De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard VGA naar VGA & Scart

    Hallo iedereen,

    Mijn excuses indien ik hier verkeerd zit, ben nieuw in dit forum.
    Ik heb een kleine zakprojector (Philips PicoPix 1430) en heb hem nu al een dik jaar, hij projecteert echt goed (hij vervangt mijn kapotte tv op mijn slaapkamer, want deze projector heeft veel meer aansluitingsmogelijkheden, een groter beeld ...)
    Hij heeft drie nadelen: de kamer moet echt verduisterd zijn, anders is het beeld niet zo klaar (geen probleem, ik heb een Velux), je moet hem afzetten aan het apparaat zelf (op zich ook geen probleem), maar het grootste: als de VGA en de Scart (videospeler + dvdspeler) tesamen aangesloten zijn, verkiest hij de Scartaansluiting... Noch met de afstandsbediening noch met het apparaat zelf heb je keuze tussen één van de twee. Je moet dan gewoon de VGA-kabel uit het apparaat trekken maar dat is al minder prettig om telkens te doen, en het apparaat beweegt gemakkelijk door zijn lichtgewicht en dan moet ik hem weer mooi recht zetten want anders is het beeld schuin of zo...

    Mijn vraag: bestaat er geen klein apparaatje dat ik via VGA kan aansluiten (bijvoorbeeld de groote van een Apple TV, waar je een VGA draad insteekt en een AUX draad voor het geluid (want er zit een 3.5mm draad voor geluid aan de projector)) waar je dan een VGA-kabel kunt op aansluiten en een Scartkabel?

    Bijvoorbeeld: Projector > VGA & AUX draad > apparaatje dat ik zoek > kan je VGA draad inpluggen (en AUX uitgang liefst) & kan je Scartdraad inpluggen.
    Het "apparaatje dat ik zoek" zou dan bijvoorbeeld het beeld dat binnenkomt via Scart moeten doorsturen naar de projector via VGA.
    Ik heb het een beetje in Paint proberen na te maken zodat jullie begrijpen wat ik bedoel: http://img707.imageshack.us/img707/6991/fnzu.jpg
    Je ziet 1 VGA ingang & 2 Scartingang maar ik bedoelde 1 VGA en 1 Scart eigenlijk(maar maakt niet zoveel uit)

    Mijn projector ondersteunt 800x600 , 1024x768 en nog iets (600x....)... Die laatste heb ik nog nooit gebruikt maar mijn projector projecteert het mooist in 800x600, het beeld is dan heel erg scherp en stabiel, bij 1024x768 is het wat waziger en kan je zonder zoomen de tekst niet goed lezen, bovendien schokt het dan een beetje alsof hij aan een plafond hangt en iemand de verdieping daarboven de heletijd op en neer aan het springen is.

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk was, jullie me begrijpen, dat ik hier juist is maar vooral dat het bestaat.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Groetjes!

  2. #2

    Standaard

    Helaas is je verhaal mij niet duidelijk.

    Waarom los je het probleem van het niet willen switchen van de beamer niet op?



    Meestal is het probleem pootje acht van de scart waar een spanning op staat als de speler wordt aangezet.

    Als je nog ergens een oude scartkabel hebt liggen, even het volgende proberen: trek daarvan dan pootje 8 uit de stekker,
    hoeft maar aan 1 kant, hoop dat het werkt, heeft bij mij in het verre verleden ook geholpen om gewoon TV te blijven kijken
    als er een VCR aangezet werd en de TV naar de scart ingang ging en er ook niet meer vanaf wilde.

    Hoop dat bovenstaande oplossing werkt, beter en goedkoper dan je andere wens als het tenminste gaat werken.

    Laat maar weten of het gelukt is.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Heb je beamertje net even bekeken....... er zit op het door je genoemde type helemaal geen scartaansluiting

    Zo wordt je verhaal nog warriger.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    OA bestaat dit, maar omdat je verhaal erg onduidelijk is tevens niet klopt, zal ik je nog niets aanraden, maar er is heel veel mogelijk;

    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •