Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 122 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Beetje kortzichtig en naïef, vind je niet Jordy?
    Jouw gedachte is wellicht net zo goed kortzichtig en naïef. Als je ziet in hoeverre terugkijkdiensten en aanbieders als Netflix uit de grond schieten, zie ik niet in waarom wij over 5 of 10 jaar gewoon alles wat we willen zien via een aanbieder krijgen voor een X bedrag. Best leuk en zo zo'n fysieke CD of film, maar dat zal voor een select clubje echt waarde behouden. Het gros van de consument interesseert dat niet. Downloaden en kijken/luisteren is het devies; met de huidige opslagcapaciteiten hoef je ook geen rekening meer te houden met grote bestanden.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Jouw gedachte is wellicht net zo goed kortzichtig en naïef. Als je ziet in hoeverre terugkijkdiensten en aanbieders als Netflix uit de grond schieten, zie ik niet in waarom wij over 5 of 10 jaar gewoon alles wat we willen zien via een aanbieder krijgen voor een X bedrag. Best leuk en zo zo'n fysieke CD of film, maar dat zal voor een select clubje echt waarde behouden. Het gros van de consument interesseert dat niet. Downloaden en kijken/luisteren is het devies; met de huidige opslagcapaciteiten hoef je ook geen rekening meer te houden met grote bestanden.
    Zeer zeker is mijn gedachte niet kortzichtig en zeker niet naïef. Dit omdat het gros van de consument nu de meest voordelige keuze maakt met een Netflix abonnement, maar als de bestedingsruimte weer gaat groeien, dan zie je de aankopen van muziek en film via fysieke media echt weer groeien. Mensen blijven namelijk ook bezitterig en hebberig dus het kan me niet voorstellen dat men al die hebzucht kan stillen met een bibliotheek aan digitale bestanden opgeslagen op een harde schijf. En van vinyl werd ook altijd gedacht dat het een "select clubje" zou zijn maar deze doelgroep wordt alleen maar groter. Je ziet het bijvoorbeeld ook al aan de tegenvallende verkoopcijfers van bijv Fox Sports. Netflix is nu best populair omdat het nieuw en de eerste maand gratis was, maar ik ben benieuwd naar de verkoopcijfers over een jaar tegenover de verkoop van fysieke media. Streaming en VOD zal best heel populair worden, maar of het de reguliere fysieke drager vervangt in standaard aankoop, dat denk ik niet. Met betere economische omstandigheden hebben consumenten meer te besteden en meer te eisen, en dat denk ik dat de download in al zijn eenvoud niet geheel gaat voldoen.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander;1960132[B
    ] Niemand komt onder steam uit.[/B]
    Als je dit vetgedrukt in een post er bij plaatst dan krijg ik het gevoel dat jij of een kennis er belang bij hebt, ook omdat je 1e bericht hierover op een heel andere manier verwoord is dan dat je het normaal doet.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zeer zeker is mijn gedachte niet kortzichtig en zeker niet naïef.
    Je bent er nogal stellig van overtuigd we zijn het oneens met elkaar, de toekomst zal uitwijzen wat er gebeurt.

  5. #30

    Standaard

    Tja, ik ben het wel met Jordy eens. Ik ben ook van de fysieke dragers; cd's, vinyl en bluray. Maar dat dit niet de toekomst heeft zal voor ieder weldenkend mens duidelijk zijn, dat heeft niets met crisis te maken. Er zal altijd een nichemarkt voor fysieke dragers zijn, maar dan wordt bluray net zoiets als SACD of vinyl. Oftewel, het beperkte aanbod bepaalt wat je kunt kijken.

    Ik heb sinds enige tijd Netflix met unblock-us en vind dat geweldig. Daar heb je nu ook nog een beperkt aanbod, maar dat zal rap veranderen met concurrentie van vod-diensten.

    Spotify vind ik dan weer niets. Komt ook omdat je een film niet heel vaak kijkt, en dat je vastzit aan een tv, waar je altijd een internetverbinding mee hebt. Streamen is dan niet erg. Maar muziek draai ik overal en dan wil ik niet afhankelijk zijn van streams. Bovendien zijn muziekdragers mooier vormgegeven qua artwork.

    De wereld gebruikt de cloud nu eenmaal steeds meer; boeken, cd's, blurays, vaste telefoonlijnen, videotheken, fysieke winkels, dit alles is of wordt obsoleet. Is dat erg? Veel mensen vinden het jammer dat winkels verdwijnen of dat alles nu downloadbaar is. Maar het is wel duurzaam. Met de explosieve bevolkingsgroei en welvaartsstijging in BRIC-landen moeten we denk ik blij zijn met de cloud.

    En de opmerking dat niet iedereen snel internet heeft... Vroeger had niet iedereen stroom, een telefoon of een tv met teletext. Daar kun je nu eenmaal niet het aanbod van diensten door laten beperken.
    Laatst aangepast door Oakey : 04-12-2013 om 22:32

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zeer zeker is mijn gedachte niet kortzichtig en zeker niet naïef. Dit omdat het gros van de consument nu de meest voordelige keuze maakt met een Netflix abonnement, maar als de bestedingsruimte weer gaat groeien, dan zie je de aankopen van muziek en film via fysieke media echt weer groeien. Mensen blijven namelijk ook bezitterig en hebberig dus het kan me niet voorstellen dat men al die hebzucht kan stillen met een bibliotheek aan digitale bestanden opgeslagen op een harde schijf. En van vinyl werd ook altijd gedacht dat het een "select clubje" zou zijn maar deze doelgroep wordt alleen maar groter. Je ziet het bijvoorbeeld ook al aan de tegenvallende verkoopcijfers van bijv Fox Sports. Netflix is nu best populair omdat het nieuw en de eerste maand gratis was, maar ik ben benieuwd naar de verkoopcijfers over een jaar tegenover de verkoop van fysieke media. Streaming en VOD zal best heel populair worden, maar of het de reguliere fysieke drager vervangt in standaard aankoop, dat denk ik niet. Met betere economische omstandigheden hebben consumenten meer te besteden en meer te eisen, en dat denk ik dat de download in al zijn eenvoud niet geheel gaat voldoen.
    Ik geloof best dat de fysieke drager zal blijven bestaan, graag zelfs. Maar wel in beperkte vorm: het lijkt toch onontkoombaar dat de verschuiving naar streamen en downloaden zich alleen maar doorzet. Kijk alleen eens naar de groei van een dienst als netflix (en dan natuurlijk totaal, ons kikkerlandje kun je amper meetellen).
    Je hebt het alleen over de financiele kant, maar vergeet niet dat gemak ook een sterke factor is. Als men vanuit zijn luie stoel de keus heeft uit duizenden films voor een vast, laag bedrag per maand, dan zal dat ook een fikse afweging zijn.
    Daarnaast is netflix voor de filmliefhebber een openbaring: je komt op netflix usa zoveel tegen waarvan je niet eens wist dat het bestond. En dan kun je heel makkelijk even kijken of het wat is....puur gemak.

    Voor mij sluit het ene het andere niet uit; ik koop best veel, en tegelijkertijd maak ik graag gebruik van het medium van de toekomst.

    Hier nog een artikel over Steam (ik kende het eerlijk gezegd ook niet, maar ik game nu weinig).

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tja, ik ben het wel met Jordy eens. Ik ben ook van de fysieke dragers; cd's, vinyl en bluray. Maar dat dit niet de toekomst heeft zal voor ieder weldenkend mens duidelijk zijn, dat heeft niets met crisis te maken. Er zal altijd een nichemarkt voor fysieke dragers zijn, maar dan wordt bluray net zoiets als SACD of vinyl. Oftewel, het beperkte aanbod bepaalt wat je kunt kijken.
    Ben ik het niet mee eens. Voor de crisis bestonden internetdiensten en VOD (denk bijv maar aan Filmnet) ook al en toen waren de consumentenbestedingen aan fysieke dragers heel hoog en leden de VOD-diensten daar erg door. Daarnaast is SACD IMO niet te vergelijken met Vinyl, aangezien de laatste een opkomst krijgt gezien het grote aanbod bij een MM of een Bol.com.

    Ik heb sinds enige tijd Netflix met unblock-us en vind dat geweldig. Daar heb je nu ook nog een beperkt aanbod, maar dat zal rap veranderen met concurrentie van vod-diensten.

    Spotify vind ik dan weer niets. Komt ook omdat je een film niet heel vaak kijkt, en dat je vastzit aan een tv, waar je altijd een internetverbinding mee hebt. Streamen is dan niet erg. Maar muziek draai ik overal en dan wil ik niet afhankelijk zijn van streams. Bovendien zijn muziekdragers mooier vormgegeven qua artwork.

    De wereld gebruikt de cloud nu eenmaal steeds meer; boeken, cd's, blurays, vaste telefoonlijnen, videotheken, fysieke winkels, dit alles is of wordt obsoleet. Is dat erg? Veel mensen vinden het jammer dat winkels verdwijnen of dat alles nu downloadbaar is. Maar het is wel duurzaam. Met de explosieve bevolkingsgroei en welvaartsstijging in BRIC-landen moeten we denk ik blij zijn met de cloud.
    Ik weet niet of je zomaar blij moet zijn met de cloud, het land waar de meeste van deze servers staan is de USA en zoals bekend neemt die het niet echt serieus met de privacy-regels. Niet dat je je zorgen moet maken als je niks te verbergen hebt, maar dat men steeds meer vrijheden neemt om je gegevens te bekijken vind ik nu niet echt een positieve ontwikkeling. Dus blij met de cloud? Zeer zeker niet.
    En de opmerking dat niet iedereen snel internet heeft... Vroeger had niet iedereen stroom, een telefoon of een tv met teletext. Daar kun je nu eenmaal niet het aanbod van diensten door laten beperken.
    Daar worden de diensten juist wel door beperkt. Als procentueel weinig mensen een high-speed internet (of glasvezel) verbinding hebben betekent dat minder mensen gebruik kunnen maken van diensten die dit nodig hebben. Ik ben vorig jaar binnen mijn stad verhuisd en op die plek zat ik dusdaning ver van de KPN schakelkast dat ik niet eens HDTV kon ontvangen. De enige mogelijkheid was toen UPC ,dus ik ben overgestapt. Maar das wel 1 klant (en meerdere door het zeer grote appartementen-complex met nieuwe bewoners) minder voor KPN en hun diensten. Dus de beperktheid van de internetverbinding speelt wel zeker een rol.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik geloof best dat de fysieke drager zal blijven bestaan, graag zelfs. Maar wel in beperkte vorm: het lijkt toch onontkoombaar dat de verschuiving naar streamen en downloaden zich alleen maar doorzet. Kijk alleen eens naar de groei van een dienst als netflix (en dan natuurlijk totaal, ons kikkerlandje kun je amper meetellen).
    Je hebt het alleen over de financiele kant, maar vergeet niet dat gemak ook een sterke factor is. Als men vanuit zijn luie stoel de keus heeft uit duizenden films voor een vast, laag bedrag per maand, dan zal dat ook een fikse afweging zijn.
    Daarnaast is netflix voor de filmliefhebber een openbaring: je komt op netflix usa zoveel tegen waarvan je niet eens wist dat het bestond. En dan kun je heel makkelijk even kijken of het wat is....puur gemak.

    Voor mij sluit het ene het andere niet uit; ik koop best veel, en tegelijkertijd maak ik graag gebruik van het medium van de toekomst.

    Hier nog een artikel over Steam (ik kende het eerlijk gezegd ook niet, maar ik game nu weinig).
    Grappig dat je gemak en de toegang tot de USA-diensten hier in hetzelfde stukje toont, want als iets wel voor de niche en tech-nerds is dan is het wel de toegang tot die USA-diensten Zelfs hier op het forum heb ik reacties gelezen dat men er niet uit komt, en hier komen toch wel de tech-adepten. Dus als je het over gemak hebt is de toegang instellen tot de USA-diensten nu niet echt een goed voorbeeld...
    Uiteindelijk heb ik echt de stellige overtuiging dat VOD en streaming best gaat groeien maar als men meer te besteden heeft dan wil men dit echt wel laten zien door het tonen van een fysiek bezit. Kijk maar naar de feestdagen: het is crisis maar men kiest toch deze momenten om anderen te tonen dat men nog wel wat welvaart heeft om een ander iets te geven. En das dan geen Netflix abonnement, maar gewoon een ouderwets schijfje.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 05-12-2013 om 08:11

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Je bent er nogal stellig van overtuigd we zijn het oneens met elkaar, de toekomst zal uitwijzen wat er gebeurt.
    Hier zijn we het dan in ieder geval WEL over eens

  9. #34

    Standaard

    Voor de crisis (2008) bestonden er nog nauwelijks smartphones en tablets, en was high-speed internet veel minder gangbaar. Apparaten zoals tv en blurayspelers hadden ook nauwelijks toegang tot internet.

    Dat is er nu allemaal wel. Heeft niets met de crisis an sich te maken. Bovendien is het niet overal crisis, heb vorig jaar 3 maanden in Australie gewerkt en daar is de digitalisering net zo ver als hier. Ook daar is HMV failliet gegaan. En dat is een land waar downloaden wèl verboden is en providers met een 3 strikes out principe werken (na 3 overtredingen wordt je als klant geschrapt).

    Niet iedereen zal netflix USA gebruiken nee, dat is net zoiets als een regiovrije dvd-speler hebben. Niks ingewikkelds aan (je betaalt €3,50 per maand voor het gebruik van 2 Amerikaanse dns-servers), maar als je het wil is op internet zo te vinden hoe je dat instelt.

    Ik ken persoonlijk geen mensen meer die blij zijn met een fysieke filmdrager als kerstcadeau. Daar ben ik in mijn omgeving de laatste der mohikanen.
    Laatst aangepast door Oakey : 05-12-2013 om 08:49

  10. #35

    Standaard

    Nou, één van de eerste blurayspelers was de PS3 en die had toch echt toegang tot internet. dvd had ook al internetdiensten met DVD-ROM en interactieve diensten, maar dat was voornamelijk bedoeld voor de PC. De DVD-spelers hadden gene internetverbinding, dat klopt, maar ik denk niet dat het gebrek van succes daaraan te wijten is. De BD-Live diensten op een BD nu worden ook nauwelijks gebruikt.

    En het faillissement van HMV kwam toch vanuit de UK, niet perse vanuit Australië? En het feit dat HMV failliet is gegaan betekent niet dat de online diensten dit gat hebben opgevuld en dat de bestedingen voor fysieke media omlaag zijn gegaan. Men kan de spullen natuurlijk makkelijk ergens anders bestellen, ezydvd.com.au is volgens mij nog steeds een grote webshop daar.

    Ik denk dat je het instellen van Netflix USA beter kan vergelijken met het hebben van een regiovrije BD speler, regiovrije dvd-spelers zijn veel meer gemeengoed dan de eerstgenoemde. En ik denk dat het gros van de NL Netflix gebruiker ten eerste niet eens op de hoogte is van de mogelijkheid van de toegang tot USA diensten en ten tweede niet eens weet hoe je een dns-server in moet stellen, laat staan wat het is. Dus ik denk dat dat hele USA-gedeelte buiten beschouwing gelaten moet worden, want als je het hebt over een niche dan is die functie het wel.

  11. #36

    Standaard

    De internettoegang van bd-spelers etc wordt nu juist gebruikt om toegang tot netflix etc te krijgen.
    BD live is niks, daar is iedereen het over eens.

    HMV Australie stond geheel los van HMV UK. Geldt ook voor HMV Canada. Over het merkenrecht van HMV zijn overigens interessante wiki's te vinden, maar het komt erop neer dat de rechten om de naam HMV voor winkel of anderszins te mogen gebruiken per land verschillen en ook los verkocht zijn. Zo mogen er op het Europese vasteland geen HMV muziekwinkels zijn, omdat het merk hier nog gewoon in handen is van Deutsche Grammophon ('His master's voice'). Voor het logo met het hondje geldt hetzelfde, wat ook weer deels los staat van de naam HMV.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik denk dat je het instellen van Netflix USA beter kan vergelijken met het hebben van een regiovrije BD speler, regiovrije dvd-spelers zijn veel meer gemeengoed dan de eerstgenoemde. En ik denk dat het gros van de NL Netflix gebruiker ten eerste niet eens op de hoogte is van de mogelijkheid van de toegang tot USA diensten en ten tweede niet eens weet hoe je een dns-server in moet stellen, laat staan wat het is. Dus ik denk dat dat hele USA-gedeelte buiten beschouwing gelaten moet worden, want als je het hebt over een niche dan is die functie het wel.
    Ok, even ontopic weer over streaming/VOD: ik begrijp je punt over USA Netflix niet helemaal. Zeker, niet iedereen kan een dns-server instellen, maar ook niet iedereen ging een dvd-speler regiovrij maken. BD-speler regiovrij maken is echt van een andere orde; het gaat om hardware-aanpassingen, bovendien ben je dan nog niet klaar want je moet ook nog de dure Amerikaanse schijfjes gaan importeren. Dat heb ik als blurayliefhebber nog niet eens. Als je op Netflix USA wilt, is het alleen een kwestie van een account aanmaken op unblock-us en die dns-servers aanpassen (daarvoor worden in gewonemensentaal instructies gegeven). Daarna kun je gewoon met je NL-netflix-account gebruik maken van het Amerikaanse aanbod, via de unblock-website kun je bovendien op je mobieltje switchen van regio met 1 druk op de knop. net als regiovrije spelers alleen interessant voor mensen die toekunnen met Engelse ondertitels, en dat geldt inderdaad voor 90% van de Nederlanders niet. Maar dat neemt niet weg dat Netflix een succes wordt, ook zonder de optie om van het US-aanbod gebruik te maken (mijn opmerking over Netflix USA ging er alleen over dat ik heel tevreden ben met dat aanbod). Er staan hele goede series op die veel Nederlanders nog nooit gezien hebben. Bovendien staan er behoorlijk wat Disney-classics en ander cartoongeweld op, wat het voor mensen met kinderen in mijn ogen zeer interessant maakt.

    Ik zie Netflix als iets dat prima naast bluray kan bestaan, maar merk nu al dat ik minder behoefte heb om BD-titels te kopen van films die ook op Netflix staan (met name de blockbusters zoals Transformers en andere Scifi-titels). Idem voor series.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ok, even ontopic weer over streaming/VOD: ik begrijp je punt over USA Netflix niet helemaal. Zeker, niet iedereen kan een dns-server instellen, maar ook niet iedereen ging een dvd-speler regiovrij maken. BD-speler regiovrij maken is echt van een andere orde; het gaat om hardware-aanpassingen, bovendien ben je dan nog niet klaar want je moet ook nog de dure Amerikaanse schijfjes gaan importeren. Dat heb ik als blurayliefhebber nog niet eens. Als je op Netflix USA wilt, is het alleen een kwestie van een account aanmaken op unblock-us en die dns-servers aanpassen (daarvoor worden in gewonemensentaal instructies gegeven). Daarna kun je gewoon met je NL-netflix-account gebruik maken van het Amerikaanse aanbod, via de unblock-website kun je bovendien op je mobieltje switchen van regio met 1 druk op de knop. net als regiovrije spelers alleen interessant voor mensen die toekunnen met Engelse ondertitels, en dat geldt inderdaad voor 90% van de Nederlanders niet. Maar dat neemt niet weg dat Netflix een succes wordt, ook zonder de optie om van het US-aanbod gebruik te maken (mijn opmerking over Netflix USA ging er alleen over dat ik heel tevreden ben met dat aanbod). Er staan hele goede series op die veel Nederlanders nog nooit gezien hebben. Bovendien staan er behoorlijk wat Disney-classics en ander cartoongeweld op, wat het voor mensen met kinderen in mijn ogen zeer interessant maakt.
    Netflix NL zal inderdaad best succesvol zijn maar ik ben heel benieuwd naar de toekomst. Gezien het feit dat een aanbieder zoals Fox Sports het moeilijk heeft met het aantrekken van klanten, en dat terwijl de doelgroep met eerdere voetbal-VOD-diensten echt wel bereid waren om een x-bedrag te betalen voor voetbal, ben ik erg benieuwd wat dat voor gevolgen heeft voor Netflix. Het is nu nieuw en makkelijk, maar op de lange termijn ben ik benieuwd wie er blijft hangen of wie er weer overgaat tot het schijfje wat je zo uit de kast kan pakken. Je afhankelijkheid is bij de laatste natuurlijk een stuk minder. Daarnaast kan je nou niet echt optimaal van je HT genieten met wat er via Netflix wordt aangeboden. Ik heb het zelf vergeleken met BD, en die kwaliteit valt echt tegen. Voor de gemiddelde serie vind ik het nog wel redelijk voldoen, maar voor films zeker niet.
    Mijn punt over Netflix USA is heel simpel: ik zie de meerwaarde voor het grote publiek er niet in, en is voor mij dus geen onderbouwend argument dat deze dienst succesvol gaat zijn. Het voor een grote doelgroep technisch ingewikkeld en het aanbod is niet Nederlands ondertiteld; 2 facetten welke volgens mij voor de gemiddelde klant wel belangrijk zijn.

    Ik zie Netflix als iets dat prima naast bluray kan bestaan, maar merk nu al dat ik minder behoefte heb om BD-titels te kopen van films die ook op Netflix staan (met name de blockbusters zoals Transformers en andere Scifi-titels). Idem voor series.
    Tja, ik vind Netflix een potentieel interessant alternatief voor de wat mindere B-films en dito series, maar een echte HT liefhebber koopt gewoon de Blu-ray voor het beste beeld en geluid. Dat kan Netflix echt niet vervangen.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 05-12-2013 om 10:45

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    De internettoegang van bd-spelers etc wordt nu juist gebruikt om toegang tot netflix etc te krijgen.
    BD live is niks, daar is iedereen het over eens.
    Nu wel (als je het kan installeren) maar toentertijd was het ook al ingericht voor VOD-diensten maar dat is in elk geval niks geworden. Plus hoeveel mensen maken er nu gebruik van de functies van hun Smart-TV? Velen, ook leden hier, hoor ik erover dat ze dat totaal niet gebruiken. En das toch ook VOD.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout
    Grappig dat je gemak en de toegang tot de USA-diensten hier in hetzelfde stukje toont, want als iets wel voor de niche en tech-nerds is dan is het wel de toegang tot die USA-diensten Zelfs hier op het forum heb ik reacties gelezen dat men er niet uit komt, en hier komen toch wel de tech-adepten. Dus als je het over gemak hebt is de toegang instellen tot de USA-diensten nu niet echt een goed voorbeeld...
    Uiteindelijk heb ik echt de stellige overtuiging dat VOD en streaming best gaat groeien maar als men meer te besteden heeft dan wil men dit echt wel laten zien door het tonen van een fysiek bezit. Kijk maar naar de feestdagen: het is crisis maar men kiest toch deze momenten om anderen te tonen dat men nog wel wat welvaart heeft om een ander iets te geven. En das dan geen Netflix abonnement, maar gewoon een ouderwets schijfje.
    Met gemak bedoelde ik (zoals gemeld) dat je vanuit je luie stoel toegang hebt tot een scala aan films, waarvoor je eenmalig een vast bedrag per maand betaalt. Geen extra kosten, geen addertjes onder het gras, niets anders. En dat voor de prijs waarvoor je een halve nieuwe DVD kunt kopen.

    Dat staat helemaal los van de toegang tot netflix USA. Ik geloof trouwens niet dat het heel moeilijk is om te krijgen trouwens.Net als iemand een beetje moeite zal moeten nemen als ze willen downloaden, is dit ook zo te regelen. Op het forum komen trouwens niet alleen tech-nerds, maar voornamelijk filmliefhebbers, en die twee hebben niet perse een verband met elkaar….

    Je punt betreffende dat de afname van fysieke dragers door de crisis klopt wel, natuurlijk gaan mensen tijdens een crisis eerst besparen op de luxe goederen. Maar, zoals Oakey aangeeft, tegelijkertijd hebben de laatste 5 jaren de mogelijkheden om goed te streamen een vlucht genomen; snel internet is voor het gros van de mensen bereikbaar en steeds meer betaalbaar en er komen steeds meer diensten met een goede en vooral werkende infrastructuur, waarbij het gebruiksgemak hoog in het vaandel staat. Je kunt met netflix met een paar klikjes een film kijken. Ik ben langer bezig met een film uit de kast zoeken, erin doen, laden, wachten tot het menu verschijnt (als je pech hebt zit er nog een Brein filmpje voor) en ik op Play kan klikken.

    Ik ken trouwens geen mensen die elkaar een film cadeau doen; misschien een fysieke drager als een PS3/Xbox/Wii game voor de kinderen, maar dat is het wel. Of een bioscoopbon, die valt ook nog in de smaak. Ik heb in het verleden wel met verjaardagen een blu-ray cadeau gegeven, maar dan was het vaak dat ze “die film al gezien hebben”. Tsja, dan stop je daar ook mee.
    Het laten zien van je welvaart door het hebben van fysieke dragers, dat geloof ik al helemaal niet. Dat laat je zien door je auto, je huis, je inrichting, je kleding, je apparatuur, je nieuwe keuken e.d.; niet doordat je 1000 films in huis hebt. Dat is eerder onhandig, we kennen hier op het forum allemaal het probleem van de ruimte die een flinke collectie inneemt.

    Maar wat denk je dan van de groei van zo’n netflix? Denk je dat dat zich niet doorzet? Het is nu zelfs zo dat ze zelf (goed ontvangen) tv-series maken; en dit zal alleen maar toenemen.
    En het artikel over Steam? Juist over deze twee lees ik niets.

    Wat ik al aangaf; je lijkt je wel (bijvoorbeeld met netflix) te beperken hoe het in Nederland zal lopen, maar wij zijn slechts een kleine vis in de grote oceaan. Het zegt overigens best wat dat netflix juist in Nederland begint; blijkbaar zien ze dat onze infrastructuur al zodanig geschikt is voor streamen….


    Tja, ik vind Netflix een potentieel interessant alternatief voor de wat mindere B-films en dito series, maar een echte HT liefhebber koopt gewoon de Blu-ray voor het beste beeld en geluid. Dat kan Netflix echt niet vervangen.

    En deze quote zegt het helemaal: de echte HT liefhebber. En dat zal je met me eens zijn, dat zijn er niet zoveel...... Dit ondersteunt eigenlijk alleen maar het argument dat de fysieke dragers zullen afnemen.
    Laatst aangepast door rogue : 05-12-2013 om 10:59

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Met gemak bedoelde ik (zoals gemeld) dat je vanuit je luie stoel toegang hebt tot een scala aan films, waarvoor je eenmalig een vast bedrag per maand betaalt. Geen extra kosten, geen addertjes onder het gras, niets anders. En dat voor de prijs waarvoor je een halve nieuwe DVD kunt kopen.

    Dat staat helemaal los van de toegang tot netflix USA. Ik geloof trouwens niet dat het heel moeilijk is om te krijgen trouwens.Net als iemand een beetje moeite zal moeten nemen als ze willen downloaden, is dit ook zo te regelen. Op het forum komen trouwens niet alleen tech-nerds, maar voornamelijk filmliefhebbers, en die twee hebben niet perse een verband met elkaar….
    Ik vind het gemak van downloaden nog niet te vergelijken met het instellen van Netflix USA. Misschien wel qua technische moeilijkheid, maar het zal niet op zo'n grote schaal worden gedaan als het downloaden van een MPs'tje of een DivX-filmpje

    Je punt betreffende dat de afname van fysieke dragers door de crisis klopt wel, natuurlijk gaan mensen tijdens een crisis eerst besparen op de luxe goederen. Maar, zoals Oakey aangeeft, tegelijkertijd hebben de laatste 5 jaren de mogelijkheden om goed te streamen een vlucht genomen; snel internet is voor het gros van de mensen bereikbaar en steeds meer betaalbaar en er komen steeds meer diensten met een goede en vooral werkende infrastructuur, waarbij het gebruiksgemak hoog in het vaandel staat. Je kunt met netflix met een paar klikjes een film kijken. Ik ben langer bezig met een film uit de kast zoeken, erin doen, laden, wachten tot het menu verschijnt (als je pech hebt zit er nog een Brein filmpje voor) en ik op Play kan klikken.
    Dat klopt, maar als de server van Netflix eruit ligt kun je niks. Met een schijfje heb je dan tenminste de content altijd voorhanden.

    Ik ken trouwens geen mensen die elkaar een film cadeau doen; misschien een fysieke drager als een PS3/Xbox/Wii game voor de kinderen, maar dat is het wel. Of een bioscoopbon, die valt ook nog in de smaak. Ik heb in het verleden wel met verjaardagen een blu-ray cadeau gegeven, maar dan was het vaak dat ze “die film al gezien hebben”. Tsja, dan stop je daar ook mee.
    Het laten zien van je welvaart door het hebben van fysieke dragers, dat geloof ik al helemaal niet. Dat laat je zien door je auto, je huis, je inrichting, je kleding, je apparatuur, je nieuwe keuken e.d.; niet doordat je 1000 films in huis hebt. Dat is eerder onhandig, we kennen hier op het forum allemaal het probleem van de ruimte die een flinke collectie inneemt.
    Dan kom je denk ik bij anderen in huis dan ik Ik vind het tonen van een CD-collectie of een film-collectie (en dat hoeven er geen 1000-den te zijn) wel iets zeggen over je karakter, over je voorkeur voor muziek, kunst en film. Een keuken en/of apparatuur vind ik ook iets zeggen over je als persoon, maar niet over je voorkeur van kunst-uitingen. En om dan je smaak vwb film en muziek te tonen via je Netflix voorkeuren vind ik gewoon banaal. Misschien ben ik van de oude stempel, maar dat zou ik echt lachwekkend vinden als iemand mij dat zou tonen.
    En je schilderij toon je toch ook niet dmv een scan op je iPad....

    Maar wat denk je dan van de groei van zo’n netflix? Denk je dat dat zich niet doorzet? Het is nu zelfs zo dat ze zelf (goed ontvangen) tv-series maken; en dit zal alleen maar toenemen.
    En het artikel over Steam? Juist over deze twee lees ik niets.

    Wat ik al aangaf; je lijkt je wel (bijvoorbeeld met netflix) te beperken hoe het in Nederland zal lopen, maar wij zijn slechts een kleine vis in de grote oceaan. Het zegt overigens best wat dat netflix juist in Nederland begint; blijkbaar zien ze dat onze infrastructuur al zodanig geschikt is voor streamen….
    Wat is precies de groei van Netflix dan? Overigens hoop ik niet dat het een al te grote vlucht zal vinden, want aangezien je erg weinig betaalt voor een dergelijke dienst zal het verdienmodel net zo zijn als bijv bij Spotify, en het gevolg daarvan is dat de artiesten hier erg weinig van zullen krijgen. Dus het lijkt allemaal wel mooi, maar als wij als consument erg weinig (willen) besteden voor film en muziek dan zullen de artiesten daar wel steeds meer onder komen te lijden. Ik steun bijv een artiest als Ilse De Lang bijvoorbeeld graag door een CD van haar te kopen, niet door het beluisteren via Spotify. En das hetzelfde bij een film via Netflix. Dat ze zelf series gaan maken betekent alleen maar dat het verdienmodel schofterig is naar de artiest, want gezien de inkomsten (en de uitgaven naar artiesten) blijft er dus erg veel geld over voor dit soort acties.
    En wat is dat Steam dan precies? Wat ik er nu van lees is dat het vooral voor PC's is en dat ze bezig zijn met een eigen OS oid. Maar als dat zo is dan vind ik het al helemaal ver afstaan van de discussie over VOD en streaming. Ik bedoel: PC-gaming is volgens mij al helemaal een niche....het gros van de Nederlanders heeft toch een laptop of tablet....

    En deze quote zegt het helemaal: de echte HT liefhebber. En dat zal je met me eens zijn, dat zijn er niet zoveel...... Dit ondersteunt eigenlijk alleen maar het argument dat de fysieke dragers zullen afnemen.
    Ik denk dat je dit onderschat: veel mensen hebben een (dvd en/of BD-) surround opstelling staan met een (grote) HDTV. EN die schaar ik ook onder de HT-liefhebbers, niet alleen de Gerco's, de jamiev's en de DVDprofilerfilmgek's die hier op het forum rondlopen. Dus die term omvat een veel breder publiek, dus je argument vind ik daarmee niet gestaafd.

    Maar goed, ik ga hier niet continue in discussie met de meerdere liefhebbers hier. Mijn punt is duidelijk en hier laat ik het verder even bij. Jullie hebben nu je eigen topic dus veel plezier ermee
    Ik hoop wel dat er op dit forum meer gediscussieerd gaat worden over Blu-ray uitgaves dan de nieuwe films op Netflix, anders is het voor mij in elk geval minder interessant.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 05-12-2013 om 11:23

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    En deze quote zegt het helemaal: de echte HT liefhebber. En dat zal je met me eens zijn, dat zijn er niet zoveel...... Dit ondersteunt eigenlijk alleen maar het argument dat de fysieke dragers zullen afnemen.
    Geheel mee eens, in die zin is deze site ook een goed voorbeeld; een klein clubje liefhebbers dat daadwerkelijk (nog) in fysieke dragers en films investeert.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    maar als de bestedingsruimte weer gaat groeien, dan zie je de aankopen van muziek en film via fysieke media echt weer groeien.
    Ik hoop dat je gelijk hebt Rogier maar ik denk ook dat fysieke dragers het in de toekomst heel moeilijk gaan krijgen. Vind ik zelf ook heel erg jammer maar tijden veranderen.
    In de muziek zie je steeds meer bands die geen CD's meer uitbrengen. Je kunt de CD dan downloaden tegen betaling........zie sites als bandcamp.
    Laatst aangepast door Jeroen D : 05-12-2013 om 12:14

  19. #44

    Standaard

    Beetje kortzichtig en naïef, vind je niet Jordy? Vinyl en CD bestaan al zoveel jaren en overleven nog steeds alle financiële malaise en tegenvallende verkopen, dus dat blijft echt onderdeel uitmaken van de toekomst. En als ik lees dat veel meer artiesten diensten zoals Spotify, waar je als artiest een paar euro krijgt als je nummer iets van 1000 keer is gedownload, de rug toekeren en de voorkeur geven aan de "klassieke" media dan zie ik de toekomst van CD's e.d. nog niet zo somber. En als ik lees dat zelfs de MM adverteert met acties rondom CD's en Vinyl wijst dat uit dat zelfs een grote keten hier nog brood in ziet, naast de kleinere winkels voor de zgn "liefhebber".
    En dat Steam kan voor games best populair zijn, maar bedenk wel dat Sony en Microsoft, niet de kleinste bedrijven ter wereld, echt wel de felle concurrentie aangaan met deze dienst, want met alle investeringen in de nieuwe consoles gaan ze dat marktaandeel echt niet opgeven. En omdat fysieke media ook bij de nieuwe consoles nog steeds een groot onderdeel en inkomstenbron vormt, zie ik dit echt nog niet snel verdwijnen.
    En dat stukje uit De Telegraaf kan je natuurlijk nauwelijks serieus nemen als artikel. Het toont nergens de bron van de cijfers en ook verdere details over de informatie ontbreekt. Typisch De Telegraaf en het zou me niks verbazen als dit verkapte sluikreclame is. In elk geval is het artikel zelf niet echt populair, want het is nul keer gedeeld via social media.


    http://www.pcworld.com/article/2068105/steam-hits-record-shattering-7-million-concurrent-users-over-thanksgiving-weekend.html


    http://www.insidegamer.nl/nieuws/108...bruikersrecord

    enz enz

    Dus geen verkapte sluikreclame van telegraaf.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 05-12-2013 om 16:41

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    In de muziek zie je steeds meer bands die geen CD's meer uitbrengen. Je kunt de CD dan downloaden tegen betaling........zie sites als bandcamp.
    Ik blijf het principe "no CD, no sale" huldigen. Ik heb in mijn muziekcollectie absoluut geen enkele download zitten. Als ik iets goed vind dan koop ik het, maar ik moét een fysiek medium hebben.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik vind het gemak van downloaden nog niet te vergelijken met het instellen van Netflix USA. Misschien wel qua technische moeilijkheid, maar het zal niet op zo'n grote schaal worden gedaan als het downloaden van een MPs'tje of een DivX-filmpje
    Ik ben het gewoon met je eens dat het niet op grote schaal zal worden gedaan . Waarom? Heel simpel, omdat netflix USA geen Nederlandse ondertiteling heeft, maar alleen Engelse. En nog steeds vindt het gros Nederlandse ondertiteling (zeer) belangrijk. Iets met 'gewoon' downloaden wel te verkrijgen is.
    Maar dat neemt niet weg dat het technisch redelijk simpel is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat klopt, maar als de server van Netflix eruit ligt kun je niks. Met een schijfje heb je dan tenminste de content altijd voorhanden.
    Natuurlijk, maar zo ken ik er nog een paar. Als jij een diepe kras op je schijfje hebt, hebt je ook niets. Als jouw blu-ray speler een storing krijgt, heb je ook niets. Als jij een nieuw schijfje koopt, heb je kans dat hij het niet doet omdat er eerst een update voor de speler moet komen (die er misschien nog niet is).
    Ik heb het in al die tijd nog geen enkele keer meegemaakt dat ik netflix niet kon starten wegens een storing.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dan kom je denk ik bij anderen in huis dan ik Ik vind het tonen van een CD-collectie of een film-collectie (en dat hoeven er geen 1000-den te zijn) wel iets zeggen over je karakter, over je voorkeur voor muziek, kunst en film. Een keuken en/of apparatuur vind ik ook iets zeggen over je als persoon, maar niet over je voorkeur van kunst-uitingen. En om dan je smaak vwb film en muziek te tonen via je Netflix voorkeuren vind ik gewoon banaal. Misschien ben ik van de oude stempel, maar dat zou ik echt lachwekkend vinden als iemand mij dat zou tonen.
    En je schilderij toon je toch ook niet dmv een scan op je iPad....
    Blijkbaar kom ik inderdaad bij anderen in huis; ik ben de enige van mijn kring die zo'n grote collectie heeft.
    Natuurlijk kan een filmcollectie iets zeggen over de smaak van een persoon. Maar dat hoeft niet in de vorm van een fysieke drager te zijn, het kan beter met de films die hij gezien heeft en/of graag kijkt.
    Waarom houden mensen zoiets als WhatIWatch bij? Natuurlijk, ook voor jezelf als bijvoorbeeld naslagwerk, maar tegelijkertijd geef je ook een stukje van jezelf bloot: wat je kijkt, zegt ook een klein beetje wat over jezelf. Of dat op een fysieke drager, On Demand, Internet, Bioscoop doet zegt ook wel iets, maar dan vind ik WAT je kijkt een stuk interessanter.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat is precies de groei van Netflix dan? Overigens hoop ik niet dat het een al te grote vlucht zal vinden, want aangezien je erg weinig betaalt voor een dergelijke dienst zal het verdienmodel net zo zijn als bijv bij Spotify, en het gevolg daarvan is dat de artiesten hier erg weinig van zullen krijgen. Dus het lijkt allemaal wel mooi, maar als wij als consument erg weinig (willen) besteden voor film en muziek dan zullen de artiesten daar wel steeds meer onder komen te lijden. Ik steun bijv een artiest als Ilse De Lang bijvoorbeeld graag door een CD van haar te kopen, niet door het beluisteren via Spotify. En das hetzelfde bij een film via Netflix. Dat ze zelf series gaan maken betekent alleen maar dat het verdienmodel schofterig is naar de artiest, want gezien de inkomsten (en de uitgaven naar artiesten) blijft er dus erg veel geld over voor dit soort acties.
    En wat is dat Steam dan precies? Wat ik er nu van lees is dat het vooral voor PC's is en dat ze bezig zijn met een eigen OS oid. Maar als dat zo is dan vind ik het al helemaal ver afstaan van de discussie over VOD en streaming. Ik bedoel: PC-gaming is volgens mij al helemaal een niche....het gros van de Nederlanders heeft toch een laptop of tablet....
    Voor de groei van netflix verwijs ik je graag naar de eerdere link die ik gaf.
    Jij ziet één kant van de diensten zoals Spotify en netflix, maar er zit ook een andere aan, en dat is dat er content onder de aandacht wordt gebracht, waarmee je in aanraking komt, die je normaal gesproken zou missen. Daarnaast (in mijn geval) zijn er veel films die ik alsnog koop nadat ik ze heb gezien, films die ik niet blind zou kopen.
    Ilse de Lange lijkt mij trouwens een artiest die je nou net niet hoeft te 'steunen'; net als de andere iets grotere artiesten krijgt zij de bulk van hun inkomen uit optredens/concerten. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben. Het zijn juist de wat kleinere artiesten die al weinig andere inkomsten hebben die je zou kunnen steunen.

    Wat er schofterig is aan het feit dat netflix zelf series maakt ontgaat me echt volledig; dat doen ze simpelweg om meer kijkers te lokken met series die nergens anders te zien zijn. Investeren in de toekomst heet dat. Net als HBO. HBO maakt toch ook zelf series om kijkers te lokken? Want HBO is net zo goed een on demand kanaal, waarvoor je een vast bedrag betaalt om ongelimiteerd te kijken. Of is dat weer anders omdat het HBO is? Vind je het ook schofterig naar de artiest dat ze bijvoorbeeld Game of Thrones maken? NU hebben ze redelijk wat originele (eigengemaakte) series en films, maar nog lang niet allemaal, en hoe denk je dat zij begonnen zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik denk dat je dit onderschat: veel mensen hebben een (dvd en/of BD-) surround opstelling staan met een (grote) HDTV. EN die schaar ik ook onder de HT-liefhebbers, niet alleen de Gerco's, de jamiev's en de DVDprofilerfilmgek's die hier op het forum rondlopen. Dus die term omvat een veel breder publiek, dus je argument vind ik daarmee niet gestaafd.
    Ik zit echt verbazing dit te lezen. Meen je dit nou echt? Iedereen die een alles-in-één surround setje met een tv koopt is een HT-liefhebber? Echt waar? Hoeveel van die mensen hebben zich er echt in verdiept? Hoeveel van die mensen nemen de moeite om hun gekochte spulletjes nog speciaal af te stemmen? Hoeveel van die mensen gaan daadwerkelijk fysieke dragers kopen en hoeveel gaan via hun mediaplayer content (waarvoor niet betaald is) afspelen?
    Omdat ik een auto koop, wil niet zeggen dat ik een auto-liefhebber ben. Sorry, maar ik vind dat je hier behoorlijk nat gaat.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Maar goed, ik ga hier niet continue in discussie met de meerdere liefhebbers hier. Mijn punt is duidelijk en hier laat ik het verder even bij. Jullie hebben nu je eigen topic dus veel plezier ermee
    Ik hoop wel dat er op dit forum meer gediscussieerd gaat worden over Blu-ray uitgaves dan de nieuwe films op Netflix, anders is het voor mij in elk geval minder interessant.
    Net zo goed als jij, ben ik ook een liefhebber. Ik durf wel te zeggen dat ik bovengemiddeld veel kijk én koop. Misschien zit daar ook het grote verschil in: doordat je minder kijkt, is je behoefte ook minder om je buiten de fysieke dragers te begeven; als je een paar films per week kijkt hoeft dat misschien ook niet.
    Maar...ik vind het niet erg om van twee walletjes te eten en sluit mijn ogen niet voor nieuwe ontwikkelingen.

    Je hoeft denk ik niet bang te zijn dat er meer over netflix dan over blu-ray's gediscussieerd wordt denk ik; Jordy's punt dat er op dit liefhebbersforum maar een klein clubje echt actief is, zegt genoeg: die blijven wel komen.

    We zullen het waarschijnlijk hier nooit over eens worden, maar dat hoeft ook niet.
    Laatst aangepast door rogue : 06-12-2013 om 01:03

  22. #47

    Standaard

    Rogue verwoordt het treffend.

    Ik kom bij veel mensen thuis, van alle leeftijden en rangen en standen, en bijna niemand heeft nog een cd/film-collectie. De paar mensen die nog cd's kopen zijn 65+, de rest luistert via spotify, mp3-downloads of gewoon niet. Bij films is het nog erger; 95% kijkt alleen kabel-tv, huurde vroeger wel eens een dvd, maar heeft nu niet eens een blurayspeler (want huren kan niet meer wegens geen videotheken en kopen doen ze niet, dus wat is het nut van een blurayspeler dan?). Wel hebben ze soms een HD mediaspeler voor de illegale downloads (de 'techneuten' dan). Verder merk ik dat Netflix via de mensen met Playstations snel ingang heeft gevonden in de paar maanden dat ze bestaan. En bij de 25-minners is Youtube inmiddels groter dan tv-kijken.

    Qua HT-opstellingen valt het ook tegen; het gros heeft weliswaar een grote fullHD tv, maar slechts een enkeling heeft er een surroundset aan hangen, de meesten kijken gewoon met het geluid van de tv. Geïnteresseerd in beeld- en geluidskwaliteit is bijna niemand, met de opmerking dat de interesse hiervoor bij het vrouwelijk geslacht werkelijk nihil is; die zie ik nog vaak genoeg kijken met ingezoomde, uitgerekte of anderszins niet kloppende beeldformaten Of terwijl ze betalen voor HD content op UPC toch gewoon naar de SD-versies gaan zitten kijken omdat de HD-kanalen boven de 70 zitten en de SD's meteen op 1, 2 en 3.

    Wij hier op het forum zijn inderdaad in het geheel niet representatief voor de Nederlandse populatie. Ik heb ook altijd cd's gekocht, nu meer dan ooit, vinyl is bij mij nooit weggeweest en ook daarvan koop ik steeds meer, en naast een uitgebreide DVD- en bluraycollectie download ik ook en kijk ik Netflix en af en toe HD-upc.
    Laatst aangepast door Oakey : 06-12-2013 om 17:04

  23. #48

    Standaard

    Ik kwam de cijfers tegen van GfK over het laatste kwartaal van 2013:
    In het afgelopen kwartaal boekt de videomarkt de grootste min. Zowel in omzet als in afzet daalde de markt met een derde deel. Opvallend is dat het segment Blu-ray een scherpere daling laat zien dan DVD movie.
    ...
    De markt voor Video-on-Demand is in 2013 nog verder opengebroken. GfK schat in dat de VOD-markt afgelopen jaar met bijna 23% is gegroeid in omzet naar een totaal van 88,5 miljoen euro in 2013.
    Ik vrees dat het niet lang duurt voordat bluray echt een nichemarkt wordt, ook gegeven de sterkte afname van verkooppunten (de afname in verkoop van fysieke filmdragers was in 2012 ook al iets van 16%).

    VOD gaat het nu echt maken (of heeft het al gemaakt). Mijn eigen kijkverhouding bluray:Netflix is voor films nu al iets van 1:10. De echt goede films wil ik toch nog steeds op bluray hebben, maar dat zijn er niet zo veel merk ik. Wat betreft tv-series kijk en koop ik helemaal geen bluray meer, kijk enkel nog Netflix.
    Laatst aangepast door Oakey : 14-03-2014 om 18:52

  24. #49

    Standaard

    Dit is dan weer jammer want dan zou ik toch zon beetje vanaf nu naar de webversie moeten .
    https://play.spotify.com/browse
    maar op de webversie heb je geloof ik niet dat je kan zien wat andere user friend op dat moment afspeelt wel zijn playlists enz
    (of de premium desktop versie nemen natuurlijk maar blijft jammer dat de gratis desktop versie nu blijkbaar een probleem is geworden)
    Een vriend had er gisteren last van werd overspoelt met popups toen die op spotify zat
    bleek malware na een scan

    Spotify is getroffen door een zogenaamde malvertising-aanval. De desktopversie van de streaming*dienst opent regelmatig browservensters met daarin advertenties die malware bevatten. Dit treft alleen gebruikers van de gratis versie.

    http://www.onemorething.nl/2016/10/d...malware-sites/

  25. #50

    Standaard

    Hoewel ik op vlak van films alles fysiek wil hebben is dat voor muziek bij mij anders. Ik vind itunes gewoon ontzettend gemakkelijk en ik kan overal aan m'n muziek, iphone, ipad, mac apple tv... Ook zijn cd's vaak gewoon duurder en wil ik niet altijd alle nummers hebben. Komt daar ook nog bij dat het genre waar ik het meest naar luister filmmuziek is en ja dat genre vind je niet eenvoudig op CD ofwel pas weken na de digitale release. Wat ik dan wel fysiek koop zijn LP's. Gewoon als verzameling en enkel van albums of soundtracks die ik echt fantastisch vind. Illegaal muziek downloaden, nee sorry ik wil gerust betalen voor muziek. Iemand heeft daar tijd ingestoken.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 11-10-2016 om 09:20
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •