De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: PS3 naar TV via HCS

  1. #1

    Standaard PS3 naar TV via HCS

    Hallo forumleden,

    Ongetwijfeld hebben jullie discussies van leken zoals ik voorbij zien komen. Echter, ik kom niet uit mijn probleem en vraag jullie daarom om hulp.
    Het eerste probleem is de aansluiting van PS3 op TV via mijn HCS die ik gister heb aangeschaft. De TV is een Samsung 32" Full HD, weet het type niet meer, heeft in ieder geval meerdere HDMI ingangen.
    Mijn HCS is een Samsung HT-F5500. De PS3 is met een hdmi verbonden aan de TV, de HCS is ook met een hdmi verbonden aan de TV.
    Hoe kan ik nu het geluid van de PS3 over mijn HCS krijgen? Ik heb verschillende dingen gelezen en vaak wordt een optische kabel aangeraden.
    Dus ik ben naar de MediaMarkt gegaan en heb daar het probleem uitgelegd en of het klopte dat ik die kabel nodig had.
    De verkoper beweerde dat ik een 'cinchkabel' moet hebben die van je PS3 naar je HCS loopt. Maar de PS3 heeft helemaal geen twee ingangen voor die witte en rode kabels!?
    Wie kan mij hier bij helpen?

    Met vriendelijke groet,
    Mike

  2. #2

    Standaard

    Volgens de handleiding zit er een HDMI in en een HDMI out op je home cinema set.
    Dus HDMI kabel van de PS3 naar HDMI in van de HSC,en een HDMI kabel van de HDMI out van de HSC naar de TV.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Volgens de handleiding zit er een HDMI in en een HDMI out op je home cinema set.
    Dus HDMI kabel van de PS3 naar HDMI in van de HSC,en een HDMI kabel van de HDMI out van de HSC naar de TV.
    Yep, er zit een HDMI ingang op...... hadden ze net zo goed weg kunnen laten als ik de gebruiksaanwijzing tenminste goed begrijp,
    het is een instappertje met een passieve sub en dan weet je al snel hoe laat het is Met dit apparaat is het nog erger, als je beeld
    wilt via HDMI, dan vermeld de gebruiksaanwijzing dat je het apparaat dan rechtstreeks op de TV/Monitor moet aansluiten.....

    Het apparaat kan enkel DTS en Dolby Digital verwerken, geen Bitstream etc etc... je weet dan ook dat er niet echt met de HD audio
    formaten gewerkt wordt maar met de core daarvan, zoals vaak gebruikelijk met instap HTsetjes.

    Helaas vermeld TS niet welke PS3 hij heeft, maar als hij de optische aansluiting op de PS3 kan vinden, dan kan hij de PS3 zowel via HDMI met de TV
    verbinden als met Optisch op het setje, dat hoeft echt geen vermogen te kosten, optisch kabeltje;


    @TS:

    Ze zijn er in alle soorten en maten vanaf zo'n 2 euro en bovenstaand voorbeeld kost nog geen 5 euro.

    Hooguit een tientje voor 5 meter betalen, anders wordt je toch echt genept

    BTW.... Optische kabels kun je niet onder scherpe hoeken gebruiken en zeker niet dubbelvouwen,
    ze zijn vrij kwetsbaar, dus voorzichtigheid is geboden.

    Zou die 2 tulp(cinch)kabelaansluitingen niet gebruiken(is analoog en enkel stereo), dan mis je surround geluid.

    Je zult in het menu van de PS3 waarschijnlijk nog wel even kenbaar moeten maken dat je de audio
    dan via de optische kabel wilt uitsturen en dat je dat enkel in DTS en Dolby Digital wilt, kwestie van
    vakjes aanvinken, of juist niet aanvinken.

    Moet lukken zo en als het niet lukt of er zijn nog vragen...... daar zijn we hier voor.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    DVDPF bedoelt dat de HDMI-ingangen van de HCS niet geschikt zijn voor de HD-audioformaten zoals M(eer-kanaals)PCM, Dolby TrueHD en DTS-HD. Bitstream betekent dat de HCS het als ongedecodeerd van de bron kan ontvangen. In het geval van de HT-F5500 zijn dat dus alleen Dolby Digital en DTS of ongecodeerd als LPCM (2-kanaals PCM).

    Voor de kwaliteit van het geluid (bij het spelen van spellen) zal het bij dit soort systemen niet uitmaken. De meeste spellen hebben nl. nog geen HD-geluid en de verwerking. Daar komt bij dat bij dit soort systemen de verwerking van geluid vaak niet goed genoeg om de verschillen tussen SD- en HD-formaten te laten horen.

    Gelukkig heeft ook deze set weer een uitgang waarmee je het geluid naar een externe decoder kan sturen die dat wel kan doen. Op dat gebied zijn dat soort systemen dus wel future-proof.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    DVDPF bedoelt

    dus wel future-proof.
    Je weet helemaal niet wat ik bedoel, wil je dat SVP dan ook niet vermelden...

    Ik heb nergens kunnen vinden dat het apparaat "future-proof" zou zijn, het enige future-proof is dat delen van het apparaat gerecycled kunnen worden in misschien wel heel mooie vuilniszakken....
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je weet helemaal niet wat ik bedoel, wil je dat SVP dan ook niet vermelden...

    Ik heb nergens kunnen vinden dat het apparaat "future-proof" zou zijn, het enige future-proof is dat delen van het apparaat gerecycled kunnen worden in misschien wel heel mooie vuilniszakken....
    LOL
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik heb nergens kunnen vinden dat het apparaat "future-proof" zou zijn, het enige future-proof is dat delen van het apparaat gerecycled kunnen worden in misschien wel heel mooie vuilniszakken....
    ...en dat deze het geluid via de HDMI uit kan doorsturen naar een andere soorten toestellen, zodat deze alleen als speler gebruikt hoeft te worden. De rest mag dan bwvs naar een plaats waar apparaten ingeleverd kunnen worden die niet niet meer te repareren zijn

    Wat die "andere soorten toestellen" zijn zal je vast wel weten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    ...en dat deze het geluid via de HDMI uit kan doorsturen naar een andere soorten toestellen, zodat deze alleen als speler gebruikt hoeft te worden. De rest mag dan bwvs naar een plaats waar apparaten ingeleverd kunnen worden die niet niet meer te repareren zijn

    Wat die "andere soorten toestellen" zijn zal je vast wel weten.
    Dat vind jij "future proof"

    Je kan het apparaat op bitstream zetten en dan kan een echte receiver het werk overnemen....... leuk bedacht, maar dan is het wel een dure blu ray speler.

    In de praktijk zal helaas meestal de speler overlijden, is immers het kwetsbare mechanische deel en dan is het systeem met die beperkte HDMI ingang plots toch niet zo "Future Proof" meer.
    Bovenstaand is dan ook de reden dat we alles in 1 dan ook afraden, setjes zijn dan wel te repareren, maar meestal wegen de kosten niet tegen de baten op.

    Heb ik toch wel een ander idee over future proof dan jij mbt dit setje.

    Er zullen wel sets zijn die enigszins "future proof" zijn, maar voor het geld dat zij kosten heb je met een beetje zorg toch ook wel een leuk los systeem.

    Future Proof...... helaas doen de fabrikanten er ook van alles aan om je apparatuur vooral niet al te lang met de tijd mee te laten gaan, de liefhebber kent het gepruts van de fabrikanten met HDMI wel, steeds weer nieuwere versies en er weer een beetje aan toe voegen, wel backwards compatibel, maar nieuwere apparaten weigeren in sommige toepassingen wel dienst als zij worden aangesloten op een oudere versie, mensen met een 3D speler en een oudere receiver weten wel wat ik bedoel.

    De ontwikkelingen staan niet stil en future proof is een woord waar fabrikanten maar deels rekening mee lijken te houden, ze verkopen je immers liever wat nieuws, ook hun schoorsteen moet roken.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Er zullen wel sets zijn die enigszins "future proof" zijn, maar voor het geld dat zij kosten heb je met een beetje zorg toch ook wel een leuk los systeem.

    Future Proof...... helaas doen de fabrikanten er ook van alles aan om je apparatuur vooral niet al te lang met de tijd mee te laten gaan, de liefhebber kent het gepruts van de fabrikanten met HDMI wel, steeds weer nieuwere versies en er weer een beetje aan toe voegen, wel backwards compatibel, maar nieuwere apparaten weigeren in sommige toepassingen wel dienst als zij worden aangesloten op een oudere versie, mensen met een 3D speler en een oudere receiver weten wel wat ik bedoel.

    De ontwikkelingen staan niet stil en future proof is een woord waar fabrikanten maar deels rekening mee lijken te houden, ze verkopen je immers liever wat nieuws, ook hun schoorsteen moet roken.
    Als die een vergelijkbare weergave, mogelijkheden en degelijkheid kunnen bieden, heb ik daar geen problemen mee. Het is dan alleen jammer als er na 5 jaar iets stuk is wat niet meer gerepareerd kan worden of als de gebruiker er andere luidsprekers op aan wilt sluiten, omdat dan de hele set vervangen moet worden.

    Het gepruts met HDMI bij receivers komt door de snelle ontwikkeling, wat voor veel mensen ook een goede reden is om een goedkoop setje te kopen. Wat dat betreft mag van mij (ook) wel wat langzamer, zodat de koper wat langer plezier van zijn/haar huidige set kan hebben. Anders kunnen ze er beter voor zorgen dat de toestellen modulair zijn, zodat bvb het HDMI- of het processor-gedeelte makkelijk een 'upgrade' kan krijgen. Ook een manier om de schoorsteen te laten roken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •