De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard geen tv geluid naar versterker via tulp (samsung smart 5500)

    Hallo mede gebruikers, heb pas een samsung smart 5500 aan geschaft. Had eerst een samsung plasma. En had geen probleem om het geluid naar mijn analoge versterker te verbinden met tulpstekkers. In deze smart zit ook zo'n verbinding maar geen geluid te horen uit mijn boxen. Wat te doen? Heb al gekeken in het menu maar kan nix ontdekken. Help!!

  2. #2

    Standaard

    Is het geen audio in ipv een audio out wat op je tv zit?

    [EDIT]Nee, dat is het niet, volgens de handleiding moet het gewoon kunnen:
    AUDIO OUT: Connects to the audio input jacks on your amplifier/home theater.
    When connecting, use the appropriate connector.
    When an audio amplifier is connected to the AUDIO OUT jacks: Decrease the volume of the TV and adjust the
    volume level with the amplifier’s volume control.
    Kijk eens in de audioinstellingen van het menu of je daar ergens analoog of digitaal kunt selecteren bij audio out?
    Laatst aangepast door Oakey : 07-12-2013 om 08:19

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Is het geen audio in ipv een audio out wat op je tv zit?

    [EDIT]Nee, dat is het niet, volgens de handleiding moet het gewoon kunnen:


    Kijk eens in de audioinstellingen van het menu of je daar ergens analoog of digitaal kunt selecteren bij audio out?
    Hallo, hier ben ik weer, ik heb bij de audio instellingen gekeken. Kan de geluidmodus veranderen, dat helpt niet. Bij luidspreker instellingen kan je een luidspreker voor uitvoer aangeven, helpt ook niet. Of externe luidspreker, ook geen geluid.... De digitale audio staat uit omdat ik een analoge versterker gebruik. Geluidsformaat is dan PCM. Verder staat er nix zinnigs bij. Begrijp er niks van.

  4. #4

    Standaard

    De meeste Smart-TV's hebben alleen een digitale audio uitgangen (optisch en het ARC van HDMI) en een aansluiting voor een hoofdtelefoon. Om het geluid als analoog naar een versterker of receiver te kunnen sturen, zal dus waarschijnlijk gebruik moeten maken van de hoofdtelefoon-aansluiting. Het niveau van het signaal moet je dan instellen m.b.v. de volumeregeling van de TV. Als je deze te hoog of te laag instelt, heb je kans op vervorming of ruis. De geluidssterkte moet je daarna dus met de volumeregeling van de versterker of receiver regelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Dat is bij deze tv niet het geval, heb de handleiding gelezen. Moet toch gewoon een uitgang zijn die onafhankelijk van het tv-volume is.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is bij deze tv niet het geval, heb de handleiding gelezen. Moet toch gewoon een uitgang zijn die onafhankelijk van het tv-volume is.
    Je vermeld niet het volledige type/modelnummer, anders had ik wel even meegekeken in de gebruiksaanwijzing.

    Je hebt een analoge versterker..... oke, dan zul je ook wel bekent zijn met het fenomeen SCART Heb je al nagedacht om het bijvoorbeeld te proberen met een scartbreakout
    op je TV en van daaruit een verbinding te maken met je versterker? Gaat in de meest gevallen perfect al blijf je dan natuurlijk wel beperkt tot stereo.
    de audio out van aan te sluiten
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je vermeld niet het volledige type/modelnummer, anders had ik wel even meegekeken in de gebruiksaanwijzing.

    Je hebt een analoge versterker..... oke, dan zul je ook wel bekent zijn met het fenomeen SCART Heb je al nagedacht om het bijvoorbeeld te proberen met een scartbreakout
    op je TV en van daaruit een verbinding te maken met je versterker? Gaat in de meest gevallen perfect al blijf je dan natuurlijk wel beperkt tot stereo.
    de audio out van aan te sluiten
    Ben vandaag in een winkel advies gaan vragen over mijn model. Blijkt dat er alleen audio in aansluiting opzit(tulp) en digi audio uit.
    Bedankt voor de reacties.

  8. #8

    Standaard

    samsung 5500serie:

    Zoals al gezegd is indien geen scart dan
    Via de mini 3.5 misschien ?. je weet wel die mini koptelefoon aansluiting maat. Er lijkt er een aan de achterkant te zitten
    en dan deze naar de amp met snoertje Zal wel een variable volume niveau zijn dus eerst het volume op de versterker op gebruikelijk niveau zetten (liefst klein beetje hogere stand dan gebruikelijk) en daarna via tv volume wat omhoog zetten tot gewenst niveau.(in geval van een apart headphone menu hoef je daar de volume maar 1x op gewenst niveau te zetten)
    En als het klopt wat je in de gebruiksaanwijzing leest dan lijkt het een vast geluidsniveau output te zijn en hoef je alleen de volumeknop op de versterker te gebruiken om geluid harder of zachter te zetten.
    (Eventueel het tv volume erbij of op 0 zetten)


    3x HDMI Audio/Video In
    1x RCA Component Video In
    1x RCA Composite Video In
    1x RCA Stereo (L/R) Audio In
    2x USB 2.0 Audio/Video/Photo In
    1x SPDIF Audio Out
    1x 1/8" (3.5mm) Mini Audio Out
    1x Mini DVI Audio In
    1x RS-232C Control In
    1x RF Antenna In
    Laatst aangepast door vista-vision : 14-12-2013 om 10:52

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •