Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 344 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zuid-Koreaanse cinema

    We hebben hier nog geen specifiek topic voor; dus bij deze. Misschien is er ook geen belangstelling voor, dan zal het topic vol staan met mijn bijdrages .

    In dit topic kun je je ei kwijt over de Zuid-Koreaanse cinema: welke film heb je gezien (en wat vond je ervan), wat heb je gekocht, welke releases (film, blu-ray of DVD) komen eraan, waar koop jij je blu-ray's/DVD's, wat zijn jouw favoriete films, meningen over Koreaanse regisseurs, enzovoort enzovoort.
    Kortom: alles wat ermee te maken heeft kun je hier kwijt.

    Ik zal hieronder nog wat links plaatsen voor reviews, info e.d.. Mocht je nog wat hebben, geef het dan even aan en ik zet ze erbij!


    Shops
    Kimchidvd

    Yesasia
    Laatst aangepast door rogue : 14-12-2013 om 16:27

  2. #2

    Standaard

    Ik zal beginnen met de films die ik dit jaar heb gezien:

    Films
    1. Dancing Queen (Seok-hoon Lee, 2012) :: 8.0
    2. Yeon-ga-si (Jeong-woo Park, 2012) :: 6.0
    3. In-lyu-myeol-mang-bo-go-seo (Jee-woon Kim, Pil-Sung Yim, 2012) :: 7.0
    4. Choi-jong-byeong-gi Hwal (Han-min Kim, 2011) :: 9.0
    5. Uhmmaneun Changnyeoda (Sang-woo Lee, 2009) :: 8.0
    6. Dodookdeul (Dong-hun Choi, 2012) :: 7.0
    7. R2B: Return to Base (Dong-won Kim, 2012) :: 5.0
    8. Bumchoiwaui junjaeng (Jong-bin Yun, 2012) :: 8.0
    9. Gang de qin (Jae-young Kwak, Zhang Meng, 2010) :: 8.0
    10. Never Ending Story (Jung Yong-Joo, 2012) :: 2.0

    11. Pumhaeng zero (Geun-shik Jo, 2002) :: 5.0
    12. Hoa-cha (Young-Joo Byun, 2012) :: 8.0
    13. Pieta (Ki-duk Kim, 2012) :: 8.0
    14. Samaria (Ki-duk Kim, 2004) :: 7.0
    15. Gabi (Yoon-Hyun Chang, 2012) :: 5.0
    16. Naesaengae gajang areumdawun iljuil (Kyu-Dong Min, 2005) :: 8.0
    17. Howling (Ha Yu, 2012) :: 5.0
    18. Uri dongne (Gil-yeong Jeong, 2007) :: 7.0
    19. Paradise (Lee, Jang Soo, 2009) :: 4.0
    20. Beomjweui jaeguseong (Dong-hun Choi, 2004) :: 7.0

    21. Haeundae (Je-gyun Yun, 2009) :: 4.0

    23. Haebaragi (Seok-beom Kang, 2006) :: 8.0
    24. Chugyeogja (Hong-jin Na, 2008) :: 9.0
    25. Won-deo-pool Ra-di-o (Chil-in Kwon, 2012) :: 7.0
    26. Mou gaan dou (Wai-keung Lau, Alan Mak, 2002) :: 9.0
    27. Geu-dae-leul Sa-rang-hab-ni-da (Chang-min Choo, 2011) :: 8.0
    28. The Servant (Joseph Losey, 1963) :: 8.0
    29. Shi (Chang-dong Lee, 2010) :: 8.0
    30. Hahaha (Sang-soo Hong, 2010) :: 7.0

    31. Kwijeu Wang (Jin Jang, 2010) :: 8.0
    32. Gyeoul nageune (Ji-kyoon Kwak, 1986) :: 6.0
    33. Shinkansen daibakuha (Jun'ya Satô, 1975) :: 7.0
    34. Jin yi wei (Daniel Lee, 2010) :: 7.0
    35. Nae saengae choeak-ui namja (Hyun-hee Sohn, 2007) :: 6.0
    36. 5-baek-man-bool-eui Sa-na-i (Ik-ro Kim, 2012) :: 6.0
    37. Hoi-sa-won (Sang-yoon Lim, 2012) :: 7.0
    38. Wang-ui namja (Joon-ik Lee, 2005) :: 8.0
    39. Yongseoneun Eupda (Kim Hyeong-Joon, 2010) :: 6.0
    40. Kimssi pyoryugi (Hae-jun Lee, 2009) :: 7.0

    41. Bu-dang-geo-rae (Seung-wan Ryoo, 2010) :: 7.0
    42. Baksu-chiltae deonara (Jin Jang, 2005) :: 7.0
    43. Bareuge salja (Hee-chan Ra, 2007) :: 9.0
    44. Gutmoning peurejideonteu (Jin Jang, 2009) :: 7.0
    45. Sseo-ni (Hyeong-Cheol Kang, 2011) :: 9.0
    46. The Berlin File (Seung-wan Ryoo, 2013) :: 7.0
    47. Eui-roi-in (Young-Sung Sohn, 2011) :: 7.0
    48. Doenjang (Anna Lee, 2010) :: 8.0
    49. Peon-chi le-i-di (Hyo-jin Kang, 2007) :: 5.0
    50. Wan-deuk-i (Han Lee, 2011) :: 7.0

    51. Bi-mong (Ki-duk Kim, 2008) :: 6.0
    52. Ui-hyeong-je (Hun Jang, 2010) :: 7.0
    53. Uahan segye (Jae-rim Han, 2007) :: 8.0
    54. Hanyo (Sang-soo Im, 2010) :: 7.0
    55. Ruang rak noi nid mahasan (Pen-Ek Ratanaruang, 2003) :: 6.0
    56. Milyang (Chang-dong Lee, 2007) :: 8.0
    57. Chinjeolhan geumjassi (Chan-wook Park, 2005) :: 9.0
    58. Gwanghae, Wangyidoen namja (Chang-min Choo, 2012) :: 8.0
    59. Miracle in Cell No. 7 (Lee Hwan-Kyung, 2013) :: 8.0
    60. Chung Hing sam lam (Kar Wai Wong, 1994) :: 8.0

    61. Ddongpari (Ik-Joon Yang, 2009) :: 8.0
    62. Khon len khong (Tanit Jitnukul, 2004) :: 5.0
    63. Bang Ja Jeon (Dae-woo Kim, 2010) :: 7.0
    64. Go-ji-jeon (Hun Jang, 2011) :: 7.0
    65. Mubangbi-dosi (Sang-ki Lee, 2008) :: 6.0
    66. New World (Hoon-jung Park, 2013) :: 8.0
    67. Beul-la-in-deu (Sang-hoon Ahn, 2011) :: 6.0
    68. July 32nd (Seung-Hyeun Jin, 2010) :: 8.0
    69. Hamoni (Dae-gyu Kang, 2010) :: 6.0
    70. Scandal - Joseon namnyeo sangyeoljisa (Je-yong Lee, 2003) :: 6.0
    Laatst aangepast door rogue : 29-11-2013 om 19:16 Reden: film verwijderd, nummering niet aangepast....

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heya JP, flinke lijst zo, zeker een stuk meer dan wat ik heb gezien. Is het wat eenvoudig om die lijst met Zuid-Koreaanse titels uit whatiwatch te trekken of is het toch handwerk ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #4

    Standaard

    Helaas, het is handwerk Stefaan. Even een export per maand, en dan wat samenvoegen, verwijderen en aanpassen.
    Ik heb het speciaal zo gedaan omdat ik de recensies mee wilde nemen; als je die niet hebt, dan zou ik lekker even kopieren en plakken als ik jou was, dat gaat een stuk sneller .

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    ik kom niet eens aan 10 stuks. Wel meer Aziatische films gezien maar dit jaar nog maar 9 Zuid-Koreaanse films, dat is verrassend weinig. Had nochtans begin dit jaar het voornemen hier eens werk van te maken, nou ja zoals met alle goeie voornemens zeker, ze vallen vaak in het water

    Volgend jaar maar beter doen dan. Nu we hebben nog een ganse maand natuurlijk.

    Januari
    Films
    1. Bin-jip (Ki-duk Kim, 2004) :: 8.6
    2. Haeundae (Je-gyun Yun, 2009) :: 7.0
    3. Pohwasogeuro (John H. Lee, 2010) :: 7.8
    4. Bool-Kkott-Cheo-Reom na-bi-Cheo-Reom (Yong-gyun Kim, 2009) :: 7.8
    5. Pieta (Ki-duk Kim, 2012) :: 7.4
    6. Goo-reu-meul beo-eo-nan dal-cheo-reom (Joon-ik Lee, 2010) :: 8.0
    7. Hyultu (Hoon-jung Park, 2011) :: 7.6
    8. Hwanghae (Hong-jin Na, 2010) :: 8.8
    9. Joong-cheon (Dong-oh Cho, 2006) :: 7.4
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #6

    Standaard

    Ik had ook het voornemen om er rond de 100 te kijken, dat zal ik waarschijnlijk ook niet halen (al heb ik nog een hele maand). Volgend jaar beter dan .

    Ik heb nu al een tip binnen van je: ga even op zoek naar Pohwasogeuro, dat lijkt me wel wat .

  7. #7

    Standaard

    Ik mis Oldeuboi (Oldboy) & Dalkomhan insaeng (A Bittersweet Life) nog op deze pagina. Verplicht kijken!

    http://www.imdb.com/title/tt0364569/
    http://www.imdb.com/title/tt0456912/
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  8. #8

    Standaard

    Ik heb alleen degene geplaatst die ik dit jaar heb gezien .
    Wat wel vreemd is, ik heb namelijk Dalkomhan insaeng (A Bittersweet Life) nog wel (opnieuw) gezien dit jaar. Zeker vergeten in te vullen bij WiW.....

  9. #9

    Standaard

    Hwa-i-teu: Jeo-woo-eui Mel-lo-di (a.k.a. White: The Melody of the Curse) (2011) 6/10


    Een groep meisjes tracht steeds maar om een succesvolle carrière in de muziek op te starten, maar er is weinig animo voor hun muziek.
    Wanneer ze noodgedwongen een nieuwe studio moeten betrekken, vindt één van hen wat oude videobanden. Eentje is gelabeld als 'White', met een liedje en een vaag optreden.
    Ze beginnen op te treden met het nummer en hebben meteen succes. En met succes komt afgunst en onderlinge strijd. Maar dan beginnen wat vreemde gebeurtenissen, met wat lugubere ongelukjes.... Wie of wat zit hierachter?

    Het is eventjes geleden dat ik een Aziatische horrorfilm heb gezien. In het verleden heb ik er redelijk wat gekeken, waarbij ik nog weet dat Gin gwai (a.k.a. The Eye) nog steeds één van de weinige films is, die ik letterlijk twee keer achter elkaar opgezet heb.

    Deze film was redelijk, goed de spanning opgebouwd en de 'ongelukjes' zijn goed in beeld gebracht. Het meest onder de indruk was ik van het stukje met het flitsend licht, dat leverde wel even kippenvel op.
    Maar misschien zitten er iets te weinig van die momenten in de film.


    En verder is deze bestelling vandaag binnen gekomen!
    Alles in zeer goede staat binnen (met bubbeltjesplastic verpakt in de doos), bij een steelbook (was geen gewone editie beschikbaar) was er zelfs nog eens apart plastic omheen gedaan.

  10. #10

    Standaard

    Besteld bij kimchidvd:

    The Foul King (digipack limited edition)




    Barking Dogs Never Bite (digipack limited edition)




    A Peppermint Candy (limited edition)




    Cyrano Agency (Director's & Theatrical cut, digipack limited edition)


  11. #11

    Standaard

    Ik koop er wel eens een als Splendid ze op blu-ray uitbrengt. Dat doen ze met een enkele actiefilm.

    Heb nu:

    A Company Man
    The Man From Nowhere
    War of the Arrows

    Verder heb ik me er nooit echt in verdiept.

  12. #12

    Standaard

    Splendid heeft gewoon goede releases hoor qua beeld, niets mis mee.
    Als ik ze goedkoper kon krijgen, dan had ik wel gedaan, maar helaas .

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Splendid heeft ook gewoon belabberde uitgave(s), en dan druk ik me nog zacht uit van voor die welke ik in bezit heb. Het gaat hier over Swordbrothers, dit is echt reclame voor posterisatie effect. Valt ook nog héél goed op, omdat er nogal wat nachtscenes in zitten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Splendid heeft ook gewoon belabberde uitgave(s), en dan druk ik me nog zacht uit van voor die welke ik in bezit heb. Het gaat hier over Swordbrothers, dit is echt reclame voor posterisatie effect. Valt ook nog héél goed op, omdat er nogal wat nachtscenes in zitten.
    Mmm, die ligt toevallig nog ongezien in de kast. Je maakt het wel minder aantrekkelijk om 'm er uit te halen .

    Buiten kijf staat dat Koreaanse uitgaves bijna altijd goed zijn....afgelopen dagen heb ik Memories of Murder, A Dirty Carnival en Scandal Makers gezien en die zagen er allemaal goed uit.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zal beginnen met de films die ik dit jaar heb gezien:
    Oeps, wat een heerlijk lijstje, wat inspirerend.
    Lang, lang geleden had MTV elke weekend Asian films en daar zaten hele mooie bij(eh bijna allemaal geweldig eigenlijk). Jouw lijstje is erg voorbeeldig opgezet, compleet met links naar IMDB, prachtig
    Ik ga eens zien wat ik daar van kan kijken.

    Thx.

  16. #16
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mmm, die ligt toevallig nog ongezien in de kast. Je maakt het wel minder aantrekkelijk om 'm er uit te halen .
    Laat me je niet tegen houden, want benieuwd of jij het ook zo ervaart. De binnen scènes zijn goed maar de buiten scènes daar is echt iets mis mee. Héél jammer. Nog een geluk dat de binnen scènes qua tijdsduur overheersen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Vraagje, zijn er eigenlijk goeie boeken te verkrijgen (zak haast wel), over de Zuid-Koreaanse cinema ? En welke zijn dan aanraders ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #18

    Standaard

    @drTree: ik kan de credits niet nemen, het is door het prachtige WhatiWatch die het mooi samenstelt.

    @StefaanD: Swordbrothers zal nog wel in de speler gaan hoor, maak je geen zorgen .
    Wat betreft de boeken: ik kijk veel online, maar 1 boek kan ik wel aanraden Deze site vind ik zelf heel prettig, nieuwe films komen er maar mondjesmaat op, maar ik lees het graag. De eigenaar van de site, Darcy Paquet heeft ook dit boek geschreven, ik vond het goed leesbaar en zo krijg je een beetje meer inzicht in de veranderingen in Zuid-Korea zelf.

  19. #19

    Standaard

    Salinui chueok (a.k.a. Memories of Murder) (2003) 10/10


    Het is alweer even geleden dat ik de film heb gezien, maar met deze 4e (of 5e?) kijkbeurt kon ik de film eindelijk op blu-ray bekijken. Ik heb ooit de prachtige Koreaanse limited edition DVD gehad, maar in een toenmalige DVD-opruimwoede verkocht.

    Het verhaal draait om de zoektocht naar een seriemoordenaar. Het lukt de lokale detectives niet om de seriemoordenaar snel te pakken en ze krijgen (zelf aangeboden) hulp van een detective uit Seoul, die geheel andere methodes heeft en wat neerkijkt op zijn collega's van buiten de grote stad. Het wordt geen gemakkelijke zoektocht, maar ze krijgen beetje bij beetje steeds meer aanwijzigingen. Het is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, tussen 1986 en 1991.
    Dit alles speelt zich af in de tijd dat er een einde komt aan het brute militaire regime en de democratie ontluikt.

    Zo gezegd lijkt het misschien een standaardverhaaltje; dat is het niet.
    Zelden kom je een film tegen met deze unieke mix: er hangt vanaf het begin een voortdurende spanning over de film heen, die nooit verdwijnt. Tegelijkertijd is er genoeg plaats is voor de erg leuke humor, maar ondanks dat gaat die spanning nooit weg.
    De beginscene is al een goed voorbeeld: er wordt een lijk gevonden, en het gruwelijke beeld wordt afgewisseld met het jongetje dat de detective Park nadoet. Erg grappig, maar tegelijkertijd vergeet je nooit waar je naar zit te kijken.

    Er zitten prachtige scenes bij hoor, neem alleen al het begin met de velden, het beeld spat er vanaf op blu-ray, prachtig.
    Hoogtepunt qua muziek is een achtervolging door het dorp; ik sprong bijna een halve meter de lucht in toen de muziek begon. Terwijl ik weet dat het er aan komt.... Schitterend.

    De glansrol is wederom voor Song Kang-Ho, toch de De Niro/Pacino (in hun goede tijd) van Zuid-Korea. Altijd geloofwaardig, die man. Nu weer als detective Park, die langzaam een verandering ondergaat naar een ander persoon. De 3 detectives lijken trouwens ook een soort symbool van de veranderende politieke tijden, waarbij Cho het oude regime belichaamt (zie ook zijn daden..), Seo het nieuwe en detective Park is dan degene die 'meegaat' met de tijd naar de toekomst.

    Zoals wel vaker bij Koreaanse films, zit er weer eentje bij waarvan je denk: waar hebben ze qua uiterlijk gevonden. In dit geval de verdachte Baek Smile.

    En het einde; die is onvergetelijk. Wedden dat je die laatste shot nooit meer vergeet?

    En wat de betekenis van het einde is?
    Misschien het besef dat de moordenaar nooit gepakt zal worden, misschien omdat de moordenaar er zo gewoon uitziet dat het iedereen kan zijn, misschien het besef dat hij er zo dicht bij was, het kan ook alles tegelijk zijn. Hoe dan ook, hij sleept de kijker nog even mee in zijn wanhoop door zijn directe blik.

    Heel, heel indrukwekkend.

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    @StefaanD: Swordbrothers zal nog wel in de speler gaan hoor, maak je geen zorgen .
    Wat betreft de boeken: ik kijk veel online, maar 1 boek kan ik wel aanraden Deze site vind ik zelf heel prettig, nieuwe films komen er maar mondjesmaat op, maar ik lees het graag. De eigenaar van de site, Darcy Paquet heeft ook dit boek geschreven, ik vond het goed leesbaar en zo krijg je een beetje meer inzicht in de veranderingen in Zuid-Korea zelf.
    koreanfilm.org kende 'k reeds, maar tijdje geleden dat ik deze site nog bezocht heb. Ga er de boek sectie daar ook eens doornemen.

    Besteld bij amazon.de

    Niet echt een boek over Zuid-Koreaanse cinema alleen, maar wel een hoofdstuk erover. Schijnt een goed boek te zijn, ben benieuwd.

    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #21

    Standaard

    Biyeolhan geori (a.k.a. A Dirty Carnival) (2006) 8/10


    Het verhaal draait om twee oude schoolvrienden, die elk op hun eigen gebied ambitieus zijn. Nadat ze een tijd geen contact hebben gehad, worden beide levens toevallig opnieuw met elkaar verbonden.

    Eén van de mannen is een 29-jarige gangster. Hij heeft, binnen een grotere organisatie, een aantal man onder zich. Maar het lukt hem, mede door zijn baas die veel belooft maar weinig geeft, maar niet om een niveau hoger te komen. Hij heeft het niet makkelijk qua geld; hij is niet alleen verantwoordelijk voor zijn mannen (die hij ook als familie ziet), maar ook voor zijn echte familie, zoals zijn moeder en zus.
    Er komt een kans om dit te doorbreken, maar die is niet makkelijk...hij moet een keus maken.

    De tweede man is een regisseur/schrijver, die moeite heeft om zijn script (over gangsters) te slijten en zo aan werk te komen.

    De twee losse verhalen worden al snel in de film met elkaar verbonden. Hoewel de nadruk wat op het verhaal van de gangster Byung-Doo ligt, is het verhaal van de regisseur Min-Ho net zo belangrijk, misschien wel belangrijker omdat hij eigenlijk in zijn functie minder inwisselbaar is. Gangsters komen tenslotte in blikken; als het ene op is, open je een andere.

    Eén van de meer originele gangsterfilms uit Zuid-Korea, waarin ook een tegenstelling in de onderwereld naar voren komt: aan de ene kant willen ze in de schaduwen blijven, maar tegelijkertijd is er een ijdelheid die verlangt dat ze wel goed geportretteerd worden.
    Byung-Doo is soms bruut en bikkelhard, maar vaker sympathiek en 'normaal', waarin opvalt dat hij echt hart voor de mannen onder hem heeft. Het normale blijkt ook uit het feit dat er diverse malen gezegd wordt dat Byung-Doo er niet uitziet als een gangster.

    Ik kon de titel nooit goed plaatsen, maar als je even zoekt zie je o.a. 2 mogelijke oorsprongen voor het woord carnival: "farewell to meat" of "to remove meat". Beide lijken me redelijk van toepassing op de film .

    Ook hier kon ik de film, na eerdere DVD kijkbeurten, eindelijk voor het eerst op de prachtige blu-ray kijken. Een echte aanrader. Als je de Koreaanse niet wilt kopen wegens de prijs, dan is er ook eentje in Duitsland uitgekomen die ook nog Nederlands ondertiteld is.

  22. #22

    Standaard

    Deze is ook nog besteld, maar nog steeds niet verstuurd:


  23. #23

    Standaard

    Minyeo-neun-goerowo (200 Pounds Beauty) (2006) 7/10


    Een grote hit in Zuid-Korea in 2006 (3e plaats best bezochte films) en het is makkelijk om te zien waarom.

    Een lekker toegankelijk filmpje over de underdog, heerlijke muziek (wie kan er 'Maria' van Blondie in het Koreaans gezongen weerstaan?) en een ontspannend verhaal waarvan je al denk te weten hoe het afloopt. Dat laatste liep nog ietsje anders trouwens, maar goed.

    Kang Hanna is een zogenaamde 'ghost'zangeres; zij zingt voor een ander. Hanna heeft wel het talent, maar niet de looks: ze is simpel gezegd heel dik. Bij Ammy, degene voor wie zij zingt, is het andersom: gezegend met looks, maar helaas geen stem.
    Daarnaast heeft Hanna ook nog een bijbaantje: ze verzorgt telefoonseks. Ze moet het dus wel van haar stem hebben .

    Ze is stiekum verliefd op de producer van Ammy, Han Sang-jun. Maar gebeurtenissen drijven haar weg, en ze neemt een grote beslissing.

    Wat is al zei, een heerlijk filmpje, zeker omdat ik nou wel even genoeg Koreaanse ellende heb gezien. Dan is dit een welkome afwisseling. Het is een komische films, met een paar hele grappige momenten. Ik heb steeds met een glimlach op mijn gezicht gezeten, dus ik heb het naar mijn zin gehad.

    De film heeft niet de filmgeschiedenis veranderd, maar dat is de opzet ook niet.
    Ik heb de werkelijk prachtige (ook qua verpakking) Koreaanse blu-ray, maar ik zie dat de film ook eventueel op netflix USA te bewonderen is.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Deze is ook nog besteld, maar nog steeds niet verstuurd:

    Nou helaas, ik krijg net een mailtje dat hij niet meer leverbaar is (was een marketplace seller).....lekker dan. Als ik een ander wil bestellen ben ik 4x zoveel kwijt. Dan maar niet .

  25. #25
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dat is toch wel even balen denk ik.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •