De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd ivm evt aankoop tv

    Ja hoor daar is er weer 1 die advies wil over welke tv te kopen

    Ik heb niet al te veel budget dus wil het bij voorkeur houden tussen 4 a 500 euro (kan natuurlijk ook een leuke aanbieding zijn van een tv die normaal duurder is)
    Mijn eisen:
    3d hoeft niet per se.
    internet
    bij voorkeur 42 inch
    hdmi aansluiting (minstens 2) maar liefst ook 1 scart ivm een oude dvdrecorder die ik soms weleens gebruik ivm oude opnamen.
    Full hd uiteraard
    energiezuinig
    moet er bijv netflix op kunnen krijgen (geen idee hoe dat werkt: heb nu alleen een breedbeeld beeldbuis)

    Alle advies is welkom. Bedankt vast!

  2. #2

    Standaard

    Het is misschien flauw, maar mijn advies zou zijn: doorsparen tot je minimaal een 50" kunt kopen.

    Ik weet niet wat voor formaat je nu kijkt, maar 42" vind je misschien al snel te klein. Vergeet niet dat veel films 2.35:1 zijn, dan gaat er weer een stuk van het beeld af.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is misschien flauw, maar mijn advies zou zijn: doorsparen tot je minimaal een 50" kunt kopen.

    Ik weet niet wat voor formaat je nu kijkt, maar 42" vind je misschien al snel te klein. Vergeet niet dat veel films 2.35:1 zijn, dan gaat er weer een stuk van het beeld af.
    Is geen flauw advies, en als is het niet direct super energie-zuinig je kan terecht onder de 500 euro voor een 50inch Full HD TV:

    http://www.plattetvdiscounter.nl/pla...ch/lg-50pn6504

    Of je nu voor 1 cent per uur kijkt of 3 cent, dat zou mij niet uitmaken, maar deze TV heeft helaas geen "smart" mogelijkheden, al kun je met een hoop andere apparaten ook Netflix mogelijk maken:

    https://signup.netflix.com/Watch?lnk...&trkid=1256502

    Ook een led TV van 50inch is mogelijk, maar of ik het merk vertrouw is weer wat anders en over de (beeld/geluid/bediening) kwaliteit kan ik ook niets zeggen:

    http://www.storetotaal.nl/Webwinkel-...00H-zwart.html

    Is natuurlijk wel een simpele TV, wel Full HD maar veel meer mag je voor dat geld ook niet meer verwachten, wel 2 jaar garantie natuurlijk.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Ja hoor daar is er weer 1 die advies wil over welke tv te kopen

    Ik heb niet al te veel budget dus wil het bij voorkeur houden tussen 4 a 500 euro (kan natuurlijk ook een leuke aanbieding zijn van een tv die normaal duurder is)
    Mijn eisen:
    3d hoeft niet per se.
    internet
    bij voorkeur 42 inch
    hdmi aansluiting (minstens 2) maar liefst ook 1 scart ivm een oude dvdrecorder die ik soms weleens gebruik ivm oude opnamen.
    Full hd uiteraard
    energiezuinig
    moet er bijv netflix op kunnen krijgen (geen idee hoe dat werkt: heb nu alleen een breedbeeld beeldbuis)

    Alle advies is welkom. Bedankt vast!
    Keus genoeg, al zou ik zelf, zoals Rogue ook al meld, voor iets groters gaan

    OK, 1 voorbeeldje dan van een 42inch zuinige Full HD LCD LED die alles heeft wat je wenst in de door je gewenste prijsklasse:

    http://www.plattetv.nl/info/philips-...facturers_id=9

    Voor 408 euro een smart TV met alles erop en eraan wat je gevraagd hebt, voor de zekerheid nog even bij de winkel navragen
    of Netflix mogelijk is..... maar volgens een belgische site was dat wel het geval, maar als je het hebt gevraagd en het zou dan
    achteraf niet het geval zijn, dan kun je de TV altijd weer terugsturen...... binnen 14 dagen dan en met het verpakkingsmateriaal intact natuurlijk!

    Over de beeldkwaliteit en geluid etc zal ik niets roepen, maar zoals met alles, alle waar naar zijn geld.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Sorry voor mijn late reactie. Ik dacht me geabonneerd te hebben op deze discussie: niet dus. Dacht dat er geen reacties waren.
    In ieder geval: ik heb ondertussen mijn tv. Het is een Philips 42pfl4208 geworden. Prima maatje voor mij. 50 inch enzo is allemaal wel mooi, maar ik heb geen thuisbioskamer. Het moet gewoon in de woonkamer staan. Plus het moet bij mij ook niet worden van: "He, leuke tv...Maar waar is de rest van de kamer"

    Ik heb wel even nog een vraagje ( 2 zelfs)

    Ik heb digitale tv via telfort. De module past jammer genoeg niet in de tv, dus heb ik dat kastje (Motorola 1963) via hdmi aangesloten. Maar: ik zie geen verschil tussen hd en sd. Specifiek: de tv geeft zowel bij de sdkanalen van ned 1,2,3 enz. als bij de hdkanalen van diezelfde zenders aan dat ik hd zit te kijken. Ik zie geen verschil. Wel bij Film1hd. Hoe zou dat kunnen?

    En als 2e: ik heb mijn versterker op de tv aangesloten dmv hdmi. Maar als ik de tv aandoe, gaat standaard de versterker ook aan. Dat wil ik niet. Hoe regel ik het zo dat ikzelf de keus heb om die versterker aan te zetten of niet?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Sorry voor mijn late reactie. Ik dacht me geabonneerd te hebben op deze discussie: niet dus. Dacht dat er geen reacties waren.
    In ieder geval: ik heb ondertussen mijn tv. Het is een Philips 42pfl4208 geworden. Prima maatje voor mij. 50 inch enzo is allemaal wel mooi, maar ik heb geen thuisbioskamer. Het moet gewoon in de woonkamer staan. Plus het moet bij mij ook niet worden van: "He, leuke tv...Maar waar is de rest van de kamer"

    Ik heb wel even nog een vraagje ( 2 zelfs)

    Ik heb digitale tv via telfort. De module past jammer genoeg niet in de tv, dus heb ik dat kastje (Motorola 1963) via hdmi aangesloten. Maar: ik zie geen verschil tussen hd en sd. Specifiek: de tv geeft zowel bij de sdkanalen van ned 1,2,3 enz. als bij de hdkanalen van diezelfde zenders aan dat ik hd zit te kijken. Ik zie geen verschil. Wel bij Film1hd. Hoe zou dat kunnen?

    En als 2e: ik heb mijn versterker op de tv aangesloten dmv hdmi. Maar als ik de tv aandoe, gaat standaard de versterker ook aan. Dat wil ik niet. Hoe regel ik het zo dat ikzelf de keus heb om die versterker aan te zetten of niet?
    Bijna het model dat ik als voorbeeld gaf

    Met je eerste vraag kan ik je niet helpen, heb geen ervaring met Telfort TV dus kan daar dan ook niets over roepen.

    Je tweede vraag wel, je kan in het menu van allerlei HDMI apparaten kenbaar maken of je wel of geen gebruik wil maken van hun "zogenaamde slimme"
    bediening via HDMI. Net als jij vind ik ook HDMI helemaal niet slim, het zet de meest vreemde apparaten aan en uit die je vaak helemaal
    niet aan of uit wil zetten.

    Je vermeld niet het merk van je receiver, maar ik denk dat je zowel van de TV als van de receiver, die "smart" bediening uit moet zetten, vaak wordt
    het aangeduid met CEC, maar veel merken geven het hun eigen naampje terwijl het in weze allemaal hetzelfde is.

    Mocht het niet lukken, geef dan even het modelnummer van je receiver, dan kijk ik die van de TV en de receiver even na, maar ik denk
    dat het je wel gaat lukken
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bijna het model dat ik als voorbeeld gaf

    Met je eerste vraag kan ik je niet helpen, heb geen ervaring met Telfort TV dus kan daar dan ook niets over roepen.

    Je tweede vraag wel, je kan in het menu van allerlei HDMI apparaten kenbaar maken of je wel of geen gebruik wil maken van hun "zogenaamde slimme"
    bediening via HDMI. Net als jij vind ik ook HDMI helemaal niet slim, het zet de meest vreemde apparaten aan en uit die je vaak helemaal
    niet aan of uit wil zetten.

    Je vermeld niet het merk van je receiver, maar ik denk dat je zowel van de TV als van de receiver, die "smart" bediening uit moet zetten, vaak wordt
    het aangeduid met CEC, maar veel merken geven het hun eigen naampje terwijl het in weze allemaal hetzelfde is.

    Mocht het niet lukken, geef dan even het modelnummer van je receiver, dan kijk ik die van de TV en de receiver even na, maar ik denk
    dat het je wel gaat lukken
    Is inderdaad gelukt. Blijkt inderdaad te gaan om Easylink. Alleen het irritante hier was dat je dat niet per apparaat kunt aan of uitzetten. Maar het is niet anders.
    In ieder geval bedankt voor je hulp.

    Hier kan trouwens een slotje op: dat andere daar kom ik wel uit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •