De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Evil Dead (2013) (Blu-ray)

    Evil Dead (2013) (Blu-ray)

    Boshuthorror van de puurste soort, gebaseerd op Sam Raimi's cult-klassieker uit 1981.

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 27-01-2014 om 11:37

  2. #2

    Standaard

    Want in de huidige vorm is de nieuwe Evil Dead niks meer dan een dertien-in-een-dozijn horrorfilm.
    Een Evil Dead-film zonder Ash is geen Evil Dead-film!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Ik vond de film beduidend beter dan Koen blijkbaar. Ik verwachte ook helemaal geen humor, aangezien het origineel dat ook niet had. Dit kwam pas echt bij deel twee. Ik miste ook Ash niet, want dat personage zou door niemand anders vertolkt kunnen worden. Ik vond het wel degelijk een Evil Dead-film, want de overige ingrediënten zijn er namelijk wel. Voor mij staat of valt deze film niet met de aan of afwezigheid van Ash. De beklemmende sfeer, het boek, de spreuk, de vliegende camera, het haast levende bos, allen zijn ze aanwezig. De gore is meer van deze tijd en de film bevat dan ook enkele zeer smerige scenes. Alles bij elkaar een geslaagde remake voor mij en een mooie hommage aan het origineel door de subtiele verwijzingen.

  4. #4

    Standaard

    Ik vond dit ook een prima film. Heerlijk goor en de acteerprestaties (die normaal in horrorfilms niet altijd van het hoogste niveau zijn) zijn zeer goed.
    Ben blij dat er juist geen humor in zit (heb ik meestal een hekel aan bij horrorfilms).
    Mooiste scene van de film vind ik de openingsscene........die is echt briljant en zet gelijk de toon voor de hele film.

    Mensen gaan deze vergelijken met het origineel.............dat mag maar heeft geen enkele zin. Ze kunnen prima naast elkaar bestaan toch ? Ik geef in ieder geval de voorkeur aan deze

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik geef in ieder geval de voorkeur aan deze
    Kijk uit wat je zegt hoor, voor sommigen is dat heiligschennis

  6. #6

    Standaard

    Ook ik miste Ash niet. Immers: we wisten van tevoren al dat dit personage zou schitteren door afwezigheid.
    En Ash laten vertolken door een andere acteur is onnodig en weinig effectief.

    Wat mij opvalt is dat veel mensen schijnbaar moeite hebben met de afwezigheid van humor in horrorfilms. Waarom toch? De afwezigheid van humor geeft juist de nodige beklemmende sfeer. Dit maakte van de remake van The Hills Have Eyes ook een goede horrorfilm.

    Ik was zeer te spreken over deze 'remake' en dat zeg ik als groot fan van de originelen.
    Misschien krijgt het tweede deel (als die er komt) wel de nodige humor mee net zoals het origineel.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  7. #7

    Standaard

    Ik was ook zeer blij met de afwezigheid van humor. Eindelijk weer eens een lekker smerige en spannende horrorfilm.

  8. #8

    Standaard

    zeer genoten van deze film in de bioscoop jammer dat hij nog steeds 20 euro bij de mediamarkt is
    ben zelf wel een fan van de evil dead films geweest maar ik vindt dit toch wel de beste
    tenminste geen slapstick en ja een paar onliners die ze ook in de andere delen gebruikte
    vooral op het laats i feast on your soul feast on this hup die kettingzaag de smoel in
    maar de zelfde onliner maar dan in evil dead 2 i swallow your soul i swallow your soul swallow this hup even het jacht geweer er tegen aan
    prachtig al hadden ze het niet evil dead genoemd maar wat anders dan was het alsnog een steengoeie film

  9. #9

    Standaard

    Top film die het origineel eer aan doet en tevens goede uitgave qua beeld en geluid!

    Gelukkig dat er geen humor in zit, alleen eeuwig jammer dat de (beloofde) unrated versie er toch niet op staat...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    ... alleen eeuwig jammer dat de (beloofde) unrated versie er toch niet op staat...
    Ben benieuwd wat dat dan voor versie moet gaan worden, want vond deze versie al ''smerig'' genoeg voor de bios.

    Kan niet zo 1 2 3 een film opnoemen die hier in de bios heeft gedraaid waar meer smerigheid in zat dan in deze film.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ben benieuwd wat dat dan voor versie moet gaan worden, want vond deze versie al ''smerig'' genoeg voor de bios.

    Kan niet zo 1 2 3 een film opnoemen die hier in de bios heeft gedraaid waar meer smerigheid in zat dan in deze film.
    Klopt, de film is al zeer bloederig echter is er toch nog het een en ander aan veranderd.

    In de trailer zat bijvoorbeeld een shot van David onder het bloed met een kettingzaag, ook zijn er een aantal frames uit gehaald en sommige scenes donkerder gemaakt om aan de R-rating te voldoen.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Klopt, de film is al zeer bloederig echter is er toch nog het een en ander aan veranderd.

    In de trailer zat bijvoorbeeld een shot van David onder het bloed met een kettingzaag, ook zijn er een aantal frames uit gehaald en sommige scenes donkerder gemaakt om aan de R-rating te voldoen.
    Aha ok, maar al met al toch raar dat een film in deze hoedanigheid in de bios mag draaien, terwijl een klassieke reeks als Friday the 13th bv helemaal verknipt is in elk deel, om in de bios etc te mogen verschijnen.

    Terwijl deze goedgekeurde versie van Evil Dead toch veel meer gore bevat dan de gehele Friday serie bij elkaar.

    Ik blijf het in ieder geval een rare instantie vinden de filmkeuring.

    Maar al met al vind ik deze film een goede film.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Aha ok, maar al met al toch raar dat een film in deze hoedanigheid in de bios mag draaien, terwijl een klassieke reeks als Friday the 13th bv helemaal verknipt is in elk deel, om in de bios etc te mogen verschijnen.

    Terwijl deze goedgekeurde versie van Evil Dead toch veel meer gore bevat dan de gehele Friday serie bij elkaar.

    Ik blijf het in ieder geval een rare instantie vinden de filmkeuring.

    Maar al met al vind ik deze film een goede film.
    Klopt.

    De MPAA blijft ook een vage organisatie.

    Feit is dat ze in de jaren 80 en ook 90 zeer streng waren tov horrorfilms. Tegenwoordig kun je al veel maken met een PG-13 rating en met een R al helemaal. Dat Evil Dead in deze vorm een R-rating heeft gekregen, heeft de discussie over het nut van de MPAA dan ook weer aangezwengeld op diverse fora...

    Maar ik vind het ook een zeer goede film en dat zeg ik als Evil Dead fan van het eerste uur!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  14. #14

    Standaard

    Nu ik deze gezien heb vind ik de andere delen maar slaapverwekkend.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •