Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 57 van 57 worden weergegeven.
  1. #51
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het verschil tussen VHS en DVD was levensgroot. Het verschil tussen Blu-ray en DVD niet zo groot, maar toch wel merkbaar voor wie op die dingen let. Het verschil met 4K zal echter alleen maar te merken zijn voor mensen die een héle grote televisie in huis hebben staan, en ik denk dat die markt toch eerder beperkt is. Het is een beetje onzin om nu discs te promoten zoals die Sony-heruitgaven van Amazing Spiderman en Ghostbusters en nieuwe releases als Elysium "mastered in 4K" terwijl de huidige technologie dat verschil nog niet kan valideren.
    Bij mij is dat eerste toch andersom, maar dat heeft meer met het feit dat ik meerdere tussen stappen heb gehad. Van Betamax, naar minder VHS, S VHS, LD-CLV/CAV naar DVD. Best veel stappen, maar nooit zo mooi als de eerste HD weergave die ik ooit zag. Mijn games zagen er mooier uit dan mijn films op DVD.

    Om nu inderdaad te masteren in 4K doet neigen naar de superbit-DVD. Grote omschrijving, maar relatieve verbetering. Toch ben ik altijd waakzaam voor alle denial en terugkomende vooroordelen over elke discutabele, toekomstige techniek, ondanks ik altijd het gevoel had, dat met HD het eindpunt van formaten zo langzamerhand wel in zicht was.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    ondanks ik altijd het gevoel had, dat met HD het eindpunt van formaten zo langzamerhand wel in zicht was.
    Het zal toch ooit moeten ophouden, want nog beter beeld kan bijna niet meer door het scheidend vermogen van het menselijk oog waargenomen worden...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #53

    Standaard

    De VOD-propositie is niet per definitie winstgevend en succesvol: http://www.nu.nl/tech/3672026/nederl...mon-stopt.html

  4. #54
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het zal toch ooit moeten ophouden, want nog beter beeld kan bijna niet meer door het scheidend vermogen van het menselijk oog waargenomen worden...
    Wellicht gaan we 'beyond' onze waarnemingsbeperkingen en wel direct naar het brein! Nou ja, met een komische insteek, maar toch wel een licht serieuze ondertoon. Tja, wie weet straks..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #55
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De VOD-propositie is niet per definitie winstgevend en succesvol: http://www.nu.nl/tech/3672026/nederl...mon-stopt.html
    Het zal ook best lastig zijn met toch al wat concurrentie. Filmnet/Canal+/Film1 heeft het ook al decennia zwaar, maar aan de andere kant bestaan ze nog wel steeds. Ximon was ook niet het eerste waar ik aan dacht bij streamen. Ik hen ze ook niet echt. Was het wat? Zou wel meer indruk maken als Netflix er bijvoorbeeld mee op zou houden!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #56

    Standaard

    NPO, SBS en RTL starten online dienst NLziet



    Via de online dienst NLziet kun je vanaf 1 juli onder meer alle Nederlandse tv-series terugkijken die op SBS6, Net 5, Veronica, één aan de RTL-kanalen of de publieke kanalen zijn uitgezonden. Uiteraard tegen betaling.

    NLziet - een soort van Nederlandse Netflix - omvat de bestaande (betaal)diensten RTL XL en KIJK (SBS). Deze wordt verstrekt door de dienst NPO plus, een uitgebreide versie van Uitzending Gemist die exclusief wordt toegevoegd op NLziet. Alle video's op NLziet zijn reclamevrij en van de hoogst beschikbare beeldkwaliteit. Terugkijken kan tot een jaar terug.

    Directeur Niels Baas van NLziet: "We hebben een breder aanbod dan Netflix en Videoland. Wij doen ook talkshows, drama, documentaires en spelshows."

    Een abonnement op NLziet kost €7,95 per maand en op de website NLziet tref je meer informatie. Voor de eerste 10.000 klanten is de dienst overigens al beschikbaar.

    Bron : Serietotaal.nl

  7. #57

    Standaard

    D'r zijn nu een hoop kleine spelertjes die allemaal gaan verzuipen. Niemand gaat zich op al die abonneediensten tegelijk abonneren, en op één of twee grote na zijn ze binnen een paar jaar allemaal bankroet. In België is het net hetzelfde van daddem. VOD van Belgacom, Rex en Rio van Telenet, een paar kleine spelers als Snow en de Motionbox van TVV, Netflix, Stievie, Bhaalu... het slagveld is binnen een paar jaar niet meer te overzien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •