Pagina 2 van 14 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 344 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ach ja, ik kan heel veel dingen bedenken dan een boek die niet bezorgd wordt . Geen nood, we kijken gewoon verder.

  2. #27

    Standaard

    Vandaag binnengekomen, en wat een prachtige uitgave, nog mooier dan op de foto . Komt van het weekend aan de beurt!

    Tale of Two Sisters Digipack LE + Photo cards Exclusive Collection No.1 (150copies, kimchidvd exclusive)


  3. #28
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Zeker mooie versie, maar niet voor mij. Heb reeds de UK versie van Palisades Tartan en daar hou ik het bij. Moet die wel nog altijd zien.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Zeker mooie versie, maar niet voor mij. Heb reeds de UK versie van Palisades Tartan en daar hou ik het bij. Moet die wel nog altijd zien.
    Die UK versie krijgt geen beste review; 1080i en erg soft; weet niet hoe bovenstaande versie is, zelf ook besteld maar nog niet binnen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Zeker mooie versie, maar niet voor mij. Heb reeds de UK versie van Palisades Tartan en daar hou ik het bij. Moet die wel nog altijd zien.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Die UK versie krijgt geen beste review; 1080i en erg soft; weet niet hoe bovenstaande versie is, zelf ook besteld maar nog niet binnen
    Die zijn niet te vergelijken Stefaan, ik heb zelf ook even die Tartan gehad, maar weer heel snel weggedaan, die was echt niet best. Ik heb gisteravond even een paar scenes bekeken, en het is een wereld van verschil. Het is een geheel nieuwe transfer, goedgekeurd door de regisseur. Maar ja, hij is wel een stuk duurder, dat wel. Maar dat zijn Criterions ook t.o.v. andere uitgaves van dezelfde film .

  6. #31
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    OK jullie hebben me overtuigd, ook zeker na het lezen van wat reviews. Die UK komt er inderdaad maar zeer bekaaid vanaf, en dat is nog zacht uitgedrukt. Dan maar meteen deze aangekocht;

    [Blu-Ray]Tale of Two Sisters Lenticular LE + Photo cards Exclusive Collection No.1(150copies)


    Samen met deze Welcome To Dongmakgol;

    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Vandaag binnengekomen, en wat een prachtige uitgave, nog mooier dan op de foto . Komt van het weekend aan de beurt!

    Tale of Two Sisters Digipack LE + Photo cards Exclusive Collection No.1 (150copies, kimchidvd exclusive)

    Zijn de extra's ondertiteld? Want dat is meestal niet het geval bij uitgaves uit Korea.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    OK jullie hebben me overtuigd, ook zeker na het lezen van wat reviews. Die UK komt er inderdaad maar zeer bekaaid vanaf, en dat is nog zacht uitgedrukt. Dan maar meteen deze aangekocht;

    [Blu-Ray]Tale of Two Sisters Lenticular LE + Photo cards Exclusive Collection No.1(150copies)

    Waar heb je deze gekocht Stefan en wat kost dat geintje? Erg toffe film. Gekeken in de periode (2005 ofzo) dat ik helemaal gek was van Aziatische horror. Ik heb de 2-disk van Tartan. Maar een Blu-Ray is erg verleidelijk. Het art design en kleurgebruik is fantastisch bij deze film.

  9. #34

    Standaard

    De beelden van DVDBeaver van de Tartan 2-Disc komen echt niet overeen met wat ik gisteravond heb gekeken, en dat is toch echt dezelfde dvd. Ik heb de film wel op mijn blu-rayspeler gekeken, dus misschien dat de upscaling er iets mee te maken heeft? Ik vond het qua beeld prima te doen.

    Er is trouwens ook een mooie editie uit van A Bittersweet Life op Blu-Ray, met geremasterd beeld. Een hele verbetering tov de dvd. Ik heb de R3 Director's Cut, maar het beeld daarvan is niet best.

    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 20-12-2013 om 09:45

  10. #35

    Standaard

    Haha, toch overstag Stefaan, denk nou toch eens aan je kijkachterstand .....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Zijn de extra's ondertiteld? Want dat is meestal niet het geval bij uitgaves uit Korea.
    Ik weet nog uit mijn DVD tijd, dat de extra's zo goed als nooit ondertiteld zijn. Ik heb nog niet heel veel Koreaanse blu-ray's, maar ik denk dat het nu niet anders is. Peter van Santbrink zag ik in het verleden regelmatig wat kopen, misschien weet hij meer.
    Bij deze is er geen ondertiteling bij de extra's.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Waar heb je deze gekocht Stefan en wat kost dat geintje? Erg toffe film. Gekeken in de periode (2005 ofzo) dat ik helemaal gek was van Aziatische horror. Ik heb de 2-disk van Tartan. Maar een Blu-Ray is erg verleidelijk. Het art design en kleurgebruik is fantastisch bij deze film.
    Hij is hier nog te koop, digipack is helaas al uitverkocht. Komen natuurlijk nog wel verzendkosten bij.
    Kimchidvd heeft nog wel een mooie optie; bij het bestelproces kun je zelf aangeven welke waarde er op de doos én de factuur in de doos komt te staan. Douane vriendelijk dus .

  11. #36
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Klopt rogue dat is de versie die ik heb besteld. Kijkachterstand, laten we daar aub niet over beginnen

    Trouwens die Bittersweet Life staat ook nog op de nog-te-kijken-lijst

    Oh voor ik het vergeet, daarnet ook nog New World besteld bij importcds.com
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Klopt rogue dat is de versie die ik heb besteld. Kijkachterstand, laten we daar aub niet over beginnen

    Trouwens die Bittersweet Life staat ook nog op de nog-te-kijken-lijst
    Zelfde regisseur. Steengoede film.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    De beelden van DVDBeaver van de Tartan 2-Disc komen echt niet overeen met wat ik gisteravond heb gekeken, en dat is toch echt dezelfde dvd. Ik heb de film wel op mijn blu-rayspeler gekeken, dus misschien dat de upscaling er iets mee te maken heeft? Ik vond het qua beeld prima te doen.

    Er is trouwens ook een mooie editie uit van A Bittersweet Life op Blu-Ray, met geremasterd beeld. Een hele verbetering tov de dvd. Ik heb de R3 Director's Cut, maar het beeld daarvan is niet best.

    Ik had ook nog de Koreaanse 2-disc LE van A Tale of Two Sisters. dat is bij mijn weten de beste versie die op DVD verschenen is. Die heb ik er net even in gedaan, het is niet slecht, maar t.o.v. de nieuwe blu-ray is er echt een heel groot verschil hoor.
    Dan is het een afweging: heb ik het er voor over om die te vervangen. Bij mij is het antwoord soms ook 'nee' .

  14. #39

    Standaard

    Hier een vergelijking (met dank aan Hi-Def Ninja forums); het is er maar eentje, maar het zegt al veel .
    Boven de Tartan blu-ray, onder de nieuwe transfer.


    TO2S NEW.jpg

  15. #40

    Standaard

    Wellicht een stomme vraag. Maar waarom juist alleen de Zuid-Koreaanse Cinema en niet gewoon het hele continent? Of alleen Japan of China?

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wellicht een stomme vraag. Maar waarom juist alleen de Zuid-Koreaanse Cinema en niet gewoon het hele continent? Of alleen Japan of China?
    Het is geen stomme vraag , dat was natuurlijk ook een mogelijkheid. Maar het hele continent is wel erg veel...dit is overzichtelijk en afgebakend. Voorheen had je op dvdforum.nl ook een topic over Aziatische cinema, wat eigenlijk een erg breed begrip is.
    Je kunt, zoals jij met je enorm wereldse kijkgedrag als de beste weet, de Aziatische cinema toch niet allemaal over één kam scheren. Dus waarom zou je Zuid-Korea niet apart benoemen? Net als elk land, hebben zij een unieke historie, die veel terug te vinden is in hun films. De bezetting door Japan, de splitsing, de dictatuur, het pad naar democratie, allemaal onderwerpen die regelmatig in hun films terugkomen.

    En toevallig gaat mijn eigen interesse nu sterk naar Zuid-Korea uit, en dat zal voorlopig zo blijven denk ik. Vandaar dat ik dacht dat het land wel een eigen topic verdiende, er komen tenslotte jaarlijks redelijk wat films uit, die in vele landen een aanhang hebben.

    Wellicht is het een idee om zelf een topic over Japan te openen? Ikzelf ken wel veel van de meer bekende films, maar misschien kun jij er meer over kwijt.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hier een vergelijking (met dank aan Hi-Def Ninja forums); het is er maar eentje, maar het zegt al veel .
    Boven de Tartan blu-ray, onder de nieuwe transfer.


    TO2S NEW.jpg
    Dat is toch wel een hele verbetering. Ik heb de Tartan dvd eens gecheckt en daar zit ook een blauwe waas over het beeld heen, hoewel niet zo sterk als op het plaatje.

  18. #43

    Standaard

    Dit topic heeft me geinspireerd om Spider Forest aka Geomi sup (2004) weer eens te kijken. Ik vond hem nu trager overkomen dan mijn vorige kijkbeurten maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik wat moe was. Nog steeds is het een heerlijke mind-fuck waarbij enkele moorden centraal staan en waar heden, verleden en herinnering door elkaar heen gaan lopen. Helaas id de r1 dvd van Tartan niet zo best (interlaced, edge enhancement) maar toch wel kijkbaar met de juiste verwachting. Mooie sfeerfilm. Zeker een aanrader.....maar verwacht geen makkelijk kijkvoer, het is zeker opletten geblazen.

    8.0

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dit topic heeft me geinspireerd om Spider Forest aka Geomi sup (2004) weer eens te kijken. Ik vond hem nu trager overkomen dan mijn vorige kijkbeurten maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik wat moe was. Nog steeds is het een heerlijke mind-fuck waarbij enkele moorden centraal staan en waar heden, verleden en herinnering door elkaar heen gaan lopen. Helaas id de r1 dvd van Tartan niet zo best (interlaced, edge enhancement) maar toch wel kijkbaar met de juiste verwachting. Mooie sfeerfilm. Zeker een aanrader.....maar verwacht geen makkelijk kijkvoer, het is zeker opletten geblazen.

    8.0
    Bedankt voor de tip, meteen via de DVD (R2) via amazon marktplaats besteld, je hebt mijn interesse gewekt!

    Ook meteen bij een andere verkoper deze besteld, mooie prijs voor 4 discs. Memento Mori en Wishing Stairs heb ik ooit de R3 DVD's van gehad, maar de andere 2 (Whispering Corridors en The Voice) ken ik nog niet.


  20. #45

    Standaard

    Janghwa, hongryeon (a.k.a. A Tale of Two Sisters) (2003) 10/10


    De film begint een meisje, Su-Mi, die opgenomen is in een ziekenhuis. Daar wordt ze ondervraagd door een dokter, maar er komt geen respons. We krijgen dan te zien hoe ze daar gekomen is.

    Samen met haar zus Su-Yeon, en haar vader en stiefmoeder zijn ze verhuisd naar wat afgelegen huis. Maar al snel blijkt (zoals wel vaker in films) dat de stiefmoeder niet de allervriendelijkste is....

    Het is alweer even geleden dat ik de film heb gezien (dit was de 4e keer als ik het goed heb), en ik was toch best wat vergeten. Maar ook al had ik alles nog geweten, dan nog is er zoveel waardoor je de film keer op keer kunt kijken. Sowieso heb je niet genoeg aan één kijkbeurt; je hebt minimaal een tweede nodig om te kijken of het klopt, en dan kun je op zoek naar eventuele aanwijzingen voor het einde. Het is een mooi verhaal, waarvan ik NIETS wil weggeven voor degene die de film nog niet hebben gezien.

    Van begin tot het einde is het zo'n prachtig, langzaam en stijlvol geschoten film. Dat is ook te danken aan de schitterende aankleding met opvallende kleuren. Bij de volgende kijkbeurt zal ik nog beter op de omgeving letten, nu zat ik toch weer teveel 'in' de film daarvoor.
    Zelfs een langzame shot van een kast (eigenlijk DE kast) is ijzigwekkend, juist door het tempo. ER zitten wel een aantal creepy scenes in, die wel gewend zijn van K-horror (denk lange zwarte haren en eng gezicht ), maar nergens overdadig; het is maar een klein onderdeel van de film. Dat gedeelte is dan ook niet waar de film om draait. Het is in eerste instantie een aangrijpend verhaal hoe trieste gebeurtenissen het leven van twee onschuldige meisjes hebben beinvloed, waarbij het verhaal van Su-Mi centraal staat.

    De film heeft in ieder geval mijn oude gevoel voor de Aziatische horror aangewakkerd, ik voorzie weer nieuwe kijkbeurten voor oude favorieten als The Eye, Dark Water en anderen.

    De nieuwe Zuid-Koreaanse blu-ray is een ferme upgrade van de eerder uitgegeven DVD's en de zeer matige Tartan blu-ray. Zeker bij de wat lichtere scenes waren erg mooi. Perfect is het niet, ik zag bij enkele donkere scenes wat flitsen van hele kleine beschadigingen en een enkele keer was het wat flets. Maar over het algemeen ziet het er prachtig uit, ik ben erg blij met deze uitgave. Helaas zijn de extra's weer niet ondertiteld.


    Edit: ik zie dat er wel een 2 disc in Engeland uit is met veel extra's; meteen maar even besteld.
    Laatst aangepast door rogue : 22-12-2013 om 17:36

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is geen stomme vraag , dat was natuurlijk ook een mogelijkheid. Maar het hele continent is wel erg veel...dit is overzichtelijk en afgebakend. Voorheen had je op dvdforum.nl ook een topic over Aziatische cinema, wat eigenlijk een erg breed begrip is.
    Je kunt, zoals jij met je enorm wereldse kijkgedrag als de beste weet, de Aziatische cinema toch niet allemaal over één kam scheren. Dus waarom zou je Zuid-Korea niet apart benoemen? Net als elk land, hebben zij een unieke historie, die veel terug te vinden is in hun films. De bezetting door Japan, de splitsing, de dictatuur, het pad naar democratie, allemaal onderwerpen die regelmatig in hun films terugkomen.

    En toevallig gaat mijn eigen interesse nu sterk naar Zuid-Korea uit, en dat zal voorlopig zo blijven denk ik. Vandaar dat ik dacht dat het land wel een eigen topic verdiende, er komen tenslotte jaarlijks redelijk wat films uit, die in vele landen een aanhang hebben.

    Wellicht is het een idee om zelf een topic over Japan te openen? Ikzelf ken wel veel van de meer bekende films, maar misschien kun jij er meer over kwijt.
    Geen intentie om een topic te openen over de Aziatische Cinema. Was gewoon benieuwd waarom je juist dit land uit Azië uitlicht.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Edit: ik zie dat er wel een 2 disc in Engeland uit is met veel extra's; meteen maar even besteld.
    Er is een Collector's Edition van Tartan met ondertitelde extra's.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Er is een Collector's Edition van Tartan met ondertitelde extra's.
    Is inmiddels onderweg .

  24. #49

    Standaard

    En de aanvulling van 2013.....op naar 2014!

    70.Geon-chook-hak-gae-ron (Yong-Joo Lee, 2012) :: 7.0
    71.Sa-lam-eul chat-seub-ni-da (Seo Lee, 2009) :: 6.0
    72.Dal-kom, sal-beol-han yeon-in (Jae-gon Son, 2006) :: 7.0
    73.Hwa-i-teu: Jeo-woo-eui mel-lo-di (Gok Kim, Sun Kim, 2011) :: 6.0
    74. Jiphaengja (Jin Ho Choi, 2009) :: 5.0
    75.Run Away (Sung-su Kim, 1995) :: 4.0
    76.Salinui chueok (Joon-ho Bong, 2003) :: 10.0
    77.Biyeolhan geori (Ha Yu, 2006) :: 8.0
    78.Kwasok scandle (Hyeong-Cheol Kang, 2008) :: 7.0
    79.Minyeo-neun goerowo (Yong-hwa Kim, 2006) :: 7.0
    80.Nae Anaeui Modeun Geot (Kyu-Dong Min, 2012) :: 7.0
    81.Nae-ga sal-in-beom-i-da (Byeong-gil Jeong, 2012) :: 7.0
    82.Janghwa, Hongryeon (Jee-woon Kim, 2003) :: 10.0
    83.Sikeurit (Jae-gu Yoon, 2009) :: 7.0

  25. #50

    Standaard

    Zag deze zes titels dit jaar:

    - Akmareul Boattda / I Saw the Devil (2010) (★★★)
    - Jam-mot Deuneun Bam / SleeplessNight (2012) (★★★)
    - Kimssi Pyoryugi / Castaway on theMoon (2009) (★★½)
    - Da-reun Na-ra-e-seo / InAnother Country (2012) (★★★)
    - Pieta (2012) (★★)
    - In-lyu-myeol-mang-bo-go-seo /Doomsday Book (2012) (★★½)

    Op het Filmfestival van Busan was vorig jaar een heel retrospectief gewijd aan de Zuid-Koreaanse regisseur Im Kwon-taek. En het jaar ervoor moesten er nog wat talentvolle regisseurs zijn opgestaan. Ben vooral benieuwd naar deze film: http://www.biff.kr/eng/html/archive/...ntry_year=2012

Pagina 2 van 14 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •