De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard paar vraagjes over phillips led hd tv

    Dag mensen,

    mijn eerste post hier op het forum. Ik heb een paar vraagjes over mijn nieuwe hd tv. Het is een philips 55PFL4908.

    Mijn vragen zijn of er hier iemand de ideale instellingen weet qua beeld van deze tv. Ik heb nl wel iets irritant en dat is dat het beeld soms schokkerig beweegt. Dit als bvb de camera een boot volgt die van links naar rechts gaat, dan knippert de achtergrond precies. Alle beeldverbeteraars liggen al af, dus daar kan het niet aan liggen.

    En een tweede vraag. Als ik een film of serie via de usb poort van de tv bekijk dan staan de srt ondertitels altijd in het midden van het scherm. Hoe kan ik deze meer naar onder krijgen? Liefst zonder te moeten converteren aangezien je daarmee kwaliteitsverlies hebt.
    Ik heb al geprobeerd met de pijltjes van de afstandsbediening, maar dat haalt niks uit.

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

  2. #2

    Standaard

    Mijn advies: neem eens de tijd voor de gebruiksaanwijzing (wil niemand maar het loont soms de moeite ).
    Als jouw tv ongeveer gelijk is aan die van mij (ik heb een 42pfl4208 van Philips, dan kun je via de setup bij een vraagtekensymbool komen. Dan krijg je een hele index, waar je misschien iets wijzer uit wordt.

    Verder weet ik niet of je 1e probleem altijd is, dus tijdens tv kijken, dvd / br kijken, etc. Maar ik weet wel dat ik mn br speler kan instellen op 24 fps. Misschien scheelt dat. Sowieso goed om bijv. meerdere BR's te testen oid. Misschien is het niet eens je tv waar het aan ligt.

    Even checken met Philips kan misschien ook geen kwaad. Ikzelf heb nl. alle beeldverbeteraars gewoon aanstaan en ik heb nergens last van. Zou toch sonde zijn als je een fout product hebt meegekregen.
    Wel heb ik de MPEG artefactreductie aan staan. Misschien is dat ook nog iets.

  3. #3

    Standaard

    zal ik eens bekijken. Ik heb al eens enkele andere philips calibratieinstellingen bekeken en het lijkt me wel beter nu. Het probleem doet zich vooral voor met de digitale tv (digibox hier in belgië). Als er bvb iemand een hemd aan heeft met dunne streepjes, dan knipperen die streepjes enorm.

    Hoe zit het met ondertitels via usb op uw tv of heb je dit nog nooit geprobeerd?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djemz Bekijk bericht
    zal ik eens bekijken. Ik heb al eens enkele andere philips calibratieinstellingen bekeken en het lijkt me wel beter nu. Het probleem doet zich vooral voor met de digitale tv (digibox hier in belgië). Als er bvb iemand een hemd aan heeft met dunne streepjes, dan knipperen die streepjes enorm.

    Hoe zit het met ondertitels via usb op uw tv of heb je dit nog nooit geprobeerd?
    Ben ik ook nog niet uit. Ik heb wel ergens iets gezien over ondertitelsverschuiven oid. Dacht onder beeldinstellingen. Maar geen idee hoe dat werkt en of het kan.

  5. #5

    Standaard

    Hallo,
    Ik las juist deze topic en heb de zelfde led tv die jij ook heb de Philips 55PFL4908.Ben erg tevreden,maar wat ik dan heb is meestal als ik serie's kijkt via de Popcornhour C200 is als er een opname is in een ruimte wat wat donker is en als de kamera naar een raam draait waar veel helder licht uit komt,dat je dan even een flickering krijgt.
    Gebeurt niet altijd maar toch!!,.
    Heb jij dat ook bij deze tv?.
    ook ik heb alle beeld verbeteraars uit staan en het contrat een van 100 naar 70 gedraait,
    William.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •