De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het grote "Ik heb een vraag over een fotocamera" topic.

    Ik heb een vraagje.
    In mei/juni ga ik weer op reis en zou me graag tegen dan een spiegelreflex fotocamera willen aanschaffen.
    Nu is mijn vraag, ik twijfel tussen 2 winkels.
    Ofwel zou ik online bij Pixmania een kopen ofwel in de winkel bij Mediamarkt.
    Nu zou ik graag willen weten wat juliie voorkeur zou zijn om bij te gaan, dit zowel in prijs als in kwaliteit van de dienstverlening.
    Ook zou ik willen weten of Mediamarkt goedkoper is tijdens eindejaar (december) of tijdens de solden in januari?
    Budget is ongeveer 750 euro en is inclusief 2 xtra batterijen, geheurgenkaart, draagzak en een tweede lens.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-12-2013 om 21:41

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de mijne bij Media Markt gekocht. In Rotterdam lopen er diverse medewerkers rond die er verstand van hebben en je goed kunnen voorlichten. MM heeft jaarlijks aanbiedingen en speciale weken waarin fotografieproducten goedkoper zijn. Wanneer dat is, weet ik alleen niet. Volgens mij van de zomer, want ik kreeg toen een gratis workshop erbij dus dat was ook een speciale week.
    Als je weet wat je wil hebben en het is online goedkoper, kan je het net zo goed daar kopen.
    Ik was ongeveer precies kwijt wat jouw budget is, 754 euro. Daarvoor had ik de camera, Sony A58, met kitlens, 50mm lens, tas, extra batterij, geheugenkaart en schoonmaakset.

  3. #3

    Standaard

    Het probleem is dat ik nog twijfel tussen 4 merken: Canon, Nikon, Olympus en Sony.
    Mijn klein fototoestel is een Sony.
    Het enigste nadeel aan Sony is dat ze hun eigen materiaal hebben. Met nadruk op je MOET alles hebben van het merk Sony zelf.
    Ik ga er nog eens over nadenken, er is zoveel keuze.

  4. #4

    Standaard

    Hoeft niet hoor. Je kan bijvoorbeeld ook lenzen kopen van Tamron. Sony is niet echt een grote naam in de wereld van de spiegelreflex, maar bieden kwaliteit voor weinig geld. Ik heb de A58 en die bevalt uitstekend. A65 is weer wat duurder, maar ook erg goed. Sony heeft Minolta en alle technieken gekocht, vroeger toch geen kleine naam in deze branche. Verder bieden ze vaak beeldstabilisatie in de camera bij de goedkopere modellen, zoals ook de A58. Je hoeft dus geen lenzen te kopen die dit hebben, wat je geld gaat schelen.
    Uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat het merk weinig zal uitmaken, Sony, Nikon en Canon maken allemaal goede camera's, maar de fotograaf zelf bepaalt nog veel meer. Vroeger zonder alle digitale poespas kwam het aan op het talent en kunde van de fotograaf en dat is nu niet anders. Alles op automatisch zetten, zal niet het onderste uit je camera halen. Kennis van compositie, iso, diafragma, sluitertijden enz des te meer.

  5. #5

    Standaard

    Oeps, een budget van 750 euro voor een spiegelreflexcamera om foto's te maken op vakantie? Eh, reis je dan wellicht ook 1e klas, en neem je dan ook een paar Nike Airs mee, en DJ-set en je Macbook Air(hoewel die is wel erg handig en licht)?
    Het laatste wat je mee moet nemen op vakantie is een 'zware' spiegelreflexcamera, en zeker niet voor dat gigantische bedrag. Sowieso is een spiegelreflex tegenwoordig eigenlijk een overbodig monster daar er prachtige compacts te vinden zijn die voor meer gemak net zo veel kunnen. Alleen luie fotograferen gebruiken een vette telelens op een spiegelreflex (inplaats van enkele meter naar voren te lopen om stiekem dat oude vrouwtje met die rimpels te fotograferen) en alleen de kostbare spiegelreflexlenzen van minstens 1000 euro per stuk evenaren die van een leuke compact. Bijna elke compact heeft tegenwoordig een 28mm groothoek waarbij elke mooi gebouw in beeld te brengen is.
    Tip voor een prachtige compact (met erg handig opklapschermje zodat je ongezien kan fotograferen): Nikon Coolpix 7800, Canon G1x, Canon G16. En voor nog meer geld kun je gaan denken aan de Fujifilm Finepix-serie. Met deze camera's maak je geen indruk op je omgeving, maar kom je wel met indrukwekkende foto's thuis.

  6. #6

    Standaard

    Je hebt gelijk, maar ik ga elk jaar op reis en elk jaar naar een verre bestemming en elk jaar zie ik jonge mensen (nog jonger dan mij) lopen met een voor hun idd te dure spiegelreflex en een zak met 2 of 3 extra lenzen erin.
    Wat een storend nieuw fenomeen is zijn de tablets en Ipads waarmee je ze ziet rondshowen om foto's mee te maken.
    Ik heb vandaag beslist - samen met mijn vriendin het bij mijn sony dsc-w90 te houden en een tweede kleine camera aan te schaffen voor onderwaterfoto's, keuze is gevallen op de Olympus Tough TG-830.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •