Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 57 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Omdat het anders weer inzakt , ben ik benieuwd naar het volgende: hoe kijken degene die tegen VOD zijn, aan tegen een bezoek aan de bioscoop?

    Er is een vergelijking te maken met een VOD service waarbij je 1 film kan bestellen tegen betaling:
    Ook hier betaal je voor het eenmalig kijken van een film, wordt de film niet je eigen bezit en krijg je de film niet in fysieke vorm.

    Let op: het gaat dan niet om zo'n service als HBO of netflix , waarbij je een vast bedrag betaalt voor ongelimiteerd kijken, maar de service dat je thuis één film betaald en besteld (bijvoorbeeld Pathe thuis).

    Ik ben benieuwd!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Er is een vergelijking te maken met een VOD service waarbij je 1 film kan bestellen tegen betaling:
    Ook hier betaal je voor het eenmalig kijken van een film, wordt de film niet je eigen bezit en krijg je de film niet in fysieke vorm.
    In een bioscoop heb je nog altijd een bepaalde sfeer die je thuis niet kan opwekken. Bovendien past een scherm van dergelijke grootte niet in mijn huiskamer, en mag ik van mijn buren geen metershoge versterkers aan de muren hangen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #28

    Standaard

    Hierbij overigens een schitterende reden om VOD links te laten liggen:

    http://frontpage.fok.nl/nieuws/63026...g.html?related

    Disney jat gekochte kerstfilms terug

    In zijn eeuwige wijsheid heeft Disney gebruikgemaakt van Amazons mogelijkheid voor uitgevers om hun content te blokkeren, ook nádat deze is aangeschaft. Om het aantal kijkers van hun eigen Disney tv-kanalen een boost te geven zijn alle Disney kerstfilms en video's op Amazon geblokkeerd tot na de feestdagen. Het regent dan ook klachten van mensen die hun filmcollectie niet langer kunnen benaderen.

    Niet alleen zijn de video's momenteel niet beschikbaar via Amazon's online videodienst, ook mensen die de films reeds hebben aangeschaft en in hun online videotheek hebben staan kunnen de aangeschafte films niet langer bekijken. Dat meldt Torrentfreak.

    Onder de geblokkeerde video's bevinden zich onder meer 'The Muppet Christmas Carol' en 'Beauty and the Beast: The Enchanted Christmas'.

    Met deze zet toont Disney eens te meer aan dat consumenten nooit enig recht verwerven over aangeschaft videomateriaal. Deze trend is ingezet toen de term 'Copyright' werd omgezet in 'Intellecueel Eigendom', waarmee maar al te duidelijk wordt gemaakt wie het eigendom van auteursrechtelijk beschermd materiaal te allen tijde behoudt.

    Of deze zet van Disney een slimme is valt nog te bezien. Het aanbod via usenet en the Pirate Bay is aanzienlijk en op materiaal dat uit dergelijke bronnen wordt gedownload zitten geen beperkingen. Downloaden van films en muziek is in Nederland ook nog eens volledig legaal.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #29

    Standaard

    Ik kijk eigenlijk geen VOD omdat ik er simpelweg de tijd niet voor heb.
    Maar ik snap wel dat voor sommige mensen VOD een uitkomst is, als ik kijk hoeveel films ik zelf op DVD heb, Blu-Ray ben ik maar niet begonnen, puur voor de heb en eigenlijk nooit kijk, dan denk ik, ja, waarom heb ik die DVD's eigenlijk?
    Puur voor de heb zodat ik ze ooit misschien nog een keer kijk. Maar als ik dan kritisch kijk naar mijn fysieke collectie is dat minder dan de helft die een echte herkijkwaarde heeft.
    En aangezien een DVD nu ook nog eens niets meer waard is is het zonde om alles te verkopen. Dus al sje dna kan kiezen voor €10 per maande onbeperkt kijken en veelal ook in HD kwaliteit is de keuze voor VOD begrijpelijk.
    Daar staat tegenover dat het aanbod niet altijd super is.

    Maar waar ik niemand over hoor en wat ik blijf roepen, de industrie moet de ontwikkeling van de digitalisering eens omhelzen in plaats van alsmaar tegen te blijven werken. Laat de films tegelijk met de DVD of BR release ook op VOD aanbieders komen laat ze daar 6 maanden staan en verwijder ze dan om plaats te maken voor nieuwe releases. De verzamelaars blijven toch wel de fysieke schijven kopen en de prijzen van zowel DVD als BR kelderen compleet naar beneden 2 (of meer) maanden na de release waar de hoofdprijs wordt gevraagd. Mensen die de films na de 6 maanden nog steeds willen zien kunnen dan voor een relatief laag bedrag de film op BR of DVD kopen. Ik denk als je de VOD prijs omhoog trekt naar zeg €20 per maand maar dan wel inclusief de nieuwste releases tegelijk met de BR en/of DVD releases dat de kosten er zo uit zijn, want dan wordt VOD pas echt leuk voor veel meer mensen. Belemmerd dat de fysieke verkoop? Minimaal, alleen de eerste maanden van de hoofdprijs. Maar daarna worden de films van het VOD afgehaald zodat de fysieke verkoop kan boosten. Zolang de industrie niet met iets dergelijks of ander vergelijkbaar plan komt zal downloaden en dus ook uploaden en piraterij hoogtij blijven vieren. En VOD een kindje blijven wat het vooral van een paar relatief jongen of zeer goede series moet hebben met een wat achterhaald filmaanbod.
    Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

  5. #30

    Standaard

    Ik weet niet wanneer je voor het laatst naar het aanbod hebt gekeken Ed, maar de nieuwste films zijn gewoon beschikbaar en soms nog eerder dan in de videotheek of de winkel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet wanneer je voor het laatst naar het aanbod hebt gekeken Ed, maar de nieuwste films zijn gewoon beschikbaar en soms nog eerder dan in de videotheek of de winkel.
    Serieus, dan loop ik, zoals wel vaker, weer eens hopeloos achter

  7. #32

    Standaard

    Lekker makkelijk trouwens,
    Als je eerst een mening geeft omtrent vod en daarna gewoon alles weer verwijderdt.
    Kan ik die van mij ook wel weer weghalen en lang leve de lol.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #33
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Alleen dingen die van persoonlijke aard waren zijn verwijderd, geen meningen omtrent het onderwerp!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Voor mij is vraag of ondemand eventueel een succes wordt eigenlijk heel simpel. Als mijn vader - volledig a-technisch en temperamentvolle Italiaan - het zelfs heeft gevonden, zegt dat iets. Uiteraard merk ik ook dat steeds meer mensen er gebruik van maken, waar IK vroeger enigszins de vreemde eend in de bijt was met mijn film- en HT- tik..!?

    Ik denk dat het grootste voordeel toch wel de lage drempel is. Het is de kabelexploitanten in ieder geval gelukt - door de jaren heen - heel veel set-top-boxen aan de man te brengen. De optie is veelal dagelijks confronterend en met één druk op de knop binnen handbereik. Daarnaast raakt men ook steeds meer gewend naar het kijken op een pc of laptop en KIJK springt daar mooi op in. Je kunt de serie al legaal zien voordat hij uitgezonden wordt. Netflix spreid zich bijna als een virus op allerlei apparaten uit en doet, vrij slim, niet heel veel moeite om bepaalde deuren te sluiten. Er is bijna geen ontkomen aan...
    Het grootste nadeel is natuurlijk wel dat het toch altijd nog wat geld kost.

    Er is natuurlijk ook wel een duidelijk verschil tussen HTliefhebbers en filmliefhebbers. De eerste groep is zwaar in de minderheid, De tweede groep is alles omvattend en de mogelijkheden veelal binnen ieders handbereik. Logischerwijs is het antwoord op voorhand al bijna duidelijk, ware het niet dat de andere manier van `gratis kijken` ook nog steeds een rol gaat spelen of zelfs roet in het eten gooit.
    On demand is natuurlijk ook geen vervanger van blu-ray, eerder een vervanger van het concept ´videotheek´ of een aanvulling van je tv-diensten. Je kunt je ook afvragen of Nederland - en Belgje - straks nog wel zitten te wachten op blu-ray en DVD. De eerste groep wordt daarnaast door diverse omstandigheden wellicht alleen maar kleiner. Maar goed, dat moet allemaal nog maar blijken. Het lijkt me in ieder geval niet verstandig om iets te online te kopen, zeker dus niet iets van Disney. Alhoewel Disney niet voor niets Star Wars en Marvel aan hun portfolio hebben toegevoegd. Daar moet wel aan verdiend worden ben ik bang, die vinden altijd wel een manier om...

    Ik zelf hoor tot de tweede categorie, maar juich het best toe, zodat zelfs ik door mijn denial heen moet prikken en moet toegeven dat het wel erg makkelijk is. Ik ga zo ver dat ik nooit een film op tv kijk, series hoogstens, maar nooit live, reclames en alles... Als ik dan kijk wil ik wel het maximaal haalbare en het bestaan van mijn collectie waarborgen. Voor mijn gevoel wordt het anders wel heel pijnlijk. Echter ben ik net zo snel over als de kwaliteit straks elders is, maar dat heeft weer met het HTliefhebbers-gehalte te maken.

    Voorlopig ben ik overtuigt dat ik tot die tijd nog veel blu-ray´s zal kopen. Tot ik echt het nut er niet van inzie, maar de ontwikkeling kan ik eerlijk gezegd nooit tegen zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Ik begin alsmaar meer de optische drager als een (misschien wat bruusk uitgedrukt) noodzakelijk kwaad te zien die door nieuwe ontwikkelingen langzaam overbodig word,beeld en geluid is vandaag de dag niets anders dan een digitaal bestand van enen en nullen en de DVD en BD een drager om deze bestanden te transporteren.
    Het bestand wordt in fabrieken eerst op een CD, DVD of BD gezet, vervolgens moeten deze met verscheidende transportmiddelen naar de winkel worden vervoerd waar de koper vervolgens met zijn eigen vervoermiddel deze weer moet gaan ophalen, Thuis doet de koper zijn aangekochte schijf in een afspeelapperaat die vervolgen de bestanden van enen en nullen weer omzet in beeld en geluid,..tot voor kort hadden we ook helemaal geen alternatief en in al dei jaren zijn we het als gewoon gaan beschouwen.
    Door onze verzameldrift, of eigenlijk grotendeels hebzucht, hebben vele van ons inmiddels rekken vol VHS banden, Laserdisc's, DVD's en inmiddels Blu-ray's verzameld waarbij de eerste drie vaak alweer naar de zolder of vuilnisbak verbannen zijn.

    Bij de LD en DVD die ik dacht ik ook dat ik die wel voor het leven had aangekocht en dat het mijn bezit was, en in feite is dat ook zo. Maar toch maak ik van beide nauwelijks meer gebruik omdat ze inmiddels achterhaald zijn en ook bij de Blu-ray zal dit ooit het geval zijn,... 4K staat inmiddels voor de deur.

    VOD kan zich veel makelijker aanpassen aan de tijd.
    VOD haalt nog niet de kwaliteit van BD maar de DVD is inmiddels al wel overtroffen en het is een kwestie van tijd voor dit ook voor de BD zal gelden, voor 4K zie ik al helemaal geen optische drager meer op de markt komen of succes worden.
    Natuurlijk heeft VOD ook zijn nadelen, zo ben je bijvoorbeeld afhankelijk van het aanbod die de aanbieder naar eigen lust kan verwijderen of toevoegen,en op den duur zullen we afhankelijk zijn van meerdere partijen VOD aanbieders en daardoor kan het weleens veel duurder uitpakken als nu het geval lijkt.

    Vooralsnog blijf ik ook gewoon mijn BD's kopen maar ben me echt wel van bewust dat tijden veranderen en dat dat helemaal niet negatief hoeft te zijn, want als ik naga wat ik in mijn leven inmiddels aan LD's DVD's en BD's heb gekocht is dat evenmin gezond
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Alleen dingen die van persoonlijke aard waren zijn verwijderd, geen meningen omtrent het onderwerp!
    Oke,
    Maar zo persoonlijk waren ze toch niet,
    Zaten een paar goede argumenten bij en nu zijn ze weg, jammer.
    Respecteer natuurlijk wel de keuze hiervan maar dit was toch gewoon een goede discussie.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Respecteer natuurlijk wel de keuze hiervan maar dit was toch gewoon een goede discussie.
    Inderdaad. De discussie wordt soms op het scherp van de snee gevoerd, maar ik heb hier toch nog geen onaanvaardbare zaken zien voorbij komen. Integendeel, ik ben net benieuwd naar de argumenten van het pro-VOD kamp.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ook niet hoor, het gedeelte wat ik heb verwijderd was puur op eigen verzoek...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dat is juist. En het zijn dezelfde mensen die er eertijds niet om maalden dat het beeld van een videoband compleet schuin trok.

    Was er toen een alternatief? Je wist toch niet beter dan wat er in de videotheek te krijgen was? Ik heb het dan over de periode 1986 - 2000, waarna ik mijn 1e dvd speler kocht.
    Ik heb ook aardig wat films op videoband gehuurd bij de videotheek, totdat ze dvd's gingen verhuren. Dat heb ik een paar maal geprobeerd maar te vaak kon ik ze niet meer afspelen vanwege krassen e.d.
    Daarna dvd's gaan kopen, en sinds een paar jaar ook blu-ray.
    Maar ben wel selectief met wat ik koop, de film moet ik wel erg goed vinden, wil ik hem kopen. Sinds 3 maanden ben ik een erg positieve gebruiker van Netflix. Er staat aardig wat tussen wat ik wel eens wil kijken,maar niet wil kopen. Dan is Netflix een uitstekend alternatief. Kijken wanner je wilt, op TV, tablet of zelfs telefoon. En dan is € 7,99 per maand ook nog eens een leuk bedrag.

    En ja, ik zit nog steeds te genieten van een mooie film op blu-ray, dat is nog steeds de beste kwaliteit.
    Ik zal deze zeker nog blijven kopen.

  15. #40

    Standaard

    Zeker was er toen een alternatief namelijk laserdisc.
    In 1997 genoot ik al van dts, nu is streamen en vod zogenaamd de toekomst en doe je 3 stappen terug in 17 jaar vooruit om films te bekijken met een 2.0 geluidstrack.
    Brr krijg er kippevel van.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Zeker was er toen een alternatief namelijk laserdisc.
    In 1997 genoot ik al van dts, nu is streamen en vod zogenaamd de toekomst en doe je 3 stappen terug in 17 jaar vooruit om films te bekijken met een 2.0 geluidstrack.
    Brr krijg er kippevel van.
    Ik heb wellicht dezelfde weg als jij bewandeld met hetzelfde fanatisme en begrijp goed waar je op doelt. Stiekem vond ik dat ook wel een kick; maar één of twee winkels die LD's hadden en wat een beleving om de eerste Dolby Digital- en DTS-tracks te horen (lees: ervaren). Sterker nog deze waren vele malen beter dan de tracks op de latere DVD. Aan de andere kant was in die tijd een tv-uitzending behoorlijk erbarmelijk om te zien. Ruis en storing waren gemeengoed en dan praten we nog over de - betere - publieke zenders. Met digitale tv en HDTV heeft dat wel een flinke inslag gemaakt om maar te zwijgen van de ongemakken van opnemen en door-, terugspoelen van je nog slechtere videoband! Als je het zo bekijkt leven we nu in tijden waar we toen alleen maar van konden dromen! Was de videotheek dicht, dan had je pech! Boetes voor te lui zijn om zo'n band op tijd terug te brengen waren mij niet onbekend. En toch deed vrijwel iedereen dat toen best vaak.

    Het enigste verschil in ons is dat ik sentiment goed op waarde kan schatten. Die weg die jij en ik bewandeld hebben zullen mijn kinderen nooit begrijpen. Hun standaard begint vrij hoog en wat je niet mist wat je niet deert. Dat een You Tube filmpje soms erbarmelijk slecht kan zijn vinden ze niet interessant, wel de inhoud. En de jeugd dicteert steeds meer de toekomst in een gemiddeld huishouden. - of reflecteer ik mezelf iets te veel. ! Zolang er ook maar een - niche - markt blijft voor ons, maakt het mij geheel ook niet uit, daar gruwel ik niet van, in tegendeel. Zoals ik hier ook al las; als 4K opeens een algemeen begrip is, vraag ik me toch een beetje af hoe blu-ray hierin staat. Het aanbod nu bestaat alleen nog maar uit harde schijven en of ik mijn blu-ray disc-speler straks weer ga vervangen..? Daar moet ik dan met de ontwikkelingen van die tijd, maar eens goed over nadenken!

    Het argument dat het aanbod van VOD wel eens spontaan kan veranderen of dat je gekochte film opeens toch niet helemaal van jou blijkt is natuurlijk een heel legitiem bezwaar, echter als mijn x-box mijn game opeet, krijg ik ook geen nieuwe. Het is eigenlijk net zo belachelijk dat ik daar wel voor de inhoud betaald heb. Bij software moet je soms zelfs betalen voor een extended download service. Hoelang wordt een dvd-schijf eigenlijk gegarandeerd? Het is wellicht niet een reëel tegenargument, maar toch het heeft de populariteit geen windeieren gelegd.

    Ik vind het gewoon een goede en zelfs slimme ontwikkeling voor degene die daar behoefte aan hebben en ben juist blij dat het verschil er is. On demand is niet voor mij, maar gelukkig is de keuze van mijn auto ook geen landelijk gemiddelde. Dat zou pas saai zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Over het gehele jaar 2013 in de US een omzet groei van 5% voor BD:
    http://www.blu-ray.com/news/?id=12940#comments

    En gezien de prijzen van BD's door het jaar heen lager zijn geworden zal de groei in aantallen een stuk hoger zijn.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht

    Het enigste verschil in ons is dat ik sentiment goed op waarde kan schatten. Die weg die jij en ik bewandeld hebben zullen mijn kinderen nooit begrijpen. Hun standaard begint vrij hoog en wat je niet mist wat je niet deert. Dat een You Tube filmpje soms erbarmelijk slecht kan zijn vinden ze niet interessant, wel de inhoud. En de jeugd dicteert steeds meer de toekomst in een gemiddeld huishouden. - of reflecteer ik mezelf iets te veel. !
    Dit is niet helemaal zo, ik ken genoeg mensen van midden 20 die een voorkeur hebben voor vinyl en de muziek uit de jaren 70 geweldig vinden. Smaak is niet tijdsgebonden, voor zowel de inhoud van media als de verpakking ervan. Ik denk dat je niet zomaar kan stellen dat als je later geboren bent je alles wat daarvoor zich afgespeeld heeft per definitie maar ouderwets en oninteressant vind.

    Het argument dat het aanbod van VOD wel eens spontaan kan veranderen of dat je gekochte film opeens toch niet helemaal van jou blijkt is natuurlijk een heel legitiem bezwaar, echter als mijn x-box mijn game opeet, krijg ik ook geen nieuwe. Het is eigenlijk net zo belachelijk dat ik daar wel voor de inhoud betaald heb. Bij software moet je soms zelfs betalen voor een extended download service. Hoelang wordt een dvd-schijf eigenlijk gegarandeerd? Het is wellicht niet een reëel tegenargument, maar toch het heeft de populariteit geen windeieren gelegd.

    Ik vind het gewoon een goede en zelfs slimme ontwikkeling voor degene die daar behoefte aan hebben en ben juist blij dat het verschil er is. On demand is niet voor mij, maar gelukkig is de keuze van mijn auto ook geen landelijk gemiddelde. Dat zou pas saai zijn.
    De kans dat je Xbox je game opvreet is wel wat kleiner als dat een VOD service een fout heeft denk ik. En als je Xbox nog garantie heeft dan komt dat wel goed, ik ben benieuwd hoe het met de klantenservice van de VOD aanbieders is gesteld als er problemen voorkomen.
    Aan de ene kant vind ik VOD een prima alternatief en een goede aanvulling en misschien zie ik ook wel dat het een toekomst kan gaan worden, maar ik zou het wel erg jammer vinden. Want het vermoordt een hobby en brengt er alleen maar leegte voor in de plaats, een dienst die bestaat uit niets en die een stukje kunst en ambacht gedeeltelijk de nek omdraait (denk maar aan lossless audio die audio-ontwerp en mixage ten gehore brengt, en iets zoals disc-art en de boekjes met essays van Criterion). En daarom vind ik het zo jammer dat er hier op dit forum vaak ook zo wordt gereageerd alsof dit de vastgestelde toekomst is en dat dvd/bluray zal verdwijnen. Noem me maar ouderwets of sentimenteel of kortzichtig: maar ik hou ervan om iets tastbaars in mijn handen te hebben: een bewijs en een product van hardwerkende artiesten en mensen die dagen/jaren van hun leven in een stukje kunst hebben gestopt. En als dat stukje kunst maar in een zo klein mogelijk bestand wordt gepropt, waarbij er minder wordt gekeken naar kwaliteit, wat door een digitale lijn kan worden gestampt voor een habbekrats dan vind ik dat heel erg jammer. Ik betaal graag voor een goed product en hoef niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten of alle aanbiedingen uit te pluizen. Die Hollandse gierigheid, ik gruwel ervan.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    als 4K opeens een algemeen begrip is, vraag ik me toch een beetje af hoe blu-ray hierin staat. Het aanbod nu bestaat alleen nog maar uit harde schijven en of ik mijn blu-ray disc-speler straks weer ga vervangen..?
    Het verschil tussen VHS en DVD was levensgroot. Het verschil tussen Blu-ray en DVD niet zo groot, maar toch wel merkbaar voor wie op die dingen let. Het verschil met 4K zal echter alleen maar te merken zijn voor mensen die een héle grote televisie in huis hebben staan, en ik denk dat die markt toch eerder beperkt is. Het is een beetje onzin om nu discs te promoten zoals die Sony-heruitgaven van Amazing Spiderman en Ghostbusters en nieuwe releases als Elysium "mastered in 4K" terwijl de huidige technologie dat verschil nog niet kan valideren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #45

    Standaard

    Het verschil tussen VHS en DVD was inderdaad erg groot, maar voor mij persoonlijk is dat tussen DVD en BD ook zo.
    Ik kan me nog goed herinneren toen ik voor het eerst een BD op mijn, destijds, 43" HDready (720P) Plasma afspeelde,..dat was echt een enorm verschil met DVD.
    Toen ik later ben overgestapt op een 50" FullHD vond ik het verschil al een stuk minder (tussen 720P en 1080P dus) dus ik heb ook mijn twijfels bij 4K.
    Als ik kijk waar een goede BD transfer toe in staat is vraag ik me af of we al het maximale uit 1080P weten te halen terwijl de industrie al volop bezig is 4K te pushen, ik zie het nu nog alsof je opnieuw gaat opscheppen terwijl je bord nog maar half leeg is.

    Maar na LED, 3D, en de smart TV heeft de commersie natuurlijk weer een nieuwe impuls nodig.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Zeker was er toen een alternatief namelijk laserdisc.
    In 1997 genoot ik al van dts, nu is streamen en vod zogenaamd de toekomst en doe je 3 stappen terug in 17 jaar vooruit om films te bekijken met een 2.0 geluidstrack.
    Brr krijg er kippevel van.
    Dat van dat 2.0 geluid is natuurlijk niet HELEMAAL waar. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Netflix, dan wordt er genoeg aangeboden in 5.1. Overigens ben ik net zo'n audio'gek'wat dat betreft, want ik importeerde vroeger al dvd's uit het buitenland enkel en alleen omdat daar dan een DTS-track op stond. Moet er nu nog om lachen dat ik toen met iemand van een filmmaatschappij een meningsverschil had. Ik vroeg nl. waarom toen in Nld bijna alleen dolby digital werd gebruikt en niet het betere DTS. Kreeg ik als antwoord dat men het verschil toch niet zou horen...

    Maar: op 1 of andere manier heb ik problemen als ik Netflix gebruik, met het geluid. Als ik dan mijn tv op de versterker zet, krijg ik geen geluid. Dus moet ik het voor nu doen met gewoon stereo. Maar daar heb ik als het gewoon om een serie gaat eigenlijk niet zoveel moeite mee dat het onoverkomelijk is. (Moet van het weekend toch eens ernaar kijken..)
    Laatst aangepast door Pieter R. : 09-01-2014 om 11:41

  22. #47

    Standaard

    Ik heb ook voor mezelf besloten dat Netflix niets voor mij is.
    Ik kijk er bv. enorm naar uit om Prisoners op bluray aan te schaffen..............ik ga niet wachten tot dat deze film een keer op netflix verschijnt en dat ik deze dan in inferieure kwaliteit kan bekijken.
    Ik wil een film bezitten.......ik wil niet dat een ander de film bezit en dat ik die dan tegen betaling kan/mag bekijken

    Maar ik heb niets tegen netflix.........voor mij kan het rustig naast elkaar bestaan. Alleen fysieke dragers moeten echt niet verdwijnen........dat zou ik heel erg jammer vinden.

  23. #48

    Standaard

    Dat de diensten wel degelijk met hun kwaliteit bezig zijn, zie je al aan de diverse diensten die HD aanbieden, zoals HBO. Daarnaast is netflix al bezig met 4K.
    Dat het NU minder is dan blu-ray (maar dus niet minder dan DVD), dat was al duidelijk, maar het is afwachten hoe lang nog, afhankelijk van hoe snel deze ontwikkelingen gaan. Daarnaast biedt blu-ray natuurlijk voordelen die de diensten niet hebben; voor mij zelf zijn o.a. de extra's ook een groot pluspunt. Niet bij alle films trouwens. Ik verwacht dat qua geluid dat blu-ray voorlopig de voorsprong behoudt; momenteel is het bijvoorbeeld bij netflix vaak een 5.1 track.

    Laat ik vooraf het punt afschieten dat het de diensten alleen om geld gaat; dat geldt net zo hard voor de grote uitgevers van blu-ray.
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals de uitgevers die meer oog hebben voor de wat kleinere titels (bijvoorbeeld Masters of Cinema, Third Window e.d.). Maar, behalve die uitzonderingen, komt het kunstzinnige aspect van de makers (een Uwe Boll nagelaten) vandaan, niet de distributeurs, ongeacht of dat blu-ray of VOD is . De verpakking is, wederom uitzonderingen nagelaten, voor de uitgevers (niet voor de artiest zelf) slechts een middel om kopers te trekken en zoveel mogelijk producten te verkopen, zie bijvoorbeeld de hype van de steelbooks die nu in grote hoeveelheden eruit gepompt worden voor de almachtige $$$$$.

    Wat betreft de service heb ik uit eigen ervaring nog geen klachten; ik heb netflix maar 2x nodig gehad; beide keren wilde ik weten of een bepaald apparaat ook toegang had tot netflix (voor mijn schoonmoeder). Beide keren meteen en goed geholpen.

    Nogmaals, voor de duidelijkheid: ik ben zeker niet "anti-fysieke drager" alleen omdat ik de voordelen van VOD zie.
    Integendeel; ik heb een paar erg volle kasten vol blu-ray's, HD-DVD's (ja, die ook nog) en DVD's (video's zijn inmiddels allemaal weggegooid). Ik ben ook een verzamelaar, en ook ik vind het mooi om iets fysieks in mijn handen te hebben. Ik koop ook duurdere uitgaves (ga maar kijken wat die Koreaanse kosten...) en zit zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Ik vind het ook een voordeel dat je alles in je kasten kunt bekijken; laatst ging ik eindelijk mijn achterstand qua blu-ray's aanvullen in DVDprofiler (met de nieuw gedownloade app op mijn telefoon). Dan ben je lekker een paar uurtjes zoet met snuffelen (maar liefst 250 stuks die niet ingevoerd waren...). En ik weet redelijk zeker dat ik bovengemiddeld veel koop (en kijk en geniet) , ook op dit liefhebbersforum.

    Ik hoop ook dat de fysieke dragers blijven bestaan; ik zal ze dan ook blijven kopen. Als Star Trek straks in 4K beschikbaar is; dan wordt alles gewoon weer vervangen hoor (na de VHS, DVD, en blu-ray).

    Wat ik wil zeggen is: niet alle VOD gebruikers zijn hetzelfde, dus scheer niet zo makkelijk alles over 1 kam. Net als bij blu-ray kopers, zullen de VOD gebruikers heel divers zijn. En het is niet zo dat als je voor het ene bent, je automatisch tegen het andere bent. Ze kunnen ook naast elkaar blijven bestaan.

    Ik wil en hoef simpelweg ook niet kiezen. Ik gebruik VOD (netflix NL en USA in mijn geval) nu voornamelijk voor:
    - de kinderen. Hoewel we enorm veel animatie/kinder blu-ray's hebben (alle Disneys, Blue Sky en weet ik nog meer, allemaal gekocht onder het mom: het is voor de kinderen ) hebben ze op netflix een hele uitgebreide selectie van kinderseries, die ze ook leuk vinden. Ze kunnen er makkelijk en snel bij via een app op de tv en het is heel overzichtelijk voor ze.
    - films en series die moeilijk of niet hier verkrijgbaar zijn, of waarvan de aanschafprijs erg hoog ligt om een blinde koop te doen (gebeurt wel, maar lang niet altijd); in mijn geval betreft dit vaak Koreaanse en andere Aziatische films (en af en toe een serie).
    - sommige films die eenmalig bekeken worden of waarbij ik kijk of het wat is voor mij (ook vaak niet uit op blu-ray maar alleen op DVD).
    - series die op VOD in betere of vergelijkbare kwaliteit dan de DVD verkrijgbaar zijn.

    Kiezen? Ik ga het niet doen. Ik ben blij, dat ik met mijn kijkgedrag, van allebei kan genieten.

    Zo mogelijk zal dit mijn laatste post over de vergelijking tussen blu-ray en VOD zijn .

  24. #49

    Standaard

    Naast elkaar bestaan van VOD en een fysieke drager zal voorlopig zo blijven. Wat mij betreft is dat ook de beste oplossing. Nog niet zo heel lang geleden dacht men dat de PC vervangen zou worden voor de TV maar dat is ook niet gebeurd. Beide bestaan nog steeds hoewel de TV's wel steeds interactiever worden. Hetzelfde zal gebeuren met VOD en fysieke dragers is mijn voorspelling.

  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De geschiedenis leert dat alles waar vraag naar is - en dus geld mee te verdienen is - blijft bestaan. Er moet wel geld mee te verdienen zijn, anders zal zelf de meest passionele ondernemer van nostalgische goederen uiteindelijk het lootje leggen... Of hij moet gewoon echt niks beters te doen hebben.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •