Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 344 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Ik heb niet heel veel Koreaans gezien de laatste tijd.

    Wel twee films met geweldenaar Song Kang-ho. The Drug King (netflix) viel aardig tegen. Gaat over de opkomst van [zie titel film ]; niets bijzonders qua verhaal wat je niet eerder ergens anders hebt gezien. Dan nog A Taxi Driver, deze was veel beter, een film die zich afspeelt in een gewelddadige gebeurtenis die zich afspeelde in 1980 tijdens protesten volgend op een militaire coup even daarvoor. Je krijgt een mooi stukje geschiedenis mee en na afloop nog 'echte' beelden. Blu-ray van Wells Go is niet veel op aan te merken, hoogstens dat ik wel wat extra's had gewild met meer info over de achtergrond, maar internet levert genoeg op.

    Verder nog Steel Rain (netflix), aardige actie/thriller tussen Noord en Zuid Korea.

    Ik heb nog (te)veel liggen wat ik nog moet kijken....nog heel veel DVD's, maar bijvoorbeeld ook nog een blu-ray van Peppermint Candy die jij hebt gezien. Burning moet ik ook nog kijken.

    Black Stone is blijkbaar een Koreaans/Franse collaboratie: ik zie bij amazon.fr een DVD die Engels ondertiteld zou moeten zijn.

  2. #177

    Standaard

    Dank!

    Zag verder nog Idol (Su-jin Lee), Jagko (Kwon-taek Im), Hotel by the River en On the Beach at Night Alone van Hong Sang-soo, The Villainess (Jung Byung-gil), A Short Love Affair (Sun-Woo Jang), The Spy Gone North (Jong-bin Yoon) en Fukuoka (Lu Zhang). Merendeel op filmfestivals gezien maar eigenlijk was er geen eentje die de moeite waard was.

  3. #178

    Standaard

    The Villainess vond ik zelf (nadat ik eraan gewend was) wel aardig, Arrow heeft een leuke release uitgebracht.

    De anderen heb ik nog niet gezien. Ik kijk wel uit naar Miss Baek, dat zou wel een aangrijpende film moeten zijn.
    Die bestel ik waarschijnlijk mee met My Sassy Girl.

  4. #179

    Standaard

    The Villainess heeft veels te veel drama en flashbacks. Geef mij maar het superieure Hardcore Henry.

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    The Villainess heeft veels te veel drama en flashbacks. Geef mij maar het superieure Hardcore Henry.
    Onze meningen zijn verdeeld; Hardcore Henry vond ik een verschrikking.

  6. #181

    Standaard

    Ik heb The Wailing en Burning in de bios gezien en beide vond ik zeer goed. A taxi driver en The last princess( beetje te patriotisch ) waren ook goed.Verder heb ik The Handmaiden ( top film ) en A Werewolf boy gekeken.

    gr, Vince.
    Laatst aangepast door vince curtin : 13-04-2019 om 22:01

  7. #182

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    Ik heb net New Trial gekeken...prima film

    https://www.imdb.com/title/tt6731636...1?ref_=nv_sr_1

    vince.
    Die ken ik niet, bedankt voor de tip Vince!

    Ik heb naast de beide Sassy Girl's (ja, ik had tegen mijzelf gezegd dat ik niet meer verschillende uitgaves van een film met exact dezelfde inhoud zou kopen, maar dit was een speciaal geval) en Miss Baek ook nog The Spy Gone North gekocht, trailer zag er veelbelovend uit:


  9. #184

    Standaard

    Graag gedaan JP

    Ik heb vandaag gekeken naar :

    Miss Baek :

    Zeer heftige film over kinder misbruik.Ik vond het een prachtige film,

    https://www.imdb.com/title/tt6479534...1?ref_=nv_sr_1

    Gangnam Blues :

    Matige gangster film die ik moiete had om af te maken,

    https://www.imdb.com/title/tt3698118...1?ref_=nv_sr_1

    gr, Vince.

  10. #185

    Standaard

    Gisteren Psychokinesis gekeken, grappig tussendoortje over een man die een kracht krijgt (mag je met die filmtitel raden welke....).
    Kinderen vonden 'm wel leuk, moesten wel even van ons verplicht wegkijken bij 1 stukje .

  11. #186

    Standaard

    Zag van de week Gojitmal van Sun-Woo Jang. Waar een achttienjarig meisje een explosieve liefdesaffaire begint met een 38-jarige wat uiteindelijk eindigt in een sadomasochistische ontdekkingsreis. Ronduit ranzig.

    Binnenkort The Road to the Racetrack nog en dan de documentaire die Tony Rayns over hem gemaakt heeft.

  12. #187

  13. #188

    Standaard

    Nog The Waikiki Brothers binnen:


  14. #189

    Standaard

    ***OLDBOY RELEASE DATE + SPECS UPDATE***
    As some of you may know, we ran into a few contractual issues for some extras on this release. Sadly, we weren’t able to work this out and these extras will not be included on our releases. However, in order to create the best version of OLDBOY that we can, we’ve managed to licence LADY VENGEANCE and SYMPATHY FOR MR. VENGEANCE - which will both be included on our Limited 4-discs release! You can check out the revised specs for all editions of OLDBOY below.
    These changes have also unfortunately impacted the release date - which will now be Sept 23. We really appreciate your patience whilst we ironed this situation out and we really hope that you’ll be pleased with the additions to the releases and enjoy the new restoration. *Please note that the 4-disc set is 95% sold out already, so if you are keen to grab a copy don’t sleep on it!*
    If you haven’t yet, order your copy of OLDBOY today via the below links...
    4-disc Limited Edition: https://arrowfilms.com/product-detai...ection/FCD1921
    2-disc Limited Edition: https://arrowfilms.com/product-detai...bd-set/FCD1922
    DVD: https://arrowfilms.com/product-detai...dition/FCD1923
    -----------------------------
    4-DISC LIMITED EDITION BLU-RAY CONTENTS
    • Four-disc edition featuring Oldboy, Sympathy for Mr. Vengeance, Lady Vengeance and the feature-length documentary Old Days
    • Limited edition packaging featuring newly commissioned artwork by Matt Ryan Tobin
    • Limited edition 100-page hardbound book featuring new writing by Simon Abrams, Kat Ellinger, and archival articles
    • Double-sided fold-out poster
    DISC ONE – OLDBOY
    • Brand new 4K restoration from the original camera negative supervised by director Park Chan-wook
    • High Definition Blu-ray (1080p) presentation
    • Original 5.1 DTS-HD Master Audio and 2.0 stereo
    • Original Korean and English soundtracks
    • Music and effects track
    • Newly translated, optional English subtitles for the deaf and hard of hearing for the English soundtrack
    • Newly translated English subtitles for the Korean soundtrack
    • Audio commentary with director Park Chan-wook
    • Audio commentary with Park Chan-wook and cinematographer Jung Jung-hoon
    • Audio commentary with Park Chan-wook, and actors Choi Min-sik, Yu Ji-tae, Kang Hye-jung
    • New audio commentary with critic Jasper Sharp and writer Simon Ward
    • Out of the Past, new video appreciation by Asian film expert Tony Rayns
    • Deleted scenes with optional director commentary
    • Behind the scenes featurettes
    • Extensive cast and crew interviews
    • “Bring My Love” music video by Starsailor, using clips of the film
    • Trailers and teasers
    • Image gallery
    DISC TWO – OLD DAYS
    • Old Days: An Oldboy Story (110 mins), acclaimed feature-length 2016 documentary about Park Chan-wook's masterpiece
    • Autobiography of Oldboy, a three-and-a-half-hour video diary of the making of Oldboy
    DISC THREE – SYMPATHY FOR MR. VENGEANCE
    • High Definition Blu-ray (1080p) presentation
    • Original 5.1 DTS-HD Master Audio and 2.0 stereo
    • Newly translated English subtitles
    • Audio commentary by director Park Chan-wook and filmmaker Ryoo Seung-wan
    • Screaming for Vengeance, Kim Newman on the Vengeance Trilogy and the tradition of revenge films
    • Extensive archival making-
    of featurettes, behind the scenes featurettes and cast and crew interviews
    • Trailers
    • Image gallery
    DISC FOUR – LADY VENGEANCE
    • High Definition Blu-ray (1080p) presentation of two versions of the film, the original theatrical version and the fade to black and white version
    • Original 5.1 DTS-HD Master Audio and 2.0 stereo
    • Newly translated English subtitles
    • Audio commentary by director Park Chan-wook, director of photography Jung Jung-hoon and art director Joh Hwa-seong
    • Audio commentary by director Park Chan-wook and actress Lee Yeong-ae
    • Audio commentary by academic Richard Peña
    • Extensive archival making-of featurettes, behind the scenes featurettes, cast and crew interviews and deleted scenes
    • Trailers
    • Image gallery
    -----------------------------
    2-DISC LIMITED EDITION BLU-RAY CONTENTS
    • Two-disc edition featuring a new restoration of Oldboy, and Old Days the acclaimed making-of documentary
    • Reversible sleeve featuring newly commissioned artwork by Justin Erickson
    • Fully Illustrated booklet featuring new writing by Simon Abrams and archival articles
    DISC ONE – OLDBOY
    • Brand new 4K restoration from the original camera negative supervised by director Park Chan-wook • High Definition Blu-ray (1080p) presentation
    • Original 5.1 DTS-HD Master Audio and 2.0 stereo
    • Original Korean and English soundtracks
    • Music and effects track
    • Newly translated, optional English subtitles for the deaf and hard of hearing for the English soundtrack
    • Newly translated English subtitles for the Korean soundtrack
    • Audio commentary with director Park Chan-wook
    • Audio commentary with Park Chan-wook and cinematographer Jung Jung-hoon
    • Audio commentary with Park Chan-wook, and actors Choi Min-sik, Yu Ji-tae, Kang Hye-jung
    • New audio commentary with critic Jasper Sharp and writer Simon Ward
    • Out of the Past, new video appreciation by Asian film expert Tony Rayns
    • Deleted scenes with optional director commentary
    • Behind the scenes featurettes
    • Extensive cast and crew interviews
    • “Bring My Love” music video by Starsailor, using clips of the film
    • Trailers and teasers
    • Image gallery
    DISC TWO – OLD DAYS
    • Old Days: An Oldboy Story (110 mins), acclaimed feature-length 2016 documentary about Park Chan-wook's masterpiece
    • Autobiography of Oldboy, a three-and-a-half-hour video diary of the making of Oldboy
    -----------------------------
    DVD SPECIAL EDITION CONTENTS
    • Brand new restoration from the original camera negative supervised by director Park Chan-wook
    • Standard Definition presentation
    • Original 5.1 surround sound and 2.0 stereo
    • Original Korean and English soundtracks
    • Newly translated, optional English subtitles for the deaf and hard of hearing for the English soundtrack
    • Newly translated English subtitles for the Korean soundtrack
    • Audio commentary with director Park Chan-wook
    • Audio commentary with Park Chan-wook and cinematographer Jung Jung-hoon
    • Audio commentary with Park Chan-wook, and actors Choi Min-sik, Yu Ji-tae, Kang Hye-jung
    • New audio commentary with critic Jasper Sharp and writer Simon Ward
    • Out of the Past, new video appreciation by Asian film expert Tony Rayns
    • Behind the scenes featurettes
    • Extensive cast and crew interviews
    • Trailers
    • Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Justin Erickson
    Als je de 4 disc nog wilt moet je snel zijn....al uitverkocht bij Arrow.

  15. #190

    Standaard

    Toch wel opvallend; de echte moordenaar van Memories of Murder is opgepakt. Ook opvallend dat de zaak ondertussen verjaard is. Er is trouwens een hele aardige film die dat ook als thema heeft, Confession of Murder.

  16. #191

    Standaard

    Even wat posten wat de laatste tijd bekeken is op Zuid-Koreaans gebied:

    Svaha: The Sixth Finger (2019) 7,5/10
    Staat op netflix, ik had gehoopt op een creepy en indringende film zoals The Wailing, afgaande op de trailer. Maar dat was het maar deels. Wel een goede creepy sfeer in de film, maar dat wordt wel steeds de nek omgedraaid door de theologische dialogen die voor niet-Koreanen lastig te begrijpen zijn. Ook duurt het even voor je nou een idee hebt wat de hoofdpersoon z'n fucntie is.
    Maar toch wel een aanrader, zeker het einde vond ik mooi gedaan.

    Deoking (2017) 7,5/10
    Prachtige uitgave van Plain Archive, beeld is verbluffend mooi (net als de hoes trouwens).
    Erg onderhoudende film over een rakker die zich naar de top van het OM wil werken; natuurlijk moeten er dan wel wat offers gedaan worden op het gebied van moraliteit. Deze had zeker een half punt of heel punt hoger gescoord als het einde niet enorm afgeraffeld was. hier hadden ze nou een half uur langer voor moeten uittrekken.

    Mi-sseu-baek (2018) [Miss Baek] 8/10
    Aangrijpende film over kindermisbruik die je niet in je koude kleren gaat zitten. Ik wilde het beeld invliegen om even een paar hardhandige woordjes te spreken met een paar mensen in de film..... Sterke rol van Han Ji-min, die er normaal toch heel anders uitziet. Weer een mooie uitgave trouwens, met een prachtige cover.


    Gi-eok-ui bam (2017) [Forgotten] 4,5/10
    Staat ook op netflix. Het begon sterk, met een aardig concept: de broer van de hoofdpersoon Jin-seok wordt gekidnapt en komt na twee weken weer thuis zonder te weten waar hij geweest is en is opeens heel anders. Jin-seok gaat op onderzoek uit. Zoveel wel meer Koreaanse films is het ook hier een mengelmoes van genres, dan weer drama, dan weer een stukje horror. In het begin is het best aardig, maar halverwege was de spanning eraf en was het nog een redelijk lange zit.

    Chim-muk (2017) [Heart Blackened] 8/10
    Sterke film met de grote meneer Choi Min-sik. De dochter van een zeer hooggeplaatst persoon in het bedrijfsleven (chaebol) heeft een mooie vriendin Yuna, die niet goed ligt bij zijn dochter. Voor de spanning zeg ik niets meer, maar het is een pakkende thriller geworden die mij erg goed bevallen is. Zeker een aanrader! Ook dit is een exclusieve uitgave van Plain Archive, dus het zal misschien lastig zijn om deze op blu-ray te verkrijgen.

    Byeon-ho-in (2013) [The Attorney] 8/10
    Een herkijk, waarvan ik qua verhaal nog maar stukjes wist. Met alleskunner Song Kang-ho, die een op geld beluste advocaat speelt. Een film die een mooie opbouw heeft naar een heftig slot. Leuk weetje is dat het karakter van Song gebaseerd is op de latere president Roh Moo-hyun.

  17. #192

    Standaard

    Jo Pil-ho: The Dawning Rage (2019) 7,5/10
    Jo is een dirty cop die erbij klust om zijn loon fiks aan te vullen. Eén van die klussen pakt niet goed uit, met grote gevolgen voor hemzelf, zijn omgeving en anderen. Een pakkende film die nergens verslapt. Aan de ene kant krijg je een hekel aan de arrogante grootbek Jo, maar tegelijkertijd hoop je dat alles toch zijn kant op valt omdat in een gradatie van slechte mensen, hij nog maar een lichtgewicht blijkt te zijn. Sterke rollen van Lee Sun-kyun en de verrassing Lee Sun-kyun als Mi-na.

    Geen verplichte kost, maar wel een heerlijk tussendoortje. Staat op netflix.

  18. #193

    Standaard

    Kim Yonghoon is volgens mij een regisseur om in de gaten te gaan houden. Zijn debuut Beasts Clawing at Straws (op IMDb bekend als Beasts That Cling to the Straw) is mij namelijk goed bevallen. Zijn kundigheid spat van het scherm. Niet voor niets op IFFR beloond met de Special Jury Award. Of we in de toekomst nog meer van hem gaan zien is natuurlijk nu nog afwachten. Maar u bent gewaarschuwd!

    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #194

    Standaard

    Mwah, een dertien in dozijn thriller. Hebben we echt al heel vaak gezien.

    Over meesterwerken gesproken:

    https://iffr.com/nl/2020/films/moving-on

    Het Zuid-Koreaanse antwoord op Koreeda. Prachtfilm.

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Mwah, een dertien in dozijn thriller. Hebben we echt al heel vaak gezien.

    Over meesterwerken gesproken:

    https://iffr.com/nl/2020/films/moving-on

    Het Zuid-Koreaanse antwoord op Koreeda. Prachtfilm.
    Om de film een meesterwerk te noemen gaat mij ook te ver, want qua misdaadthriller hebben we zoiets inderdaad al vaker gezien, maar vooral de uitvoering gaat het mij om. Het voelde aan als een film die ook door een meer ervaren regisseur had kunnen zijn gemaakt. Editing was ook overtuigend. Het verhaal springt veel heen en weer. Geen makkelijke opgave. Een genre film maken is nog niet zo makkelijk als het lijkt.

    Verder heb ik dit jaar geen Koreaanse films gezien op het IFFR. Er zaten ongetwijfeld nog een paar parels tussen, zoals Moving On. Overigens, familiedrama's als Moving On zijn ook al vaker gedaan, bijvoorbeeld door Koreeda. Daar zeggen we dan toch ook niet van dat het een dertien in een dozijn film is, of wel?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 02-02-2020 om 19:34
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #196

    Standaard

    Alleen is zoiets als Moving On nog nooit eerder gedaan in Zuid-Korea. Ingetogen, teder, liefdevol, et cetera. Kon je dat maar van maar Beasts Clawing at Straw zeggen ...

  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Alleen is zoiets als Moving On nog nooit eerder gedaan in Zuid-Korea. Ingetogen, teder, liefdevol, et cetera.
    Er zijn nooit eerder ingetogen, tedere, liefdevolle films gemaakt in Korea?? Dat is onzin.

  23. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Alleen is zoiets als Moving On nog nooit eerder gedaan in Zuid-Korea. Ingetogen, teder, liefdevol, et cetera. Kon je dat maar van maar Beasts Clawing at Straw zeggen ...
    Je hebt wel een punt dat de Koreanen minder bekend staan om hun gevoelige drama's, maar ze zijn er natuurlijk wel. We hebben pas nog Burning gehad van Chang-dong Lee. Poetry en Sunshine zijn ook nog voorbeelden van hem zoals je weet. En dan hebben we natuurlijk nog Kim Ki-duk met oa Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring.

    Maar originaliteit is sowieso een overgewaardeerd begrip als je het mij vraagt. Stijlen en genres zijn bovendien niet begrensd binnen landen. Om alles langs die meetlat te leggen is weinig zinvol volgens mij. Kwaliteit van uitvoering is daarom minstens zo belangrijk. Het is natuurlijk prachtig als originaliteit en kwaliteit samengaan, maar dat is een absolute uitzondering.

    Ik zou het hierom jammer vinden als een debuterend regisseur opzij wordt geschoven alleen omdat zijn eerste speelfilm niet 'origineel' is. Het verhaal is overigens, volgens zijn zeggen, gebaseerd op een Japans boek, maar dit terzijde
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-02-2020 om 13:42
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #199

    Standaard

    Jij was zeker ook een liefhebber van Parasite? Net als de regisseur.

  25. #200

    Standaard

    Met zijn films heb ik dan weer net iets minder op de een of andere manier. Parasite vind ik dan ook een tikkeltje overgewaardeerd, ik loop er niet zo mee weg als vele anderen, maar ik vond hem nog wel redelijk. Voor mijn smaak iets teveel genres met elkaar gemixt, wat niet overal helemaal lekker werkte op sommige momenten. Een 7.5 zou ik zo zeggen. Beasts Clawing at Straws is wat meer genre-vast in dat opzicht. Ik houd dan wel weer iets meer van I Saw The Devil of Oldboy bijvoorbeeld wat misdaad drama betreft. Maar Burning vond ik ook echt geweldig.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 04-02-2020 om 00:32
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 8 van 14 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •