Pagina 10 van 14 EersteEerste ... 67891011121314 LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 344 worden weergegeven.
  1. #226
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Waarschijnlijk de hogere verzend kosten gekozen? Want met de goedkoopste methode wordt er momenteel niets verzonden Heb er zo twee op eBay en eentje op kimchidvd sinds mei maar geen van deze is reeds verzonden.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #227

    Standaard

    Ik weet het, wacht al maanden op een pakje.
    Maar ik heb een dealtje gesloten met de verkoper, omdat ik meerdere afnam (5 in totaal) mocht ik kiezen tussen een korting of geen korting met verzenden via fed-ex.
    Ik heb het laatste gekozen .

  3. #228

    Standaard

    #Saraitda (#Alive) 6,5/10

    Leuk tussendoortje op netflix. Zombieuitbraak terwijl een knaap alleen in zijn appartement zit. Waar moet hij nu naar toe?
    Niet bijzonder, maar het verveelt nergens en de effecten zijn heel redelijk. Qua spanning en humor kon het iets beter.

    Gung-hab (The Princess and the Matchmaker) 7,5/10

    Heerlijke film die zich afspeelt tijdens de Joseon periode, een geliefde periode bij Zuid-Koreaanse filmmakers. Het is een tijd van aanhoudende droogte, dus moeten er getrouwd worden tussen passende partners om de neerwaartse spiraal om te buigen. Om het goede voorbeeld te geven, moet de prinses een partner vinden. Om ze bekend staat als een brenger van ongeluk, gaat dat niet meevallen, dus het wordt een 'open' inschrijving, waarbij de kandidaten worden getest op hun geschiktheid als passende partner via een ingewikkeld systeem van de geboortedatum/tijd genaamd Saju.
    Fijne rol van Shim Eun Kyung, als de prinses, die niet zomaar genoegen neemt met deze beslissing. Ik ben straks benieuwd naar haar rol in Miss Granny, die al besteld is.

    De film is blijkbaar onderdeel van een soort trilogie, waarbij de films dan niet qua karakters en verhaal met elkaar te maken hebben, maar met het thema van voorspellingen doen. Eerste film is Gwansang (The Face Reader) die nog een tikkie beter was dan deze film en Feng Shui, die alleen op DVD uit is (ga ik nog wel een keer achteraan).

    De Koreaanse blu-ray heeft een schitterend beeld en is een absolute aanrader (ook de enige blu-ray die verschenen is....)!

  4. #229

    Standaard

    New World 9/10 : Geweldige film in elke opzicht.Goede verhaal en veel aktie.

    A company Man 7/10 : Prima Aktie film maar een dunne verhaal.

    A man who was superman 8/10 : Een maffe grappige film met een leuke boodschap :

    A special lady 6/10 : Aktie is prima maar verhaal laat veel te wensen over.

    Strangers from Hell : 8/10 Ik vond dit een prima series. Eng en sfeervol met goed akteerwerk.
    https://www.imdb.com/title/tt1061384..._=nv_sr_srsg_0

    Vince.

  5. #230

    Standaard

    Mmm, die Strangers from Hell lijkt mij wel wat, maar nog geen tijd ervoor, volgende week komt het 2e seizoen van Stranger op netflix, die gaat wel voor.

  6. #231

    Standaard

    Hitman Agent Jun 7/10.....Goede Aktie film met zeer grappige momenten

    The Witch part 1 the subversion 8/10..Eerste deel van een trilogie, ik vond het een uitstekende begin.

    Honest Candidate 4/10...Heel flauwe comedie met een paar goede grapjes

    Innocent witness ( Jeungin) 7/10...Melodrama met goede akteerwerk die beter was in de tweede deel.

    Alive 5.5/10...Zombie film met redelijke special effects maar matige verhaal.

    A Resistance 6/10...Goed gemaakt anti- Japans gevangenis film..beetje te patriotische voor mij maar is wel gebaseerd op een waar gebeurde verhaal.

    Believer 7/10...Prima gangster film

    Empire of lust 6/10...Prima costume drama met goede verhaal.

    Vince.

  7. #232

    Standaard

    Mooi Vince. Ik had zelf wel redelijke verwachtingen van Honest Candidate moet ik zeggen, ben wel benieuwd wat ik er van ga vinden. Believer ligt nog steeds op de plank.

    Zelf heb ik nog het volgende gezien.

    GP506 (The Guard Post) 6,5/10

    Verhaal over een slachting bij een militaire wachtpost, vlakbij de grens met Noord-Korea. Er blijkt nog een overlevende te zijn, wat is hier gebeurd?
    Begon sterk, zeker met de insteek van de onderzoeker die gaat speuren naar de oorzaak, maar het werd al redelijk snel minder boeiend. Effecten qua gore waren best aardig. Toch al bij al waarschijnlijk niet een film die ik nog een keer zal opzetten.

    No 3 5/10
    Wat mij aantrok in deze film is dat de grote mannen Song Kang-Ho (in een grote bijrol) en Choi Min-sik erin spelen, volgens mij de eerste film waar beide inzitten. En wat hebben ze nog jonge koppen hier.... Ze hebben trouwens als ik goed oplette geen enkele scene samen.
    Het verhaal gaat om de gangster Tae-ju die na een daad van extreme loyaliteit door zijn baas geinstalleerd wordt als nr 3 van de bende. Maar in de loop der jaren groeit zijn frustratie omdat hij maar vast blijft zitten op zijn positie. Choi Min-sik speelt de aanklager die zich vastbijt in het inrekenen van de bende.
    Ik mag wel zeggen dat dit best een onevenwichtige film was. De regisseur wilde teveel elementen in de film stoppen, zeker de hele verhaallijn met de ontwikkeling van de vrouw van Tae-ju is waarig en past qua toon helemaal niet bij het hoofdverhaal van Tae-ju. Zo krijg je het ene moment een afrekening te zien en vlak erna wordt er een gedicht geciteeerd in een bijna dromerige staat.

    Een tegenvaller dus, helaas een onvoldoende. Beeldkwaliteit van de Third Windows DVD is helaas matig, dat hielp ook niet.

    Soo-sang-han geun-yeo (Miss Granny) 9/10
    Een fantastische film! Korte samenvatting is: een narrige oma wordt op mysterieuze wijze weer een jonge vrouw van 20. Deze opzet is niet nieuw, maar de uitvoering is erg mooi gedaan. Ontroerend, grappig en altijd heel fijn om naar te kijken. Shim Eun Kyung die ik laatst in The Princess and the Matchmaker zag, speelt hier geweldig. Knap hoe ze na de transformatie zo goed beweegt als een oude vrouw en langzaam went aan haar weer jonge lichaam. Ze zet haar personage ook zo goed neer: irritant en innemend, egoistisch en zorgzaam, vriendelijk en vals, het komt allemaal langs. En de muziek in de film maakt het helemaal af.
    Het komt niet vaak meer voor dat ik een film zo snel achter elkaar kijk; deze dus wel.

    Minyeo-neun goerowo (200 pounds beauty) 7,5/10
    Deze heb ik 7 jaar geleden al gezien, en dit wa de eerste herkijk. Ik kom een half puntje hoger uit dan de eerste keer. Ik had toen het volgende over geschreven, dat klopt nog redelijk:
    Een grote hit in Zuid-Korea in 2006 (3e plaats best bezochte films) en het is makkelijk om te zien waarom.

    Een lekker toegankelijk filmpje over de underdog, heerlijke muziek (wie kan er 'Maria' van Blondie in het Koreaans gezongen weerstaan?) en een ontspannend verhaal waarvan je al denk te weten hoe het afloopt. Dat laatste liep nog ietsje anders trouwens, maar goed.

    Kang Hanna is een zogenaamde 'ghost'zangeres; zij zingt voor een ander. Hanna heeft wel het talent, maar niet de looks: ze is simpel gezegd heel dik. Bij Ammy, degene voor wie zij zingt, is het andersom: gezegend met looks, maar helaas geen stem.
    Daarnaast heeft Hanna ook nog een bijbaantje: ze verzorgt telefoonseks. Ze moet het dus wel van haar stem hebben Wink.

    Ze is stiekem verliefd op de producer van Ammy, Han Sang-jun. Maar gebeurtenissen drijven haar weg, en ze neemt een grote beslissing.

    Wat is al zei, een heerlijk filmpje, zeker omdat ik nou wel even genoeg Koreaanse ellende heb gezien. Dan is dit een welkome afwisseling. Het is een komische films, met een paar hele grappige momenten. Ik heb steeds met een glimlach op mijn gezicht gezeten, dus ik heb het naar mijn zin gehad.

    De film heeft niet de filmgeschiedenis veranderd, maar dat is de opzet ook niet. Ik heb de werkelijk prachtige (ook qua verpakking) Koreaanse blu-ray, maar ik zie dat de film ook eventueel op netflix USA te bewonderen is.

  8. #233

    Standaard

    Bedankt JP,

    Miss Granny ga Ik zeker kijken en Ik ben met je eens over 200 pound beauty...een hele leuk film

    Gisteren heb Ik gekeken naar ;

    Intruder 4/10 matige thriller met een plot die Ik moet zeggen is veel better gedaan in meerdere amerikaans films, en dat zeg Ik niet vaak

    May 18 6/10 Redelijk film over een zeer belangrijk verhaal over waar gebeurde feiten. Had veel better gekund IMO !

    gr, Vince.

  9. #234

    Standaard

    Midnight FM......4/10 Zwakke thriller dat kwam heel ongeloofwaardig over.

    Start Up.........7/10 Leuke komedie met een goede verhaal.

    The Bacchus Lady.....6/10 Mooie film over het probleem van oudere prostituees in Korea.Zeer sterke hoofdrol.

    True Fiction........7/10 Prima onderhoudende thriller.

    Voice of a murderer.......6/10 Zeer triest waar gebeurde verhaal over een kidnapping in Korea.Akteerwerk, vooral bij politie was heel slecht. Jammer.had een goede film kunnen zijn.

    The Beast and the Beauty....3/10 Over the top komedie die Ik heel slecht vond.

    The Secret Mission.....6/10 Film gaat over het redden van het Koreanse taal onder de Japanners. Interessante verhaal.

    The day a pig fell into the well.....5/10 Zeer traag film over een schrijver en zijn relaties.

    gr, Vince.

  10. #235

    Standaard

    Je bent lekker bezig Vince . Die The Day A Pig Fell Into The Well is er eentje van Hong Sang-soo. Ik heb er een paar gezien, en als je één film van hem niet veel vindt, dan is de kans groot dat het voor al zijn films geldt. Ik heb namelijk hetzelfde .

  11. #236

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je bent lekker bezig Vince . Die The Day A Pig Fell Into The Well is er eentje van Hong Sang-soo. Ik heb er een paar gezien, en als je één film van hem niet veel vindt, dan is de kans groot dat het voor al zijn films geldt. Ik heb namelijk hetzelfde .
    Ja, Ik heb gewoon het geduld niet JP maar het zijn wel mooi gemaakt films. Ik ga nu beginnen met 'Stranger ' dus dat gaat veel tijd in beslag nemen Alles wat Ik lees erover klinkt goed en als ik jou hoor dan is het zeker de moiete waard !!!

    gr, Vince.

  12. #237

    Standaard

    Zelf ben ik gisteren met het tweede seizoen van Stranger begonnen en het begint weer geweldig! Het lijkt of ze ook iets meer humor erin gestopt hebben, heel leuk.

    Minder leuk is die film die ik gisteren op netflix heb gezien, Revenger. Verwarrend ook dat er deels Engels in gesproken werd, ging in het begin als naar mijn taalinstellingen kijken... Bruce Khan is best fysiek indrukwekkend hoor, maar het kwam allemaal geen moment echt goed op gang en het minste punt was: het boeide nooit. 4/10

  13. #238

    Standaard

    Eindelijk Tazza: The High Rollers (Tajja) gezien. Best lang gezocht naar de film en toegeslagen toen er een nieuwe versie verscheen. Ik had de tweede film (Tazza: The Hidden Card) een paar jaar geleden op netflix gezien, maar de blu-ray van de eerste film was toen OOP en alleen tegen belachelijke prijzen te krijgen.

    Verhaal gaat over Goni, die redelijk verslaafd is aan het kaartspel Hwata, en langzaam aan het afglijden in naar een dieptepunt. Hij krijgt een kans om zijn geluk te keren door een toevallige ontmoeting, maar zal hij echt geluk vinden? Ook na deze film snap ik het kaartspel dat ze spelen niet, maar dat neemt niets niets weg van de film. Die loopt lekker soepel en heeft die coole vibe, zoals een film als Ocean's 11. Vlot camerawerk, vlotte babbels en een vlot script dat soepel loopt. Cast is ook prima.

  14. #239

    Standaard

    Derailed 7/10....Verhaal van vier tieners die proberen te overleven in Soeul.Dong -Seok Ma is heel goed zoals altijd.

    Pluto 7/10....Goede film over bullying en de pressure in het Koreanse school system.

    Almost Che 6/10...Komedie met een sociale boodschap. Humeur was zo slecht dat het wel grappig was

    Along with the Gods The two worlds 8/10....Grote budget duidelijk in een apart verhaal over reincarnatie. Zeer vermakelijk !!

    Along with the Gods The last 49 days 8/10.....Follow up die net zo goed was als de eerste.

    Silmido 8/10...Heel sterke film over een ongeloofelijk maar waar gebeurde verhaal over een groep criminelen die getrained waren om de leider van Noord- Korea te executeren.

    The Guard Post 6/10...Redelijk verhaal over een virus die soldaten gek maakt en tot waanzin leidt. Beetje te lang.

    Stranger 7/10....Zeer goed gemaakt series maar na vier episodes ben Ik afgehaakt. Had het geduld niet

    gr, Vince.

  15. #240

    Standaard

    Jammer hoor Vince , ik heb seizoen 2 gekeken en die was nog beter! Begint weer relatief klein met 2 overleden vrienden, maar het wordt steeds meer uitgebreid...met heerlijke politieke spelletjes.

  16. #241

    Standaard

    71 into the fire 7/10..Goede oorlogs film over studenten soldaten tijdens het Koreanse oorlog.

    Han Gong Ju 9/10..Heel sterk film over een nieuwe meisje op school. Haar trauma is langzaam bekend gemaakt. Prachtige film in elke opzicht.

    For Horowitz 7/10..Voorspelbaar film over een arme kind met talent op piano. Toch mooi gedaan.

    North Korean partisan in south Korea 7/10...Heel lang maar heel goed gemaakt film.Ik heb er veel van geleerd.

    Miss Granny 8/10...Zeer grappige film over een oudere vrouw die een jonge lichaam krijgt. Leuke film

    The Outlaw 7/10.... Typisch Koreanse wraak film die heel ver gaat.

    The last witness 6/10....Veel te lang film over een detective die een oude moordzaak moet oplossen.

    Veteran 7.5/ 10...Niet al te serieuse aktie film over een politie man die tegen big business en corruptie moet vechten. De slechterik is heel goed gespeeld.

    Vince.

  17. #242

    Standaard

    Han Gong Ju is echt goed he, heel aangrijpend. Third Windows heeft in de UK een mooie uitgave uitgebracht.

  18. #243

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Han Gong Ju is echt goed he, heel aangrijpend. Third Windows heeft in de UK een mooie uitgave uitgebracht.
    Zeker JP een echte mooie film en Ik heb de Third windows versie ook

    A Better tomorrow...5.5/10 Geen geweldige remake, veel te lang en een beetje overbodig in mijn mening.

    Bleak Night...8/10 Wel zwaar maar zeer heftig verhaal over bullying en zelfmoord.

    Dont Click...4/10 Middelmatige horror die je al 100 keer gezien hebt.

    Battlefield Heroes.....6/10 Beetje slapstick komedie in een historische epic..leuk idee, was wel aardig.

    Lingering....5/10 Matige Horror film

    The Hunt....7/10 Goede Aktie film met een goede verhaal en een prima oudere rambo-achtige figuur !!

    Mothers...8/10 Traag maar heel mooie drama met een sterke akterende Soo-Jung lim in de hoofdrol.

    Vince.

  19. #244

    Standaard

    The Tiger.....9/10 Prachtige fim met mooie muziek en geweldige CGI. Verhaal van een jacht op een tijger maar er zit veel meer in. Top film !!!

    The Lost Choices...8/10 Sterke wraak film waar geen enkele man goed van af komt.

    The map against the world....5/10...Mooie beelden van Korea maar de film is te lang en niet echt interessant.

    Vince.

  20. #245

    Standaard

    Jij bent goed bezig Vince.....zal er binnenkort ook weer meer tijd voor maken, maar die wordt nu opgeslokt door series. Ik had in 2013 een topjaar qua Koreaanse films, had er toen 70 gezien, maar ik vermoed dat jij daar al boven zit .

  21. #246

    Standaard

    Ik zit er idd redelijk in de buurt JP, Ik kijk niet veel anders op dit moment. Ik heb een cineville pass en ga vaak naar de bios maar op dit moment is er niet zoveel te zien dus kijk ik heel veel koreanse en Japanse films.

  22. #247

    Standaard

    gisteren Heart Blackened gezien, dankzij onverwachte laatste half uur (zag ik niet aankomen) een 7-; zonder dit einde zou het een 6.3 zijn, vooral vanwege een aantal ongeloofwaardige scenes bv de scene in de parkeergarage tijdens de rechtbankzaak waarbij de flashdrive wordt afgenomen van de getuige
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  23. #248

    Standaard

    Naast Burning (9/10), Parasite (8,5/10) & On the Beach at Night Alone (7/10) heb ik helaas niet zoveel Zuid-Koreaanse films gezien. Ik vond het wel alle drie topfilms dus ik wil me zeker meer verdiepen.

  24. #249

    Standaard

    Kim Ki Duk is overleden aan Corona

    https://www.nu.nl/film/6096121/zuid-...ronavirus.html

    Zoveel mooie films, echt triest !!!

    Dissolve 2018
    2018 Human, Space, Time and Human
    2016 The Net
    2015 Stop
    2014 One on One
    2013 Moebius
    2013 Venice 70: Future Reloaded (Documentary)
    2012 Pieta
    2011/III Amen
    2011 Arirang (Documentary)
    2008 Dream
    2007 Breath
    2006 Time
    2005 The Bow
    2004 3-Iron
    2004 Samaritan Girl
    2003 Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
    2002 The Coast Guard
    2001 Bad Guy
    2001 Address Unknown
    2000 Real Fiction
    2000 The Isle
    1998 Birdcage Inn
    1997 Wild Animals
    1996 Crocodile

  25. #250

    Standaard

    Zo, dat is onverwacht . Zeker een opvallende filmmaker.
    Binnenkort maar eens de DVD van Bad Guy opzetten, die heb ik nog niet gezien.

Pagina 10 van 14 EersteEerste ... 67891011121314 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •