Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 139 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Maar de koeien-trailer zal het sowieso niet zijn, want die is van Pixar.
    Jammer.... Ik had eigenlijk een beetje gehoopt op de TEX 1... Die heb ik tot nu toe nog op geen één Regio 2 film gezien.. Ik ga naar Metropolis voor de THX filmpjes, maar tijdens TEX 1 gaat mijn hart toch altijd harder kloppen!
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal
    Jammer.... Ik had eigenlijk een beetje gehoopt op de TEX 1...
    Precies, THX TEX rules!
    Vooral die Dolby Digital EX-versie is errug gaaf (dattie in het achter center kanaal gaat zagen. )

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen
    Disney heeft het klaargespeeld om een klassieker vakkundig om zeep te helpen door te denken dat ze ons een plezier doen door te gaan kloten met de kleuren van de film.
    Hoi Jurgen,
    Ik had beloofd dat ik het tot op de bodem uit zou zoeken en dat heb ik inmiddels gedaan. Heel toevallig vandaag ook de DVD gekocht.

    Ik heb de verklaring gevonden waarom de kleuren van deze DVD release er anders kunnen uitzien dan de versie uit de bios en van VHS-tape. Beauty & the Beast is de tweede milestone, net als Snow White vorig jaar met een speciaal procedé gerestaureerd. Dit procedé werkt ruwweg als volgt:

    - Eerst wordt er een high-definition telecine master gemaakt van de originele filmmaterialen.
    - Vervolgens worden deze in deze hoge resolutie opgeschoond en ontdaan van vlekjes enzo.
    - Dan gaan ze door een computerprogramma die de beeldjes onderling met elkaar vergelijkt om ruis en helderheidsveranderingen tussen beeldjes weg te werken.
    - Hierna pakken de Disney medewerkers de originele tekeningen erbij en corrigeren alle kleuren van de film aan de hand van die tekeningen om zo dicht mogelijk bij het originele artwork te komen.

    En je voelt hem al, in die laatste stap zit hem dus de crux. Veel fans, waaronder jij, herinneren zich de film zoals die in de bioscoop op de releaseprint en op VHS eruit zag. Dat dat dus soms heel wat anders is dan de originele tekeningen waren we al achter.

    Nu zijn er argumenten voor jouw standpunt te geven: natuurlijk is de film zoals we die kennen iets aangepast van de vorm waarin de meeste mensen hem kennen vanuit de bios en VHS.

    Maar als tegenargument: je hebt nu wel een betere weergave van de bedoelingen van de tekenaars en het creatieve team die aan de film hebben meegewerkt.

    Bij Disney geven ze dus voorkeur aan het originele artistieke werk. Dit deden ze dus vorig jaar ook al bij Snow White en dat leverde ze ook bij die film al veel kritieken op. Veel mensen vonden het ook zonde dat Snow White er niet meer uitzag als een film uit de 30-er jaren.

    Je kunt hier over twisten of Disney hiermee de juiste keuze heeft gemaakt. Ikzelf heb er vrede mee, ook vanwege de goed onderbouwde argumenten van Disney. Ik weet hoe belangrijk de integriteit van artiesten is en ben dus blij dat Disney zich zo inzet hiervoor, ondanks de kritiek die ze hierdoor over zich heen krijgen.

    Het gebeurde een paar jaar terug ook al met het opschonen van fresco schilderingen van Michelangelo. Toen restaurateurs de dikke laag rook en aanslag hadden weggepoets van de schilderingen kwam er een palet aan felle en prachtige kleuren tevoorschijn. Veel mensen dachten echter dat de sfeer van de schilderijen voor altijd verloren was gegaan door de restauratie. Maar als je iemand uit de renaissance naar deze tijd zou halen ziet hij misschien geen verschil.

    Zo is het dus ook met Beauty & the Beast. Als je terug zou gaan naar de originele tekeningen zie je dus geen verschil. Als je het vergelijkt met de bioscoopversie zit er dus inderdaad een flink verschil tussen.

  4. #54

    Standaard

    Hoi Nathan,

    Niets aan te merken op jouw uitzoekwerk. Helder en genuanceerd verhaal. Jouw bevindingen kunnen echter wel leiden tot een nieuwe discussie, ik noem een paar punten:

    Disney geeft dus min of meer toe dat de bioscoop- en video versie behoorlijk afwijken van de originele tekeningen en heeft dat dus op deze wijze proberen te ondervangen. Lijkt niks mis mee, maar:
    Als die slimme jongens nou weten dat een film en videotransfer afwijkt van de originele tekeningen (en dat weten ze natuurlijk al heel lang), zou het dan niet zo kunnen zijn dat ze daar bij het tekenen al rekening mee houden? Ik bedoel: ik kan me niet voorstellen dat Disney er akkoord mee zou gaan om een bioscoop en videotransfer niet overeen te laten komen met de originele intenties van de makers. Zoals Lucas THX heeft opgesteld om er van verzekerd te zijn dat zijn films bekeken en beluisterd worden overeenkomstig zijn intenties, zo zal Disney ongetwijfeld bij het maken van de tekeningen er rekening mee houden hoe het over zal komen op het witte doek. Dus we moeten ons echt afvragen of de tekeningen wel als referentie gebruikt mogen worden. Het gaat namelijk om het eindresultaat: datzelfde resultaat wat, in het geval van B&B, zo ontzettend geroemd en gewaardeerd is: op basis van de filmtransfer!!

    Verder is jouw voorbeeld van het schilderij een mooi voorbeeld. Alleen is het in dit geval jammer dat een dvd niet aangetast wordt door de tand des tijds (rook, vuil etc...) zodat we, in tegenstelling tot de kunstliefhebbers, niet over een paar jaar toch nog eens naar de dvd kunnen kijken zoals die in onze herinering is blijven zitten.

    Bedankt voor je uitzoekwerk. Het bevestigt dat de kleuren afwijken en waarom dat zo is. Maar zoals uit het bovenstaande blijkt, zorgt het er niet voor dat ik minder teleurgesteld zou zijn in de dvd.

    Jurgen.

    P.S: ik kan me vergissen, maar totnogtoe heb ik de Tex trailers eigenlijk alleen nog maar gezien bij Pixar films(en dan mn regio 1). En de ex versie heb ik wel eens op een demodisc gezien, de non-ex versie (althans mijn versterker herkent em niet als ex)heb ik op regio 1 Toy story 1 (special edition box).

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen
    Als die slimme jongens nou weten dat een film en videotransfer afwijkt van de originele tekeningen (en dat weten ze natuurlijk al heel lang), zou het dan niet zo kunnen zijn dat ze daar bij het tekenen al rekening mee houden?
    <MEGAKNIP>
    P.S: ik kan me vergissen, maar totnogtoe heb ik de Tex trailers eigenlijk alleen nog maar gezien bij Pixar films...
    Dat rekening houden met de uiteindelijke print wordt heel moeilijk. De releaseprints en interpositieven die van het negatief gemaakt worden staan nu eenmaal niet bekend om hun denderende kwaliteit.
    Heel veel hiervan is ook afhankelijk van het lab dat de films dupliceert.
    Denk maar eens aan je vakantiefoto´s, die worden ook allemaal bij de fotograaf gecorrigeerd op kleurbalans, kan dus zijn dat de kleuren helemaal niet overeenkomen met de werkelijkheid van toen jij die foto nam (is me al vaak overkomen). Maar tijdens het foto nemen ga je daar ook geen rekening mee houden. Dat is ook onmogelijk, omdat het eindresultaat niet precies te voorspellen valt. Dat is dus ruwweg hetzelfde met filmmakers.
    Ander voorbeeld: David Fincher kon ook pas geleden met de S.E. uitgave van Se7en pas zijn film presenteren zoals hij dat altijd wilde. Hij heeft het originele negatief digitaal laten kleurcorrigeren en daarna kreeg hij pas zijn visie op het scherm. Alle bioscoop, VHS en DVD-versies die daarvoor zaten waren dus niet de visie van de regisseur. Zo moet je dit ook een beetje zien bij Beauty & the Beast (dit is misschien een beter voorbeeld dan dat van Michelangelo).

    En over die Tex trailers, dat klopt inderdaad. Die verschijnen alleen bij Pixar films, omdat Pixar deze trailers ook zelf heeft geanimeerd.

    Laatst vroeg er trouwens iemand welke trailer er bij Beauty & the Beast op staat en da´s dus gewoon de standaard THX Broadway trailer.

  6. #56

    Standaard

    Nou, ik heb hem dus ook sinds kort, en helaas moet ik het met de klagers eens zijn. De kleuren zijn veel te fel en laten niets van de sfeer over waar ik zo aan gewend was.
    Als dit de bedoeling van de makers was, tja, dan is er weinig aan te doen he. Maar niemand verbiedt mij om m'n tv wat donkerder af te stellen
    Het geluid valt ook wat tegen. Met name in de liedjes is de zang uit de centerspeaker oververtegenwoordigd, waardoor er weinig overblijft van de prachtige muziek van mijn grote held Alan Menken. Al kan dit ook aan mijn set liggen.
    Conclusie: Beauty and the Beast is een prachtige film, die voor mij persoonlijk echter alleen te genieten is na het nodige afstemwerk aan mijn tv en surround-set.

  7. #57

    Standaard

    Wederom helder verhaal Nathan.

    Als het klopt wat jij zegt, dan verbaas ik me wel dat ze bij Disney tegen dit soort "kwaliteitsverlies" aanlopen. Ik bedoel, je vakantierolletje(met alle respect) laten ontwikkelen is toch wel iets anders dan een multimiljoendollar fim maken. Ik kan me zo voorstellen dat je dan zo'n product van de wieg tot het graf begeleidt en niet genoegen neemt met minder.
    Het verhaal van David fincher zal ik niet tegenspreken, maar durf toch wel te stellen dat Fincher nou niet bepaald bekend staat om zijn vlekkeloze relaties met filmstudio's. Bij se7en wilde ze zelfs zijn einde laten schrappen. Ik kan me zo voorstellen dat ze bij de transfer nou ook niet bepaald dhr Fincher complete zeggenschap gaven(alleen al ivm deadlines). Later heeft hij natuurlijk gelijk gekregen in het feit dat hij een meesterwerk heeft gemaakt (maar vooral: veel geld ermee heeft verdiend) en ik denk dat ze hem toen erg terwille zijn geweest om de dvd alsnog naar zijn wens te vormen.
    Verder denk ik dat er een verschil moet zijn tussen het maken van een animatiefilm en life action. Bij de ontwikkeling van de animatiefilm heb je toch de luxe om telkens weer de referentie erbij te pakken (de tekeningen). Het is daarentegen moeilijk discussieren met de fotoboer omdat het er toch echt "anders" uit zag in Griekenland dan hetgeen wat hij je op dat moment voorschotelt.

    Daarnaast vind ik ook echt dat het beeld bij B&B aan natuurlijkheid heeft ingeboet, een soort egalatisatie in achtergronden die de levendigheid er uit haalt en duidt op een digitale ingreep. Vergelijk voor de grap maar eens de scene als belle met knol voor het hek staat van het kasteel, behalve dus dat de knol in nieuwe versie getransformeerd is tot een my little pony (oftewel: roze), is de achtergrondlucht van een aquarelachtig diep blauw met verschillende kleurschakeringen veranderd in een achtergrond die in supermarioworld niet misplaatst zou zijn. Maar hier ga ik weer teveel in op details en voel de frustratie nog maar es in me opwellen en dat moeten we niet hebben!

    Als het zo is dat de nieuwe transfer overeenkomt met de oorspronkelijke intenties, dan ben ik erg teleurgesteld in die intenties en hebben ze zich toendestijds in de handjes mogen knijpen dat ze zo'n goede "fotoboer" hadden.
    Meer heb ik echter twijfels over of ze echt recht hebben gedaan aan de oorspronkelijke intentie door gebruik te maken van een techniek die wellicht een beetje een eigen leven is gaan leiden (en dus niet meer in verhouding staat tot het origineel).

    Maar ja, daar zullen we niet zo snel achter komen, tenzij 1 van ons nog eens in de zeer gelukkige omstandigheid is de originele tekeningen naast de beide transfers te houden.

    Groet,
    Jurgen

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen
    Maar ja, daar zullen we niet zo snel achter komen, tenzij 1 van ons nog eens in de zeer gelukkige omstandigheid is de originele tekeningen naast de beide transfers te houden.
    Inderdaad, we moeten er maar vanuit gaan dat Disney weet wat ze doen. Dat dit teleurstellingen niet kan voorkomen blijkt wel.

  9. #59

    Standaard Wat ik ervan vond

    Eindelijk heb ik hem ook in huis, geweldige film met goed geluid en beeld (de R4-versie natuurlijk, wel zo goedkoop en toch geen kinderen in de buurt ).

    Het enige wat mij een beetje tegenvalt zijn de extra's. Het blijft toch een standaard-Hollywood "alles is geweldig"-keuveldocumentaire. Jammer. En de docu (Disney Animation) voor de kids is ronduit irritant, om maar te zwijgen van de nieuwe music video!

    Ook de work-in-progress vond ik tegenvallen, omdat er toch hele stukken inzitten die al af zijn. Het toch toch leuker geweest zijn in mijn ogen als ze enkele sleutelscènes hadden uitgekozen, waarbij ze dan in detail zouden ingaan op het maken hiervan.

    Het audiocommentaar moet ik nog luisteren, misschien maakt dit weer een hoop goed.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  10. #60

    Standaard Re: Wat ik ervan vond

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Eindelijk heb ik hem ook in huis, geweldige film met goed geluid en beeld (de R4-versie natuurlijk, wel zo goedkoop en toch geen kinderen in de buurt ).

    Het enige wat mij een beetje tegenvalt zijn de extra's. Het blijft toch een standaard-Hollywood "alles is geweldig"-keuveldocumentaire. Jammer. En de docu (Disney Animation) voor de kids is ronduit irritant, om maar te zwijgen van de nieuwe music video!

    Ook de work-in-progress vond ik tegenvallen, omdat er toch hele stukken inzitten die al af zijn. Het toch toch leuker geweest zijn in mijn ogen als ze enkele sleutelsc讥s hadden uitgekozen, waarbij ze dan in detail zouden ingaan op het maken hiervan.

    Het audiocommentaar moet ik nog luisteren, misschien maakt dit weer een hoop goed.
    welke versie heeft u dan ? ik heb de 2 dvd deluxe uitvoering, en vond de extra's zeer onderhoudend. tsja, haast iedere interview die je op een (welke dan ook) dvd tegenkomt gaat meestal over hoe goed de acteurs de film vinden, en hoe gaaf ze het vonden om hieraan mee te hebben mogen werken. het zou inderdaad wat leuker zijn als er ook wat interlectueele vragen zouden worden gesteld. maar ja, dat neemt niet weg dat dit een zeer goed inelkaar gezette dvd is (mijn mening) en de meeste extra's wel naar mijn verwachting voldoen.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  11. #61

    Standaard Re: Wat ik ervan vond

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    ...Het audiocommentaar moet ik nog luisteren, misschien maakt dit weer een hoop goed.
    Ik heb het audiocommentaar inmiddels bekeken en afgezien van enkele interessante opmerkingen (o.a. over Ashman, de doodskopjes in de ogen van Gaston) is dit ook nogal een theekransje waarin de helft bestaat uit het beschrijven van wat we zien ("Kijk, nu komt de scene waarin...")

    En er zijn wel degelijk veel dvd's met documentaires die wel wat toevoegen (zie bijv. 12 Monkeys, Magnolia, Hedwig). Het is nu gewoon een standaarddocumentaire. Niet echt iets dat een prijs van €40 rechtvaardigt.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  12. #62
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    ehm is sneeuwwitje nu niet meer te krijgen dan (CE)??????

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin Weber
    ehm is sneeuwwitje nu niet meer te krijgen dan (CE)??????
    Hij is "Out of Production", dus als de voorraden op zijn is het pas over 10 jaar weer feest.
    De CE lijkt me helemaal moeilijk aan te komen. Ik heb hem gelukkig op de valreep nog kunnen aanschaffen.

  14. #64
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    En wanneer is deze (BehB) dan 'out of print' of zo???

  15. #65
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    production bedoel ik

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin Weber
    En wanneer is deze (BehB) dan 'out of print' of zo???
    Als het goed is volgend jaar rond oktober, als "The Lion King" uitkomt.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Als het goed is volgend jaar rond oktober, als "The Lion King" uitkomt.
    Ik denk al eerder: volgens mij ging Sneeuwwitje ook al vrij snel OOP (na een half jaartje ofzo?). Ik weet dat niet zeker maar dat staat me zo bij.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik denk al eerder: volgens mij ging Sneeuwwitje ook al vrij snel OOP (na een half jaartje ofzo?). Ik weet dat niet zeker maar dat staat me zo bij.
    Zou kunnen, ik herinner me ineens iets van 9 maanden ofzo... of was dat weer wat anders?

  19. #69

    Standaard

    ik heb in new york en musical gezien van B&'tB.
    vond de film beter.... :wink:

  20. #70

    Standaard

    Absoluut één van mijn favoriete Disney films en ik heb deze uitvoering dan ook direct aangeschaft.
    Ik heb alleen ontdekt dat de disc met extra´s soms blijft "hangen"
    "Wise man say; forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza."

  21. #71

    Standaard

    Ik vind Beauty and the Beast erg overgewaardeerd. De animatie is matig (soms erg vergelijkbaar met datgene wat Disney in de jaren 80 produceerde en dat is GEEN compliment) en de muziek spreekt me niet echt aan. Het verhaaltje vind ik maar middelmatig en de romantische verhaallijn overtuigd ook maar moeizaam. Op zich is het geen slechte Disney, maar bij mij is ie zeker niet bij de 'beste 10' te vinden: daarvoor is ie gewoon te gladjes en te mager.

    Btw: de dvd is wel absoluut voortreffelijk! Hopelijk halen alle toekomstige Disney-releases dit niveau.

  22. #72

    Standaard Work in Progress-vesrie

    Ik heb de DVD net gekocht en gekeken, maar ik zie eigenlijk geen/weinig verschil tussen de work in progress-versie en de bioscoop-versie. Ik had eigenlijk een versie verwacht met alleen maar ruwe zwart/wit-schetsen.
    Is mijn DVD kapot, of kijk ik niet goed? Wie helpt??

  23. #73
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Toch een fantastische film, ik had hem vorig jaar gekocht voor mijn geliefde, want een chickflic koop je niet voor jezelf. Mejaar een topper, ik had hem nooit in de cinema gezien was des te verbaasder dat ie mij zo goed lag.
    Top dvd & een fijne film (ervaring)

    En mijneer van Oostrum wederom een goede recensie geschreven (ik lees deze nu pas na Lionking, ook goed geschreven en duidelijk). Uw recensies zijn altijd een plezier en informatief.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  24. #74

    Standaard Re: Work in Progress-vesrie

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerhu Punte
    Is mijn DVD kapot, of kijk ik niet goed? Wie helpt??
    Nee, hoor. Je DVD is niet kapot. De work-in-progress-versie was voor een groot deel al af toen deze destijds vertoond werd, dus vandaar dat er beelden inzitten die al af zijn.

  25. #75

    Standaard

    Net voor het eerst de DVD-versie van de film gezien. Het is volgens mij de beste Disney die er is (op gelijke hoogt als The Lion King), met ongelooflijk mooie muziek en grappige teksten. Nu maar hopen dat Disney iets meer vaart zet achter de DVD-releases van Disney classics.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •