Hallo iedereen
Mij even kort voorstellen ik ben Dimitri, ik ben 25 jaar. Tot voor kort woonde ik thuis en keek ik in de garage met mijn beamer op een wit stuk stof. Maar toch droomde ik er van om later een eigen home cinema te hebben.
Nu hebben mijn vrouw en ik 2,5 jaar geleden een huisje gekocht met een grote zolder en daar ben ik nu al 2 jaar aan bezig. (plannen, uittekenen, isoleren, en bouwen) Aangezien ik met een beperkt budget zit, en mijn vrouw niet zo'n grote fan van het cinema gebeuren is... Heb alles zelf moeten doen en dat was met vallen en opstaan omdat ik eigenlijk nog nooit echt verbouwd had, maar al bij al mag ik trots zijn op wat ik heb bereikt. Hier een foto van de zolder toen we het huis gekocht hadden:
h1.jpg
Momenteel ben ik bijna klaar met de verbouwing aan de home cinema . Nu enkel nog de basic apparatuur updaten. Maar dit zal toch nog enkele jaartjes moeten wachten aangezien we ook nog wat andere verbouwingen in ons huisje hebben en je weet, degelijk materiaal kost veel geld…
Voorlopig ben tevreden met mijn acer H7530D projector, wel jammer dat ik geen 3d kan projecteren met dit model.
De versterker die ik momenteel gebruik is de onkyo TX-sr507 en de luidsprekers komen uit een set van JBL de SCS200.5. waarvan ik 2 satelliet speakers heb bijgekocht om later 7.1 te kunnen gebruiken. Binnenkort zal ik wel gaan uitkijken voor een bijhorende 7.1 of 7.2 versterker.
Geen grote speakers, maar voor deze kleine ruimte zijn ze voldoende, ook omdat we in een rijhuis wonen. Al is de kamer geïsoleerd, de buren kunnen de bas horen trillen. Zeker als er een leuke actiefilm speelt.
Het scherm is 122 inch en gemaakt uit vaste panelen waar nog een schermverf moet opkomen.
De stoeltjes heb ik via het internet kunnen kopen en komen uit een oud theater wat gesloopt moest worden. Ze zitten niet zo comfortabel als een nieuwe moderne stoel, maar ze zijn echt authentiek.
De bedoeling was om een redelijk strakke ruimte te creëren maar met een vleugje 50-ties stijl.
Ook het logo is daar naar ontworpen.
Omdat de cinema op zolder is, hebben we hem omgedoopt tot Ciné-Attic
Deze foto is bij het naar boven gaan met de zolderladder; Ik wilde een soort van buiten maken met lichtreclame en poster.
DSC01816.jpg
Aan de andere kant is er een mini-bar, met frigo en diepvries en schermpje waar je kan op tonen welke film zal spelen.
DSC01829.jpg
En links daarvan is het zaaltje met 7stoelen, volledig in tapijt.
DSC01812.jpgDSC01806.jpg
(achter de zaal zit nog een ruimte om te projecteren, zo zit ik niet met het zoemende geluid van de projector en kan ik al de films op bergen...)
Voila, dit is het...
Laat me zeker weten van je er van vindt...