Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard walking dead beeldkwaliteit

    Ik ben seizoen 4 aan t kijken maar vind de beeldkwaliteit wel erg slecht!
    Is dat de intentie van de makers van de serie of zijn de blurays gewoon slecht?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnny38 Bekijk bericht
    Ik ben seizoen 4 aan t kijken maar vind de beeldkwaliteit wel erg slecht!
    Is dat de intentie van de makers van de serie of zijn de blurays gewoon slecht?
    Walking Dead wordt op film opgenomen, dus het beeld heeft altijd een wat korrelig uiterlijk, is dus de intentie.

  3. #3

    Standaard

    Eerdere seizoenen hadden dat ook. Grain (Korrel) heet dat. Vind het wel passen bij het thema van de serie en na een tijdje stoor ik mij er niet meer aan.

    Vorig weekend trouwens nog eens naar de pilot gekeken en die zag er wel veel mooier uit dan latere episodes.

  4. #4

    Standaard

    Uit de recensie van blu-ray.com van seizoen 1:
    The Walking Dead debuts on Blu-ray with a deliberately rough and series-accurate 1080p Blu-ray transfer. Though modern convention calls for television series to be shot on HD video, The Walking Dead was captured primarily on 16mm film, giving the series a gritty, unkempt façade that lends to it a unique texture in support of the series' dark themes, grisly violence, and general sense of despair.
    En uit de recensie van sezioen 4:

    The Walking Dead: The Complete Fourth Season looks fantastic on Blu-ray. Those who dislike gritty, grainy transfers will not find it to their liking, but Anchor Bay's Blu-ray presentation is faithful to the show's original 16mm source. The grain is thick but consistently so, save for a few bits of spikiness here and there and a build-up around certain darker scenes and across pitch black backdrops. Fine detail is outstanding.
    Opvallend dat nog steeds ook op dit forum grain verward wordt met slechte kwaliteit.....

  5. #5

    Standaard

    Inderdaad, als het geen straks gepolijste digitale look heeft, dan is het slechte kwaliteit....

    Zo ken ik trouwens iemand die weigert om oude films te kijken want dat is 4:3 formaat ipv breedbeeld en dus wordt het automatisch niet gekeken.

  6. #6

    Standaard

    Waar is de tijd dat kopers van Disneyfilms opgezadeld werden met 4:3-transfers omdat grote ketens als Blokker klachten binnenkregen wanneer er boven- en onderaan het beeld zwarte baken waren... *zucht*
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook problemen met 4:3.......................vind het nu niet meer om aan te zien. Maar ik ben ook geen fan van oude films dus dat komt goed uit

    Het beeld van The Walking Dead bevat gewoon wat meer grain maar dat past wel bij de serie vind ik.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik heb ook problemen met 4:3.......................vind het nu niet meer om aan te zien. Maar ik ben ook geen fan van oude films dus dat komt goed uit

    Het beeld van The Walking Dead bevat gewoon wat meer grain maar dat past wel bij de serie vind ik.
    Het is natuurlijk je eigen keus, al snap ik echt totaal niet hoe het beeldformaat en de leeftijd van een film een beletsel kunnen zijn voor een filmliefhebber . Je mist dan echt enorm veel....

  9. #9

    Standaard

    Ik hou wel van de grainy look en het stoort mij dan ook totaal niet bij deze serie. Het past gewoon bij het plaatje en sfeer die de serie uitstraalt.
    Ook bij films heb ik geen probleem met grain, heb daarvoor zelfs de oude Predator blu-ray aangeschaft omdat de nieuwe op niks trok.

    Snap wel niet waarom sommige mensen problemen hebben met het 4:3 formaal (als het zo bedoeld is).
    BD (1243) What i Watch

  10. #10

    Standaard

    Je had toen dezelfde klachten bij de seizoenen en box van Battlestar Galactica (2004-2009); het is blijkbaar niet duidelijk voor alle mensen dat de 'gritty look' juist zo bedoeld is en niets met een slechte beeldkwaliteit te maken heeft.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is natuurlijk je eigen keus, al snap ik echt totaal niet hoe het beeldformaat en de leeftijd van een film een beletsel kunnen zijn voor een filmliefhebber . Je mist dan echt enorm veel....
    Klopt, zo geniet ik zelf altijd ook enorm van de films en filmpjes met Laurel & Hardy.

    En die zijn toch ook minimaal 70 a 80 jaar oud, zo niet ouder.

    Dat heeft ook zijn charme, al moet het je wel liggen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Klopt, zo geniet ik zelf altijd ook enorm van de films en filmpjes met Laurel & Hardy.

    En die zijn toch ook minimaal 70 a 80 jaar oud, zo niet ouder.

    Dat heeft ook zijn charme, al moet het je wel liggen.
    Maar als ik het goed heb, zoom jij weleens in of rek je het beeld op, als je een film met een aspect ratio van 2.35:1 (de bekende zwarte balken) kijkt. Doe je dan dan ook met een film met het aspect ratio van 4:3 (als de zwarte balken aan de zijkant zitten)? Toch benieuwd .

  13. #13

    Standaard

    The Walking Dead is shot on 16mm film to achieve the grainy look.

    Q: Is that a situation where the decision to shoot on 16mm film is useful?

    A: 16mm is the perfect choice. Regardless if we did it in HD or 35mm film, we'd add grain in the end to make it have this look. It calls up the language of what we're used to seeing in a horror film. George Romero's stuff was all grainy. It's like looking at a documentary, and you instantly get into the 16mm documentary world. And if you take those same cameras and put them into The Walking Dead, it begins to be a believable, real experience. We were looking at a day exterior the other day, and it actually becomes scary -- the moment when you realize it's possible to do something this frightful in broad daylight.
    Cinematographer David Boyd Talks The Walking Dead
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar als ik het goed heb, zoom jij weleens in of rek je het beeld op, als je een film met een aspect ratio van 2.35:1 (de bekende zwarte balken) kijkt. Doe je dan dan ook met een film met het aspect ratio van 4:3 (als de zwarte balken aan de zijkant zitten)? Toch benieuwd .
    Deed ik in het verleden wel ja, maar laatste tijd kijk ik ze wel zoals het hoort.

    Alleen mooi vind ik het niet.

    Maar om op de serie terug te komen : Ik hoop dat er ook weer een steelbook van uit gaat komen van het 4e seizoen, want dan past ie mooi bij mijn 1e 3 seizoenen op steelbook.

  15. #15

    Standaard

    Over het algemeen vind ik dat de serie er wel goed uitziet, ben zelf een grote fan van de "film" look; soms oogt het geheel wel een beetje te duf en soft, voor een recente serie is het misschien niet de topstandaard die je verwacht. Ben zelf de serie opnieuw aan het bekijken, seizoen 2 is mijn favoriet uit de reeks, zoveel topmomenten en de farm setting heb ik altijd het leukst gevonden voor zombie films. Vanaf seizoen 3 werd het voor mij een beetje doorbijten (geen fan van die setting), maar de Governor en Michonne zorgen wel voor de nodige spanning. Ik wil tegen dat seizoen 5 begint de reeks opnieuw gezien hebben en dus bijt ik nog even door.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Maar om op de serie terug te komen : Ik hoop dat er ook weer een steelbook van uit gaat komen van het 4e seizoen, want dan past ie mooi bij mijn 1e 3 seizoenen op steelbook.
    Inderdaad! Ik heb ook de steelbooks van de eerste drie seizoenen, ik las hier op de site een commentaar dat de graphics van generieke zombie shots waren, maar de zombies op de steelbooks komen effectief uit de reeks.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik heb ook problemen met 4:3.......................vind het nu niet meer om aan te zien. Maar ik ben ook geen fan van oude films dus dat komt goed uit
    Alsof alle oudere films een beeldverhouding van 3:4 hebben Zwartwit is voor jou zeker ook een definitie van oud?

    Vanaf wanneer is iets oud voor jou? Waar ligt voor jou (ongeveer) de grens? Hangt dat met een getal op periode samen?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #18

    Standaard

    Opvallend dat de topicstarter niet reageert. Of zou hij geschrokken zijn .

  19. #19

    Standaard

    Ik heb de beeldkwaliteit vergeleken met mijn betamax uitgave en die is echt veel beter!

  20. #20

    Standaard

    Ik vind persoonlijk Walking Dead een relevatie op vlak van beeld.

    In deze tijd van films en series opgenomen met digitale RED camera's ontbreekt zo goed als elke ziel. Je merkt dat direct wanneer een film nog echt op film is opgenomen. Gelukkig blijven sommige regisseurs er trouw aan zoals Spielberg (en kunnen ze het zichzelf ook veroorloven).

  21. #21

    Standaard

    Ik moet toegeven dat ik eerst schrok van het beeld maar je went er aan maar begrijp nog steeds niet wat het nut van zoveel ruis is......

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    De wereld waarin Walking Dead zich afspeelt is geen vrolijke wereld, veelal wordt dat artistiek vertaalt naar een film met meer grain en een lens die de kleuren er wat uitlaat.

  24. #24

    Standaard

    De inhoud bereikt dus een prachtige consensus met de vorm.....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnny38 Bekijk bericht
    Ik moet toegeven dat ik eerst schrok van het beeld maar je went er aan maar begrijp nog steeds niet wat het nut van zoveel ruis is......
    Misschien toch eens de reacties goed lezen!


    The Walking Dead is shot on 16mm film to achieve the grainy look.

    Q: Is that a situation where the decision to shoot on 16mm film is useful?

    A: 16mm is the perfect choice. Regardless if we did it in HD or 35mm film, we'd add grain in the end to make it have this look. It calls up the language of what we're used to seeing in a horror film. George Romero's stuff was all grainy. It's like looking at a documentary, and you instantly get into the 16mm documentary world. And if you take those same cameras and put them into The Walking Dead, it begins to be a believable, real experience. We were looking at a day exterior the other day, and it actually becomes scary -- the moment when you realize it's possible to do something this frightful in broad daylight.
    Cinematographer David Boyd Talks The Walking Dead
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •