Pagina 9 van 14 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 344 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Gongjak (The Spy Gone North) 8,5/10
    Hele sterke film. Mooi ingetogen, wat het geloofwaardig maakt. De film is losjes gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De spanning is op momenten te snijden.
    De vorige film van deze regisseur was het best gewelddadige Kundo, dus de rust van deze film is best verrassend. Een hele dikke aanrader, alleen zal het even zoeken zijn; de Franse blu-ray is niet Engels ondertiteld en de Koreaanse blu-ray die ik heb is ondertussen uitverkocht, maar staat nog wel op ebay voor een pittige prijs.

    Ma-seu-teo (Master) 7,5/10
    Hier moest ik even inkomen, dit leek in het begin wel een erg standaard verhaaltje, maar gaandeweg krijgt de film steeds meer inhoud en plottwists, al blijft het op het niveau 'erg vermakelijk'. Het gaat over de jacht naar de bedenkers van een groot piramideschandaal. Actie is prima en Lee Byung-hun is de onbetwiste trekker van deze film; elks scene gaat zijn kant op. Prima blu-ray uit de VS.

    Jibeuro (The Way Home) 7,5/10
    Dit is wat Verhoeven zocht denk ik (Ingetogen, teder, liefdevol). Mooi drama over een stadskind dat gedropt wordt bij zijn oude, kromlopende oma in afgelegen hutje. Het kind is zoals verwacht erg irritant en leert gaandeweg natuurlijk wijze lessen (allemaal geen verrassing), maar het gebeurt op een mooie, kalme manier. Zitten een paar hele mooie scenes in. Ook hier zal het zoeken zijn naar de blu-ray; je hebt alleen die van Nova Media.

  2. #202

    Standaard

    Cheob-sok 6,5/10
    Eerlijk gezegd viel de film mij redelijk tegen. Ik had een mysterieus drama verwacht met iets bovennatuurlijks (waarom weet ik niet meer), maar dat was het niet. Misschien dat de film daarom niet meer bij mij landde.
    De film was een groot succes in Korea, toen deze uitkwam in 1997. Het gaat over een DJ (natuurlijk net single geworden) die contact krijgt met een luisteraar die gebiologeerd is door een nummer die hij draait (Pale Blue Eyes van Velvet Underground). Het duurde mij allemaal wat te lang, scenes die geheel bestaan uit kijken naar een chat die ze intikken waren niet aan mij besteed. Qua muziek is het beter te behappen, het is wel een redelijke soundtrack. Er is een aardige blu-ray uit, die makkelijk verkrijgbaar is.

    Wo de zao geng nv you (My Girlfriend is Sick) 7/10
    Dit is niet echt een Koreaanse film. De film is gemaakt in China, met in de hoofdrollen de Chinese Xun Zhou (die o.a. in het schitterende Ru guo · Ai (Perhaps Love) speelde) en Wallace Chung uit Hong Kong. Maar de regisseur is Kwak Jae-young, van één van de beste Koreaanse films aller tijden imo (My Sassy Girl) en prachtige films zoals Windstruck en The Classic, dus ik smokkel een beetje .
    We volgen het verhaal van Qi Jia, die een keiharde nee krijgt als antwoord op haar huwelijksaanzoek bij haar vriendje voor de voltallige school. Haar trouwe vriend Xu Nian is er altijd voor haar, ook als ze in een voortijdige menopauze komt (ja ja....).
    Kwak heeft een soort kopie van My Sassy Girl willen maken, die eigenlijk pas laat (in het laatste half uur) wat leuker wordt, maar dan was het ook echt leuk. Wat erg afleidend is, is haardracht van Xun Zhou, haar toenmalige kapper moesten ze maar eens flink eens toespreken.
    Een DVD is hier het hoogst haalbare, kwaliteit is.....ja, DVD kwaliteit, het is niet anders.

    Gisaengchung (Parasite) 9,5/10
    Hier is ondertussen al zoveel over gezegd en geschreven, dat (ik hoop) dat iedereen de film nu wel kent. Ik heb 'm vlak voor de zeer verrassende Oscar victorie gezien en voor mij voldeed hij volledig aan de hype. Nog niet zo goed als Salinui chueok (Memories of Murder), maar die heb ik wel iets vaker gezien, dus wellicht komt dat nog. Er valt nog zoveel te ontdekken qua achtergrond van de film e.d., dat moet ik nog allemaal bekijken (Bong heeft bijvoorbeeld zelf ook bijles gegeven bij rijke families, wel grappig om te weten).
    Ik ben zeer benieuwd ben naar de blu-ray uit de UK die in de pre-order staat. Hierop staat ook de zwartwit versie die op het IFFR getoond is. Ik hoop ook nog op een mooie Koreaanse uitgave, maar het is afwachten hoe lang het duurt tot die komt (op The Wailing moesten we ook jaren wachten.....). De enige 4K UHD uitgaves van Duitsland en Frankrijk hebben helaas geen Engelse ondertiteling.

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    Ik heb net New Trial gekeken...prima film

    https://www.imdb.com/title/tt6731636...1?ref_=nv_sr_1

    vince.
    Inderdaad een prima filmpje! Ook een mooie blu-ray uitgave van Koreaanse bodem. Het verhaal was even inkomen, maar loopt daarna lekker vlot.

  4. #204

    Standaard

    De nieuwe Sung-hyun Yoon is onlangs toegevoegd aan Netflix:

    https://www.imdb.com/title/tt11777040/

    Wou hem in februari in Berlijn zien maar lukte helaas niet. Een welkome verrassing.

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    De nieuwe Sung-hyun Yoon is onlangs toegevoegd aan Netflix:

    https://www.imdb.com/title/tt11777040/

    Wou hem in februari in Berlijn zien maar lukte helaas niet. Een welkome verrassing.
    Ja, die had ik al toegevoegd aan mijn kijklijst

  6. #206
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Weer eens na een lange tijd wat Zuid-Koreaanse releases gekocht. Deze vijf via Amazon UK




    En deze twee via eBay want uiteraard reeds lang OOP. Ben voor de Plain Editions gegaan.

    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #207

    Standaard

    Zo, dat zijn lekkere aankopen Stefaan! My Sassy Girl zit al een hele tijd in mijn top 10 alle tijden, maar JSA en The Handmaiden zijn ook zeer goed. Hansel & Gretel is trouwens ook erg de moeite waard, apart maar (ook visueel) wel genieten hoor. Veel kijkplezier!

  8. #208
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt. My Sassy Girl ooit gezien een zes tal jaar geleden en liet toen een héél sterke indruk na, dus ja deze moest er zeker bij zijn. Net zoals JSA waar ik zoveel goeds over heb gehoord. Van The Handmaiden had ik een tijd geleden in alle haast de normale Artificial Eye release aangekocht maar nu toch maar voor de speciale versie gegaan vooraleer deze helemaal niet meer te verkrijgen is.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #209

    Standaard

    Beide zijn super films en Ik denk My Sassy Girl blijft voor mij het best Koreanse Romantische comedy.Windstruck is ook heel goed :

    https://www.imdb.com/title/tt0409072/?ref_=nv_sr_srsg_0

    gr, Vince.

  10. #210

    Standaard

    Ja, helaas heeft Windstruck alleen nog maar een DVD waar we het mee moeten doen...

  11. #211
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Toevallig beide, of niet, met Ji-Hyun Jun. Heb trouwens ook Il Mare liggen op BD één van haar eerste filmrollen, maar zit in die gigantische kijkachterstand stapel
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Toevallig beide, of niet, met Ji-Hyun Jun. Heb trouwens ook Il Mare liggen op BD één van haar eerste filmrollen, maar zit in die gigantische kijkachterstand stapel
    Niet toevallig hoor, Windstruck is ook van dezelfde regisseur (Kwak Jae-yong) en heeft in de film allerlei leuke verwijzingen naar My Sassy Girl, echt heel grappig gedaan. Il Mare is ook zo'n mooie film, moet je ook maar snel kijken.

  13. #213
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Gaan we zeker eens doen. Trouwens vandaag deze ontvangen van Amazon UK in een bestelling van acht stuks. Zat ook in een eerdere bestelling maar DPD wilde deze blijkbaar niet leveren want rechtstreeks van hun dichtste depot terug gestuurd naar de UK .

    Nu gelukkig wel ontvangen. Tussen de acht titels zaten ook twee andere Aziatische films; Jiang hu er nü (Ash Is Purest White) van Zhangke Jia (zijn The World uit 2004 vond ik schitterend) en Manbiki kazoku (Shoplifters) van de onvermijdelijke Hirokazu Koreeda


    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #214

    Standaard

    Il Mare is ook een geweldige film Ik heb Burning en shoplifters beide in het bioscoop gezien vorige jaar en ik vond het twee top films.
    Koreeda heeft een reeks fantastische films gemaakt sinds Nobody Knows en Shoplifters was zeker een van mijn favorite films van vorige jaar ...veel plezier ermee

  15. #215
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Moest even goed nadenken en ook gewoon zoeken, maar klopt wat ik dacht, van Il Mare is ook een US versie gemaakt genaamd The Lake House uit 2006 (met Reeves en Bullock) en die kon ik indertijd wel smaken. Binnenkort maar eens zien of het origineel zoals zo vaak beter is

    Van Koreeda heb ik als ik me niet vergis alleen After Life ooit gezien en dat was toentertijd al een bijzondere ervaring.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  16. #216

    Standaard

    Time To Hunt (2020) 8,5/10

    Wegens de corona crisis kwam deze i.p.v. in de bioscoop, rechtstreeks op netflix uit.

    De regisseur is Yoon Sung-hyun, van wiens vorige film (van 9 jaar geleden!) Bleak Night ik wel een mooie blu-ray release in de kast heb liggen.
    Het verhaal speelt zich af in een Zuid-Korea waar een economische crisis zwaar heeft toegeslagen en de lokale munt (Won) enorm gedevalueerd is. Dollars zijn het nieuwe waardevolle betaalmiddel. Een drietal vrienden, waarvan één net 3 jaar in de bak heeft gezeten, krijgen een idee om snel aan geld te komen. Mag je zelf raden of dat goed gaat.....

    Het plot is dan ook niet zo bijzonder, en in het begin lijkt het een redelijk standaard filmpje, maar dan komt er een omslag in de film en gaat het wel even anders.....wat een enorm goede soundtrack gecombineerd met beklemmende beelden (zeker met de kleurstellingen die gekozen worden) allemaal kan doen, bewijst deze film. Wat een sfeer!
    Vanaf dat moment was het voor mij echt puntje-van-de-bank-met-zweet-tussen-billen-zittend vermaak. Ik betrapte mijzelf er gewoon op dat ik af en toe tegen de personages wat riep ("Nee, niet doen!", "Niet die kant op!"). Qua wapens is er ook een grote verrassing in de film trouwens, kan uit mijn hoofd niet even zeggen of ik dat eerder op die schaal in een Koreaanse film heb gezien (ik hou dit opzettelijk wat vaag). Overigens speelt Choi Woo-shik in de film, die zal bij de meeste bekend zijn als de zoon uit Parasite.

    En nu maar hopen op een mooie blu-ray release....de versie op netflix liet qua zwartwaardes nog wel iets te wensen over. Niet de beste nieuwe Koreaanse film die ik dit jaar heb gezien, dat blijft Parasite, maar deze komt op een mooie tweede plek, toch net voor The Spy Gone North.

    En heb ik al gezegd dat die soundtrack geweldig is ?

  17. #217

    Standaard

    Jp
    Ik heb ook Time to Hunt gezien en het is idd een prima aktie film. Deed mij in het begin een beetje denken aan Chingoo ( Friend) die Ik een geweldige film vond:

    https://www.imdb.com/title/tt0281718/?ref_=nv_sr_srsg_0

    Ik heb net twee films van Lee Chang Dong gekeken,

    Poetry ( 9/10 ) en Green Fish ( 9/10) zijn twee prachtige films die Ik nog niet gekeken had.Samen met Secret sunshine, Peppermint candy ( dvd zoek ik nog ), Oasis en Burning moet ik zeggen dat hij nu mijn favorite Koreanse director is

    gr, Vince.

  18. #218

    Standaard

    Als ik ze even langs loop, dan heeft hij inderdaad een aardig rijtje films Vince. Al gaat het te ver om hem mijn favoriete Koreaanse regisseur te noemen. Ik zou eens goed moeten nadenken wie dat eigenlijk wel is....

    Poetry en Secret Sunshine heb ik een tijd geleden gezien, dat zijn inderdaad mooie, meeslepende, aangrijpende films.
    Van Peppermint Candy heb ik gelukkig nog de blu-ray . De DVD is wel op ebay te vinden voor rond een tientje als je goed zoekt, maar dan heb je wel met verzending uit de VS te maken (wat erg lang duurt in deze tijd).
    Oasis is zo'n film die ik maar één keer hoef te zien. Dat heeft niets met de kwaliteit te maken, maar ik vond toen een onprettige film om naar te kijken. Ik weet niet meer waarom (is ook al een hele tijd geleden), maar ik weet nog wel dat ik dacht: 1x nooit meer.
    Van Green Fish zoek ik al een tijdje een DVD, maar dat wil maar lukken.....hij is al een tijd OOP en lastig te vinden (voor de normale prijs). Mocht je 'm ergens tegenkomen, dan hoor ik het graag.
    Burning is de laatste film die ik van hem heb gezien en die kreeg een dikke 8. Het verhaal is wel slow burning en zal niet iedereen aanspreken, maar wat een sfeer in die film....en dat einde, poeh.

  19. #219

    Standaard

    Bedankt JP, Ik zal even kijken op Ebay,

    Ik begrijp wat je bedoelt over Oasis, het is idd niet een makkelijke film om naar te kijken maar het had zeker een affect op mij, heel ontroerent...

    gr, Vince.

  20. #220

    Standaard

    Het mailverkeer vanuit Zuid-Korea ligt al een hele tijd op z'n gat, dus veel nieuws vanuit daar komt er momenteel niet binnen bij mij.....

    Ik wilde toch nog even een tip geven van netflix. Ik ben maar eens begonnen met een Zuid-Koreaanse serie, vooral omdat het tegenwoordig best nog wel lastig is om een serie te vinden die ik echt leuk vind. Het werd Bimilui Soop (Stranger), voornaamste trekker was dat Bae Doona erin zit. En wat een mooie serie is het. Het begint met wat een eenvoudige moord lijkt te zijn, maar dan blijkt het echt veel en veel ingewikkelder in elkaar te zitten. Goed opletten dus. Er zitten ook veel (zeer) kritische noten op de huidige Zuid-Koreaanse maatschappij in.

    16 delen van elk ruim een uur, dus er is genoeg te genieten. En ondanks dat er een redelijk einde aan zit, is seizoen 2 inmiddels al begonnen en ergens in november weer bij netflix te bekijken.

  21. #221

    Standaard

    Binnen:


    En besteld via ebay, anders vis ik achter het net....
    The Throne

  22. #222

    Standaard

    De eerste heb ik gezien in The Eye in Amsterdam..top film

    Vince.

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    De eerste heb ik gezien in The Eye in Amsterdam..top film

    Vince.
    Ik heb 'm ondertussen gezien en het is een lekker wegkijkend filmpje hoor! Die introductie van het karakter van Ma Dong-seok.....geweldig. En dat zet al aardig de toon voor de film, die redelijk bruut is. Geloofwaardig is af en toe een beetje mmm, maar dat mag de pret niet drukken.
    Ma Dong-seok is zo ondertussen een grote meneer geworden in Koreaans filmland. En straks maakt hij de oversteek naar Hollywood in The Eternals....

  24. #224

    Standaard

    Gisterenavond heb Ik Train to Busan 2 Peninsula gekeken..Wat een draak van een film Heeft helemaal niks met de eerste, die wel heel goed was, te maken !!! CGI is zooo slecht

    Vince.

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    Gisterenavond heb Ik Train to Busan 2 Peninsula gekeken..Wat een draak van een film Heeft helemaal niks met de eerste, die wel heel goed was, te maken !!! CGI is zooo slecht

    Vince.
    Nog niet gezien, mijn dochter wel in de bios. Komt nog wel een keertje .

    Deze nog via ebay gekocht:

    Tazza: The High Rollers -


    Miss Granny


    The Servant


    Hoewel het de reguliere edities zijn, staan deze niet vaak meer te koop, en zijn ze niet meer te verkrijgen via de reguliere webshops. Er zijn nog een paar van dezelfde verkoper, blijkbaar een partijtje. Hij is betrouwbaar, wel vaker in het verleden gekocht.

    En tot mijn verrassing komt er een heruitgave van de normaal gesproken onbetaalbare Nameless Gangster: Rules of Time. De Koreaanse is de enige uitgave met Engelse ondertitels, dus ik ben er blij mee!


Pagina 9 van 14 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •