Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 82 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies HT-systeem - Budget €600

    Nadat mijn Panasonic setje ('kant en klaar') stuk was, is nu mijn LG-set (HX 753) a €480 euro stuk.Nu kan ik weer met de boxen naar de Media Markt, een uur wachten om geholpen te worden en weer zoeken naar nieuwe apparatuur. Kort gezegd: er is al jaren gezeik, wat buiten energie om ook veel geld kost. Vaak lees ik hier over de voordelen van losse onderdelen. Echter moet ik ook zeggen dat mijn technische kennis zeer, zeer beperkt is (dus alles zelf goed instellen gaat bij mij niet lukken) en eigenlijk was de LG set qua geluid goed genoeg voor mijn appartement. Nu wil ik toch eens weten wat ik met een budget van € 600,- zou kunnen als ik losse onderdelen zou kopen. Iemand op dit forum hield mij ooit een berekening voor die er ruim onder zat...

    Samengevat:

    - Beperkt budget van € 600,- ... waar geen ruimte is voor 'een paar extra tientjes'.
    - Beperkte ruimte in de kast.
    - Blu-ray speler moet 3D kunnen afspelen.
    - 5.1 geluid.
    - Bedrag dus inclusief versterker, speler en subwoofer (en) boxen. Excl. bekabeling.
    - Regiovrij of niet, maakt weinig uit.
    - Draadloos of bekabeld mag beiden.
    - Het moet geluidstechnisch minimaal gelijk zijn aan de LG HX 753: dus niet nog minder.
    - Note: beperkte kennis.

    Ik weet dat er hier zat kenners zijn die rookies zoals mij van goed advies kunnen voorzien

  2. #2

    Standaard

    Tja....misschien niet het advies waar je op zit te wachten maar ik zou zeggen: even doorsparen wellicht? Want dit budget ben je toch wel grotendeels kwijt aan alleen al een goede reciever, een goede surroundset en bluray speler nog daargelaten..... Misschien heb ik het mis hoor maar ik zou nog even een paar honderd euro ervoor extra opzij leggen.

  3. #3

    Standaard

    Dit vraagt om een fijn advies van DVDProfilerFilmGek, maar misschien dat je zonder sub moet beginnen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Als je vlug bent kun je de Onkyo SR313 nog bestellen bij correct.nl (de andere aanbieders voor deze prijs zeggen hem op voorraad te hebben, maar dit is niet zo)
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...033906#prijzen
    Hij is geschikt voor 3D, DTS HD en er zitten voor deze prijs heel erg leuke opties op. 179,-

    3D blu-ray spelertje:
    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...185053#prijzen 60,-

    Of je moet een mediaspeler een goede optie vinden?
    http://www.kieskeurig.nl/mediaspeler...140900#prijzen

    Boxen is altijd lastig. Hoeveel ruimte heb je ervoor? Wil je satelliet, boekplank of zuilen?
    Een merk ben waarvan ik altijd erg gecharmeerd van ben geweest is Eltax. Als je (relatief) weinig te besteden hebt geven zuilen van dit merk een verdomd goed geluid voor het geld. Heb nu nog altijd spijt dat ik ze heb moeten wegdoen vanwege ruimtegebrek.
    Zelf heb ik uiteindelijk besloten om erna satellietjes te vervangen door 2e hands exemplaren van de 760 van Mission. Golden oldies

    Advies is om je luidsprekers allemaal van hetzelfde merk te houden, vooral van je center en fronts. Misschien het beste advies is om sowieso eens wat te gaan luisteren in audio zaken of bij een kennis. Niemand kan bepalen wat voor een 'geluid' jij nou echt mooi vind.

    Subwoofer zou ik ook tweedehands voor kijken of even laten voor wat het is. Zou best kunnen, dat wanneer je een aantal goede zuilen hebt, dat het voor jouw smaak genoeg *boem* is.

    Qua bekabeling ben ik van mening dat je geen hoofdprijzen moet betalen voor hdmi en luidsprekerkabels. HDMI kabels haal je gewoon bij de action en luidsprekerkabels haal je ook gewoon 2,5mm bij de gamma of ergens anders een goede rol.
    Zelf heb ik ooit eens wat duurdere bekabeling van Oehlbach gekocht Mijn luidspreker die een gamma kabel eraan heeft hangen klinkt gewoon hetzelfde, maar ook hierover zijn veel mensen met veel verschillende meningen. Bij een subwooferkabel vind ik de kwaliteit dan wel weer degelijk een rol spelen.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #5

    Standaard

    De receiver en BR speler die Stephan aangeeft zijn een goed begin.
    Voor het surround deel kun je misschien nog de LG speakers gebruiken en heel misschien nog wel de sub.
    Voor de fronts (ik zou even zonder center beginnen) zou ik kijken naar een paar leuke boekenplankmodellen.
    De center speaker wordt voornamelijk gebruikt voor stemmen en gecentreerde geluiden maar als je die niet aansluit maar 2 goede boekenplank luidsprekers aanschaft en goed neerzet kun je zonder center.
    Je kunt ook kijken voor tweede hands speakers.
    Bij een aantal dozenschuivers heb je vaak wel een leuke set aanbieding van receiver en BR speler.
    Correct heeft in de koopjeskelder soms hele mooie aanbiedingen staan die niet online of in hun folders staan vermeld, daar even kijken kan dus lonen.

  6. #6

    Standaard

    Wow, dat is een hoop advies binnen een dag.

    Aangezien ik niet alleen beslis zal ik het eens overleggen hier. Probleem is dat ik zelf geen goede audiozaken ken, maar slechts massa zaken met een kleine afdeling er voor...

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Wow, dat is een hoop advies binnen een dag.

    Aangezien ik niet alleen beslis zal ik het eens overleggen hier. Probleem is dat ik zelf geen goede audiozaken ken, maar slechts massa zaken met een kleine afdeling er voor...
    Om nog even uit te breiden:

    Wow, dat is een hoop advies binnen een dag.

    Aangezien ik niet alleen beslis zal ik het eens overleggen hier. Probleem is dat ik zelf geen goede audiozaken ken, maar slechts massa zaken met een kleine afdeling er voor...

    Overigens wil ik geen zuilen... veel te overheersend. Anders was dit misschien een optie? http://www.neck.nl/produkt/produkte....FbMbtAodaycARg
    Of denk ik nu te makkelijk door center, fronts en rears in 1 klap te kopen?

    Dan zou ik komen op 149,- voor de receiver, 185,- voor de boxen en 60,- voor de BR speler. Nog geen 400... dat kan nooit, toch? Of mis ik wat

    En dit dan?
    http://www.correct.nl/artikel.php?AR...nt~C~root~&MM=. Dan zou er alleen nog een speler bij moeten?

    De LG speakers heb ik overwogen, totdat ik mij bedacht dat daar aansluitingen op zitten die alleen samen kunnen met.... LG.

    Alleen zou ik dan nog weinig snappen van hoe alles aan te sluiten.

    Ik zeg misschien een hoop dingen die niet kloppen, maar beter goed informeren dan lukraak kopen.

    Nu zie ik dat mijn oude set een vermogen van 1300 Watt had (grofweg). Bij alles los zoeken kom ik op maximaal de helft... ik kan mij amper indenken dat het geluid beter is. Of staar ik mij blind op getallen?

    Over de verschillende audio typen... nu lees ik dat de receiver die net werd voorgesteld Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus en DTS-HD ondersteunt. Dat zijn dus alle gangbare typen audio voor BR en DVD? Anders heb ik niks meer aan DVD. En het zegt niks over TV audio via optisch naar boxen sturen, toch? Zoals ik al zei, domme vragen, maar beter dan domme aankopen

    PS Iemand enige ervaring met de goedkopere helft in de gegeven lijst (thanks voor de link!) http://www.kieskeurig.nl/surround_se...ilable%5B%5D=1 Welke is aan te raden? (wederom ga ik er van uit dat het beter is dan mijn LG set, ondanks minder vermogen) Ik heb met geen van de merken ervaring.
    Laatst aangepast door Themeparkfan1987 : 28-09-2013 om 23:29

  9. #9

    Standaard

    Ik heb je verhaal even doorgelezen.
    Ik deel de mening van rogier van burghout.
    Deze aankoop doe je maar 1 keer en nog even doorsparen lijkt mij ook het beste.
    Succes ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Ik heb je verhaal even doorgelezen.
    Ik deel de mening van rogier van burghout.
    Deze aankoop doe je maar 1 keer en nog even doorsparen lijkt mij ook het beste.
    Succes ermee.
    Ik snap op zich wel waarom jullie deze mening delen. Echter ben ik ook niet bereid veel meer er voor te betalen.... dus hoe goed dat advies ook bedoeld is, die leg ik naast mij neer.

  11. #11

    Standaard

    Het belangrijkste is dat je in ieder geval geen alles in 1 set meer kopt want je weet helaas proefondervindelijk waarom niet.
    Wattage zou ik me niets van aantrekken, er is namelijk geen standaard voor het meten ervan en daarnaast heb je nog te maken met piekvermogen en RMS vermogen en omdat er voor het meten geen standaard is zijn dat dus eigenlijk ook waardes waar je geen waarde aan kan hangen.
    Deze set hoeft inderdaad alleen nog een BR speler bij en misschien speakerkabel of HDMI kabel.
    deze setszijn alleen maar speakersets, daar zit behalve een subwoofer niets bij. De enige set die daarbij staat die ik je dan zou aanraden is de Teufelsetomdat hiervan bekend dat deze zeer veel waar voor het geld geeft, dit geld voor het gehele merk Teufel trouwens.
    De Eltax set die je aangeeft is niet verkeerd maar dat zijn 2 zuilen en dat wil je niet en er zit geen subwoofer bij. Dus waarom je die dan aangeeft snap ik niet helemaal.
    deze set hoeft ook alleen ngo een BR speler bij trouwens en is ook een goede keuze binnen jouw prijsrange.

  12. #12

    Standaard

    Oke, ik heb nu een hoop gelezen en twijfel tussen dit:

    1. Onkyo HTS-6405B 5.1 [receiver, speakers]
    http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=452389B


    Afhankelijk van de status van dit showmodel. 399,- excl. blu ray speler.

    2. Onkyo TX-SR313S + Teufel Consono 25 MK3

    http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=479177&ref=kieskeurig&BRCS=0~Com pleet+Assortiment~C~root~%3B1~Compleet+Assortiment ~C~root~&MM=

    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...527964#prijzen

    De hele set hiervan is geen optie, omdat wit hoogglans niet mooi staat en zwart bij hun niet leverbaar is. 449,- excl. blu ray speler.


    Om het af te ronden nog enkele vragen die mij de knoop wel of niet doen doorhakken

    1. Puur om kwaliteit van de receiver: welke van de twee is de betere?
    2. Hoe is de ervaring met deze zaak m.b.t showmodellen?
    3. Check: kan alle gangbare audio er door heen? Dus ook CD's, DVD's en CD-R/RW? Ik krijg geen eenduidig antwoord met Google.
    4. De hamvraag: welke zouden jullie doen? Pakket 1, of 2
    5. Er is al een reactie, maar nog eentje zou fijn zijn. Vermogen zegt niks ?

    Ik vind het best 'eng' om van een massaproduct zoals all in one af te stappen...

    Ik hoor het graag, zodat als het nummer 1 is ik hem nog op tijd heb

  13. #13

    Standaard

    De receivers in je voorbeeld zijn nagenoeg hetzelfde. Het enige verschil dat mij opviel is dat je die uit het eerste voorbeeld met een audyssey microfoontjekunt calibreren en die andere niet.

    Kan me wel niet zoveel voorstellen bij speakers van Onkyo, dan neig ik eerder naar Teufel. Dat is natuurlijk persoonlijk
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  14. #14

    Standaard

    Als ik jou was zou ik gaan voor optie 2, Teufel maakt zeer goede luidsprekers met zeer goede garantie.
    Mijn ervaring met correct is bij altijd goed geweest, nooit problemen gehad en goede service. Koopjeskelder kan ook zijn dat het ene iets ouder model is wat al is opgevolgd of een ex-showmodel.
    Let wel op, er staat soms nog veel meer in de koopjeskelder wat niet op de site staat dus gewoon gaan kijken kan je een nog veel betere deal opleveren.
    TIP: als je gaat, eerst kijken en dan pas gaan vragen, niet direct laten helpen. Kijk even rustig rond.
    Waar moet je op letten dan?
    -voldoende HDMI ingangen (minimaal 2)
    -HD decoder (Dolby en DTS)
    Zoals ik al zei, niet op aantal watts letten, het zegt namelijk niets over het geluid. Vergelijk het PK's van een auto. een auto kan 800 PK hebben maar als hij die power niet kan overbrengen naar de wielen heb je er helemaal niets aan. Het gaat er dus veel meer om wat de auto kan doen met die 800pk. Datzelfde geldt voor vermogen van versterkers en speakers. Je kan een set met 1800 Watt vermogen kopen maar als die bij een beetje volume al begint te vervormen heb je er nog niets aan. En als je dan toch Watts wilt vergelijken let dan in ieder geval op RMS vermogen of piekvermogen. RMS is het "normale" vermogen, piekvermogen is wat er kortstondig maximaal bereikt kan worden, daar heb je dus niets aan.
    -3D mogelijkheden (als je namelijk de 3D BR speler via de receiver naar de TV laat gaan moet de receiver wel met dat signaal kunnen omgaan. Het is dan beter om de 3D BR speler direct op de TV aan te sluiten en het geluid op de versterker.
    -aansluitmogelijkheden Optisch en coaxiaal (beide digitaal) moeten er eigenlijk wel op zitten (zie ook hiervoor waarom).
    -Afhankelijk of je ook extra aansluitingen wil zijn er ook nog de mogelijkheden voor bijv IPhone of USB. Kan wenselijk zijn.
    -De mogelijkheden van de tuner (als je die gebruikt) zijn meestal ruim voldoende
    -Als het kan probeer te luisteren naar de combinatie die ze hebben staan, dat biedt wat meer mogelijkheden.
    -Kijk ook even bij de luidsprekers, luister er naar zodat je een idee hebt wat voor speakers wat voor geluid geven.
    -Neem indien van toepassing je huisgenoot/partner mee zodat die ook ziet/hoort wat je wilt gaan kopen.

    Ze zijn volgens mij vandaag ook open, dus veel plezier!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Als ik jou was zou ik gaan voor optie 2, Teufel maakt zeer goede luidsprekers met zeer goede garantie.
    Mijn ervaring met correct is bij altijd goed geweest, nooit problemen gehad en goede service. Koopjeskelder kan ook zijn dat het ene iets ouder model is wat al is opgevolgd of een ex-showmodel.
    Let wel op, er staat soms nog veel meer in de koopjeskelder wat niet op de site staat dus gewoon gaan kijken kan je een nog veel betere deal opleveren.
    TIP: als je gaat, eerst kijken en dan pas gaan vragen, niet direct laten helpen. Kijk even rustig rond.
    Waar moet je op letten dan?
    -voldoende HDMI ingangen (minimaal 2)
    -HD decoder (Dolby en DTS)
    Zoals ik al zei, niet op aantal watts letten, het zegt namelijk niets over het geluid. Vergelijk het PK's van een auto. een auto kan 800 PK hebben maar als hij die power niet kan overbrengen naar de wielen heb je er helemaal niets aan. Het gaat er dus veel meer om wat de auto kan doen met die 800pk. Datzelfde geldt voor vermogen van versterkers en speakers. Je kan een set met 1800 Watt vermogen kopen maar als die bij een beetje volume al begint te vervormen heb je er nog niets aan. En als je dan toch Watts wilt vergelijken let dan in ieder geval op RMS vermogen of piekvermogen. RMS is het "normale" vermogen, piekvermogen is wat er kortstondig maximaal bereikt kan worden, daar heb je dus niets aan.
    -3D mogelijkheden (als je namelijk de 3D BR speler via de receiver naar de TV laat gaan moet de receiver wel met dat signaal kunnen omgaan. Het is dan beter om de 3D BR speler direct op de TV aan te sluiten en het geluid op de versterker.
    -aansluitmogelijkheden Optisch en coaxiaal (beide digitaal) moeten er eigenlijk wel op zitten (zie ook hiervoor waarom).
    -Afhankelijk of je ook extra aansluitingen wil zijn er ook nog de mogelijkheden voor bijv IPhone of USB. Kan wenselijk zijn.
    -De mogelijkheden van de tuner (als je die gebruikt) zijn meestal ruim voldoende
    -Als het kan probeer te luisteren naar de combinatie die ze hebben staan, dat biedt wat meer mogelijkheden.
    -Kijk ook even bij de luidsprekers, luister er naar zodat je een idee hebt wat voor speakers wat voor geluid geven.
    -Neem indien van toepassing je huisgenoot/partner mee zodat die ook ziet/hoort wat je wilt gaan kopen.

    Ze zijn volgens mij vandaag ook open, dus veel plezier!
    Er kloppen wat zaken niet in je uitleg, maar je bedoeling is goed, hoop wel dat je ze niet vandaag tot een aankoop probeert over te halen met je laatste opmerking, want haastige spoed is zelden goed.

    Het eerste wat er geleerd moet worden is geduld, en dat mis ik in je verhaal, kijk een beetje rond en dan gaan vragen.......

    Zeer zeker geen audio setup gaan kopen binnen een week, of 2 weken, liefst langer, je kan je geld maar 1x uitgeven en deze TS lijkt ook al weer een haastige spoed geval en daar moet je ze juist tegen beschermen.

    Zal mijn ei zo wel even deponeren.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Veel voorstellen, goede en minder goede, doorsparen was nog wel de beste, maar ik kan begrijpen dat men gelijk wil beginnen en het mooie van losse spullen is, dat dat ook mogelijk is.

    Met het allergoedkoopste beginnen is een optie, maar deze TS is al een ervaren alles in 1x weggooizooi gebruiker en dan mag je toch verwachten dat er dan een wens voor iets beters komt

    Dus waarom niet beginnen voor een zeer leuke en ook betaalbare receiver die ook nog eens goed is:

    http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr515

    Behoort in zijn prijsklasse tot de beste en kost je op moment van schrijven 259 euro:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...-nr515/1033921



    Daar moeten nog speakers bijkomen, de link er naar toe was al gegeven, alleen niet gezegd welke, toch was de keus eigenlijk wel gemakkelijk, de bovenste van de pagina waren de meest populair:



    Heel leuke en zeer goede set voor zijn prijs met een actieve sub en zeer geliefd bij zijn/haar liefhebbers, een aanrader dus en voor de prijs van 169 ero hoef je het ook al niet te laten:
    http://www.correct.nl/artikel.php?AR...ref=kieskeurig

    Ja, en dan moet er nog een spelertje bijkomen, in deze prijsklasse ga ik mij daar niet echt druk over maken en zou dan ook het voorbeeld van Stephan geven, alles wordt gespeeld en
    de prijs kost je nu ook weer niet de kop en er is nog veel meer, maar de TS mag zelf ook wel een beetje moeite betonen, voorbeeld van Stephan:



    Voor de prijs hoef je het inderdaad niet laten, nog geen 60 euro.

    Dan zou er nog een bedragje aan speakerdraad en andere kabels bij moeten komen, schat dat niet boven de 30 euro in en als dat gewenst is wil
    ik daar wel voorbeelden van geven.

    Wat is nu het voordeel van bovenstaand voorbeeld met betrekking tot de speakers...... je kan bijvoorbeeld stap voor stap gaan vervangen voor de Bostons A25 en hun bijpassende center en
    dan nog steeds gebruik maken van de JBL sub, het mooie is dat je uiteindelijk, als je ook een vervanger voor de JBL sub hebt gevonden, het hele JBL setje nog voor een leuke cent kunt verkopen.

    Bovenstaand is een voorbeeld hoe je kan beginnen en verbeteren terwijl je ook weer terug geld krijgt voor eerder gebruikte componenten....... al staan er maar weinig van de zeer populaire JBL sets te koop,
    denk dat de eigenaars ze toch zelf houden.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Er kloppen wat zaken niet in je uitleg, maar je bedoeling is goed, hoop wel dat je ze niet vandaag tot een aankoop probeert over te halen met je laatste opmerking, want haastige spoed is zelden goed.

    Het eerste wat er geleerd moet worden is geduld, en dat mis ik in je verhaal, kijk een beetje rond en dan gaan vragen.......

    Zeer zeker geen audio setup gaan kopen binnen een week, of 2 weken, liefst langer, je kan je geld maar 1x uitgeven en deze TS lijkt ook al weer een haastige spoed geval en daar moet je ze juist tegen beschermen.

    Zal mijn ei zo wel even deponeren.
    Ik snap je punt heel goed hoor maar als ik de opmerking en trend van TS zo lees moet het allemaal snel en wil hij er niet al te veel moeite voor doen maar juist een pasklare oplossing/set geadviseerd krijgen. Hij neemt gelukkig wel de moeite om e.e.a. te zoeken en te bekijken dus daar reageer ik dan maar op. Ik bedoelde, dat komt er misschien niet helemaal goed uit, dat hij bij Correct vandaag kan gaan kijken en luisteren, niet dat hij vandaag moet kopen. Zal het bij een volgende keer iets specifieker erbij vermelden .
    Je ei kan ik me trouwens wel weer bij aansluiten en ik moet zeggen dat ik het bewonderenswaardig vind hoe je daar toch elke keer weer de tijd voor neemt en de voorstellen ook motiveert .

  18. #18

    Standaard

    Mooie post, waarbij nog iets belangrijks aan het licht komt.

    De versterker die dpfg noemt heeft meer hdmi ingangen 8 en er kunnen 7 speakers en 2 subs op worden aangesloten

    Bedenk je goed of je dit inderdaad gaat gebruiken (misschien in de toekomst?). Is dit niet het geval dan kun je net zo goed gaan voor de sr313 met 4 hdmi ingangen en 5.1 aansluiting.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  19. #19

    Standaard

    Een receiver kopen op de toekomst, zoals nu werd geschreven, kan ook natuurlijk.

    Kijken in Rotterdam kan altijd, je weet nooit wat je gaat tegenkomen.

    Overigens kom ik er met de 3D BR wel uit. Ik overweeg gelijk regiovrij te halen.

    Dus eigenlijk is het verschil is de 515 (7) en de 313 (5) is aantal kanalen wat mogelijk is. Verder hebben ze dezelfde decoder etc. Zeg ik dit correct? Want ik neig dan toch naar de 313, om het gewoon daar eens een paar jaar mee te proberen. Of is die, in jullie mening, kwalitatief qua geluid en bouw ook minder?

    Dan zou ik ook meer budget overhouden voor een mooie regiovrije 3D speler...
    Laatst aangepast door Themeparkfan1987 : 29-09-2013 om 21:38

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Een receiver kopen op de toekomst, zoals nu werd geschreven, kan ook natuurlijk.

    Kijken in Rotterdam kan altijd, je weet nooit wat je gaat tegenkomen.

    Overigens kom ik er met de 3D BR wel uit. Ik overweeg gelijk regiovrij te halen.

    Dus eigenlijk is het verschil is de 515 (7) en de 313 (5) is aantal kanalen wat mogelijk is. Verder hebben ze dezelfde decoder etc. Zeg ik dit correct? Want ik neig dan toch naar de 313, om het gewoon daar eens een paar jaar mee te proberen. Of is die, in jullie mening, kwalitatief qua geluid en bouw ook minder?

    Dan zou ik ook meer budget overhouden voor een mooie regiovrije 3D speler...
    Je hebt gevraagd om een antwoord voor bovenstaande post, oke...

    Zou gaan voor de 515, hij kan meer dan de 313 die een echte instapper is, de 515 is meer volwassen en heeft ook iets meer vermogen en dat maakt hem geschikter om er eventueel in de toekomst wat zwaardere speakers op aan te sluiten, en geloof me, als je echt de smaak van goed geluid te pakken krijgt, dan wil je dat ook en kun je spijt krijgen omdat een te lichte receiver daar minder geschikt voor is en ik denk dat de 515 dan de betere basis is om mee te starten op het gebied van betere audio. Je kan nog wel meer verschillen zien die de 515 de beter keuze maakt, kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar de speakeraansluitingen. Ik denk ook dat een iets zwaardere versterker wat langer mee zal gaan dan een lichtere, hij hoeft immers minder zwaar aan het werk. Ook heeft de 515 een netwerkaansluiting en 2HDMI uitgangen en dat is iets wat ik zelf momenteel mis en wel handig is als je een TV en Beamer hebt. Een beamer is overigens het ultime genot als je van films houd, maar dat terzijde

    Op Blu ray gebied heb je 2 gebieden die ontsloten kunnen worden, de genoemde regio's op DVD gebied 1t/m6 en de zogenaamde zone's op Blu ray gebied te weten A B en C. Heb zelf 2 spelers die helemaal regio/zonevrij zijn, en om eerlijk te zijn heb ik dacht ik maar een paar zone A schijfjes, en minder dan 200 Dvd's die regio 1 zijn. Maar 1 van de spelers kan dat ook voor 3D en de andere is enkel 2D en het welbekende spelertje dat een tijdje bij het Kruidvat is verkocht, staat overigens niet aangesloten, is een echte voor de nood speler, hij maakt ook teveel geluid om serieus in gebruik gehouden te worden, maar voor nood natuurlijk beter iets dan niets Nu heb ik dan wel makkelijk praten, maar zou me afvragen of je regio/zonevrij wel echt nodig hebt en of je er bijvoorbeeld zo'n Kruitvatspelertje naast/erbij zet als zone A en regiovrij voor Dvd's....... ja, toch iets wat ik niet voor je beslissen, kun je alleen voor jezelf uitmaken, mijn eigen speler regio/zonevrij laten maken kostte alleen 2 spelertjes als uit het voorbeeld en als ik het achteraf bekijk is het optie die ik eigenlijk zelden of nooit gebruik, het geeft wel een fijn gevoel dat het wel kan als dat eventueel nodig zou zijn.

    Bij een goede losse opstelling is de receiver het kloppend hart van de setup, zou dan ook gaan voor die net wat solidere basis en gaan voor de 515, doch dat is enkel mijn mening, je beslist uiteindelijk zelf.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Ik ben terug en tevreden... rond 21.30 zal ik update geven.

    Overigens voor liefhebbers... bij MM Utrecht een Optoma HD33 beamer met 1200 van de 4000 branduren verbruikt, voor nog geen 800,- euro.

  22. #22

    Standaard

    Altijd leuk om die dingen van binnen te zien uit nieuwsgierigheid die areadvd doet dat altijd uitvoerig.
    onkyo 313 test en intern fotos plus filmpje

    .http://www.areadvd.de/hardware/2012/onkyo_txsr313.shtml

    Ik heb zelf de Onkyo313 genomen (eigenlijk voornamelijk vanwege de inputs+prijs+redelijk review heb nog wat speeltuig wat dan naar mijn Panasonic plasma kan ) was een mooie tip hier voor die prijs
    wat betreft achterkant:
    De 515 heeft 7x hdmi in en 1x component in
    De 414 heeft 6x hdmi in en 2x component in
    De 525 heeft 6x hdmi in en weer 2x component in
    De 313 4xhdmi in 2xcomponent in en is 2.3 cm minder hoog en 1 cm minder diep(ligt voor de hand) dan de 414 515 en 525
    De 313 heeft dan natuurlijk geen internet radio enz
    Dat heeft de 414 dan weer wel dacht ik voor 250 euro
    Laatst aangepast door vista-vision : 30-09-2013 om 22:21

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Ik ben terug en tevreden... rond 21.30 zal ik update geven.

    Overigens voor liefhebbers... bij MM Utrecht een Optoma HD33 beamer met 1200 van de 4000 branduren verbruikt, voor nog geen 800,- euro.
    Op het forum te koop voor dezelfde prijs met maar 200 branduren en een 3D bril met adaptor voor 3D.

    Ben benieuwd naar je update.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Ik zag het en wilde even tippen, meer niet.

    Update komt nog niet, aangezien het vandaag bezorgd zou worden en het er nog niet is. Morgenochtend dus bellen. Wil updaten met foto's

  25. #25

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •