Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 90 van 90 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Nee je moet het echt installeren, of je moet de download op een externe hdd zetten en daar vanaf installeren, dat kan wel.

  2. #77

    Standaard

    Nee je moet het echt installeren, of je moet de download op een externe hdd zetten en daar vanaf installeren, dat kan wel.
    Zelf gebruik ik easeUS partition manager, die is ook erg goed, gratis en komt geen irritante software mee.
    http://www.easeus.com/download/epmf-download.html

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie Edgar.

    Heb de kast even losgehaald om te kijken of hij er überhaupt wel in zat maar dat bleek wel zo te zijn. Pc is niet aangesloten op het net. Dat krijgt mijn zoon voor de kerst

    Kan ik dat progje ook draaien via een externe bron zoals bijvoorbeeld een externe HD?

    In de Bios zie ik trouwens alleen de SSD staan. Bij de overige 3 (van de 4) staat: niet zichtbaar. Die sleuven zijn dat volgens mij. Brander en HD dus niet zichtbaar.
    Check even of alle kabels wel goed vast c.q. aangesloten zitten. Vaak zitten een brander en een HD op één (SATA)kabel. misschien zit deze niet goed in het moederbord?
    Of misschien is ie stuk (onwaarschijnlijk, maar je weet het nooit)? Probeer anders eens een andere kabel, mocht je die hebben (uit de PC die de geest gegeven heeft?)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #79

    Standaard

    Als ze in de BIOS niet zichtbaar zijn hebben ze of geen SATA kabel of geen stroom.
    Beide kabels dus even controleren of deze goed aangesloten zijn. Voor de stroom zou je eventueel nog een andere aftakking kunnen testen (meestal zijn er nog wel een paar over)

  5. #80
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In het BIOS staat meestal auto-detect als standaardwaarde, zo niet, daarin veranderen. In de meeste gevallen worden schijven dus direct herkend en weergegeven in het BIOS. Dus of iemand heeft het BIOS aangepast of het apparaat werkt niet. Kans is groot dat of de voedingsstekker of de datakabel los zit. Simpelweg open schroeven en aandrukken of een ander stekkertje uit de string aansluiten. Een harde schijf (niet SSD) hoor je ratelen bij opstarten, dus dat kan je ook testen als de kast open is. Doet hij niks dan zal stuk zijn.

    Windows heeft natuurlijk geen third-party software nodig om een schijf te formatteren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #81

    Standaard

    Claudio, klopt niet helemaal wat je zegt, een ongeformateerde schijf zonder actieve (allocated) aanduiding kan onder windows niet gezien worden.
    Dus als hij wel een allocatie heeft ziet windows hem wel maar bij een splinternieuwe schijf moet je die allocatie soms eerst toewijzen, anders ziet windows hem niet (windows 7 dus, 8 en 8.1 weet ik niet).
    Maargoed, een schijf die ook niet in de bios wordt gezien zit of niet goed aangesloten, is stuk of moet zelfs in het BIOS nog toegewezen worden.
    Gezien het feit dat er een videokaart is overgezet zou die wijziging in de BIOS goed kunnen, evenals simpelweg een losse kabel (vooral die standaard SATA aansluitingen zitten soms erg losjes)

  7. #82
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In schijfbeheer zie je dat gewoon en kan je hem ieder geval toewijzen en formateren. Zelfs als je een onbekend apparaat in Windows stopt ziet hij dat in apparaatbeheer. Hij kan alleen geen drivers installeren.
    In het BIOS moet hij in elke staat te zien zijn, als hij data of prik heb....
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #83

    Standaard

    Een hele hoop tips, maar ik heb de simpelste: het is een nieuwe computer, ga er gewoon mee terug...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #84

    Standaard

    Haha inderdaad Michael

    Ik heb even gebeld met de winkel en die zeiden hetzelfde. Vast een los kabeltje. Dat kan ik zelf ook nog wel controleren dus ga ik zo dan ook maar even doen. Bedankt voor jullie reacties!

  10. #85
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is dus uiteraard het allersimpelste.
    Succes, altijd zorgen dat je even aarde raakt alvorens je iets aanraakt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #86

    Standaard

    Alle kabels zitten gewoon aangesloten. Daar wordt ik dus ook niet veel rustiger van. Morgen maar even langs de winkel.

  12. #87

    Standaard

    Ik vind het persoonlijk erg slecht dat dit niet is getest in de winkel hoor...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #88
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zeker als het een pc-winkel is. Is het een standaard winkel die ook pc's verkoopt, dan ben je blij dat ze er niks aan doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #89

    Standaard

    Gisteren even terug geweest en bleek dat de stroomstekker er niet in zat. Toen ik de pc kocht moest er een videokaart worden omgebouwd (mijn zoon had er eentje gekregen in zijn oude pc die Skyrim kon draaien) en blijkbaar hebben ze dat toen vergeten weer aan te sluiten. Medewerker zei me aan de telefoon dat de kabel 'waarschijnlijk los was gegaan tijdens het vervoer. Yeah right. Pc zat in de schuim en doos en heb ik alleen opgetild en neergezet. Bovendien zitten die stekkers altijd muurvast. Jammer dat ze dat niet gewoon toegeven.

  15. #90

    Standaard

    In ieder geval goed dat het is opgelost. Maar slecht is het zeker. Fouten toegeven is blijkbaar heel erg moeilijk in het bedrijfsleven...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •