Pagina 7 van 14 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 344 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Director's cut duurt 140 minuten uitgegeven via Eureka!. Theatrical release van 157 minuten...lijkt me OOP.

  2. #152

    Standaard

    Maar die OOP heeft ook geen Engelse ondertiteling?

  3. #153

    Standaard

    Zover ik weet niet. Ik heb mijn exemplaar via een tracker: custom Engels en Nederlandse subs.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Director's cut duurt 140 minuten uitgegeven via Eureka!. Theatrical release van 157 minuten...lijkt me OOP.
    Oeps, ik heb die twee door elkaar gehaald, sorry.

  5. #155

    Standaard

    Dus de originele versie bestaat officieel niet met Engelse ondertiteling? Jullie hebben de film gedownload?

  6. #156

    Standaard

    Dat denk ik niet. De originele versie is de Koreaanse bioscooprelease; alleen daar uitgegeven.

    http://www.wildgrounds.com/2011/06/2...directors-cut/


    Misschien staat hier nog wat info in.

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Dus de originele versie bestaat officieel niet met Engelse ondertiteling? Jullie hebben de film gedownload?
    Ne, ik heb gewoon de Engelse gekocht.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Dat denk ik niet. De originele versie is de Koreaanse bioscooprelease; alleen daar uitgegeven.

    http://www.wildgrounds.com/2011/06/2...directors-cut/


    Misschien staat hier nog wat info in.
    Goede link. Nou ben ik toch benieuwd naar de Korean Cut .

  8. #158

    Standaard

    Train To Busan komt op 27 februari uit in de UK.
    Ik vermoed dat er wel een Nederlands/Duitse uitgave komt.


  9. #159

    Standaard

    Jep, is bevestigd. Waarschijnlijk rond die tijd ook in een paar bioscopen / filmhuizen.

  10. #160

    Standaard

    vandaag deze Duitse uitgave van Train to Busan besteld (samen met een andere titel 10 euro korting op de totaal prijs); als ik het goed begrijp zit hier ook de sequel, Seoul Station, bij




    Gisteren The Wailing (USA versie) BR editie in de speler voor een spannend avondje blijkt het de DVD versie te zijn ??!! mailtje gestuurd naar Amazon en als het goed is komt er een replacement aan maar zal wel 2017 worden...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  11. #161

    Standaard

    Ik heb het mediaboel wel eerder gezien, maar ik wacht nog even de verschillende versies af.

  12. #162

    Standaard

    Als je denkt dat je alles nu wel gezien hebt uit Zuid-Korea. Komt er weer eentje die alle grenzen vervaagt en verlegd. Beest van een film!

    https://iffr.com/nl/2017/films/asura-city-of-madness

    Wordt in Nederland uitgebracht door Splendid Film. Vorig jaar was een sterk jaar voor de genrefilm uit Zuid-Korea.

  13. #163

    Standaard

    In de UK is er een LE verschenen van The Handmaiden (de nieuwste van Park Chan-wook) met daarin de Theatrical Cut en een Extended Cut.

    Ik verwacht die van mij volgende week.


  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Als je denkt dat je alles nu wel gezien hebt uit Zuid-Korea. Komt er weer eentje die alle grenzen vervaagt en verlegd. Beest van een film!

    https://iffr.com/nl/2017/films/asura-city-of-madness

    Wordt in Nederland uitgebracht door Splendid Film. Vorig jaar was een sterk jaar voor de genrefilm uit Zuid-Korea.
    Deze is in Duitsland voor een tientje te verkrijgen met Nederlandse subs!

  15. #165

    Standaard

    Tazza: the Hidden Card (7/10)

    Nu te zien op netflix. Hoewel ik het de eerste film Tazza: the High Rollers nooit heb gezien, heb ik toch maar deze opgezet.

    Het plot draait om een kaartspel, hwatu, waarvan de regels voor de meeste niet-Koreanen niet bekend zijn. Ook niet voor mij, hoewel ik wel inmiddels hier het een en ander erover gelezen heb. Hierdoor zullen in de film veel zoniet alle spelwendingen qua neergelegde kaartjes helemaal langs ons heen gaan (al begrijp je door de lichaamstaal wel of het goede of slechte kaarten zijn) en in de finale ben je inmiddels wat ingeburgerd waardoor het niet meer uitmaakt.
    Han Dae-gil is een jonge hustler die denkt dat hij al redelijk de kneepjes van het spel beheerst. Wanneer hij in Seoul aankomt, helpt een oude vriend hem aan een baantje in een illegaal gokhol. Hier werkt hij zich al snel op tot een gehaaide speler in dienst van het gokhol zelf, met als enige doel geld binnen te brengen. Niet alleen door het spelen, maar ook door andere spelers erin te luizen (het bekende truukje: in het begin laten winnen, om vervolgens toe te slaan met grote inzetten).

    Maar natuurlijk gaat alles niet zo gladjes als Dae-gil wilt, en beginnen de tegenslagen zich op te stapelen, ook op persoonlijk vlak....

    De film ziet er gelikt uit, en ondanks de lange duur, heb ik mij nooit verveeld. Ergens (op een veel kleinere schaal) deed het af en toe wel wat denken aan Ocean's Eleven.
    Omdat ik de eerste film niet had gezien, was er voor mij op het laatst nog een grote (aangename) verrassing toen een bepaalde acteur in beeld kwam. Dat was trouwens niet de enige verrasing in de finale; Shin Sae-kyeong als Mina heeft er ook nog eentje .

    Nu nog kijken of ik de eerste film voor een leuk prijsje op blu-ray kan halen....

  16. #166

    Standaard

    The Exclusive: Beat The Devil’s Tattoo / Teukjong: Ryangchensalingi 6/10

    Ook op netflix. Deze filmtitel en de wetenschap dat het over een serial killer ging, was voor mij voldoende aanleiding om 'm op te zetten.

    Het speelt zich af in Seoul, waar de mensen in de ban zijn van een seriemoordenaar die al 7 slachtoffers heeft gemaakt. De hoofdpersoon Heo Moo-hyeok is een verslaggever die persona non grata bij zijn televisiestation wordt, nadat hij een kritisch stuk heeft gemaakt over wat blijkt één van de grote adverteerders van zijn werkgever. Op het persoonlijk vlak gaat het ook niet lekker met een zwangere vrouw die hem niet meer wilt.

    Half dronken en op een dieptepunt besluit hij een vage tip over de seriemoordenaar na te trekken. En daarmee lijkt hij de jackpot te hebben gewonnen, want hierdoor lijkt zijn leven weer een zeer positieve wending te nemen. Maar dan doet hij een ontdekking die alles weer op zijn kop zet en hij steeds minder keuzes lijkt te hebben...

    Redelijke film, had wel wat korter gekund (zeker de verhaallijn omtrent zijn zwangere vrouw). Af en toe wel erg vreemde muziekkeuzes, waardoor sommige scenes heel anders (en zeker niet beter) overkomen (voorbeeld zijn de nieuwsuitzendingen). Nadeel van de film vond ik dat het nooit écht spannend wordt, ook niet als dat duidelijk wel de bedoeling was. En het einde duurt te lang. Jo Jung-suk als Heo heeft trouwens wel echt de kop voor de rol die hij speelt (zo iemand die zulke dingen een beetje over zichzelf afroept).

    Al bij al een leuk tussendoortje, maar niet bijzonder.

  17. #167

    Standaard

    The Silenced / Gyeongseonghakyoo: Sarajin sonyeodeul (2015) 6 / 10

    De film speelt zich af ergens eind jaren 30, toen Korea nog bezet was door Japan.
    Het verhaal gaat over Koreaanse meisjes die op een kostschool zitten, waar ze hun Koreaanse identiteit moeten verliezen. Dit door ze bijvoorbeeld een nieuwe Japanse naam te geven en ze Japanse les te geven. Japan = sterk en Korea = zwak is de samenvatting.
    Ook zijn er (natuurlijk) zeer strikte regels, bijvoorbeeld qua uiterlijk, eten, sport enz. Elk jaar mogen de twee beste meisjes naar Tokyo toe om daar verder te studeren, wat als een soort utopia wordt voorgesteld.

    Joo-ran, wiens naam meteen wordt omgedoopt tot het Japanse Shizuko, komt nieuw op de school. Het is meteen duidelijk dat ze een zeer zwakke gezondheid heeft (herstellende van tuberculose dacht ik), wat lastig is op een school waar het recht van de sterkste geldt. Gelukkig is er een oplossing vanuit de school, die een mooi medisch programma heeft...
    En er is nog meer aan de hand, want waarom zijn de andere meisjes zo vijandig wanneer zij de naam Shizuko krijgt toebedeeld? En wat is het wel alleen een school of is er meer?

    Deze K-horror begon heel sterk en sfeervol, maar zwakt naar mate de film vordert steeds meer af. Misschien was het meer geslaagd geweest als een soort drama; ik vond zelf de horror niet echt geslaagd (op 1 momentje bij het bed na). Het meisje dat Joo-ran speelt (Park Bo-yeong) vond ik wel overtuigend, maar het meest creepy was de altijd maar lachende hoofdmeester.

    Opnieuw een aardig tussendoortje. Heb je nog nooit een K-horror gezien, begin dan niet met deze en pak bijvoorbeeld A Tale of Two Sisters, dan staan je haren wel recht overeind.
    Nu op netflix en de beeldkwaliteit viel niet tegen trouwens.

  18. #168

    Standaard

    Asura (the City of Madness) (2016) 8/10

    Zo, dat was een heftig filmpje.

    In de stad Annan staan de burgemeester en de openbaar aanklager recht tegenover elkaar. De openbaar aanklager probeert obsessief de burgemeester (een magnifieke bijna over-the-top rol van Hwang Jung?min) al een tijd achter de tralies te zetten wegens o.a. corruptie, maar elke keer verdwijnen getuigen of worden getuigenissen op het laatste moment ingetrokken. Han (ijzersterk gespeeld door Jung Woo?sung) is een corrupte politieagent die bijklust voor de burgemeester, waar hij zich bezighoudt met die genoemde getuigen. Zijn beste vriend Moon (Ju Ji?hoon) is nog schoon, maar wordt langzamerhand door hem meegezogen in zijn spoor.

    En dan gebeurt er iets waardoor alles op zijn kop komt te staan en iedereen alles moet doen om te overleven.

    De film is niet gewoon gewelddadig te noemen, maar uber-gewelddadig. Er bestaat geen zwart-wit, iedereen is minimaal grijs tot zwart. Niemand is schoon en iedereen is bereid om alles te doen om hun doel te bereiken. Met een finale en een uitkomst zoals je niet vaak hebt gezien.

    In Duitsland is een blu-ray uitgekomen met Nederlandse ondertiteling, met dank aan Splendid.

  19. #169

  20. #170

    Standaard

    The Tiger / Daeho (2015) 8/10

    Weer een zeer geslaagde film met Choi Min-Suk, ik heb nog geen film van de man gezien die ik niet goed vond.
    De film speelt zich af tijdens de Japanse bezetting. Hij speelt een ex-jager die met zijn zoon in de bergen woont waar hij na een tragedie het jagen opgegeven heeft. Maar als de Japanse gouverneur, die een tijger verzamelaar is, zijn zinnen heeft gezet op de enorme tijger in de bergen genaamd Mountain Lord, wordt hij er toch bij betrokken.

    Hele mooie en zeker aangrijpende film met een prachtige cinematografie die veel focus op de natuur legt. Grootse, wijde shots van het landschap, schitterend. Ook Jung Man-Sik is hier van de partij, die speelt wel in heel veel films tegenwoordig. Laatste 20 minuten zijn erg goed, ook een hele mooie score.

    Eureka mag hier van mij mee doorgaan, blu-ray heeft weliswaar op een trailer na geen andere special features, maar beeld en geluid is niets mis mee. New World had ik de Amerikaanse uitgave al van, maar ik hoop op andere Koreaanse films.

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij mij ligt het ook redelijk stil, op een enkele titel na.....Sword Brothers was de laatste die ik gezien had, was geen hoogvlieger.

    Maar goed, ik las net dat er een hele mooie blu-ray set uitkomt van You Who Came From the Stars; de eerste blu-ray set van een Koreaanse televisieserie. Ik zit nu rond aflevering 14 trouwens.
    Die wilde ik wel, maar de prijs ....$240 exclusief verzenden, laten we zeggen $300 inclusief. Dat is dus €240 voor een tv-serie van 21 delen.

    Ik ben af en toe gul met mijn centen, de laatste keer nog voor de Koreaanse Snowpiercer box, maar dit is echt te gortig.

    Na bijna 4 (!) jaar is toch nog gelukt om deze bijna-onmogelijk-te-vinden blu-ray box te kopen via ebay, ik ben er erg blij mee!
    Nog steeds niet goed goedkoop, maar ja, de helft van de nieuwprijs voor een geseald nieuw exemplaar van een box die zelden (en dan nog voor een torenhoge prijs) te koop is: ik heb toch maar toegeslagen.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Na bijna 4 (!) jaar is toch nog gelukt om deze bijna-onmogelijk-te-vinden blu-ray box te kopen via ebay, ik ben er erg blij mee!
    Nog steeds niet goed goedkoop, maar ja, de helft van de nieuwprijs voor een geseald nieuw exemplaar van een box die zelden (en dan nog voor een torenhoge prijs) te koop is: ik heb toch maar toegeslagen.
    Geniet er van
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Geniet er van
    Dat zal wel lukken Pep .

    Ik loop al zoveel achter, met zowel kijken als kopen, dat deze er ook nog wel bij kan....

  24. #174

    Standaard

    Erg mooi nieuws: de imo beste Zuid-Koreaanse film aller tijden komt met twee prachtige releases.

    Preorder datum 18 april.




  25. #175

    Standaard

    Afgelopen tijd nog goeie Koreaanse films gezien?

    Ik was erg te spreken over Burning, Green Fish, Peppermint Candy en Winter's Night.

    Enig idee waar ik Black Stone (Gyeong-tae Roh) op DVD / BR kan kopen met Engelse ondertiteling?

Pagina 7 van 14 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •