Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 82 van 82 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Een goede subkabel is wel van belang, maar je hoeft niet direct een gruwelijk dure kabel te kopen.
    Ik zou kijken voor een Oehlbach, dat is over het algemeen gewoon goed voor het geld en niet belachelijk duur. Monster is te duur.
    Vivanco zijn alleen de betere series (lees duurdere) goed.
    Wat kan helpen is een verloop van 1 tulp naar 2 tulp. De 2 tulpen sluit je aan op je subwoofer, de andere kant op de subkabel.
    Zo krijgt hij meer signaal en kan het volume zelfs wat lager omdat veel subs dan het vermogen iets opkrikken. Wel even kijken of dat kan bij jouw sub want dat weet ik niet uit mijn hoofd en in tegenstelling tot dvdpfgkleinxujhs ben ik te lui om het op te zoeken, sorry.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Sub niet in stanby optie zetten,
    Heb 2 subs maar staan hier dag en nacht aan, ondanks dat ze ook op standby kunnen.
    Verder laat ik het over aan mijn vriend dvdpf immers heeft hij je al het meeste geholpen
    Heb geen keus. Er is maar 1 knop

  3. #78

    Standaard

    Volgens de derde foto staat het niveau van de sub op 0db. Om het signaal naar de sub toe een hoger niveau te geven, zou je die op +12 kunnen zetten en deregelaar op de sub in de laagste stand te zetten. Als de sub veel luider is dan de satelieten, verlaag je die van de receiver en bij te zacht, verhoog je die op de sub als het andersom is. De 'cross-overs' voor de 'fronts', 'centre' en de 'surrounds' zou je dan in kunnen stellen op 120Hz zodat de sub wat meer signalen krijgt en die van de sub -als die daar ook invloed op heeft- op de hoogste frekwentie. Voor het laatste kun je in de gebruiksaanwijzing van de sub kijken of zelf moeten proberen.

    Wat me opvalt in de vijfde foto is dat je de LFE's voor Dolby Digital uitgeschakeld hebt door deze -net als bij "dempings niveau"- als oneindig ( "∞" ) laag in te stellen. Deze kun je beter als 0dB instellen en als dat te luid is als -10dB. De meeste LFE's zijn nl. 10dB luider om de lage tonen van de gewone kanalen te overstemmen zodat het wat meer indruk zal wekken bij lage en normale geluidssterktes. Dit geldt ook voor die van de andere formaten (DTS-HD Master Audio e.d.). Veel LFE's hebben zijn nl. 10dB luider om er voor te zorgen dat deze de lage tonen van de gewone luidsprekers kunnen overstemmen.

    Als deze wijzigingen ook niet helpen om de sub bij een normale geluidssterkte te gebruiken, zal het waarschijnlijk door de kabel komen en anders zal het toch (weer) een defect zijn.

    Een tip die ik je nog kan geven is om het inschakelvolume op een vast niveau te zetten wat net iets lager is dan normaal bvb als -50 normale sterkte is op -55 oid. Hiermee kun je dan de kans op een schrik-reactie bij het inschakelen nog wat kleiner maken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-10-2013 om 21:35
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Heb geen keus. Er is maar 1 knop
    Oke,
    Had het een beetje doorgelezen.
    Tja, heb nog nooit een sub gehad met maar 1 knop,
    Denk dat anderen je beter kunnen helpen met dit soort systemen, heb hier persoonlijk weinig ervaring mee.
    Ik blijf nog steeds bij mijn eerdere advies dat je beter had kunnen doorsparen, maar goed.
    Je zal je hulp hier wel krijgen en hoop voor je dat alles goed komt.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  5. #80

    Standaard

    Alles is opgelost! Blu ray speler werkte al goed, receiver draait nu ruim een maand stabiel en de subwoofer is afglopen week eindelijk opgelost. Deze naar Correct opgestuurd en ook daar viel hij uit. Heb nu een gloedieuwe gekregen i.p.v. eentje uit de koopjeskelder en deze werkt nu sinds hij hier staat (4 dagen) goed. D.w.z. dat hij zelf aan springt bij een signaal.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Alles is opgelost! Blu ray speler werkte al goed, receiver draait nu ruim een maand stabiel en de subwoofer is afglopen week eindelijk opgelost. Deze naar Correct opgestuurd en ook daar viel hij uit. Heb nu een gloedieuwe gekregen i.p.v. eentje uit de koopjeskelder en deze werkt nu sinds hij hier staat (4 dagen) goed. D.w.z. dat hij zelf aan springt bij een signaal.
    Tjee...... geduld is een schone zaak. maar je hebt toch wel engelengeduld

    Hoop voor je dat het allemaal heel blijft en dat je er veel van kan genieten
    Have fun and enjoy your collection

  7. #82

    Standaard

    Beter dat de boel nu lekker loopt! Veel plezier ermee!
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •