Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gone Girl (Fincher, 2014)

    http://www.imdb.com/title/tt2267998/

    Nieuwste van Fincher, draait in oktober 2014 hier in Nederland. Ben zeer benieuwd, Fincher is toch wel 1 van de allerbesten


  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Het boek is echt geweldig goed. Kijk hier enorm naar uit. De trailer slaagt erin op het uiteindelijk plot niet te spoilen ookal lijkt het op het eerste gezicht wel zo. Benieuwd wat het alternatieve einde zal zijn. (Jammer dat men het einde veranderd want het einde in het boek was echt perfect)

  4. #4

    Standaard

    Ik ken het boek niet maar de trailer is veelbelovend

  5. #5

    Standaard

    De reviews zijn lovend, film houdt zich nagenoeg aan boek. Denk dat ik volgende week, na de drukte, zullen wel veel koppeltjes gaan kijken

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    De reviews zijn lovend, film houdt zich nagenoeg aan boek. Denk dat ik volgende week, na de drukte, zullen wel veel koppeltjes gaan kijken
    Gezien de uitkomst van het verhaal zal van die koppeltjes niet veel overschieten. :P Ik kijk ernaar uit! Helaas pas vanaf 8 oktober in belgië… why ?

  7. #7

    Standaard

    Ik verwacht ook wel veel van deze film, en als je naar de bios wil moet je gewoon een vroege ochtend voorstelling gaan dan zitten er vrijwel nooit veel mensen in de zaal

  8. #8

    Standaard

    Ik heb deze film gisteren gezien en vond het een hele goede film. Zat echt op het puntje van mijn stoel tot het einde aan toe. Ik moest er wel even inkomen in het begin.
    Wat ik ook goed vond aan de film is de kritiek op hoe de media om gaat met vermissingen.

  9. #9

    Standaard

    De film viel mij nogal tegen helaas en bezorgde mij zelfs wat ergernissen, wat al direct bij het begin begon met veel te onrealistische, gevatte (in mijn ogen dus slecht geschreven) dialogen en gesjeesde personages. En ondanks de lange speelduur van 149 minuten vond ik sommige sequenties wat te vlug en kort door de bocht gaan. Ook jammer dat grote delen van het nogal gekunstelde plot en de daarmee gepaard gaande plotwendingen dmv een voice-over werden verteld in plaats van beeldend, wat grotendeels voorkwam dat je zelf aan het denken werd gezet en werd meegenomen. De film laat je de gebeurtenissen meer overkomen, want er worden weinig strohalmen gegeven waarmee je een aantal belangrijke plotwendingen die samenhangen met het gedrag van Amy Dunne, één van de protagonisten, zelf kunt bedenken of voorspellen. Het bleef dus louter bij het vaststellen van gebeurtenissen waardoor het plot mij weinig deelgenoot maakte van de film en het verveelde mij daarom nogal snel. Ook Ben Affleck heeft mij wederom niet echt kunnen overtuigen, al heb ik mij wel eens sterker aan hem geërgerd. Cinematografisch heb ik het ook allemaal wel eens interessanter gezien van Fincher met bijvoorbeeld Se7en, Fight Club en Zodiac. Dat blijven zijn beste werken tot nu toe wat mij betreft. Met wat goede wil kun je nog wel wat maatschappijkritiek uit de film destilleren, maar als (psychologische) thriller kon het mij dus maar matig boeien. Ook de zogenaamde humor was mij vaak wat te makkelijk en eerder storend dan leuk. In mijn beoordeling kom ik niet veel hoger dan een 5.5/10
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #10

    Standaard

    Gisteren gezien, fantastische thriller van Fincher! Echt het ene what the f*ck moment na het andere. Dikke aanrader!

  11. #11

    Standaard

    Wat een film. Ik geef bijna nooit een 10. (alweer een jaar geleden dat ik dat nog gaf) Maar deze film was perfect in alle opzichten! Nog nooit zo'n geniale boekverfilming gezien. Magistraal deze film!! Zet de oscar maar klaar voor Rosamund Pike en Kim Dickens.

  12. #12

    Standaard

    Zijn jullie dan echt zo kritiekloos op een film waar van alles op aan te merken valt? Of ligt het aan mij? Een Oscar gaat hij beslist niet winnen. Daar is deze film in tal van opzichten veel te middelmatig voor. Mocht dat wel gebeuren, dan zou dat voor mij een zoveelste bevestiging zijn dat die prijs weinig voorstelt.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 09-10-2014 om 11:05
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Zijn jullie dan echt zo kritiekloos op een film waar van alles op aan te merken valt? Of ligt het aan mij? Een Oscar gaat hij beslist niet winnen. Daar is deze film in tal van opzichten veel te middelmatig voor. Mocht dat wel gebeuren, dan zou dat voor mij een zoveelste bevestiging zijn dat die prijs weinig voorstelt.
    Ik ben het niet eens met jou commentaar punten die ik overigens nogal vaag vind. Ik heb altijd kritiek op een film maar bij deze had ik niks op aan te merken. Dit was een feest! De film is prachtig in beeld gebracht, goed geacteerd door de ganse cast, magistraal gemonteerd en niet te vergeten een nagenoeg perfecte boekadaptatie met extra toevoegingen die zonder meer geslaagd waren. Dat jij het niks vond ik is jou zaak maar ik begrijp niet goed dat je deze film middelmatig kan noemen… Dit is 10x beter dan de films die we de laatste maanden hebben moeten slikken uit hollywood.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 09-10-2014 om 11:16

  14. #14

    Standaard

    Dat mag natuurlijk! En ik kan ook wel zien dat het sommige mensen aan zal spreken. Maar er zitten gewoon heel wat zwakke punten in de film naar mijn idee. Ik heb ze nog niet eens allemaal benoemd. Een 10 is dan wel erg ruimhartig. Ook vind ik het jammer met films die het van plottwists moeten hebben, dat ze vaak slecht overeind blijven staan bij meerdere kijkbeurten. Maar dat nog terzijde. Het boek ken ik niet overigens.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 09-10-2014 om 11:20
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wat een film. Ik geef bijna nooit een 10. (alweer een jaar geleden dat ik dat nog gaf) Maar deze film was perfect in alle opzichten! Nog nooit zo'n geniale boekverfilming gezien. Magistraal deze film!! Zet de oscar maar klaar voor Rosamund Pike en Kim Dickens.
    Ben erg benieuwd. Fincher stelt eigenlijk nooit teleur........... Ik ga eigenlijk nooit naar de bioscoop maar voor deze maak ik een uitzondering.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Zijn jullie dan echt zo kritiekloos op een film waar van alles op aan te merken valt? Of ligt het aan mij? Een Oscar gaat hij beslist niet winnen. Daar is deze film in tal van opzichten veel te middelmatig voor. Mocht dat wel gebeuren, dan zou dat voor mij een zoveelste bevestiging zijn dat die prijs weinig voorstelt.
    Het is gewoon een hele sterke film en een rollercoaster ride. Een echte thriller die met behulp van beeld én geluid je op het puntje van je stoel laat zitten. Inderdaad ook sterk gemonteerd en qua acteerprestaties valt Rosamund Pike natuurlijk heel erg op, die gaat denk ik wel een Oscar nominatie krijgen. Dat moet je toch ook hebben gezien? Jouw 5,5 vind ik dan ook minder bij de waarheid komen dan de 10 die WaymannDirector aan deze film geeft.

  17. #17

    Standaard

    Ik ben oprecht blij dat jullie het anders hebben ervaren als ik. Ik had het ook graag anders gezien. En waarschijnlijk behoor ik ook tot de minderheid. Dat gebeurt wel vaker
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Dat mag natuurlijk! En ik kan ook wel zien dat het sommige mensen aan zal spreken. Maar er zitten gewoon heel wat zwakke punten in de film naar mijn idee. Ik heb ze nog niet eens allemaal benoemd. Een 10 is dan wel erg ruimhartig. Ook vind ik het jammer met films die het van plottwists moeten hebben, dat ze vaak slecht overeind blijven staan bij meerdere kijkbeurten. Maar dat nog terzijde. Het boek ken ik niet overigens.
    Als boekverfilming op zich is dit echt enorm goed. Zeer trouw en alle nutteloze plotlijntjes en personages zijn verdwenen, in de goeie zin. Mar moet toegeven ik van een grote Fincer fan. Maar dat is natuurlijk niet zonder reden. z'n cv is foutloos; Ja zelf de director's cut van Alien3 vond ik bijzonder geslaagd.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik ben het niet eens met jou commentaar punten die ik overigens nogal vaag vind.
    Om te proberen een paar van mijn kritiekpunten te verduidelijken, zal ik een poging wagen om een paar concrete voorbeelden te geven:


    1. De dialoog in de ontmoeting tussen Nick en Amy Dunne vond ik wat te ad rem naar mijn smaak. Kwam totaal niet natuurlijk over. Van het ene op het andere ogenblik liggen ze ook met elkaar in bed (ze kennen elkaar net een kwartier bij wijze van spreken).

    2. De uiteenzetting van het afbrokkelen van hun relatie vond ik ook niet zo overtuigend. En de stappen die Amy vervolgens zet als wraak, vond ik nogal omslachtig, bedacht en kunstmatig, ook voor een psychopate. Daarbij vond ik de afspiegeling van hoe een psychopate zich gedraagt nogal stereotype. Haar lage, monotone stemgeluid deed mij trouwens voortdurend aan Galadriel (Lord of the Rings) denken

    3. Een ander soort van ergernis had ik bij de karakters van detective Rhonda Boney en agent Jim Gilpin, die zich meer hooghartig als meelevend gedroegen, alsof ze het allemaal wel wisten hoe het zat. Vooral Jim Gilpin kraamde teksten uit waardoor ik me afvroeg waarom hij überhaupt agent was. Hij moest weinig hebben van grondig onderzoek en trok conclusies die nogal kort door de bocht waren(?) Dit kun je van een willekeurig persoon verwachten, maar niet van een onderzoeksagent. Rhonda Boney wees hem dan vervolgens ook 'wijselijk' terecht. Echt sterk vond ik dit niet.

    4. Ook de omslag van de publieke opinie na een tv-optreden van Nick Dunne ging wel erg makkelijk, zoals de advocaat van Nick (al even gesjeesd en zeker van zaak als alle andere personages) voorspelde. En waarom hadden de mensen om zich heen zich in eerste instantie sowieso zo snel tegen Nick gekeerd? Enkel vanwege een lachje op de foto? Niet zo overtuigend.

    5. De plottwist waarbij de verdenking verschuift van Nick naar Amy wordt dmv een voice-over verteld ipv beeldend. Dit vind ik meestal een zwaktebod, want daarmee leg je het publiek uit hoe het zit, zonder ze zelf na te laten denken. Ook rees bij mij de vraag waarom haar ouders nooit eerder iets van haar psychopate trekken hebben opgemerkt.

    6. En waar ze eerder alleen nog een verdwijning faket, daar veranderd ze het volgende moment plots in een moordenaar (op een manier die me trouwens sterk aan de opening van Basic Instinct deed denken). Nou kunnen we dat nog voor lief nemen, maar als ze vervolgens geheel bebloed net zo makkelijk weer in de armen van haar man opduikt, wordt de situatie nog wat vreemder. Ze komt wel erg makkelijk met haar verhaal weg, en ze wordt ook niet eens psychologisch onderzocht na deze gebeurtenissen. En niemand lijkt zich af te vragen hoe ze onder het bloed kwam te zitten? Slechts een kort verhoor wordt afgenomen en pas als ze weer opnieuw thuis is kan ze een douche nemen...serieus!? Mocht ze niet even vooraf bijkomen en een douche nemen?

    7. Ben Affleck. Need I say more? Het blijft een houterige acteur.


    Het zijn slechts een paar voorbeelden.

    P.S. Ik ben een liefhebber van Se7en, Fight Club en Zodiac en zelfs Alien 3 vind ik ook wel te pruimen Maar verder...
    Laatst aangepast door BigLebowski : 09-10-2014 om 13:34
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    z'n cv is foutloos; Ja zelf de director's cut van Alien3 vond ik bijzonder geslaagd.
    Echt waar? Benjamin Button vond ik echt waardeloos. Panic Room is gewoon een doorsnee thriller en Alien3 een van de mindere uit de gehele Alien-reeks.

    Hij heeft fantastische films gemaak (Seven, Zodiac) maar het wordt wel weer tijd voor een volgende meesterklap. Ik ben dus benieuwd naar deze film.

  21. #21

    Standaard

    Benjamin Button was inderdaad te slecht voor woorden. Panic Room vond ik toch wel erg goed, geen doorsnee in ieder geval.

    Alien 3 ben ik een groot fan van............heel anders dan deel 1 en 2 maar dat vond ik nou juist zo mooi. Hele sfeervolle film.

  22. #22

    Standaard

    Wat was er dan zo slecht aan Benjamin Button?

  23. #23

    Standaard

    Benjamin Button vind ik ook niks, te ongeloofwaardig en ik vind Cate Blanchett ook niks. Plus het verhaal vind ik te zoetsapppig en te saai. Panic Room vond ik geweldig, vooral als je ziet hoe minutieus Fincher de shots in deze film heeft opgezet. Dragon Tattoo vind ik ook erg sterk maar mijn favo films zijn nog steeds Se7en, The Game en Fight Club. Vooral na de laatste heeft hij zijn scherpte toch wel een beetje verloren. Het wordt allemaal een beetje te braaf. Hij kon via zijn films altijd een mooi "f*ck you" zeggen tegen de gevestigde orde, welke dat dan ook was. Dat doet hij nu niet meer en dat vind ik wel jammer... Zodiac vind ik overigens ook nog steeds goed als ABC-thriller ondanks dat je het einde al kent.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 10-10-2014 om 14:11

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wat was er dan zo slecht aan Benjamin Button?
    Alles. Een draak van een film. Daar komt ook nog bij dat ik Cate Blanchett een draak van een actrice vind.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wat was er dan zo slecht aan Benjamin Button?
    Niets voor mij, ik vind het een heel mooi modern sprookje.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •