Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 86 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik denk dat men daardoor meer geneigd zijn om een E-book versie te kiezen ivm de vaste boekenprijs..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Nieuwe cijfers verkoop boeken inclusief die voor E-books: https://pbs.twimg.com/media/BgVWCpGIQAAK72W.jpg:large

    Ik denk dat de vaste boekenprijs i.c.m. de crisis een belangrijker oorzaak is dan de E-book.
    De titel van het artikel dekt totaal niet de inhoud. Het marktaandeel van e-Books in de boekenverkoop is slechts een te verwaarlozen 3,2 %.
    Ja, natuurlijk neemt dat toe, maar om nu te zeggen dat het e-Book het papieren boek inhaalt is volstrekt bezijden de waarheid.
    Ik reis dagelijks met het openbaar vervoer en zie maar erg weinig mensen met een e-Reader. Oorzaak van het feit dat e-Books nog steeds niet populair zijn komt louter en alleen door de prijs. Een e-Book zou de helft van de prijs (of minder) van de papieren versie moeten kosten. Dan pas zouden er veel meer van verkocht worden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #53

    Standaard

    Winkels Polare apart verkocht

    De vestigingen van boekhandel Polare zullen per vestiging of per groep vestigingen worden verkocht. Een voortzetting van de activiteiten als huidige groep is niet reëel.

    Er zullen nu verschillende partijen worden uitgenodigd om een een bod te doen op aparte vestigingen. Diverse partijen hebben al hun interesse kenbaar gemaakt.

    Polare-winkels gaan morgen weer open

    Hoewel de boekwinkels van Polare apart worden verkocht, gaan de vestigingen morgen weer open.

    Polare kreeg vorige week uitstel van betaling toegewezen. De keten zag geen andere uitweg. Een reddingsplan was onhaalbaar gebleken.

    Bron: www.rtlnieuws.nl.

  4. #54

    Standaard

    Van Piere Eindhoven is al in gesprek met o.a. de banken om zelfstandig verder te gaan.

    De personeelsleden van Donner hebben een coöperatie opgezet waarbij iedereen voor minimaal 20 euro een stukje Donner kunnen kopen. Daarmee willen ze € 250.000 tot € 500.000 ophalen om zo Donner in handen te krijgen. Ze gaven ook aan dat de markt op -4% zat maar zelf op -14%. De naam Polare zegt niemand wat, de naam Donner wel. En in het AD stond dat de eigenaar van Libris Hilversum Broese wil overnemen. Hij wil dan terug naar de lokale kracht.

    Waanders wil de vestiging in Maastricht overnemen: http://maastricht.gezien.nl/nieuws/z...aastricht.html
    En een boekhandel in Zeist heeft zich ook gemeld voor Broese Utrecht.

    Edit: De laatste wil een horecahoek in Broese en ook cd/dvd's verkopen. Zijn zaak in Zeist schijnt naar eigen zeggen goed te lopen.
    Laatst aangepast door martwout : 22-02-2014 om 07:15 Reden: Update info

  5. #55

    Standaard

    Ben afgelopen vrijdag nog even binnengelopen in de vestiging van Polare (voorheen De Slegte) in de Kalverstraat in Amsterdam. Wat een ontluisterende ervaring was dat! Bijna de gehele winkel is ontmanteld, er staan alleen nog maar wat rekken en bakken met kris-kras door elkaar op een hoop gegooid allemaal boeken die je nog niet gratis wil meenemen, al krijg je nu 70% korting op alles.



    Doodzonde dat zo'n 'instituut' ten prooi is gevallen aan hebzuchtige 'investeerders'.

    Kan me daarom helemaal vinden in dit artikel uit De Volkskrant: "Als "De Slegte" verdwijnt is dat een ramp voor de boekenwereld"
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #56

    Standaard

    Ik was er zaterdag ook even. En ik was er ook snel weer weg: wat een afschuwelijk gezicht. Al die boeken die door elkaar gegooid waren alsof er een bom ontploft was of zo.

  7. #57

    Standaard

    Ik ben zaterdag in Utrecht geweest en daar was het niet zo. Alles stond normaal. Wel zag je soms een boek staan die beschadigd was. De kelder was vroeger economisch maar was nu volledig De Slegte. Ik heb er nog een 2e handse Dan Brown voor € 8 meegenomen.

  8. #58

    Standaard

    De Zwolse vestiging is ook nog 'normaal' (alhoewel de tijdschriften wel zijn verdwenen). Maar in Amsterdam zijn ze duidelijk bezig met het opheffen van de winkel.

  9. #59

    Standaard

    De winkels van Polare zijn enkel nog open om bestaande voorraad te verkopen. Ze krijgen dus niets nieuws meer binnen (wat je meteen ziet aan de lege tijdschriftenrekken als je binnenkomt, althans hier in Nijmegen), kunnen geen bestellingen meer doen en krijgen/geven ook geen boekenweekgeschenk. Zelfde situatie als de FRS nu dus. De winkel wordt leger en leger tot alleen de winkeldochters overblijven, tenzij het snel tot overnames komt.

  10. #60

    Standaard

    De boekhandeleigenaar uit Almere is afgehaakt voor Broese. Alleen degene uit Zeist is nog in de race en stelt dat het vooral qua rechten lastig is. Hij hoopt dat er uiterlijk eind volgende week duidelijkheid is.

    Alle potentiële overnemers hebben een gezamenlijke website waarop je kan zien hoe je kan helpen: http://polaregaatdoor.nl/

  11. #61

    Standaard

    Trekken aan een dood paard wordt dit ook weer. Vraag maar eens in je omgeving wie er allemaal wel eens een boek koopt, en zoja, waar en wanneer ze dit voor het laatst hebben gedaan.
    Daar kun je geen grote boekenketen meer voor openhouden.
    Net als bij muziek/platen zullen de kleine winkeltjes 'overleven', maar die hebben commercieel een heel ander concept. Niet op A- of B-locaties, weinig vierkante meters, pand vaak in eigendom van de uitbater, met 1 of 2 medewerkers die hier net een (deeltijd)salaris uit trekken en genoegen nemen met minimale winstmarges, en gericht op een seniorenpubliek dat nog een boekenkast in de woonkamer heeft staan. En zelfs die moeten het vaak hebben van de bestsellers.
    Laatst aangepast door Oakey : 06-03-2014 om 10:06

  12. #62

    Standaard

    Toch vond ik het bijv. bij Scheltema-Holkema in Amsterdam altijd erg druk en ook De Slegte had niet over toeloop te klagen. Ja, de jongeren kopen geen boeken (meer) want lezen, dat duurt ze allemaal te lang. Te veel moeilijke woorden, geen plaatjes. Bovendien geven ze hun geld liever uit aan dure merkkleding en veel te dure smartphones.
    Het boekenkopend publiek is denk ik inderdaad over het algemeen ouder dan 35. Ik zelf koop nog regelmatig boeken omdat ik dat gewoon leuk vind. Bovendien kan vanwege de vaste boekenprijs het internet niet echt concurreren met de gewone boekwinkels, wat voor andere producten (CD's, DVD's) wel het geval is. Hoogstens het gemak van boeken bestellen vanuit je luie stoel is een voordeel. Maar het is nog altijd leuker om een boek in je handen te houden voordat je dit koopt dan ongezien via het internet te bestellen. Op internet kun je een boek namelijk niet inzien (een uitzondering daargelaten) en krijg je geen indruk van de kwaliteit. En zeg nou zelf: door een boekenwinkel struinen is voor een boekenliefhebber toch 1000x leuker dan achter je PC langs tientallen pagina's surfen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En zeg nou zelf: door een boekenwinkel struinen is voor een boekenliefhebber toch 1000x leuker dan achter je PC langs tientallen pagina's surfen?
    Zeker is dat. Ik koop soms ook boeken die ik pas in de winkel 'ontdek', daar kunnen geen tien webshops tegenop.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #64

    Standaard

    En wanneer hebben jullie voor het laatst bij Polare danwel De Slegte daadwerkelijk iets gekocht?

    Ik lees zelf vooral Engelstalig en dat koop ik net als mijn blurays en cd's gewoon bij amazon. Dat kan qua prijzen uitstekend concurreren met de boekhandels die meestal een bedroevend aanbod Engelstalig hebben staan. Bij De Slegte kocht ik wel vaker wat in de ramsj of tweedehands, nieuwe boeken bij Polare/Selexyz/Dekker vd Vegt kocht ik hoogstzelden. En heb toch wat boekenkasten vol staan.
    Laatst aangepast door Oakey : 06-03-2014 om 20:21

  15. #65

    Standaard

    Niet zo lang geleden nog... voor Engelse boeken laat ik amazon lekker links liggen en koop ik bijna uitsluitend bij www.bookdepository.co.uk . Veel goedkoper.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #66

    Standaard

    Ik loop zelf ook regelmatig in de boekhandel en heb net als bij dvd's/BR een leesachterstand.

    Weet wat nieuws:

    'Twentse boekhandel koopt Broese": http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1146...pt-broese.html
    'Polare Eindhoven verkocht, winkel maakt zaterdag doorstart': http://www.omroepbrabant.nl/?news/20...doorstart.aspx

    Over Maastricht hoor je trouwens weinig.

    Edit: Nu is er wel nieuws: http://www.l1.nl/nieuws/246351-polar...el-dominicanen

    Ze hebben het dus bijna rond maar willen toch steun van het publiek.
    Laatst aangepast door martwout : 07-03-2014 om 15:52

  17. #67

    Standaard

    Crowdfunding voor winkels, dat gaat hem natuurlijk niet worden. Krijgen we straks ook crowdfunding voor de FRS of de slager om de hoek?

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Crowdfunding voor winkels, dat gaat hem natuurlijk niet worden. Krijgen we straks ook crowdfunding voor de FRS of de slager om de hoek?
    Nijmegen heeft zich zodoende al gered. In een paar dagen hadden ze € 150.000 binnen: http://www.polaregaatdoor.nl/dekkervdvegt/ Je kan er niet op drijven, maar het kan wel helpen om je doel te bereiken.

    Edit: Maastricht is net opengezet en ze hebben al € 1.400 binnen.
    Laatst aangepast door martwout : 08-03-2014 om 07:28

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Niet zo lang geleden nog... voor Engelse boeken laat ik amazon lekker links liggen en koop ik bijna uitsluitend bij www.bookdepository.co.uk . Veel goedkoper.
    Ik kijk het altijd na, maar zo goed als altijd is het toch goedkoper bij Amazon, maar dan bijvoorbeeld bij Amazon.de (daar die gratis boeken verzenden zonder limiet), bij UK kan het duurder uitkomen als het onder de 25 Pond zit. Enige nadeel is dat The Book Depository niet traceerbaar is, en ik heb al slechte ervaringen gehad met beschadigde koffietafel boeken waarbij ze eerst zoals bij Zavvi je willen afschepen met wat korting ipv een inruiling.

    Maar uiteindelijk is het één pot nat, want The Book Depository is gewoon eigendom van Amazon.

  20. #70

    Standaard

    We hebben zelf ook gedoneerd (het kan worden gemist en het is voor een goed doel) aan Domicanen in Maastricht. We komen met regelmaat in Maastricht. Ik zie net dat ze al op € 19.550 zitten. Dat gaat echt hard. Toen we vanochtend rond 9 uur betaalden zaten ze op € 1.400: http://www.polaregaatdoor.nl/dominicanen/

    Edit: Dit soort acties is uiteraard nooit een garantie op succes. Het zal echt per specifieke winkel afhangen. Als de lokale markt van de winkel goed is, kan het wel lopen. Inmiddels zijn ze de € 20.000 al voorbij.





    Laatst aangepast door martwout : 08-03-2014 om 15:54

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    maar zo goed als altijd is het toch goedkoper bij Amazon
    Niet mijn ervaring.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Nijmegen heeft zich zodoende al gered. In een paar dagen hadden ze € 150.000 binnen: http://www.polaregaatdoor.nl/dekkervdvegt/ Je kan er niet op drijven, maar het kan wel helpen om je doel te bereiken.

    Edit: Maastricht is net opengezet en ze hebben al € 1.400 binnen.
    Gered? Ze hebben nu een bedrag binnen waarvoor de winkel wellicht overgenomen kan worden (ofwel ze kunnen met de bank gaan praten over leningen). Of het dan levensvatbaar is nog de vraag. Zie FRS die ook overgenomen zijn na bijna-faillissement door Procures. Een winkel is een commercieel bedrijf dat zichzelf moet kunnen bedruipen, als er subsidie bij moet wordt het niks natuurlijk.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-03-2014 om 10:49

  23. #73

    Standaard

    Tuurlijk moet de toekomst het nog uitwijzen of ze op de lange termijn overeind blijven. Maar zo'n boekwinkel mist dan in ieder geval de overhead van Procures en kan solo beter zijn strategie afstellen dan dat het op het hoofdkantoor elders wordt bepaald. De Domicanen bijvoorbeeld wil zich beter op de regio richten en de keren dat ik er zelf kwam, was de zaak iedere keer weer goed vol met lange rijen bij de kassa. Dat geven ze zelf ook aan: zelfstandig waren ze solide. Ze zijn meegetrokken in het Procures-debacle.

    FRS kan best ook levensvatbaar zijn mits je een goed beleid voert. Zowel onder de oude als huidige was er geen beleid.

    Edit: Ik ben het met je eens dat een winkel zichzelf moet redden. Voor nu zoeken ze gewoon geld om de eerste drempel te halen. Daarna moeten ze het zelf doen.
    Laatst aangepast door martwout : 09-03-2014 om 08:42

  24. #74

    Standaard

    Polare Maastricht heeft in 1 week € 100.000 binnen. Ze hebben verder nog investeerders uit de regio. De eerste stap is gezet. Eindhoven is al formeel zelfstandig en draait. En ik las net dat Den Bosch een principe-akkoord heeft.

  25. #75

    Standaard

    Eigenlijk gaan we weer naar zoals Het vroeger was. Selexys is ontstaan uit een samenwerking van grote onafhankelije boekhandels die vaak al tientallen jaren bestonden en een naam hadden opgebouwd.
    Ze hebben daar ten tijde hun voordelen wel uit gehaald maar tijden veranderen en als het fout gaat trekken de zwakke ook de sterke mee ten onder.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •