Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 139 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde

    Er zijn meer van die films waarin dit voorkomt. Zo had ik een tijd geleden een film gezien waarin een vrouw en aan haar kinderen aan het begin van de vorige eeuw ontvoerd worden door bedoeinen. Het speelt zich echt af in de woestijn. En hun leider die haar eerst lastig vond kon uiteindelijk niet meer niet tegen de charmes op van die vrouw. Dat was een film met Sean Connery als bedoeinenleider. Ik vond het een mooie film maar ik weet niet meer hoe die film heet.
    Dat is de film The Wind and the Lion
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  2. #27

    Standaard

    Ik zou bijna de film kopen als ik de review lees (en ik zag de zeeeermooie verpakking!), maar ik denk niet dat ie me lang zal boeien. Misschie koop ik wel The Lion King en Aladin, die ik toch leuker vind (heb B&B ook al eens gezien). Hopelijk brengen ze daarvan net zo'n daverende release uit.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ik zou bijna de film kopen als ik de review lees (en ik zag de zeeeermooie verpakking!), maar ik denk niet dat ie me lang zal boeien.
    Met dit probleem liep ik ook, had de film inmiddels al 5 jaar niet meer gezien maar ben wel een enorme Disney fan. Heb toen ik uiteindelijk in de winkel stond met de verpakking in m'n hand toch maar snel naar de kassa gelopen en hem gekocht. Gisterenavond heb ik de film dus weer gekeken na 5 jaar en was nu echt onder de indruk, de film deed me nu echt zeer zeer veel, op deze manier had ik de film nognooit gekeken en heb nu dus ook echt geen spijt van de aanscaf, ik kan ook met recht zeggen dat ik dit een van de mooiste Disney's vind die ik ken en mischien ook wel een va de mooiste verhalen die ik ken en zeker een van de mooste DVD's die ik heb, accute plaatsing in de top 3 qua DVD's en dan zou ik qua uitwerking hem denk ik nog wel op 1 kunnen plaatsen maar daarvoor is mijn top 3 te verschillend om ze hun eigen plaats erin te geven

    p.s. ik heb dezelfde leeftijd als jij mischien heb jij hem ook allang niet meer gezien en ga je nu ook pas echt de echte schoonheid van deze Disney inzien

    Hoop je bij deze iets meer tot een keuze te hebben kunnen brengen,
    Groeten,
    Dave.
    StarTrader

  4. #29

    Standaard

    Beauty and the Beast ook ontvangen. Super film (maar dat wisten we allemaal al), goed geluid en leuke extra's. Maar dat beeld vindt ik ook niet helemaal jofel hoor. Maar goed ieder zijn mening.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde

    Er zijn meer van die films waarin dit voorkomt. Zo had ik een tijd geleden een film gezien waarin een vrouw en aan haar kinderen aan het begin van de vorige eeuw ontvoerd worden door bedoeinen. Het speelt zich echt af in de woestijn. En hun leider die haar eerst lastig vond kon uiteindelijk niet meer niet tegen de charmes op van die vrouw. Dat was een film met Sean Connery als bedoeinenleider. Ik vond het een mooie film maar ik weet niet meer hoe die film heet.
    Natuurlijk zijn wel meer films over het Stockholm Syndroom. Zoals over Patty Hearts, de schatrijke kleindochter van wat ooit de grootste krantenmagnaat was in de States, die na gekidnapt te zijn geweest, gewapenderhand mee op rooftochten trok.
    Het was dan ook maar wat spielerij van me.
    Per slot van rekening is onze mooie Belle niet dan meer dan een onverbeterlijke, zelfingenomen snob. Wie anders zou aan de charmes van een frans provinciestadje kunnen weerstaan, willen vluchten voor haar lieftallige streekgenoten, of zo brutaal neen durven zeggen tegen een huwelijksaanzoek van een lillende brok onversneden testosteron?

  6. #31

    Standaard

    Hoi Nathan,

    Wanneer het op technische details aankomt, moet ik al redelijk snel afhaken. Waar het om gaat, is je eigen ogen te vertrouwen. Ik kan niet bepalen of mensen een plaatje wel of niet mooi moeten vinden. Wat ik echter wel kan bepalen is of er verschillen zijn tussen de film zoals ik hem ken en zoals die nu is uitgegeven op dvd. En dan is voor mij de conclusie doodsimpel: de video is zo veel meer sfeervol, spannender en genuanceerder. De dvd is daar mijlenver van verwijderd en verpest compleet het kijkplezier en je betrokkenheid bij de film.
    Door het ontbreken van diepzwarte schaduwen en fijne kleurdetails (door schemering, kaarslicht, haardvuur etc..)valt er niets meer te "raden" in het plaatje en is de spanning, en dus sfeer, compleet weg.

    Wat betreft de vergelijking tussen trailer en dvd: ik vraag me af of dit een juiste vergelijking is. Aangezien er op de dvd ook wisselende trailers staan, waarvan de ene een imax aankondiging is en de andere juist teruggrijpt op de originele film(die dus echt een stuk mooier is).
    Bovendien is dit een scene in daglicht, iets wat bij deze film nou niet bepaald sfeerbepalend is. Beter was het geweest een nachtscene te gebruiken.

    Ik denk dat de enige manier is om zelf de vergelijking te maken: dus bekijk de dvd op precies hetzelfde punt als de vergelijking op dvdfile en zie dan maar waar je voorkeur naar uit gaat. Ik ben juist geneigd te zeggen dat het rechterplaatje de dvd is en niet de trailer. En paarse bomen heb ik al lang gezien op de dvd versie, net zo als roze paarden, groene daken en roze tapijtten.


    In ieder geval dank aan jou en Aspers voor de respons voor zo ver, de verschillen worden in ieder geval opgemerkt en dat is in ieder geval minder frustrerend dan ergens heilig van overtuigd te zijn maar je compleet niet begrepen voelt.

    Jurgen.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen
    Ik denk dat de enige manier is om zelf de vergelijking te maken.
    Zodra ik beschikking heb over de DVD zal ik wel even goed kijken of ik zelf een betere vergelijking dan die van DVD File in elkaar kan draaien.
    Ik neem die vergelijking ook een beetje met een korreltje zout hoor. Ze zijn me daar bij DVD File een beetje té ongenuanceerd.

    Sfeer bij dit soort films is heel belangrijk, daar heb je groot gelijk in en ik zal dit dan ook even tot op de bodem gaan uitzoeken.

    Zodra ik meer weet zal ik het hier posten. Ik neem trouwens aan dat je je TV volgens THX normen hebt ingesteld en niet te licht hebt staan?!?

  8. #33

    Standaard

    De 2-DVD versie draagt het THX logo.. Nu vraag ik me af wat dat nou precies inhoudt ten opzichte van de 1 disc.

    Is de 2-DVD versie dan ook met beeld en geluidskwaliteit beter?
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  9. #34

    Standaard

    Heb de film afgelopen maandag bij Buena Vista gezien. En vond het allemal heel mooi. Heb vandaag deluxe editie aangeschaft. Mijn complimenten voor Buena Vista vor het uitbrengen van zo'n een mooie uitgave
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  10. #35

    Standaard

    ik ben ook voor de 2DVD deluxe versie gegaan. echt toppie ! alleen snap ik niet hoe het kan dat bij mij de ondertiteling niet te hoog staat. ik heb een cyberhome dvd speler en een playstation 2. het beeld is super. ik heb zelf niet al te veel probleemen met het gerestaureerde beeld. sterker nog, ik vind het zo mooier. maar dat is ieder zijn mening.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door music_maniac1965
    ...alleen snap ik niet hoe het kan dat bij mij de ondertiteling niet te hoog staat
    Waarschijnlijk komt dit omdat je je instellingen op je DVD speler hebt staan op 4:3PS of 4:3LB. Echter staat je televisie dan niet in Widescreen/Breedbeeld stand, maar in 16:9. Bij veel films kan je dan nu ook de Zoom knop gebruiken om die balken weg te halen op je TV. Als je je DVD speler op 16:9 zet, dan staat de ondertiteling éen stuk hoger (laten we zeggen dat van de 2 regels nu de bovenste de onderste wordt, qua hoogte). Dit is heeeeeel irritant! Maar Buena Vista is niet de enige. Paramount doet hetzelfde. Speel dus eens met je Setup van je DVD speler.

    Originally posted by jurgen
    [B]Toen ik de film voor het eerst bekeek had ik gelijk het gevoel dat er iets niet goed zat. Pakte de videoband erbij en heb ze vergeleken. Het was nog erger dan ik vermoedde: de donkere sfeer van de film is compleet weg.
    Ik ben het roerend met Jurgen eens. Ik was ook enigzins teleur gesteld over de kleuren van de film. Alles zag er grauw en flets uit. Lumiere is toch niet licht geel, maar goud kleurig. Ook de nachtscenes zijn bedroevend. De hele sfeer is weg! In plaats van een Disney film uit de jaren 90, lijkt het meer op een Disney film uit de jaren 70. Het is jammer dat er zo'n poeha over deze film is gemaakt, want persoonlijk vind ik de video sfeer beter dan die van de DVD. Ook de fonkel bruine (Belle) en helder blauwe (Beest) ogen zijn nu niet meer aanwezig. Jammer...maar goed, wellicht straks weer een remake als de opvolger van de DVD er is. Dus nog langer wachten...zucht!

  12. #37

    Standaard

    Hoi Nathan,

    Ben benieuwd naar je bevindingen wanneer je de dvd eenmaal in huis hebt. Wat betreft de THX norm: is een terechte opmerking. Mijn t.v staat inderdaad volgend die norm afgesteld, ik krijg zelfs vaak opmerkingen van mensen dat het beeld zo donker is(maar dat komt omdat ik de thx calibratie in volledige duisternis heb gedaan).

    Prettig weekend!

    Jurgen

  13. #38

    Standaard zeeer teleurgesteld in Beauty & the Beast

    Jurgen,

    Je hebt helemaal gelijk!! Belle & het beest is de mooiste disney ever gemaakt !! En ja toen ik ook maar het gerucht mij bereikte dat ie op Dvd zou uitkomen in deluxe edition, was ik in alle staten..maar ik ben erg teleurgesteld in wat ik uiteindelijk te zien kreeg.... alleen die kleuren !!! What have the done??!!!

    Ik deel die teleurstelling met Jurgen... als ik B&B weer een keer zal bekijken, zal het beslist weer de video versie worden, want dit is erg matig...

  14. #39
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard

    Ik heb de DVD gister aangeschaft (na veel afwegingenn wel/niet) nou ik heb hem. Ik heb vooraf niet de recensies gelezen en ging er dus blank in. Het eerste wat mij opviel waren inderdaad de kleuren!!!Sommige stukjes een verbetering maar sommige stukjes inderdaad niet.
    Verder vind ik de extra's leuk en onderhoudend, leerzaam en informatief je kijkt dan toch weer anders naar de film.
    Al met al geef ik deze dvd dus toch ook de status TOPPER. (ondanks dat ik geen echte disney fan ben!)

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen
    Ben benieuwd naar je bevindingen wanneer je de dvd eenmaal in huis hebt. Wat betreft de THX norm: is een terechte opmerking. Mijn t.v staat inderdaad volgend die norm afgesteld, ik krijg zelfs vaak opmerkingen van mensen dat het beeld zo donker is(maar dat komt omdat ik de thx calibratie in volledige duisternis heb gedaan).
    Okee, dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen. Ik zal zodra ik de DVD heb (waarschijnlijk wordt dat in de loop van deze week) even kritisch kijken naar de punten die hier zijn genoemd.

    Even terzijde: het is altijd handig om ook een instelling voor overdag te maken. Als je altijd ´s avonds of in een verduisterde ruimte DVD kijkt is het niet zo erg, maar de THX instelling is sterk afhankelijk van omgevingslicht, dus als ik bijvoorbeeld overdag een DVD-tje kijk, neem ik altijd 5 minuten de tijd om even de instellingen van de TV te veranderen volgens de Optimode van THX.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal
    De 2-DVD versie draagt het THX logo.. Nu vraag ik me af wat dat nou precies inhoudt ten opzichte van de 1 disc.

    Is de 2-DVD versie dan ook met beeld en geluidskwaliteit beter?
    Dat wil ik ook wel eens weten...dit was nl. ook het geval bij Monster's Inc.

    Volgens mij is de 1disc ook gewoon THX-certified.


    Nathan, misschien weet jij dit???
    Arrivederci

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Dat wil ik ook wel eens weten...dit was nl. ook het geval bij Monster's Inc.
    Volgens mij is de 1disc ook gewoon THX-certified.

    Nathan, misschien weet jij dit???
    Als er THX op de disc staat kun je er in ieder geval van uit gaan dat het beeld van de film (de videostream dus) én de Engelse soundtrack THX goedgekeurd zijn.

    Vaak zijn andere talen dan de Engelse dan ook niet THX goedgekeurd, omdat de soundtracks beoordeeld moeten worden hiervoor en bij meerdere talen is daar meestal geen tijd/geld/moeite voor.

    Je kunt er dus gerust van uitgaan dat het beeld en geluid van de 1-disc net zo THX goedgekeurd is als de 2-disc. Het betreft hier namelijk dezelfde uitgave en het lijkt me stug dat ze twee verschillende transfers hanteren voor deze versies.

  18. #43

    Standaard

    Dat dacht ik dus zelf ook al; op de disc van de Monsters 1 disc versie staat overigens het THX-logo niet, op die van het Beest weet ik niet, die heb ik (nog) niet.

    iig. Bedankt voor je antwoord!
    Arrivederci

  19. #44

    Standaard

    Daar staat geen THX logo op. Ik heb beide versies (SE/CE) bekeken, maar kon geen verschil in beeld ontdekken...

  20. #45

    Standaard

    Er staan twee iester eggs op:

    Nummer 1:

    Verrassing: "Productie Credits".
    Hoe:
    * Stop de 2e disc in de speler;
    * Kies het "Pendule en Lumière Menu", aan de linkerkant van het scherm;
    * Ga op het woord "Hoofdmenu" staan;
    * Druk vervolgens op de "naar boven" pijltjes toets van de afstandbediening;
    Er verschijnt nu een "Rode Roos" op de openhaard blokken.
    * Druk vervolgens op "Enter".
    Je krijgt nu 4 pagina's met de productie credits van de DVD te zien. In 4x3 zonder geluid.


    Nummer 2:

    Verrassing: "Spel Met Barstje".
    Hoe:
    * Stop de 2e disc in de speler;
    * 2). Selecteer in het "Hoofd Menu" "De Rode Roos" boven in het scherm;
    * 3). Druk vervolgens op "Enter".
    Je krijgt nu de stem van het beest te horen die je verteld dat je daar niet mag komen.
    * Herhaal stap 2 en 3;

    Je komt nu bij een grote zware deur die op slot zit.
    * Om hem te openen druk je de volgende code in (rechts van de deur): "Ster, Maan, Wolk".
    De deur opent zich en je zit nu in de verboden "westelijke vleugel" van het kasteel.
    * Om over de tafel met kandelaars te komen druk je de volgende toetsen in: "links, rechts, links, rechts, links en nogmaals rechts.

    Je krijgt nu een vraag die je moet beantwoorden.
    * Kies antwoord: "Werkelijke Schoonheid Zit Van Binnen";
    Nu kom je bij een "Schaduwenspel". Je moet de juiste "menselijke schaduw" kiezen bij de "betoverde figuren".
    * Kies van links naar rechts in de volgende volgorde de: 2e, 4e, 1ste en de 3e schaduw.
    Nu verschijnen de "menselijke vormen" in beeld.

    We gaan verder en nu moet je ballen ontwijken die van de trap af komen rollen.
    * Je ontwijkt ze door de volgende toetsen in te drukken: links, omhoog, links, omhoog, links en omhoog.
    Eenmaal boven aan de trap moet je weer een vraag beantwoorden.
    * Antwoord hier: "Eén Met Een Hart Van Goud".

    Je krijgt nu drie plaatjes te zien. Eén daar van is niet juist.
    * Kies "Belle", want haar jurk moet eigenlijk geel zijn.
    * Nu ben je bij het open raam en om tegen de wind in te komen druk je op: "omhoog, naar beneden, omhoog, rechts, links en rechts"

    Als je bovenstaande goed hebt gevolgd is je het gelukt om de betovering van het kasteel op te heffen!

    * Let op!, als je een fout maakt valt er een blaadje van de rode roos. En als al de vijf blaadjes van de roos zijn gevallen moet je geheel opnieuw beginnen!!!!


    Bron: http://www.Dvd-Home.nl

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Er staan twee iester eggs op:
    Deze staan ook al op onze easter egg pagina.
    En als je tekst van onze collega's van DVD Home overneemt, zet dat dan er ook even bij.

    Heb je zelf easter eggs gevonden, mail ze ons dan. Ik neem ze dan op in het overzicht met vermelding van je naam (als je de eerste bent).

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Deze staan ook al op onze easter egg pagina.
    En als je tekst van onze collega's van DVD Home overneemt, zet dat dan er ook even bij.

    Heb je zelf easter eggs gevonden, mail ze ons dan. Ik neem ze dan op in het overzicht met vermelding van je naam (als je de eerste bent).
    Oke.
    Alleen de link verwijst niet naar de betreffende film.
    Maar naar een andere pagina.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Alleen de link verwijst niet naar de betreffende film.
    Maar naar een andere pagina.
    De link verwijst wel naar de correcte pagina, maar de software gaat een beetje de mist in met de lay-out... Wordt aan gewerkt...

    Tot dan... Even de pagina naar rechts scrollen. Dan zie je dus een smal kolommetje met de titels en easter-eggs...

  24. #49

    Standaard

    Nog maar weer een THX vraag (Ja, ik weet het, ik ben er dol op :P )

    Op de Monsters Inc Deluxe zit de "Koeien"-trailer. Welke zit op deze "Beauty" ?
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal
    Op de Monsters Inc Deluxe zit de "Koeien"-trailer. Welke zit op deze "Beauty" ?
    Goeie vraag. Volgens mij heb ik geen THX trailer gezien tijdens de screening.
    Maar de koeien-trailer zal het sowieso niet zijn, want die is van Pixar.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •