De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips BDP-9600: analoge uitvoer en Dolby-formaten

    Ik heb een Philips BDP-9600 blu-ray-speler en gebruik de analoge uitgangen naar de versterker.

    Ik stel vast dat bij Dolby Digital 5.1 en Dolby TrueHD 5.1 de achterste speakers niet (meer?) worden aangesproken.
    Bij DTS-formaten daarentegen werkt alles naar behoren, dus problemen met de aansluitingen of de versterker kunnen worden uitgesloten.
    Bij de toontest in het configuratiemenu werken de achterste speakers eveneens.

    Mogelijks de chipset die de conversie naar Dolby doet die defect is, maar dan is het nog altijd vreemd dat de voorste speakers (en subwoofer) het wel doen...

    Ergens een setting die ik over het hoofd zie?

  2. #2

    Standaard

    http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nld.pdf

    In de handleiding staat voor een 5.1-opstelling:
    Gebruik de 7.1-kanaals audioaansluitingen (m.u.v. de SL/SR-aansluitingen) als u de 5.1-kanaals AV-ontvanger/versterker aansluit.

    Dit snap ik niet: voor een 5.1-opstelling zijn het toch de rear's die ontbreken en moet je nét wel de SL/SR gebruiken?


    (Als ik de SL/SR's gebruik, krijg ik wel geluid uit de surround's, maar ik heb zo de indruk dat het niet alles is - lijkt wel of hij alles als 7.1 aanziet).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •