De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard welke coax antene kabel is de beste?

    Ik wil een nieuwe Coax kabel kopen voor de T.V. van 50 cm omdat mijn oude te veel storing geeft maar welke coax is nu de beste?

  2. #2

    Standaard

    Hirschmann maakt goed spul maar si ook aan de prijs.
    Het simpelweg vervangen van de stekker kan ook vaak ook veel verbetering geven, de kabel namelijk gecorrodeerd zijn.

  3. #3

    Standaard

    Voor 50cm gewoon een nieuwe kopen met kabelkeur. Kan soms via je provider en als je op kabelkeur coax op internet zoekt zal er ook genoeg naar boven komen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties,ik ga morgen wel kijken of de provider wat heb anders ga ik we naar de handyman.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Naast een goede coax haal je het meeste voordeel door je WCD (wandcontactdoos) te vervangen. Zeker bij digitale tv zoals bij UPC maakt dat veel verschil. Ook spiltters halen het signaal fors naar beneden. Normaliter heb je bij digitale TV niet meer dan voldoende signaal nodig. Het beeld wordt niet beter van een betere kabel. Bij analoge signalen geeft een te sterk signaal juist verticale lopende lijnen.

    Kortom: een betere kabel hoeft niet persé beter te zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Een coax kabel moet veelal aan een aantal ohm voldoen, dat zal voor een tuner is het (75 ohm) en dat kan anders zijn, dan voor een televisie, wat handig zou kunnen zijn, is te kijken naar de handleiding van je televisie apparaat, om te kijken aan welke ohm de coax kabel moet voldoen, daar waar de kabel maar voldoet aan het aantal ohm wat op de buiten mantel van de kabel vermeld staat, in zwarte belettering meestal welke kabel je dan ook neemt, dan heb je een goede, daar waar de kabel maar voldoet aan het aantal ohm!
    Met vr gr The Highfidellity man
    Laatst aangepast door The Highfidellity man : 19-10-2013 om 11:51

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •