Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 90 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Het Grote PC vragen/problemen topic (part 2)

    Het Grote PC vragen/problemen topic (part 2)

    Omdat het vorige topic niet zo soepel meer liep de laatste pagina en al een behoorlijk lang topic is geworden, heb ik hier deel twee gestart.
    Plaats hier alle vragen, opmerkingen of upgrades omtrent: Computers, MAC, PC's of PC componenten.


    Wat mag je hier posten:


    • Bij voorkeur, alles wat met computers te maken heeft, hier centraal posten. Hiermee voorkomen we dat er allemaal losse topics omtrent pc's en toebehoren ontstaan.
    • Alle informatie omtrent nieuwe ontwikkelingen van MAC, PC of PC onderdelen.
    • Vragen over problemen die je ondervindt met computers, netwerken, printers, scanners, software, het bekijken van websites enz.
    • Vragen over hardware en software instellingen.
    • Vragen over legale software.
    • On topic reacties op vragen.



    Wat mag je hier niet posten:


    • Problemen rondom de website en het forum van DVD.nl. (Hier is een apart topic voor).
    • Links en antwoorden. Kortom: alles rondom illegale software of download sites
    • Alles wat niet direct PC, MAC of anders computer cq software gerelateerd en daardoor of topic is.



    Zoals altijd zien we graag dat we elkaar met het nodige respect behandelen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 10-10-2013 om 23:36
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2

    Standaard

    is een ssd schijf noodzakelijk voor een game pc ? ik heb geduld met het opstarten van windows en laadtijden ? beinvloed een ssd schijf game experience ?

  3. #3

    Standaard

    SSD is sowieso véél sneller dan HDD, dus je game zal stuk sneller geladen zijn.

  4. #4

    Standaard

    het laden maakt mij niet uit. mijn vraag is of dit direct de performance beinvloed tijdens het gamen ?

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er stonden nog wat antwoorden in het 'oude' topic die op één of andere manier tijdens het verplaatsen onbenaderbaar zijn geworden, maar toch graag even wil delen.

    Gisteren, 22:31 lennox-06
    ssd nodig voor game pc?
    Ik ga een game pc inelkaar laten bouwen. mijn vraag is of ssd noodzakelijk is voor een game pc ? merk ik een verschil tijdens het gamen ? ik heb meestal geduld met het wachten op laadtijden van games en windows, dus voor dit hoeft het niet. heb ik gewoon genoeg aan een normale hdd met 7200rpm ?
    Gisteren, 23:52 Michael Hamers

    Ligt geheel aan de game zelf. Steeds meer games gaan bepaalde content streamen. Het is dan van belang dat het medium waar het vanaf wordt gestreamd snel is. In de praktijk zul je tijdens het spelen van games weinig verschil merken tussen een SSD en een snellere HDD. Ik zou zeggen een kleine SSD voor Windows (120 GB Samsung EVO 840, heb ik ook, erg tevreden over) en een snelle HDD voor opslag en installatie van games. En steek het geld wat je overhoudt in veel intern geheugen en een goede GPU. Dat zijn de componenten die het verschil maken.
    Jeroen D
    Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers
    Even een tip voor iedereen die zijn pc te traag vindt: schaf een SSD aan! Het is de beste upgrade die je kunt doen. Afgelopen week de Samsung 840 EVO 120GB aangeschaft en Windows 7 erop gepompt. Ook mijn RAM geheugen uitgebreid naar 10GB. Hij gaat als een speer. Ingesteld op rapid mode is de leessnelheid ruim 1 GIGABYTE!!! per seconde. Dat tegenover 50 a 60 MB per seconde van mijn oude schijf. Mijn pc start op in 10 seconden en alles laadt stukken sneller. Dus ben je nog sceptisch tegenover SSD, niet doen, gewoon kopen. De beste upgrade die je kunt doen!
    Ik heb sinds een half jaar ook een SSD van samsung in mijn PC.
    Beste upgrade ooit ! Wat een snelheid en heerlijk stil.............
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    ja, ik kon mijn topic niet vinden. dankjewel

    ik ga 16gb ram en i7 processor in doen. en wil een snelle hdd ipv ssd. omdat ik ssd nog te duur vind voor maar een beetje opslagcapaciteit.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Let wel, de bottleneck bij alle snelle pc's is altijd de conventionele hdd. Die haalt de totale prestatie van het systeem naar beneden, zelfs bij een snelle hdd.
    SSD maakt echt een verschil! Ik zou niet zonder meer willen, echter kan je die altijd achteraf nog monteren. Moet je wel het OS en zo verplaatsen of her installeren.

    SSD is ook niet voor de capaciteit, maar puur voor OS, drivers en software. Al je data zet je dan op een conventionele HDD. Het zorgt er wel voor dat het hele systeem als een zonnetje boot en loopt!

    PS: met zoveel geheugen wil je dat ook aanspreken, dus een 64bit OS.
    En idd. Excuus voor het ongemak!



    EDIT: Echter betreft jouw hamvraag: als het spel eenmaal geladen is en draait, zal het denk ik niet veel uitmaken. Het spel zelf zal er niet soepeler door lopen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 10-10-2013 om 23:39
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    zal ik een verschil merken met een 16gb ram geheugen en een i7 processor met een snelle hdd vs ssd tijdens het gamen ?, de laadtijden interesseren me niks. ik heb genoeg geduld.

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zoals ik met mijn edit al in het vorige bericht toe wou voegen, betreft jouw hamvraag: als het spel eenmaal geladen is en draait, zal het denk ik niet veel uitmaken. Het spel zelf zal er niet soepeler door lopen. Dus vanuit dat oogpunt is het geen must. Anders wordt het als je het systeem er een paar keer voor moet booten of heel vaak gaat installeren, maar eigenlijk gaf je dat al aan.

    Voor het feitelijk gamen ga je echt winst maken met een lekkere processor, maar nog belangrijker een lekkere videokaart met goede driver ondersteuning en snel geheugen en een overclockbaar moederbord! Maar een beetje recent I7 systeem, draait de meeste spellen flawless.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    oke, dat wilde ik weten. bedankt voor je bericht.

  11. #11

    Standaard

    Vraagje,
    ik hebb windows 7 64 bit over een windows 7 32bit gezet en alles staat nu zoals het hoort in de windows.old map.
    Alleen ben ik vergeten (ja ik weet het, het was laat gisteren) mijn email accountinstellingen en e-mails te backuppen.
    Nu staat al deze informatie in de windows.old map maar hoe krijg ik dat in mijn schone installatie?
    Gaat om Outlook, outlook zelf staat al op de schone installatie. Wie oh wie kan mij helpen?
    Het gaat om outlook 2007 (dus niet outlook express oid)

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je berichten staan in: ...\Documents and Settings\<gebruiker>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook.
    Je accounts had je eerst moeten exporteren, dus die zul je waarschijnlijk opnieuw moeten invoeren.

    Let even op dat je 64 bit drivers gaat gebruiken voor je hardware en sommige oudere hardware wordt soms niet meer ondersteund.

    Succes.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    64 bit drivers zijn geen probleem, alles draait alleen mijn mail ben ik kwitj, ook met verborgen mappen aan is mijn .pst bestand weg en via herstellen kan ik ook niet meer de oude windows installatie terugkrijgen.
    En daar baal ik van..
    zijn er nog andere plekken waar je e-mail inbox wordt opgeslagen?

  14. #14

    Standaard

    computer springt naar windows tijdens het gamen bij mij. alle drivers zijn up to date. hoe kan dit ? en hoe kan ik dit oplossen ?

  15. #15

    Standaard

    Welke games gebeurd dat?
    Hoe bestuur je de games? Gebruik je het toetsenbord en type je per ongeluk een toetsencombiantie nodig voor het spel die ook windows weer activeerd?
    Of wordt het spel volledig afgesloten en gaat hij dan terug naar windows?

  16. #16

    Standaard

    dishonored en pes14 en ik denk de rest van de spellen ook. dit is gebeurd nadat ik mijn pc heb geformateerd, eerder had ik dit probleem niet. ik speel altijd met een xbox xontroller. het spel wordt geminimaliseerd op de taakbalk, maar wordt niet afgesloten.

    UPDATE:

    ik werd net om de minuut naar windows gezet, nu kon ik kwartier lang doorspelen zonder teruggezet te worden. nu gebeurt het niet. waar zou dit aan kunnen liggen ?
    Laatst aangepast door lennox-06 : 18-12-2013 om 21:00

  17. #17

    Standaard

    Taakbeheer even nakijken voordat je gaat gamen en als hij naar windows gaat weer bekijken.
    Je kunt hem geminimaliseerd open laten staan zodat je kunt controleren of het door een service komt.
    Antivirus software uitschakelen als je gamed?
    Alle update intervals va software die automatisch updaten nakijken of daar een vreemde interval in zit?
    Meestal trial and error om erachter te komen maar dan is het ook wel opgelost.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb sinds kort een NAS aan mijn thuisnetwerk hangen (de Zyxel NSA320), lijkt prima ding, geconfigureerd als RAID1.
    Probleem is dat hij bij het benaderen (m.n. bij overzetten grote batches bestanden) vaak uit het netwerk wordt gegooid. Hij is dan niet meer zichtbaar of via IP-adres/configuratietool te benaderen. Mijn 'hoofd-pc' draait Win8, maar ook via mijn laptop is de NAS dan niet meer te zien (Win7). Enige optie is dan de NAS hard resetten (aan/uit zetten) wat natuurlijk helemaal tegen het idee van een permanente netwerk-storage ingaat. Modem/router (Huawei HG655d van Online) resetten heeft geen zin. Netwerk is bedraad, ik heb de NAS een vast IP-adres gegeven (buiten de dynamische range uiteraard).

    Ik heb geen idee wat ik fout doe, mogelijk weet iemand van jullie meer. Ik ben ook geen netwerkexpert. Ik had overigens hetzelfde probleem wel met mijn Eminent EM7080 mediaspeler (hing ook bedraad aan het netwerk, bij overzetten vaak ook geen verbinding meer; meldingen als "het apparaat is niet meer toegankelijk", of "bestand x,y,z heeft eigenschappen die niet kunnen worden overgezet naar de netwerkdrive"). Het gaat dan om overzetten van mp3 of jpg-files, en af en toe een mkv, kortom niets bijzonders. Bestanden zijn ook niet corrupted o.i.d.

    Alle troubleshootopties van de - vrij uitgebreide - handleiding van de NSA320 beginnen met 'pas dit of dat in je configuratietool aan', maar daar kom ik dus niet eens in. Het LAN-lampje achterop de NAS blijft overigens wel branden.

    Alvast bedank!
    Laatst aangepast door Oakey : 26-12-2013 om 10:56

  19. #19

    Standaard

    Lijkt toch duidelijk een probleem met de router. Heb ik ook eens gehad met een Belkin Router. Waarom zou resetten geen zin hebben? Mijn router kon destijds de hogere snelheden i.c.m. de hoeveelheid verkeer gewoonweg niet aan. Daarna een nieuwe type van Belkin, wat ook weer geen succes was. Nu heb ik het meeste bedraad aangesloten via een Asus router en dat werkt echt perfect. Klapt er echt nooit meer uit.

  20. #20

    Standaard

    Als ik het modem reset lost dat niets op. Ingeval van een routerprobleem zou je toch verwachten dat de nas na router-reset gewoon weer een ipadres krijgt. Het enige dat echter helpt is de nas aan en uit zetten. Ik probeer het nu eens met 1 hdd in de router ipv 2 na wat berichten te hebben gelezen dat ook hdd-problemen tot dit gedrag kunnen leiden. En 1 van mijn 2 hdd's was al wat ouder.

  21. #21

    Standaard

    Inmiddels met 3 verschillende hdd's geprobeerd in 3 verschillende LAN-netwerken en overal hetzelfde probleem Het werk even (minuten) goed, en dan wordt opeens de verbinding met het netwerk verbroken, niet meer benaderbaar, ook de configuratie via IP-adres niet. Het is dus i.i.g. niet een probleem van mijn router.

    Zyxel geeft een lijst met compatible hdd's, maar geeft ook aan dat de meeste Sata-drives zouden moeten werken in hun NSA-serie. Zou het toch een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn van de NAS met de hdd, of is dat vergezocht? Mijn WD10EZRX 1.0 TB staat er bijvoorbeeld niet bij maar wel de WD30EZRX 3.0 TB.
    Laatst aangepast door Oakey : 31-12-2013 om 00:29

  22. #22

    Standaard

    Heb een nieuwe hdd gekocht, alles gereset naar factory settings en alle plugins ('packages') uitgezet en nu lijkt het te werken.

  23. #23

    Standaard

    Ik heb denk ik per ongeluk in mijn systeem van Windows 7 iets veranderd. Onderaan links naast de startknop staan o.a. pictogrammen voor de verkenner, Thunderbird en Firefox. Tot voor kort kreeg ik, als ik daar met de muis over ging, miniatuur-windows met daarop de inhoud van de dichtgeklikte of naar de achtergrond verwezen vensters. Nu staat er alleen nog maar tekst in (dus bijv. bij Firefox geen mini-weergave van dvd.nl, maar wel de melding "dvd.nl"). Hoe krijg ik dat terug in orde?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #24

    Standaard

    Eerst even checken dat je geen nieuwe software hebt geinstalleerd die dat kan veroorzaken.
    Anders vanuit confiugariescherm zoeken op "prestaties", onder systeem klikken op "de weergave en prestaties van windows aanpassen"
    er verschijnt een venster en daar de aero peek aanvinken, OK klikken en het zou moeten werken.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Eerst even checken dat je geen nieuwe software hebt geinstalleerd die dat kan veroorzaken.
    Anders vanuit confiugariescherm zoeken op "prestaties", onder systeem klikken op "de weergave en prestaties van windows aanpassen"
    er verschijnt een venster en daar de aero peek aanvinken, OK klikken en het zou moeten werken.
    Dat vakje stond niet ingekleurd, dus ik kon het ook niet aanvinken. Maar ik heb even op "aero herstellen" gegoogled (ik wist niet dat het Aero heette - zo is het natuurljik makkelijker) en na een herstart van de computer werkt het weer. Bedankt Edgar.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •