De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Advies HT

  1. #1

    Standaard Advies HT

    Goedeavond mensen,

    Ik ben Jeroen, 25 jaar oud en ben op zoek naar een HT set waarvoor ik een budget heb gereserveerd van +/- €2000
    Dit budget wil ik besteden voor:

    1) a/v receiver
    2) 5.1 geluidsset
    3) Bekabeling
    4) Eventueel een mediaplayer waardoor ik de meest voorkomende video en audioformaten af kan spelen.
    Heb nu een computer aangesloten op mijn huidige set, wil deze graag vervangen door een mediaplayer om mijn digitale materiaal af te kunnen spelen.
    Het zou mooi zijn als er een mediaplayer is waar ik ook mijn externe harde schijf van 4TB op kan aansluiten.
    Deze HD bevat zowel film (HD bestanden van 2 tot met 25 gb) en audiomateriaal (Flac, mp3)


    Deze set wil ik voornamelijk gebruiken voor het kijken van films (70%) en het luisteren van muziek (30%)

    Eisen aan receiver / mediaplayer:
    - TV, Mediaplayer, Blu ray speler moeten aangesloten kunnen worden aan de receiver middels hdmi (minimaal 4 input hdmi)
    - Mogelijkheid tot 7.1 uitbereiding
    - 4K upscaling
    - Flac, losless, DTS-HD, MP3 audioformaten ondersteunen
    - MKV, AVI, ISO(film), 3D, DIVX + (srt files) videoformaten ondersteunen
    - USB aansluiting
    - 3D ready
    - Lipsynchronisatie
    - Ik wil muziek/films (hd 2-25gb) vanaf pc of mediaplayer kunnen streamen (of middels mediaplayer kunnen afspelen)
    - Voldoende vermogen om goed gebruik te kunnen maken van de speakers


    Qua speakers zit ik gezien mijn budget te denken aan:

    - Teufel Theater® 500 Mk2 "5.1-Set Cinema"
    Kosten €1500,00

    zie voor technische informatie: http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...ema-p9973.html
    13419_65045.jpg


    - Theater® 6 Hybrid "5.2-Set"
    zie voor technische informatie: http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...et-p14288.html


    Echter kan ik deze speakers nergens luisteren, (oke, je mag ze 8 weken op proef nemen).
    Daarnaast lees ik enkel op kieskeurig en Alpha audio iets over deze sets, en de reacties zijn positief, ook op duiste sites.
    Echter vraag ik mij af of jullie mij iets meer kunnen vertellen over ervaringen / kwaliteit van deze speakers.

    Doordat ik (nog) onbekend ben in de HT wereld weet ik ook niet of de specs van de speakers goed te noemen zijn.
    En waar ik op moet letten bij de aanschaf van een reveiver, wellicht kunnen jullie een aantal types opnoemen die voldoen aan de bovengenoemde eisen en die een goede combinatie vormen met de speakers.

    Alvast bedank voor jullie reacties en suggesties.
    Laatst aangepast door Jeroen h : 04-12-2013 om 19:54

  2. #2

    Standaard

    Teufel bed zeer veel waar voor het geld en ik ken niemand die spijt van de aanschaf er van.
    Dat er niet zoveel reviews van zijn komt omdat teufel nog niet zo heel lang op de Nederlandse markt actief is.
    Het grote verschil tussen de 2 sets is de subwoofer. Bij 6 Hybrid zitten er 2 subwoofer in de speakerkasten, bij de 500mk2 een losse subwoofer.
    Dat had je natuurlijk zelf ook wel gezien.
    De subwoofer is een van de lastigst te plaatsen onderdelen van een home theater als je die los hebt dus lijkt het handig dat deze in de spekaers verwerkt zijn.
    Echter, dat vereist wel dat de speakers op de juiste wijze geplaatst kunnen worden anders kun je ze niet voldoende benutten.
    Dat betekend dat je speakers aardig wat vrije ruimte moeten hebben aan de zijkanten. Staat er 1 bijv dichtbij een muur zal die subwoofer door de weerkaatsingen van het geluid waarschijnlijk snel te lokaliseren zijn, oftewel, je hoort waar het geluid vandaan komt en dat is nou juist bij de subwoofer niet de bedoeling. Bij de overige speakers wel omdat deze zorgen voor plaatsing van effecten (iets wat bijv linksachter gebeurd moet ook linksachter gehoord worden).
    Dus belangrijkste is de ruimte waar de speakers moeten komen te staan.
    Je kunt overigens ook kiezen voor Q-acoustics, dat is ook een merk wat zeer veel "bang for the buck"biedt:
    2 x 2050i als fronts (€349,- p.st.)
    [URL=http://www.qacoustics.co.uk/2020i-stereo-speaker.htm]2 x 2020i als rears (€145,- p.st.)[url] of 2 x 2010i als rears (€95,- p.st.)
    2000ci als centre (€249,-, linkje werkte helaas niet)
    2070Si subwoofer (€395,-)
    de subwoofer kun je overigens als enige speaker wel van eigenlijk elk merk nemen omdat deze echt alleen het laag weergeeft. Je kunt er dus ook voor kiezen om een subwoofer van een compleet ander te nemen zonder dat dit hoorbaar effect heeft op het geluid.
    Of dit beter is dan Teufel durf ik niet te zeggen omdat de Teufel alleen ken van horen zeggen maar niet zelf heb gehoord. Q-Accoustics heb ik wel diverse modellen van gehoord en ik moet zeggen dat dat gewoon goed spul is voor het geld.
    Alleen de subwoofer vind ik persoonlijk minder omdat ik zelf 1 grotere prefereer boven 2 wat kleinere. Prijzen komen trouwens van internet dus het kan lonen om wat te shoppen zelf, ik weet dat in de MM Q-accoustics verkopen maar weet niet of je daar rustig kan luisteren en of wat de prijzen daar zijn.
    Om je in te lezen : http://dvd.nl/achtergronden/alles-ov...-luidsprekers/
    Nog extra informatie over HDMI kabels : http://dvd.nl/achtergronden/hdmi-feiten-en-mythes/

    Enige wat je nu nog moet doen is een receiver kiezen met voldoende HDMIO aanlsuitingen en eventueel een USB input voor je externe HDD.
    Tegenwoordig hebben BR speler trouwens ook een USB input dus die zou je ook kunnen gebruiken, doe ik ook en dat werkt uitstekend.

  3. #3

    Standaard

    Hallo,

    Bedankt voor uw advies.
    Heb voor mijzelf de knoop doorgehakt, en ik kies voor de Teufel T500 MK2 als speakerset.

    Ben er nog niet uit welke receiver ik aan wil schaffen, heb me een beetje georrienteerd en ik kom o.a. op de onderstaande modellen uit.

    Onkyo TX-NR626

    Yamaha RX-V771
    Onkyo TX-NR609

  4. #4

    Standaard

    Naast het verhaal van Edgar over de subwoofer is er ook nog het verhaal over de surrounds.

    Bij de meeste sets van Teufel zijn de 'surrounds' als 'Di-poles' uitgevoerd. Voor dit soort luidsprekers heb je in principe een ruimte nodig die aan de zij- en achterkanten gesloten is, omdat deze het geluid via de wanden verspreiden. Heb je een ruimte waar een zijkant open is, dan kun je beter gewone luidsprekers als 'surrounds' gebruiken, zoals die van de Ultima40.

    Om een goede keuze te maken kun je het beste eerst zelf gaan kijken en luisteren naar wat er in jouw geval mogelijk is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Naast het verhaal van Edgar over de subwoofer is er ook nog het verhaal over de surrounds.

    Bij de meeste sets van Teufel zijn de 'surrounds' als 'Di-poles' uitgevoerd. Voor dit soort luidsprekers heb je in principe een ruimte nodig die aan de zij- en achterkanten gesloten is, omdat deze het geluid via de wanden verspreiden. Heb je een ruimte waar een zijkant open is, dan kun je beter gewone luidsprekers als 'surrounds' gebruiken, zoals die van de Ultima40.

    Om een goede keuze te maken kun je het beste eerst zelf gaan kijken en luisteren naar wat er in jouw geval mogelijk is.
    Dipool-luidspreker T 130 D (rechts)

    De T 130 D is in zekere zin een dubbele luidspreker. Twee tweeters en twee mid range woofers zijn in deze dipool verwerkt. Om de bijzondere geluidseffecten en een realistische ruimtelijkheid te creëren, stralen ze niet in een richting uit, maar tegelijkertijd naar voren en naar achteren. Hierdoor wordt het klankbeeld dankzij de extra reflecties aan de muren en plafond zeer diffuus en is daardoor niet meer te plaatsen. Hiermee krijg je een extreem sfeervol geluid.

    Desgewenst is de naar achter uitstralende 2-kanaals luidspreker ook uit te schakelen. Deze instelling is aan te raden wanneer de Rear-luidspreker niet direct aan de muur is gemonteerd, maar in de ruimte en/of op een statief moet worden geplaatst. Op deze manier is de T 130 D flexibel in te zetten voor elke woonsituatie. Daarbij is de luidspreker voorzien van afneembare magnetische frontjes.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen h Bekijk bericht
    Hallo,

    Bedankt voor uw advies.
    Heb voor mijzelf de knoop doorgehakt, en ik kies voor de Teufel T500 MK2 als speakerset.

    Ben er nog niet uit welke receiver ik aan wil schaffen, heb me een beetje georrienteerd en ik kom o.a. op de onderstaande modellen uit.

    Onkyo TX-NR626

    Yamaha RX-V771
    Onkyo TX-NR609
    Zei je nou U tegen mij?
    Nu voel ik echt oud ineens hoor.

    Maar vwb de receivers, zowel Onkyo als Yamaha zijn merken die goede receivers leveren waarbij de Yamaha een wat neutraler geluid levert en de Onkyo een wat voller geluid.
    Ik heb de indruk dat je alles online wilt gaan kopen, is natuurlijk niets mis mee maar je hoort niet wat je koopt en bent afhankelijk van adviezen/reviews van anderen.
    Het is een beetje hetzelfde als een auto kopen online waar je nog nooit een meter in hebt gereden of zelf in gezeten. Het lezen van adviezen/reviews schept een bepaald verwachtingspatroon en dat kan dan behoorlijk tegenvallen of juist meevallen of zelfs boven verwachting zijn. Ga je eerst eens naar de dealer en maak je een proefrit weet hoe de auto zit, rijdt, noem maar op.
    Hetzelfde geld eigenlijk voor hifi aankopen. Als je beide merken hebt gehoord (op dezelfde speakers) weet je welke klank bij jou en jouw muzieksmaak/filmsmaak past. Dan maak je een keuze waarvan je zeker weet dat hij goed is.

    En dat is dus ook mijn advies, luisteren. Uiteraard is het jouw eigen keuze om dat advies in de wind te slaan en gewoon online te bestellen waarvan jij denkt dat het beste is en de kans is dan ook realistisch dat het voor jou goed is. In dat geval zou ik gaan voor Onkyo TR-N626 vanwege de LAN/SLA en Bluetooth. Waarom die en niet de 609 of de Yamaha want dat zijn beide ook zeer goede receivers. Omdat ik zo inschat vanachter mijn PC dat jij wel gebruik zal gaan maken van WLAN (WIFI) en Bluetooth.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •