De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard schoonmaken lcd scherm

    ik heb laatst zo'n spuitbusje lcd cleaner van philips gekocht om mijn scherm mee schoon te maken maar het wordt er alleen maar erger door!
    De strepen die het spul achter laat krijg ik met geen mogelijkheid meer weg.
    Iemand een tip?
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  2. #2

    Standaard

    Voor het opdroogt met keukenpapier afnemen. Dat betekent bij een groter scherm schoonmaken in delen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    bedankt voor de tip peptalk.
    Alleen werkte het niet...ik heb nu maar gewoon met water en een doek gedaan en daarna met keukenrol.Dat werkte wel.
    Dat flesje van philips ligt inmiddels in de vuilnisbak!
    Ik had het eigenlijk kunnen weten...zelfs dat kunnen ze bij philips niet.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ook een flesje van Philips met blauwachtig spul en dat gebruik ik al jaren, prima spul. Afnemen met een viscosedoek en dan ziet ie er weer prima uit.

  5. #5

    Standaard

    Op mijn LCD werkte het ook prima mits ik mijn eigen tip in de 2e post opvolgde, op mijn plasma werkt het niet, maar Pana adviseert ook gewoon een minieme hoeveelheid afwasmiddel in warm water.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Voor het opdroogt met keukenpapier afnemen. Dat betekent bij een groter scherm schoonmaken in delen.
    Zou ik nooit doen!

    Keukenpapier bevat harde en scherpe vezels die krassen veroorzaken.
    Gebruik micro wipes die zijn zacht (katoen / kunstvezel achtig) en veel minder statisch.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    bedankt voor de tip peptalk.
    Alleen werkte het niet...ik heb nu maar gewoon met water en een doek gedaan en daarna met keukenrol.Dat werkte wel.
    Dat flesje van philips ligt inmiddels in de vuilnisbak!
    Ik had het eigenlijk kunnen weten...zelfs dat kunnen ze bij philips niet.
    water schijnt absoluut helemaal niet goed te zijn hiervoor. En een keukenrol: dan wil je volgens mij krasjes. Waarom heb je deze vraag niet bij Philips neergelegd? Als je nu schade hebt oid kun je niet meer met die tv terug, want dan is het je eigen schuld (neem even aan dat je een philips tv hebt).
    Laatst een philips gekocht bij BCC. Verkoper zn advies was: vooral niet met water schoonmaken. Had wel de indruk dat ie dat serieus meende en dat het geen verkooppraatje was voor schoonmaakspullen.

    Je zegt trouwens dat je met philips schoonmaakspul schoongemaakt hebt. Maar je zegt niet wat voor doekje je gebruikt hebt. Kan het niet zijn dat dat doekje gewoon niet goed is hiervoor: dat het dat spul niet goed genoeg verwijderd, want het mag er natuurlijk niet op blijven zitten.

  8. #8

    Standaard

    Doekje krijg je er bij bij dat Philips schoonmaaksetje.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik doe altijd warm water met dreft op een sponsdoekje (uitwringen) en daarna droogmaken met een schoon viscose doekje. Het idee van water is slecht komt door de kalk die het bevat, maar dan moet je hem dagelijks wel drie keer per dag natmaken.

    Ik doe dit met alle pc-schermen, laptops, lcdschermen, telefoons, afstandsbedieningen en ook de plasma. Soms als het erg vettig is (kids) pak ik ook wel eens glassex. Die speciale middeltjes heb ik echt nooit gebruikt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    water schijnt absoluut helemaal niet goed te zijn hiervoor. En een keukenrol: dan wil je volgens mij krasjes. Waarom heb je deze vraag niet bij Philips neergelegd? Als je nu schade hebt oid kun je niet meer met die tv terug, want dan is het je eigen schuld (neem even aan dat je een philips tv hebt).
    Laatst een philips gekocht bij BCC. Verkoper zn advies was: vooral niet met water schoonmaken. Had wel de indruk dat ie dat serieus meende en dat het geen verkooppraatje was voor schoonmaakspullen.

    Je zegt trouwens dat je met philips schoonmaakspul schoongemaakt hebt. Maar je zegt niet wat voor doekje je gebruikt hebt. Kan het niet zijn dat dat doekje gewoon niet goed is hiervoor: dat het dat spul niet goed genoeg verwijderd, want het mag er natuurlijk niet op blijven zitten.
    Ik heb geen philips tv en het doekje zat inderdaad bij het flesje zoals peptalk al aangaf.
    Ik heb het nu gewoon met een heel licht bevocht vezeldoekje en daarna met een soort van swifferdoekje droog gemaakt en het werkt goed.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Op mijn LCD werkte het ook prima mits ik mijn eigen tip in de 2e post opvolgde, op mijn plasma werkt het niet, maar Pana adviseert ook gewoon een minieme hoeveelheid afwasmiddel in warm water.
    Iemand in de familie volgde die tip op, ook stuk voor stuk gedaan. Een zacht afwasmiddel-druppeltje in warm water, zachte vezeldoek. Resultaat, dat schermoppervlak is naar de vaantjes. Eén en al strepen die alleen maar erger worden. Ik zit overigens met enkele lastige vlekken (kinderen die op bezoek kwamen) op mijn Panasonic plasmascherm en weet helemaal niet hoe ik dit er af moet krijgen zonder het scherm enige schade aan te brengen. Ik gebruikte gewoon een swifferdoekje, werkte prima. Maar niet voor vlekken natuurlijk. 'k Durf hier niet goed aan beginnen ...

  12. #12

    Standaard

    het staat toch echt in de handleiding:
    onderhoud.jpg
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •