scherm is groot voor de ruimte. ik weet het. maar vanop de 2de rij gaat dat wel redelijk.

    plan.jpg

    over de JBL set ben ik wel tevreden, maar ik heb niet echt iets om mee te vergelijken... dus kan ik er niet zoveel over zeggen.

  7. #7

    Standaard

    Geweldig man! Echt heel erg mooi. Geniet ervan!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dimitriC Bekijk bericht
    De zaal zelf is ongeveer 3,5 meter op 3,5 meter
    Hier is een plannetje van de zolder, de maten zijn wel bij benadering omdat dit gemaakt is voor ik er aan begon, en sommige dingen zijn wat aangepast. Maar je kan wel een algemeen beeld vormen van waar alles is.
    (ja, het scherm is groot voor de ruimte. ik weet het. maar vanop de 2de rij gaat dat wel redelijk.

    plan.jpg

    over de JBL set ben ik wel tevreden, maar ik heb niet echt iets om mee te vergelijken... dus kan ik er niet zoveel over zeggen.
    Op de foto lijkt het groter.
    3,5 bij 3,5 is natuurlijk niet echt groot,
    Is de tweede rij stoelen en het grote scherm dan niet een beetje overkill.
    Voor deze afstand wordt een 2 meter scherm aangeraden om nog enig detail te kunnen zien,
    Als je op de eerste rij zit blijft hier denk ik weinig meer van over.
    Ik had het persoonlijk dan bij 1 rij stoelen gelaten om het optimale uit de ruimte te halen.
    Niettemin een leuke ruimte.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  9. #9

    Standaard

    Wel van op de eerste rij is het net doenbaar hoor, maar de 2de rij is comfortabeler. ook het feit dat ik een 5-tal vrienden heb die regelmatig langskomen om een filmpje te bekijken, dus moest er wel een 2de rij komen. Persoonlijk oogt het ook wel mooier zo vind ik.


    En dit valt nog mee, want bij ons in de bioscoop hebben we in zaal 6 een scène van ongeveer 5 meter met dan een scherm dat zeker 8 tot 9 meter breed is. Geloof me, als je daar op de eerste rij zit, dan zit je pas in de film nog niet te spreken over eventuele nekklachten van het naar boven te moeten kijken...

  10. #10

    Standaard

    Complimenten, ziet er zeer geslaagd uit
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Super! Vooral die mini bar
    Ook welkom op ons Vlaams HT forum trouwens (www.home-theater.be)
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  12. #12

    Standaard

    Zowel de binnen als 'buiten' inkom zijn schitterend, echt een plaatje. Het oogt niets minder dan ronduit fantastisch. De bioscoopzaal zelf zou ik persoonlijk anders ingekleed hebben en staat wat in contrast met de rest, maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Knap project!

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •