Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 90 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Mwah. Ik heb er 4 gb in zitten terwijl 1 nodig is. Verder geen processen te zien die echt veel opslokken, behalve Firefox, maar das ook 'maar' 350 mb.
    Verder had ik hetzelfde probleem toen ik een paar dagen terug nog maar 2 gb RAM er in had zitten. Met dezelfde frequentie.

    Dus: er is geheugen bijgekomen en hetzelfde probleem blijft bestaan. Ergo: dan moet het daar niet aan kunnen liggen.
    Dan is de grafische kaart vervangen: dus dat is het ook niet.

    Overigens niet dat ik speciaal hiervoor nieuw geheugen en een grafische kaart heb gekocht (gelukkig niet..)

    Overigens net nog eens getest maar dan in venster-modus (zomaar een ingeving). Echt een stuk minder problemen. Is niet helemaal weg, maar misschien heeft dat met online spelen te maken. Of misschien kan er nog iets beter getweakt worden wat de videokaart betreft.

  2. #52

    Standaard

    ik speel metro last night op de pc. maar tijdens het spelen springt het spel naar windows, het spel sluit helemaal af. daarna krijg ik een melding in windows of ik de game in safe mode wil starten. hoe kan ik dit oplossen ?

  3. #53
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Probeer eerst eens te kijken of er nieuwe videokaart drivers beschikbaar zijn. Zo niet dan zou ik even een Google search doen om te zien of het een know issue is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ik speel metro last night op de pc. maar tijdens het spelen springt het spel naar windows, het spel sluit helemaal af. daarna krijg ik een melding in windows of ik de game in safe mode wil starten. hoe kan ik dit oplossen ?
    Tja, dat is vaak diverse factoren nagaan.

    Drivers updaten is altijd stap 1. Als dat niet werkt, kijk dan op je pc niet te warm wordt. Metro is namelijk grafisch behoorlijk zwaar. Als dat het antwoord niet is, kan het zelfs een klein defect in een geheugenmodule zijn of bijvoorbeeld een onstabiele voeding.

    De hoofdreden voor mij dat ik niet meer game op een pc, maar gewoon op een console...

  5. #55

    Standaard

    probleem is opgelost. hij crashte iedere keer op dezelfde plek in het spel. ik heb het hoofdstuk opnieuw gespeeld en kon op die plek verder spelen zonder dat het spel crashte. bedankt voor jullie tijd !

  6. #56

    Standaard

    ik heb nog een probleempje, nadat ik mijn computer heb opgestart slaat mijn harddisk op hol, dit duurt 10 min. hierdoor wordt mijn pc trager. door welk proces zou dit kunnen komen ?

  7. #57

    Standaard

    Wat voor PSU heb je erin?
    Kijk even kritisch naar je stroomvoorziening, die van bleek namelijk ook niet voldoende voor mijn nieuwe GPU dus heb ik ook een nieuwe voeding moeten kopen.
    Nu nog een neiuwe mobo en CPU en een SSD en ik heb een nieuwe PC
    Maar dat even terzijde, kijk dan ook even naar de 12volt rail en of die wel aansluit bij je videokaart. Ik had een Corsair 420watt voeding, zou ruim voldoende moeten zijn voor mijn set maar die had een 12v rail van maar 18a. Mijn R9 270 heeft 21A nodig. Dus nu heb ik een goede voeding erin (40a op de 12v rail) en ik ineens kan ik supergoed titanfall spelen, loopt geen enkel COD speel meer te haperen en loopt het allemaal wat soepeler. Een goede voeding is echt belangrijker dan je denkt.

  8. #58

    Standaard

    ik heb een 700 wat voeding. systeem: i7 - nvidia gtx 760 4gb ram - 16gb werkgeheugen aan het systeem kan het niet liggen denk ik. ik denk eerder iets met software. ik ben er allemaal niet in thuis.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    ik heb een 700 wat voeding. systeem: i7 - nvidia gtx 760 4gb ram - 16gb werkgeheugen aan het systeem kan het niet liggen denk ik. ik denk eerder iets met software. ik ben er allemaal niet in thuis.
    Kan misschien aan de Search Indexer liggen van Windows. Heb je een SSD of een gewone HDD? Welke Windows versie?

    Kijk eens in taakbeheer welk proces op dat moment meer geheugen vraagt. Dat is vaak een goede indicatie. Als je Windows 8 hebt kun je zelfs zien welk proces er precies de harddisk benadert.

    Schakel voor een betere performance sowieso Windows Search Indexing uit als je de zoekfunctie binnen Windows niet of nauwelijks gebruikt.

    Kijk ook eens hier: http://answers.microsoft.com/en-us/w...f-f9516c9970cd

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Wat voor PSU heb je erin?
    Kijk even kritisch naar je stroomvoorziening, die van bleek namelijk ook niet voldoende voor mijn nieuwe GPU dus heb ik ook een nieuwe voeding moeten kopen.
    Nu nog een neiuwe mobo en CPU en een SSD en ik heb een nieuwe PC
    Maar dat even terzijde, kijk dan ook even naar de 12volt rail en of die wel aansluit bij je videokaart. Ik had een Corsair 420watt voeding, zou ruim voldoende moeten zijn voor mijn set maar die had een 12v rail van maar 18a. Mijn R9 270 heeft 21A nodig. Dus nu heb ik een goede voeding erin (40a op de 12v rail) en ik ineens kan ik supergoed titanfall spelen, loopt geen enkel COD speel meer te haperen en loopt het allemaal wat soepeler. Een goede voeding is echt belangrijker dan je denkt.
    Dit heeft niets met het omschreven probleem te maken dat de harddisk loopt te rammelen na het booten. Dit is hoofdzakelijk voor ingame performance en stabiliteit van belang.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Kan misschien aan de Search Indexer liggen van Windows. Heb je een SSD of een gewone HDD? Welke Windows versie?

    Kijk eens in taakbeheer welk proces op dat moment meer geheugen vraagt. Dat is vaak een goede indicatie. Als je Windows 8 hebt kun je zelfs zien welk proces er precies de harddisk benadert.

    Schakel voor een betere performance sowieso Windows Search Indexing uit als je de zoekfunctie binnen Windows niet of nauwelijks gebruikt.

    Kijk ook eens hier: http://answers.microsoft.com/en-us/w...f-f9516c9970cd
    ik heb hdd en windows 7. ik heb net even windows search uitgeschakeld. ik laat het resultaat wel weten. bedankt allemaal !

  12. #62

    Standaard

    nee, helaas dit heeft ook niet geholpen. waar kan dit nog meer aanliggen ?

  13. #63

    Standaard

    Het lijkt er op, omdat het alleen bij het opstarten is, dat je systeem tijdens het booten een hoop achtergrond processen draait. Kijk even of je hier wat mee kunt: http://www.schoonepc.nl/optim/msconfig.html

  14. #64

    Standaard

    ik heb nu alle onnodige programma's uitgeschakeld via die website die je mij hebt gegeven. echt wazig, het probleem is nog steeds niet weg. ik heb even een hdd test gedaan om te kijken of mijn hdd stuk is. maar die is ook goed.

  15. #65

    Standaard

    Misschien keer defragmenteren? Iets vrij simpels, maar kan wel voor veel problemen zorgen als je het niet doet. Ook kun je je register eens opschonen. Goede en gratis programma's hiervoor zijn CCleaner en Defraggler. Beiden van Piriform. Het lijkt me idd wel echt iets software gerelateerd te zijn...

  16. #66

    Standaard

    defragmenteren heb ik ook al een keer gedaan, ik zal ff register cleanen thnx

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H. Bekijk bericht
    Dit heeft niets met het omschreven probleem te maken dat de harddisk loopt te rammelen na het booten. Dit is hoofdzakelijk voor ingame performance en stabiliteit van belang.
    deze refereerde ook aan de metro post vlak daarboven
    Voor de HDD : Ik zou even spybot downloaden en scannen en een volledige anti-virus scan draaien.

  18. #68

    Standaard

    even terug te komen op mijn vorige posts. ik heb sindskort windows 8.1 geinstalleerd. de computer wordt soms weer traag door een proces die 'servicehost lokaal systeem (netwerkbeperkingen 10' heet. door dit blijft mijn hardeschijf rammelen en wordt mijn pc traag. hoe kan ik dit voorkomen ?

  19. #69

    Standaard

    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, budget zo €500,-
    Het gaat met name om word/excel/powerpoint en internetten. Verder geen echte gamer ofzo.

    Iemand tips qua merk en dingen om op te letten?

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    even terug te komen op mijn vorige posts. ik heb sindskort windows 8.1 geinstalleerd. de computer wordt soms weer traag door een proces die 'servicehost lokaal systeem (netwerkbeperkingen 10' heet. door dit blijft mijn hardeschijf rammelen en wordt mijn pc traag. hoe kan ik dit voorkomen ?
    Zou een virus of malware infectie kunnen zijn, even goed scannen. Welke anti virus gebruik je? AVG Schijnt ook nogal eens wat ellende in windows 8(en 8.1) te veroorzaken. Let even goed op of het veroorzaakt wordt door svchost of svhost (zonder c) bij die laatste heb je dus een virus.
    Gebruik je trouwens Orcad software? dat zou de boosdoener kunnen zijn , ik las net:
    These two files are (at least for orcad 10.3) inside C:\OrCAD\OrCAD_10.3\tools\...


    renaming both solved it!!!! Not sure what is their function, but now my cpu is normal and everything seems to be working on orcad

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo R Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, budget zo €500,-
    Het gaat met name om word/excel/powerpoint en internetten. Verder geen echte gamer ofzo.

    Iemand tips qua merk en dingen om op te letten?
    Voor die prijs kun je eigenlijk alleen opletten dat je de dingen er op hebt die wilt zoals Wifi, misschien BlueTooth, webcam, hoeveelheid geheugen, de grootte van de harde schijf en de snelheid van de processor en het interne geheugen/videoheugen en als laatse de grootte van het scherm. Hoe groter hoe duurder maar ook hoe vaak hoe beter de specs (meer ruimte).
    Qua merk zou ik kijken voor een MSI, behoorlijk veel Bang voor the buck zeg maar. Of eventueel Medion, hebben tegenwoordig een eigen webshop en de service is voor zover ik heb mogen ervaren erg goed. Bij de grotere merken (HP, Acer, Sony, etc etc) krijg je vaak enorm veel rotzooi meegeïnstalleerd ie en ruimte innemen en vaak automatisch meestarten. Lenovo maakt ook zeer mooi spul.
    Als je een lekkere grote laptop wil waar office etc gewoon goed op draait : http://tweakers.net/pricewatch/40456...specificaties/
    wil je juist wat kleiner : http://tweakers.net/pricewatch/39813...specificaties/
    Anders eerst dit even lezen ± http://tweakers.net/reviews/3042/twe...r-laptops.html

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Zou een virus of malware infectie kunnen zijn, even goed scannen. Welke anti virus gebruik je? AVG Schijnt ook nogal eens wat ellende in windows 8(en 8.1) te veroorzaken. Let even goed op of het veroorzaakt wordt door svchost of svhost (zonder c) bij die laatste heb je dus een virus.
    Gebruik je trouwens Orcad software? dat zou de boosdoener kunnen zijn , ik las net:
    [/FONT][/COLOR]
    bedankt voor je reactie. ik heb een schone installatie gedaan en het gebeurde meteen, dus het zal geen virus zijn en orcad software gebruik ik ook niet. ik heb windows essentials als beschermer. het valt me al een tijdje op dat hij het niet meer doet. probleem lijkt tot nu toe vanzelf opgelost. vreemd.

  23. #73

    Standaard

    Vandaag heb ik voor mijn zoon een splinternieuwe pc gekocht omdat van zijn oude het moederbord de geest gegeven had. Hij gebruikte die pc puur voor de game Skyrim, vandaar dat we daar afgelopen juni ook een VGA kaart in hebben laten bouwen zodat hij die lekker kon spelen. Omdat hij hem nu eigenlijk alleen voor het gamen gebruikt zocht ik een nieuwe kast die daar goed geschikt voor was. Na wat info van de verkoper (locale computerwinkel) kwamen we bij een YOURS uit. Volgens mij een eigen merk. De specs zijn:

    Intel I5/8GB/2TB/120GB SSD/Windows 7

    Men ging de videokaart nog even ombouwen en heb hem daarna opgehaald. Verkoper vertelde me dat ik niet alles moest installeren op de SSD aangezien hij dan zo vol zou zijn. Het merendeel moest dus naar de 2TB HD. Nou ben ik zelf geen wizkid maar kan wel goed met computers overweg en weet waar ik het meeste wel moet vinden. Dus wat doe je met een nieuwe pc...,ik althans...., je gaat kijken naar de specs. En wat schetst mijn verbazing: de 2TB HD is nergens te vinden. Niet onder 'Computer', daar staan de schijven toch altijd vermeld, niet in schijfbeheer, kan niet als optie worden gekozen bij een installatie...niks. Nieuwe computer, zat in de doos met het folie er nog om. Echter is het net of die HD er gewoon niet inzit. Dat lijkt me echter zeer onwaarschijnlijk dus vandaar dat ik hier eens wilde vragen of iemand misschien een tip heeft waar ik nog meer kan kijken. Helaas zat de winkel dicht toen ik erachter kwam dus kan niet eerder als morgen bellen. Vandaar dat ik het hier ook even vraag, heb ik misschien wat eerder een antwoord op dit mysterie. En misschien ook niet onbelangrijk: de dvd brander wordt ook niet herkent. Zit er wel in, maar verschijnt niet in het menu.

    De pc zou helemaal startklaar moeten zijn. Ik hoop dat iemand misschien wat meer kan vertellen over dit merkwaardige voorval.

  24. #74

    Standaard

    Eerste wat je moet doen tijdens het opstarten naar de BIOS gaan en kijken of de brander en 2TB schijf wel te zien zijn.
    Het kan zijn dat de 2TB schijf nog niet geformatteerd is en nog niet toegewezen, dan ziet windows hem niet.
    Je zou deze kunnen downloaden : http://partition-magic.soft32.com/ en kijken of die hem wel ziet (dat moet als hij er in zit).
    Als die hem ziet kun je hem formatteren en dan ziet windows hem ook.

  25. #75

    Standaard

    Bedankt voor je reactie Edgar.

    Heb de kast even losgehaald om te kijken of hij er überhaupt wel in zat maar dat bleek wel zo te zijn. Pc is niet aangesloten op het net. Dat krijgt mijn zoon voor de kerst

    Kan ik dat progje ook draaien via een externe bron zoals bijvoorbeeld een externe HD?

    In de Bios zie ik trouwens alleen de SSD staan. Bij de overige 3 (van de 4) staat: niet zichtbaar. Die sleuven zijn dat volgens mij. Brander en HD dus niet zichtbaar.
    Laatst aangepast door Dan G. : 06-11-2014 om 21:18

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •