De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: ISF kalibratie NH?

  1. #1

    Standaard ISF kalibratie NH?

    Weet iemand in de buurt van Haarlem iemand die goede, betaalbare en betrouwbare ISF kalibraties uitvoert? Ben sinds kort in bezit van een Samsung EU46F7000 en zie zelf wel dat de kleuren nog helemaal niet optimaal zijn. En als filmliefhebber zou ik heel graag toch alles uit de televisie willen halen.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Bedankt. Zal er eens goed naar kijken. Maar jij bent er wel positief over dus? Wat doet hij allemaal en is het echt een wereld van verschil de voor en na beelden?

  4. #4

    Standaard

    Dat staat allemaal in de eerdere links.
    Bij mij was het een groot verschil; details die je eerder niet zag, veel betere diepte, kleuren die kloppen enz.
    Er staan ook ervaringen bij in de links en je kunt ook van alles vragen in de topics.

  5. #5

    Standaard

    Hier ook een positieve ervaring met de calibratie door Frank Doorhof. Prima service en je geld meer dan waard!
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  6. #6

    Standaard

    Bedankt beiden voor jullie reacties Ik ga eens informeren en kijken wat het gaat kosten.

  7. #7

    Standaard

    Ook de kosten staan vast; staat ook bij de links .

  8. #8

    Standaard

    Ja zag de kosten en moet zeggen vind het helaas vrij duur. Ondanks dat het misschien goedkoop is voor een calibratie. Maar voor mij even teveel van het goede. Probeer eerst wel even of ik ook een goed resultaat kan behalen via de World of Wonders bluray van Disney. Die is qua aanschaf net even wat goedkoper en schijnt ook goede resultaten op te leveren. Want €230 is me toch echt teveel

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mental-marco Bekijk bericht
    Ja zag de kosten en moet zeggen vind het helaas vrij duur. Ondanks dat het misschien goedkoop is voor een calibratie. Maar voor mij even teveel van het goede. Probeer eerst wel even of ik ook een goed resultaat kan behalen via de World of Wonders bluray van Disney. Die is qua aanschaf net even wat goedkoper en schijnt ook goede resultaten op te leveren. Want €230 is me toch echt teveel
    Totaal niet met elkaar te vergelijken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Dat zal ook idd vast wel verschillend zijn. Aangezien het prijsverschil en de deskundigheid van een ervaren kalibrateur. Maar dan nog heb ik geen €230 liggen voor een kalibratie. Dat wordt me toch echt wat te duur. Voor dat geld zou ik toch echt eerst eens het verschil willen zien van een beeld voor en een beeld na de kalibratie. En dan nog eens kijken of ik het dat geld ga waard vinden.
    Laatst aangepast door mental-marco : 28-10-2013 om 19:21

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •