Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goede voornemens voor 2014 op filmgebied

    Net als vorig jaar, kun je nu hier jouw goede voornemens op filmgebied kwijt.

    Dat kan van alles zijn.


    • Wil je bijvoorbeeld meer naar de bioscoop gaan?
    • Meer verdiepen in het genre van een bepaalde regisseur?
    • Of juist bepaalde regisseurs vermijden?
    • Meer films van een bepaalde periode bekijken?
    • Of misschien van een bepaald land?
    • Meer indies kijken?
    • Minder downloaden en meer kopen?
    • Overstappen op blu-ray en eindelijk die VHS banden in de vuilnisbak gooien?
    • Simpelweg meer of minder films kijken dan vorig jaar?
    • Minder kopen zodat die kijkachterstand van 7.524 films eens minder wordt?
    • Een grotere televisie kopen?


    Mijn voornemen voor 2013 (meer Aziatische cinema kijken en dan wat toegespitst op Zuid-Korea) is zonder meer gelukt voor het afgelopen jaar.


    Voor 2014 heb ik de volgende voornemens:
    1) Op dezelfde voet verder gaan met Zuid-Koreaanse cinema, ik heb de smaak weer helemaal te pakken. Wellicht wat meer horrorfilms van het land kijken.

    2) Meer films uit de periode voor 1950 kijken. Kwamen in 2012 nog ongeveer 1/5 van mijn bekeken films uit die periode, in 2013 was dit nog maar 3% .

    3) Minder series kijken. Series kosten veel tijd, en op een gegeven moment had ik er zoveel die ik tegelijkertijd en door elkaar heen keek, dat het onoverzichtelijk werd. Mijn voornemen is om er hoogstens (maar liever minder) 10 naast elkaar 'open' te hebben. Beter eerst eentje afmaken en dan pas aan de volgende beginnen.

    4) Kijkachterstand van series op blu-ray te verkleinen. Het lijkt tegenstrijdig met het vorige punt, maar ik heb series die ik elke week via een andere bron bekijk, en ik heb series die ik op blu-ray bekijk. Vaak heb ik hier wel 1 of meerdere seizoenen van gezien, maar nooit afgekeken. Dat moet anders. Minder via de andere bron , en meer uit de kast halen.

    5) Minder matige en slechte films kijken. Dat lijkt logisch, maar het komt nog veel te vaak voor, dat ik vooraf al denk bij een film "dat wordt niet veel", maar omdat ik toch mijn eigen mening wil vormen, ga ik toch kijken. Heel, heel af en toe wordt ik verrast, maar meestal niet. Films als Stolen, Empire State: niet meer doen, gewoon overslaan.

    6) En uitvloeiend uit het vorige punt: geen nieuwe films met Nicolas Cage en Jason Statham meer kijken. F&F7 is de uitzondering, maar verder: niet meer doen !

  2. #2

    Standaard

    Euh, mag van mijn post weer een apart topic gemaakt worden in het FILM gedeelte. Mijn post heeft alleen betrekking op films/series, en hoort absoluut niet onder 'Overige Discussies'.
    Goede voornemens op filmgebied en iemand de beste wensen geven, heeft niets met elkaar te maken. Ik had dit topic wel gezien, maar daar hoort het simpelweg niet.
    Bedankt !

  3. #3

    Standaard

    Punt 6 is echt geweldig, die hanteer ik al een film of 10 van de heren met héél af en toe een uitzondering. Ik doe dat trouwens ook met Bruce Willis, Al Pacino en Robert de Niro om eerlijk te zijn...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Euh, mag van mijn post weer een apart topic gemaakt worden in het FILM gedeelte. Mijn post heeft alleen betrekking op films/series, en hoort absoluut niet onder 'Overige Discussies'.
    Goede voornemens op filmgebied en iemand de beste wensen geven, heeft niets met elkaar te maken. Ik had dit topic wel gezien, maar daar hoort het simpelweg niet.
    Bedankt !
    Excuus Rogue,

    Ik had het bericht (te) snel doorgelezen en wou alles zoveel mogelijk centraal houden, maar bij nader inzien - door de 3de Kerstdag borrels heen - toch achter gekomen dat het niet helemaal correct was.

    Bij deze weer in ere hersteld, want anders zou ik jouw post tekort doen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb nog wel een punt 7 - wat ik altijd doe en aansluit op jouw punt 5.

    Alleen maar kijken wat ik leuk vind en niet (lees: nooit) laten beïnvloeden wat ik leuk zou horen te vinden. Trust your instinct, not your uncertainties...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Ik gooi mijn The Keep VHS pas in de vullisbak zodra er een fatsoenlijke Blu-Ray van is.

  7. #7

    Standaard

    Leuk topic!

    Net als elk jaar een kleine kijkachterstand. Zit er nu aan te denken een bovengrens van 20 in te stellen en dat ik voor die tijd van mezelf niets mag kopen.

    En ook in ben (te) verslaafd aan series geraakt, waardoor ik nog te weinig films zie. Zit te denken aan geen series in het weekend, maar dan alleen films. En daarnaast ook series niet per week kijken maar wachten tot een heel nieuw seizoen is afgelopen. En aan niet meer dan 1 nieuwe serie tegelijk beginnen en daar dan ook alles van kijken tot zover dat kan (dus één ding tegelijk).

    Tenslotte wellicht wat meer herkijken en dan vooral de echte grote klassiekers die ik soms maar 1 keer heb gezien, wat alweer jááren geleden is.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #8

    Standaard

    Mijn voornemens zijn: Mooie blu ray collectie beginnen ( net overgeschakeld, de 31ste komt de HDTV en speler toe!)
    Zoveel mogelijk films uit de IMDB top 250 zien, (zit nu aan 92).
    Selectiever zijn in wat ik koop, ik koop veel te veel dat ik maar 1 keer kijk.

    Als ik die voornemens kan houden ben ik blij!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kefke96 Bekijk bericht
    Zoveel mogelijk films uit de IMDB top 250 zien
    Dát is voor mij echt geen goed voornemen, want er zitten een hoop films tussen die ik niet (meer) wens te zien. Ik wil mijn tijd liever steken in films die er voor mij toe doen, ook al wordt het gecatalogeerd als commerciële pulp en niet als de zogenaamde 'kwaliteitsfilm'.
    Laatst aangepast door Werner : 28-12-2013 om 14:21
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Mijn voornemens zijn:

    - minderwaardige films links laten liggen (zeg ik elk jaar maar lukt nooit).
    - meer art movie books kopen
    - blijven dromen over 2015 want het wachten op Star Wars VII is ondraaglijk

  11. #11

    Standaard

    ◆ Onze vrijdag avond bioscoop avond handhaven komend jaar, onze groep is inmiddels gegroeid tot 4 vaste deelnemers, elke vrijdag als het enigzins mogelijk is 2 films
    ◆ meer films thuis kijken, komt er niet altijd van met twee kleintjes
    Who buys DVD's anyway? :)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Excuus Rogue,
    Ik had het bericht (te) snel doorgelezen en wou alles zoveel mogelijk centraal houden, maar bij nader inzien - door de 3de Kerstdag borrels heen - toch achter gekomen dat het niet helemaal correct was.
    Bij deze weer in ere hersteld, want anders zou ik jouw post tekort doen...
    Bedankt Claudio !

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kefke96 Bekijk bericht
    Zoveel mogelijk films uit de IMDB top 250 zien, (zit nu aan 92).
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner
    Dát is voor mij echt geen goed voornemen, want er zitten een hoop films tussen die ik niet (meer) wens te zien. Ik wil mijn tijd liever steken in films die er voor mij toe doen, ook al wordt het gecatalogeerd als commerciële pulp en niet als de zogenaamde 'kwaliteitsfilm'.
    Als iemand die (althans iets van een jaar geleden) de gehele 250 had gezien, kan ik zeggen dat er toch wel wat juweeltjes tussen zitten, die je misschien anders mist. Het is maar een lijstje natuurlijk, en van sommige kun je toch stellen dat het bizar is dat ze erin zitten (Dark Knight Rises....), maar over het algemeen zitten er weinig slechts tussen. Maar natuurlijk moet je het helemaal zelf weten .

  13. #13

    Standaard

    Er zitten ook nog veel "klassiekers" tussen zoals "Goodfellas", "Taxi Driver" enzoverder, die ik ook nog niet gezien heb, maar natuurlijk zijn er ook mindere tussen, die neem ik er maar bij!

  14. #14

    Standaard

    Mijn voornemen om meer naar de bioscoop te gaan is slechts gedeeltelijk geslaagd. Geheel onverwachte (dat zijn ze altijd) gezondheidsproblemen hebben daar een stokje voor gestoken, maar de intentie was er wel. Zodoende zal de teller in 2013 slechts op 21 eindigen. Méér dan het dubbele van de vorige drie jaren, maar nog niet de helft van mijn gemiddelde van 4 jaar terug en nog niet eens één vierde van mijn gemiddelde van 6 jaar terug. Ik herneem bij deze hetzelfde voornemen.

    Verder tracht ik ergens een evenwicht te vinden tussen het aantal series en de BLU-RAY stapel die ligt te wachten, maar dat lukt me niet. Ook al omdat alle gemiste films van de afgelopen jaren een TV-premiere beleven en de decoder nu eenmaal beperkt is wat opslag betreft. Het is ééntje kijken om ééntje kunnen op te nemen, it's that bad. Wat aankopen betreft, dat ligt zo goed als stil. Enkel gewoonte-aankopen (Disney, Pixar) gebeuren nog op regelmatig tijdstip. Downloaden (legaal of illegaal) voelt nog steeds niet hetzelfde voor mij, dus dat is ook dit jaar geen optie.

    Acteurs of regisseurs vermijden, nah. Ik ga natuurlijk niet ontkennen dat ik minder snel een nieuwe Statham zal opzetten dan eender wat, maar wanneer die man eens iets afwijkends zou doen of deel zou uitmaken van een geheel waar ik best wel zin in heb (Expendables, guilty pleasure), zal ik dat zeker niet laten.

  15. #15

    Standaard

    mijn voornemens, minder films te kopen die ik niet vaak zal zien..en me meer focussen op films die toch meer waarde hebben in mijn filmcollectie.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #16

    Standaard

    Ik sluit me bij iedereen wel aan wat dat betreft, ik heb hier nog zoveel films liggen die ik wel gekocht heb maar die ik nog steeds niet gezien heb terwijl ze inmiddels zelfs al op TV geweest zijn.
    Daarnaast wil ik graag een willekeurige loterij winnen zodat ik een dedicated HT kan bouwen.

  17. #17

    Standaard

    Even teruggekeken naar mijn goede voornemens en daaruit concludeer ik het volgende:

    - Percentage herzien is inderdaad gedaald naar 18 %
    - Het is niet gelukt om meer te kijken in 2013. Komt ook doordat ik meer series heb bekeken en doordat ik een fulltime job heb gekregen.

    Voornemens 2014:

    - Meer zien dan in 2013.
    - Meer naar bioscoop
    - Het % herzien weer wat omlaag brengen
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  18. #18

    Standaard

    -Een HD-TV en Blu-ray-speler kopen, zodat ik eindelijk mijn reeds aangeschafte Blu-rays (inmiddels zo'n 75 stuks als ik de James Bond 50th Anniversary box meereken) ook bij mezelf thuis kan kijken i.p.v. alleen maar bij vrienden thuis (hoewel die filmweekendjes die we met enige regelmaat houden toch altijd wel érg leuk zijn!).
    -Nog net iets vaker naar de cinema gaan dan in 2013. Ik ben in totaal 44 keer naar de cinema geweest in 2013, maar in de eerste vier maanden maar heel weinig. Dat heb ik dus later in het jaar ietwat ingehaald door af en toe twee keer per week te gaan (soms zelfs drie keer). Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat er draait, ik ga niet naar de cinema als er niets draait wat ik wil zien, en als er een week later meerdere films draaien die mijn interesse hebben ga ik vaker in één week.
    -Mijn kijkachterstand wegwerken (die is namelijk een paar meter lang...).
    Laatst aangepast door Leijo : 05-01-2014 om 23:41
    "Bond. James Bond."

  19. #19

    Standaard

    Minder kopen staat bovenaan bij mij op de lijst. Teveel films die ik maar 1x kijk, of nog steeds in seal heb staan thuis. Daarnaast ga ik wat vaker wachten op een afprijzing. Minder steelbooks .... alles bij elkaar opgeteld moet 100 euro per maand besparen.

  20. #20

    Standaard

    Cross-post uit het "gekocht topic":

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mijn goede voornemen voor 2014 is om geen Blu-rays of Blu-ray-uitgaven meer te kopen alleen maar vanwege de aantrekkelijke lage prijs. Vroeger heb ik dat te vaak gedaan om maar een collectie op te bouwen, maar daardoor heb ik in mijn verzameling inmiddels wat te veel films die voor mij geen enkele herkijkwaarde hebben. Verder worden er momenteel gewoon te veel matige films op Blu-ray uitgebracht. Al die overbodige sequels van bijv. de Marvel-reeks kunnen mij echt gestolen worden.
    Mijn collectie (en kijkachterstand) is inmiddels dermate groot dat ik zo langzamerhand een verzadigingspunt aan het bereiken ben. Dus alle 3 voor ...euro-acties: not for me. Of: voor 5 euro een film meenemen die ik anders nooit gekocht zou hebben onder het motto: daar kan ik mij geen buil aan vallen: gaat dit jaar niet meer gebeuren.
    Dat betekent ook dus minder vaak de Media Markt binnen lopen of, als je er wel komt, je niet schuldig voelen als je daar niets gekocht hebt. En bovendien minder pre-orders doen want dat maakt toch niets uit. De meeste uitgaven zijn soms nog jaren verkrijgbaar tegen een veel lagere prijs. Ik heb nu een kort (verlang)lijstje van nog aan te schaffen films gemaakt en ga ik proberen mij dit jaar daaraan te houden. Eerst maar eens aan mijn kijkachterstand werken. Dit jaar zal ik daarom nog maar incidenteel op dit topic te vinden zijn. Succes met jullie aankopen!
    Same here! dat aantal matige films of films zonder herkijkwaarde in m`n collectie is ook erg hoog. Je krijgt ze ook niet doorverkocht dus ik zal minder gaan (proberen ) te kopen.
    Pre-orders zal ik ook nog maar af en toe doen, alleen bij uitgaves die ik echt per se zsm. wil hebben. Voorlopig gaat het goed, alweer een week (dat is heel wat voor mij ) niets besteld of gekocht. Ook omdat ik tegenwoordig weer meer platen en cd`s dan films koop. Eerst maar eens wat van die kijkachterstand weg werken (en die is gigantisch na de aankopen van de Zatoichi box set en de Breaking Bad collectie)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #21

    Standaard

    Doel van vorig jaar om mijn kijkachterstand terug te brengen is hopeloos gefaald .

    Nieuw doel is om dit jaar maximaal €600 te besteden aan BD's, enerzijds door kritischer te kopen en anderzijds door te wachten tot de titels die ik wil onder een bepaalde prijs zijn gezakt.
    Gemiddeld wil ik onder de €8 per titel blijven dus die €600 zal wel te halen zijn, alleen het derde seizoen van Game of Thrones zal flink in het budget hakken.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  22. #22

    Standaard

    6713b89.jpg

    Paar weken terug bovenstaand boek gekocht voor een tientje op Amazon. 900+ pagina's met uitleg over de meest grondbrekende films in de filmgeschiedenis.
    Mijn voornemen voor 2014-2018 is dus makkelijk gezet: Chronologisch deze catalogus doornemen, zonder al te veel recente films te moeten missen.

    Op gebied van series ga ik strengere criteria opleggen. Veel aanslepende series ga ik gewoon links laten liggen (sons of anarchy, walking dead, Homeland, ...).

  23. #23

    Standaard

    1) Ik ga trachten meer films te kijken dit jaar (als mijn vriendin de TV wilt afstaan, want die kijkt te graag naar Geordie Shore, La Femme Nikita en Doctor Who). Van de 506 blu's in mijn verzameling moet ik er wellicht nog zo'n 30 kijken, dat is echt teveel. Kijkachterstand dus trachten in te halen.

    2) Mijn trend van vorig jaar verder zetten: minder "nieuwe" films kopen. De laatste 10 jaar komen er meer en meer slechte films uit. Ofwel zijn ze pure actie ofwel zijn het reboots of remakes of sequels (met her en der mooie uitzonderingen zoals Wolf of Man Street en Captain Philips). Daar ga ik dus minder geld in in steken. Dan komt er wat vrij voor wat oudere films, vooral jaren 70 tot 90 films zal ik dit jaar trachten te investeren.

    3) Series op blu-ray lichtjes uitbreiden. Op verlanglijstje staan Game of Thrones, Spartacus en Prison Break.

    4) Mijn huidige verzameling eens overlopen en de films of series eruit keilen die ik echt niet meer of denk niet meer te bekijken.

  24. #24

    Standaard

    Jurgen, jij hebt nog geen Game Of Thrones? Schande!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    1) Ik ga trachten meer films te kijken dit jaar (als mijn vriendin de TV wilt afstaan, want die kijkt te graag naar Geordie Shore, La Femme Nikita en Doctor Who). Van de 506 blu's in mijn verzameling moet ik er wellicht nog zo'n 30 kijken, dat is echt teveel. Kijkachterstand dus trachten in te halen.

    2) Mijn trend van vorig jaar verder zetten: minder "nieuwe" films kopen. De laatste 10 jaar komen er meer en meer slechte films uit. Ofwel zijn ze pure actie ofwel zijn het reboots of remakes of sequels (met her en der mooie uitzonderingen zoals Wolf of Man Street en Captain Philips). Daar ga ik dus minder geld in in steken. Dan komt er wat vrij voor wat oudere films, vooral jaren 70 tot 90 films zal ik dit jaar trachten te investeren.

    3) Series op blu-ray lichtjes uitbreiden. Op verlanglijstje staan Game of Thrones, Spartacus en Prison Break.

    4) Mijn huidige verzameling eens overlopen en de films of series eruit keilen die ik echt niet meer of denk niet meer te bekijken.
    30 blu-ray's kun je geen achterstand noemen, hoogstens de te kijken films voor de komende maand

    Wat betreft je opmerking dat er meer en meer slechte films uitkomen: ik denk zelf dat er geen slechte 'filmjaren' bestaan. Hoogstens dat je dan misschien niet de juiste films (voor jou) hebt bekeken.
    Het kan natuurlijk dat je smaak de laatste 10 jaren veranderd is; misschien dat de grote releases je minder aanspreken dan voorheen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •