De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dvd kijken via decoder; geen beeld

    Sinds twee weken zijn wij in het bezit van een Samsung decoder via Ziggo, omdat wij zijn overgestapt op alles-in1 van Ziggo met interactieve televisie. Onze LG home cinemaset heb ik met een scartkabel op de decoder aangesloten, en de decoder is via HDMI met de tv verbonden. Het geluid van de tv hebben we nu via de cinemaset, maar als we een dvd willen kijken hebben we geen beeld. Waar gaat het mis?

  2. #2

    Standaard

    Die LG set moet ook direct op de TV aangesloten worden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Maar we hebben maar 1 uitgang op de cinema set, dus dat wordt dan kabels wisselen als we dvd willen kijken? Bij onze vorige decoder ging het wel via deze constructie...

  4. #4

    Standaard

    Dat vind ik redelijk bijzonder, wat misschien wel kan is de decoder via de LG set te laten lopen.
    Geef eens de merken en typenummers door zou ik zeggen, misschien dat er dan wat betere uitleg gegeven kan worden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    De decoder is van samsung: SMT-C7140, de home cinemaset van LG; DH3130S

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanneBussum Bekijk bericht
    Sinds twee weken zijn wij in het bezit van een Samsung decoder via Ziggo, omdat wij zijn overgestapt op alles-in1 van Ziggo met interactieve televisie. Onze LG home cinemaset heb ik met een scartkabel op de decoder aangesloten, en de decoder is via HDMI met de tv verbonden. Het geluid van de tv hebben we nu via de cinemaset, maar als we een dvd willen kijken hebben we geen beeld. Waar gaat het mis?
    De decoder kan het analoge(scart) signaal niet omzetten naar digitaal(HDMI). Je zal de cinemaset dus op een ander soort ingang van de TV aan moeten sluiten om het beeld van de DVD speler te kunnen zien. Veel moderne TV's hebben een analoge ingang, maar daarvoor moet je soms een soort adapter voor gebruiken die bij de TV geleverd is. Hoe je dat kunt doen, kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van de TV en anders kunnen wij dat voor je opzoeken als je ook het merk en type van de TV post.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Ik heb even getest, nu scart gebruikt voor cinemaset naar decoder en scart voor decoder naar tv. Ook nu geen beeld van de dvd, wel geluid.
    onze tv is van Philips en heeft heel veel ingangen: 2xscart, 2x HDMI en nog wat tulp ingangen.

  8. #8

    Standaard

    Wanneer de TV zo veel ingangen heeft, lijkt het me logischer dat je daar gebruik van maakt, dus een HDMI voor de decoder en een scart voor de home cinemaset.

    Of is dat niet meer mogelijk omdat de TV niet meer goed functioneert?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Maar krijgen we het geluid van de tv dan wel via de cinemaset?

  10. #10

    Standaard

    Dat zou dan trouwens betekenen dat we alleen radio kunnen luisteren als de tv aanstaat, toch?

  11. #11

    Standaard

    Als je de decoder via L/R in direct op de Home Cinema aansluit hoeft dat niet, je kunt dan radio luisteren zonder dat de TV aan hoeft te staan.
    De TV heeft dan wel heel vee ingangen, de grootste probleem is je home cinema set. Die heeft veel te weinig ingangen.
    Bij een set up van losse componenten gebruik je dna namelijk de receiver als een HDMI schakelaar.
    Dat kan in jouw geval niet, je zult dus vanaf de decoder direct naar de TV moeten met HDMI en dan vanuit de TV weer naar je home cinema set.
    Maar hoe heb je een scart op de home cinemaset aangesloten? Volgens de site van LG heeft de HD3130S namelijk geen scart, kijk hier maar eens : http://www.lg.com/nl/home-cinema-sys...specifications



  12. #12

    Standaard

    Op diezelfde webapagina kun je ook de gebruiksaanwijzing vinden en daar staat in dat deze een scart en zelfs een component-video uitgang heeft (en geen digitale ingangen).

    In dat geval is het denk ik beter om de set te vervangen door bvk losse componenten, zodat je wat meer mogelijkheden hebt en er ook langer plezier van kunt hebben. Anders kun je beter een analoge verbinding (rode+witte tulp) maken tussen de decoder en de set zodat je ook digitale radio kunt luisteren als de TV uit staat.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Nu weer allemaal even normaal, zo moeilijk kan het toch niet zijn om zulke simpele apparatuur aan te sluiten

    Die decoder gaat rechtstreeks op de TV met HDMI.
    Rode en witte tulp uitgang van decoder naar rode en witte ingang van LG
    LG rechtstreeks aansluiten met scart op de TV (dus NIET op de decoder) (indien gewenst kun je de LG, in plaats van scart, aansluiten met component......
    maar als men al niet eens in staat is om de scart in het juiste apparaat te steken zou ik dat maar achterwege laten )

    Zo simpel is het en meer is het niet, wat is daar nu zo moeilijk aan????
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nu weer allemaal even normaal, zo moeilijk kan het toch niet zijn om zulke simpele apparatuur aan te sluiten

    Die decoder gaat rechtstreeks op de TV met HDMI.
    Rode en witte tulp uitgang van decoder naar rode en witte ingang van LG
    LG rechtstreeks aansluiten met scart op de TV (dus NIET op de decoder) (indien gewenst kun je de LG, in plaats van scart, aansluiten met component......
    maar als men al niet eens in staat is om de scart in het juiste apparaat te steken zou ik dat maar achterwege laten )

    Zo simpel is het en meer is het niet, wat is daar nu zo moeilijk aan????


    We hebben bovenstaande instructies opgevolgd en inderdaad, we kunnen nu moeiteloos dvd kijken. Echter, als we digitale tv kijken krijgen we wel geluid via de LG, maar niet van de juiste zender. Het geluid komt dan van de analoge zenders en niet de digitale. Ook als we de decoder op radio instellen, blijven we het geluid van de analoge tv horen. Als we de coaxkabel tussen de decoder en de tv verwijderen, krijgen we alleen nog ruis. Een HDMI-kabel zou toch ook het audio signaal moeten doorgeven?
    overigens, als we HDMI door scart vervangen, blijven we het probleem houden.
    Laatst aangepast door SanneBussum : 19-11-2013 om 21:16

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanneBussum Bekijk bericht
    We hebben bovenstaande instructies opgevolgd en inderdaad, we kunnen nu moeiteloos dvd kijken. Echter, als we digitale tv kijken krijgen we wel geluid via de LG, maar niet van de juiste zender. Het geluid komt dan van de analoge zenders en niet de digitale. Ook als we de decoder op radio instellen, blijven we het geluid van de analoge tv horen. Als we de coaxkabel tussen de decoder en de tv verwijderen, krijgen we alleen nog ruis. Een HDMI-kabel zou toch ook het audio signaal moeten doorgeven?
    overigens, als we HDMI door scart vervangen, blijven we het probleem houden.
    Ik krijg het vermoeden dat de AB's vastgehouden worden door iets blonds

    We beginnen even opnieuw en om het goed te krijgen verwijderen we even ALLE kabels en starten opnieuw, want waar plots de genoemde coax kabel even vandaan komt is me een raadsel en om verwarring te voorkomen laten we die ook even weg.

    1 Antenne TV-kabel op de decoder aansluiten. (verder even niet nog een antennekabel aansluiten naar de TV, want ik vermoed dat er ergens verwarring ontstaat)
    2 HDMI kabel aansluiten op de Decoder en van Decoder aansluiten op een daarvoor geschikte HDMI ingang van de TV
    3 Witte en rode tulp kabel aansluiten op de decoder en van de decoder aansluiten op de LG.
    4 Scart kabel van de LG aansluiten op de juiste scart ingang van de TV

    Als de correcte ingang op de TV wordt gekozen, dan zou je op de scartingang van de TV het beeld van de LG moeten krijgen en zou het geluid van de DVD die de LG afspeelt op de LG te horen moeten zijn.

    Als de juiste HDMI ingang van de TV wordt gekozen, dan zou je het beeld en geluid moeten krijgen van de zender die op dat moment wordt uitgezonden door de decoder......... als er geen geluid is, dan zal je een aanpassing in het menu van de decoder moeten doen om alsnog geluid te krijgen, kijk eventueel op blz 38 en 39 van de gebruiksaanwijzing van de decoder. Probeer geluid te krijgen op de TV(let erop dat je niet per ongeluk de MUTE hebt aanstaan en of er wel voldoende volume aanstaat) en als dat gelukt is, dan zou je dat geluid ook te horen moeten kunnen krijgen op de LG als je de LG schakelt naar de rode en witte tulp aansluiting.


    Kan het me zelf niet voorstellen dat je naast digitale TV ook nog analoge TV zou willen zien...... maar in dat geval moet je de antenne kabel ook nog doorlussen van de decoder naar de TV en als je ook dat geluid via de LG wilt horen, dan moeten de rode en witte tulp niet aangesloten worden op de decoder maar op de TV, dat heeft als nadeel dat je dan niet de radio zenders van de decoder over de LG kunt horen zonder de TV aan te zetten, of je moet enkel luisteren naar de analoge radiozenders via de LG zelf.

    Als je me het modelnummer van je Philips TV geeft, dan kijk ik wel even waar en hoe je de rode en witte tulp kunt aansluiten op je TV als je dat niet zelf kunt vinden, eventueel met behulp van een scartbreakout..

    Moet allemaal kunnen lukken en als het niet lukt...... laat maar even weten, want we gaan net zolang door totdat het ook werkt
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Geen idee wat er anders is dan gisteren, maar zojuist tv gekeken met geluid via tv en LG en ook nog van de juiste zender! Zelfs de radio doet het. Ligt het toch niet aan mijn blonde haar, pffff .
    heel hartelijk dank voor jullie hulp!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanneBussum Bekijk bericht
    Geen idee wat er anders is dan gisteren, maar zojuist tv gekeken met geluid via tv en LG en ook nog van de juiste zender! Zelfs de radio doet het. Ligt het toch niet aan mijn blonde haar, pffff .
    heel hartelijk dank voor jullie hulp!
    Graag gedaan, het belangrijkste is dat het nu werkt
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Hallo, daar ben ik weer.
    Vandaag geprobeerd naar de digitale radio te luisteren op onze LG, maar dit lukt alleen nog maar als de tv aanstaat....
    Alle kabels gecheckt, neem aan dat alleen de tulpstekkers nodig zouden zijn om het geluid van de decoder op de LG af te spelen?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanneBussum Bekijk bericht
    Hallo, daar ben ik weer.
    Vandaag geprobeerd naar de digitale radio te luisteren op onze LG, maar dit lukt alleen nog maar als de tv aanstaat....
    Alle kabels gecheckt, neem aan dat alleen de tulpstekkers nodig zouden zijn om het geluid van de decoder op de LG af te spelen?
    Dit zou een goede reden zijn om de set te vervangen, want als je de audio-uitgang van de decoder gebruikt zal bij TV kijken het beeld en geluid waarschijnlijk niet meer synchroon zijn en dus moeten wisselen tussen de (audio-)uitgangen van de TV en decoder of een apart kastje moeten kopen waarmee je dat kunt doen. De ene ingang kies je dan voor TV kijken en de andere voor radio luisteren zonder de TV.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-12-2013 om 22:11
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanneBussum Bekijk bericht
    Hallo, daar ben ik weer.
    Vandaag geprobeerd naar de digitale radio te luisteren op onze LG, maar dit lukt alleen nog maar als de tv aanstaat....
    Alle kabels gecheckt, neem aan dat alleen de tulpstekkers nodig zouden zijn om het geluid van de decoder op de LG af te spelen?
    Ja, enkel de tulpkabeltjes van de decoder naar de LG zijn meer dan genoeg en het zou dan ook moeten werken als je de correcte ingang op de LG kiest.

    Vandaag is het morgen en waarschijnlijk doet hij het dan nu wel weer

    Misschien dat een ander haarkleurtje toch nog wonderen gaat verrichten
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •