Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 82 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ja klopt alleen is de rechterkant als je binnekant voor muziekinstrucmenten en wat CD/DVD die ze aan de straatstenen niet kwijt raken.
    Binnen en dan recht voor je en links zijn vooral TV's en de all in one sets en wat andere dingen. Loop je dan door naar achteren kom je bij de luidsprekers, receivers, losse componenten etc.

  2. #52

    Standaard

    Lang verhaal. Financieel was ik beperkt, dus het is een nieuwe 616 geworden tegen een meerprijs van 40 euro. In de winkel alles kort getest, leek alles goed. Nu thuis blijkt toch niet alles te werken. Nu kom ik thuis... en toch niet. Of is het een instellingsprobleem? Ik heb de JBL boxen die eerder besproken zijn en dus de Onkyo NR 616. Probleem is dat de subwoofer het wel doet en tijdens het calibreren ook hoorbaar is. Echter als je de receiver uit hebt gehad komt er geen geluid uit de subwoofer. Enige wat dan werkt is de subwoofer uit en aan zetten. Bovendien stopt de subwoofer er spontaan mee naar ongeveer tien minuten (als alle andere audio wel werkt). Ik weet ook niet waar ik dit probleem nou weer in moet zoeken!? Hij deed het overigens tot nu toe steeds wel goed.

    Ik ben er zo ontzettend klaar mee...

  3. #53

  4. #54

    Standaard

    Lijkt haast op een probleem met de trigger om de sub aan te zetten, mits dat op de sub. aanwezig is. Check achterop de sub of je tussen de volgende standen kunt kiezen: auto(trigger), off, on Probeer eens of je op de stand on nog dit probleem hebt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Lijkt haast op een probleem met de trigger om de sub aan te zetten, mits dat op de sub. aanwezig is. Check achterop de sub of je tussen de volgende standen kunt kiezen: auto(trigger), off, on Probeer eens of je op de stand on nog dit probleem hebt.
    Die sub heeft niet zo'n schakelaar. Het enige wat hij kan doen is in de receiver het niveau van de sub verhogen en kijken of het 'bass-management' zo ingesteld is dat er (altijd) lage tonen naar de sub gaan en of de 'cross-overs' niet te laag zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #56

    Standaard

    De sub heeft misschien niet de schakelaar maar klaarblijkelijk wel de functie. Die zou je dus ergens uit moeten kunnen zetten. Wat Gerco zegt is dan het proberen waard,
    crossover van de sub in de receiver zelf zo laag mogelijk zetten zodat hij bijna altijd signaal krijgt. Crossover op de sub zelf volledig open zetten. Volume voor de sub in de receiver vol open zetten, de volumeschakelaar op de sub dan gebruiken om hem in te stellen. Als dat het euvel verhelpt kun je daarvandaan met de instellingen gaan "spelen" om de sub goed ingesteld te krijgen zonder dat hij uitvalt.
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 12-10-2013 om 14:06

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    De sub heeft misschien niet de schakelaar maar klaarblijkelijk wel de functie. Die zou je dus ergens uit moeten kunnen zetten. Wat Gerco zegt is dan het proberen waard,
    crossover van de sub in de receiver zelf zo laag mogelijk zetten zodat hij bijna altijd signaal krijgt. Crossover op de sub zelf volledig open zetten. Volume voor de sub in de receiver vol open zetten, de volumeschakelaar op de sub dan gebruiken om hem in te stellen.
    Dat crossover snap ik nou niet helemaal. Zoals ik al zei, ik ben zeer technisch beperkt en eigenlijk slechts een gemiddelde consument. Kortom, crossover op de sub zelf open zetten? Moet echt uitzoeken hoe dat moet. Volume in de receiver open zetten voor de sub lukt me nog wel

    Overigens zie ik net dat het lampje bij aan zetten groen is en na 5 minuten rood... (lijkt wel soort standby waar hij in schiet?)

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht

    Overigens zie ik net dat het lampje bij aan zetten groen is en na 5 minuten rood... (lijkt wel soort standby waar hij in schiet?)
    Dat is waar wij het dus over hebben
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #59

    Standaard

    De standby is meestal met een schakelaar op de sub uit of aan te zetten. Als je hem aanzetten gaat hij dus in standby als hij geen signaal krijgt. Nadeel daarvan is dat hij vaak aangaat als hij signaal krijgt dus dat je dan altijd vertraging hebt en de sub ook duidelijk hoort. Zet die standby dus uit, dat lost het probleem op. Als er geen standby schakelaar op zit dan moet je dus in de receiver gaan om alles oz in te stelen dat de sub bijna altijd signaal krijgt en dus in de standby gaat.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Dat crossover snap ik nou niet helemaal. Zoals ik al zei, ik ben zeer technisch beperkt en eigenlijk slechts een gemiddelde consument. Kortom, crossover op de sub zelf open zetten? Moet echt uitzoeken hoe dat moet. Volume in de receiver open zetten voor de sub lukt me nog wel

    Overigens zie ik net dat het lampje bij aan zetten groen is en na 5 minuten rood... (lijkt wel soort standby waar hij in schiet?)
    Ik denk dat je de receiver nog helemaal moet instellen, had je de auto-set-up met de microfoon al gedaan?

    Dan had je waarschijnlijk gekregen dat al je speakers small zijn en dat de crossover voor de satellieten waarschijnlijk zo rond de 110Hz staan, de sub zal een kleine overlap moeten hebben en zo rond de 140Hz staan en het draaiknopje op de sub helemaal open op 160Hz.
    Volumeregelaar op de sub ongeveer halverwege tot 2/3 open en in de receiver rond de 0dB om mee te beginnen om het "probleem" met de sub op te lossen. Als het goed is staat de receiver nu al automatisch op Double Bass of hoe het ook heten mag, dat houd de sub zoveel mogelijk actief.

    Bij ouwehoer programma's kan het gebeuren dat je sub in standby gaat, maar als er wat actie met laag is, dan zou hij weer automatisch wakker moeten worden, dat doe je door op je receiver het volume/dB zo rond de 0dB of hoger in te stellen, dit is enkel om even mee te beginnen, later zul je moeten gaan finetunen om de boel lekker naar eigen smaak in te stellen.

    Sterkte met het afregelen, zie eerst de sub maar aan de praat te houden...... al doe je dat niet echt met een ouweh....eh praatprogramma
    Have fun and enjoy your collection

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    De standby is meestal met een schakelaar op de sub uit of aan te zetten. Als je hem aanzetten gaat hij dus in standby als hij geen signaal krijgt. Nadeel daarvan is dat hij vaak aangaat als hij signaal krijgt dus dat je dan altijd vertraging hebt en de sub ook duidelijk hoort. Zet die standby dus uit, dat lost het probleem op. Als er geen standby schakelaar op zit dan moet je dus in de receiver gaan om alles oz in te stelen dat de sub bijna altijd signaal krijgt en dus in de standby gaat.
    Heb zelf ook zo'n sub, een aan uit/knop zit erop - meer niet, hij staat altijd aan en gaat automatisch in standby...... dat standby gaan doet hij dacht ik na een minuut of tien en inderdaad bij van die vreselijke ouweneelfilms/series gaat hij dan in standby om met een zeer kleine vertraging wakker te worden als erom gevraagd wordt, heb me er nooit aan gestoord en heb ook maar zeer weinig films/series waarbij de sub in slaap sukkelt

    Heb zelf altijd double bass aan, dat houd de sub ook een beetje wakker, het gebeurt dan ook maar zelden dat ie tijdens een programma wegdommelt. Ik durf wel te zeggen dat ik heel goed kan leven met mijn sub, ben blij met dit systeem, zeker omdat het bij mij goed werkt is het beter dan een systeem dat je zelf aan en uit moet zetten en dus kunt vergeten aan of uit te zetten.

    Alles heeft zo zijn voors en tegens en als je je setup goed kent weet je daarmee te leven, helaas is in ons mensenwereldje niets 100% perfect, maar dat mag je nooit tegenhouden om gewoon van iets te genieten
    Have fun and enjoy your collection

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb zelf ook zo'n sub, een aan uit/knop zit erop - meer niet, hij staat altijd aan en gaat automatisch in standby...... dat standby gaan doet hij dacht ik na een minuut of tien en inderdaad bij van die vreselijke ouweneelfilms/series gaat hij dan in standby om met een zeer kleine vertraging wakker te worden als erom gevraagd wordt, heb me er nooit aan gestoord en heb ook maar zeer weinig films/series waarbij de sub in slaap sukkelt

    Heb zelf altijd double bass aan, dat houd de sub ook een beetje wakker, het gebeurt dan ook maar zelden dat ie tijdens een programma wegdommelt. Ik durf wel te zeggen dat ik heel goed kan leven met mijn sub, ben blij met dit systeem, zeker omdat het bij mij goed werkt is het beter dan een systeem dat je zelf aan en uit moet zetten en dus kunt vergeten aan of uit te zetten.

    Alles heeft zo zijn voors en tegens en als je je setup goed kent weet je daarmee te leven, helaas is in ons mensenwereldje niets 100% perfect, maar dat mag je nooit tegenhouden om gewoon van iets te genieten
    De volhouder wint, toch Ik probeer zelf te denken, maar waardeer alle hulp zeer. Op mijn volgende vrije dag zal ik er weer mee aan de slag gaan. Nogmaals, alvast heel erg bedankt allemaal!

    De auto set up met microfoon heb ik overigens wel gedaan.

  13. #63

    Standaard

    Ooit ook een jbl sub gehad met zo een standby mode. Zo gruwelijk irritant. Ik heb er toen ook afscheid van genomen (ook door plaatsgebrek btw)
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  14. #64

    Standaard

    Wat ik ook instel, hij blijft in standby schieten. Overigens reageert de afstandsbediening van de receiver bar slecht... ik kan drukken wat ik wil, maar soms duurt het tien minuten voordat hij op home reageert. Ik neig steeds meer naar alles in 1 rommel... want al dit gezeik heb ik ook geen zin in.

    PS Ondanks volle batterijen heeft de afstandbediening er helemaal geen zin meer in, doet niks meer.
    Laatst aangepast door Themeparkfan1987 : 16-10-2013 om 23:30

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Wat ik ook instel, hij blijft in standby schieten. Overigens reageert de afstandsbediening van de receiver bar slecht... ik kan drukken wat ik wil, maar soms duurt het tien minuten voordat hij op home reageert. Ik neig steeds meer naar alles in 1 rommel... want al dit gezeik heb ik ook geen zin in.

    PS Ondanks volle batterijen heeft de afstandbediening er helemaal geen zin meer in, doet niks meer.
    Kan begrijpen dat je de lol erin een beetje aan het kwijtraken bent, je spullen dienen gewoon goed te werken en als dat
    niet het geval is, dan zou ik terugbrengen, net zolang tot je wel goed werkende apparaten hebt.

    Ook je huidige receiver lijkt helaas niet goed te werken, tot nu toe heb je toch wel aardig wat pech, weer omruilen
    lijkt mij de enige optie al kan ik begrijpen dat je er niet vrolijk van wordt om alles weer los te nemen en weer
    op pad te moeten.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #66

    Standaard

    De afstandbediening is misschien een los probleem. Hij geeft een rood lampje op de afstandbediening als ik wat indruk, maar krijg dus geen reactie.

    De subwoofer... kan dat niet een probleem in de subwoofer zelf zijn? Ik kan de overigens dat gehele double bas niet selecteren. Nieuw probleem: direct na updaten slaat 'ie vast.

  17. #67

    Standaard

    Op mijn AB, en bij wel meerdere merken moet je wel het knopje receiver op de AB indrukken om met de AB de receiver te kunnen bedienen, weet niet of de 616 dat ook heeft, die ken ik niet.

    Zal zo even je manual downloaden, dan zoek ik even eea een beetje uit.

    Op pagina 53 kun je leze hoe je eea kunt instellen en wat je huidige instellingen zijn, zonder de manual kun je tegenwoordig bijna niets meer instellen, zorg dat je hem dan
    ook bij de hand hebt, er worden in deze, overigens best duidelijke handleiding, ook tips gegeven waar op te letten en wanneer iets wel of niet zal werken.

    Zag ook dat je handleiding een aantal malen vermeld dat je het knopje receiver op de AB moet indrukken, dus dat heb je iig ook.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 17-10-2013 om 19:18 Reden: aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  18. #68

    Standaard

    Dat knopje zit op de AB en nadat ik die heb ingedrukt, doet de AB alsnog niks. Die optie had ik al geprobeerd. Toen de tips van hier om de sub wakker te houden... ik zal nog eens via het manual proberen. Werkt dat ook niet, dan weet ik het ook niet meer. Zowel sub als receiver ruilen zal het dan wel worden...

    De instellingen heb ik eerst via de auto set-up gedaan (zoals de quick start op papier adviseerde)

    DVDProfilersFilmgek: bedankt voor de moeite (ook voor iedereen die ook zijn of haar kennis hier deelt om mij op gang te helpen)

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Dat knopje zit op de AB en nadat ik die heb ingedrukt, doet de AB alsnog niks. Die optie had ik al geprobeerd. Toen de tips van hier om de sub wakker te houden... ik zal nog eens via het manual proberen. Werkt dat ook niet, dan weet ik het ook niet meer. Zowel sub als receiver ruilen zal het dan wel worden...

    De instellingen heb ik eerst via de auto set-up gedaan (zoals de quick start op papier adviseerde)

    DVDProfilersFilmgek: bedankt voor de moeite (ook voor iedereen die ook zijn of haar kennis hier deelt om mij op gang te helpen)
    Graag gedaan, ben benieuwd wat het na de eventuele ruil is geworden.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #70

    Standaard

    IK zou iig niet meer ruilen met iets uit de koopjeskelder na zoveel pech, misschien toch maar voor iets nieuws gaan?

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Themeparkfan1987 Bekijk bericht
    Dat knopje zit op de AB en nadat ik die heb ingedrukt, doet de AB alsnog niks. Die optie had ik al geprobeerd. Toen de tips van hier om de sub wakker te houden... ik zal nog eens via het manual proberen. Werkt dat ook niet, dan weet ik het ook niet meer. Zowel sub als receiver ruilen zal het dan wel worden...
    Het is al weer even stil...... je hebt toch niet de moed opgegeven en ergens van een brug afgesprongen????
    Have fun and enjoy your collection

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het is al weer even stil...... je hebt toch niet de moed opgegeven en ergens van een brug afgesprongen????
    Ik zit in een verbouwing van de slaapkamer. AB is gefixt, ik moet nu nog aan de instellingen zodra ik tijd heb. Dus ben niet van de brug gesprongen :P

  23. #73

    Standaard

    Ik ben er helemaal, volledig, 200%, tot het einde, klaar mee. Handleidingen, fora, lezen en proberen en zonder lezen proberen. Hij blijft uitvallen!

    Nu heb ik foto's van de menu's gemaakt en post ik hier, in de hoop dat en bij genade van de mede forummers, jullie mij kunnen vertellen hoe alles volgens jullie ingesteld moet. Dit is absoluut de laatste poging. Zo niet, gaat de sub er uit en komt er een nieuwe in... Hebben ze allemaal LFE? De andere JBL boxen laat ik wel staan.

    IK hoop dat jullie mij kinderlijk bij de hand willen nemen... ik heb al het andere mogelijke geprobeerd.

    PS De instellingen zijn nu helemaal vernaggeld door al dat gedoe. En de volumeknop op de sub zelf kan ik max. 1/4 open zetten i.v.m. buren.












  24. #74

    Standaard

    Sub niet in stanby optie zetten,
    Heb 2 subs maar staan hier dag en nacht aan, ondanks dat ze ook op standby kunnen.
    Verder laat ik het over aan mijn vriend dvdpf immers heeft hij je al het meeste geholpen
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  25. #75

    Standaard

    Ik had ook last van het uitvallen van mn sub en wisselend aan/uitgaan. Heb ook een JBL, zie mn sig voor het model Heb het opgelost door een goede sub-kabel te kopen. Nu nergens last meer van en zelfs bij de kleine bassen van muziek blijft hij aanstaan. Ook het volume van de sub hoeft minder hoog, crossover heb ik wel op max staan.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •